کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: رسانه ها با ارتقای وزن مهارت، در توسعه سرمایه اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند وزارت رفاه

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: رسانه ها با ارتقای وزن مهارت، در توسعه سرمایه اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، همزمان با آغاز هفته ملی مهارت گفت: رسانه ها با ارتقای وزن مهارت، در توسعه سرمایه اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، در این نشست علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ضمن تأکید بر اهمیت نقش رسانه در تعالی و پیشرفت جامعه گفت: بی شک حلقه ارتباطی سازمان ها با جامعه، خبرنگاران و اهالی رسانه هستند، ایجاد ارتباط پایدار، خود مهارت است و اصحاب رسانه با درایت خود، مهارت ایجاد یک رابطه مستمر در جامعه را پدید می آورند، حفظ اعتماد مردم، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اثربخش می تواند در توسعه سرمایه اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد و امروز نیازمند بازسازی سرمایه اجتماعی هستیم و نقش رسانه در این موضوع بی بدیل است، ما نیازمند همراهی رسانه هستیم، اهالی رسانه با پرسشگری، مسئولین را پاسخگو می­کنند. لازمه توسعه پایدار، تربیت انسان ماهر در جامعه است
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در جامعه گفت: مهارت و کار همچون دو بال هستند تا آدمی بتواند پرواز کند و به جایگاهی که شایسته آن است دست یابد، این دو باهم هستند یکی بدون دیگری بی معنا است. هر کس به مهارت دست یابد بدون شک به شغل پایدار نیز دست می یابد و لازمه توسعه پایدار، تربیت انسان ماهر در جامعه است.
علی اوسط هاشمی ادامه داد: آموزش و سواد صرف نمی تواند به انسان منزلت و موقعیت ببخشد، احراز مهارت یعنی کسب موقعیت های در شان آدمی، اما کسب مدرک الزاما ضامن کسب موفقیت نیست. آموزش‌های دانشگاهی به تنهایی نمی‌تواند به افراد فرصت موثر بدهد، چرا که کارفرما و کارآفرین در جستجوی نیروی کارآمد است و به توانمندی فرد فکر می‌کند.
وی گفت: سرعت تغییرات تکنولوژی روز، به زودی حدود 45 درصد از مشاغل را تحت تاثیر و ضعیف خواهد کرد و بازار مشاغل را کوچک می کند.
هاشمی تأکید کرد: برای بودن در بازار کار باید به آموزش پایدار بیاندیشیم و برای جلوگیری از ریزش نیروی کار به آموزش حین کار نیازمند هستیم.
مدارک مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعتبار جهانی دارند
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: الزام به فراگیری مهارت یک ضرورت ملی است و باید در برنامه هفتم توسعه کشور، جهش تولید همزمان با جهش مهارت دیده شود و این هم مسیر بودن جهش تولید و مهارت جامعه را در مسیر توسعه پایدار قرار می دهد. اگر می‌خواهیم بنگاه‌های تولیدی در مسیر پویایی باشند و سهمی در بازار بدست آورند، شرط آن در کسب مهارت است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر الزام به فراگیری مهارت برای اشتغال را جدی بگیریم خسارت‌ها به حداقل می‌رسد و کیفیت ارتقا می‌یابد و هر کس به راحتی نمی‌تواند اقدام به کسب جواز کند .
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه تأکید کرد: الزام فراگیری آموزش های مهارتی بر اساس مصوبه مجلس باید با جدیت اجرا شود تا کیفیت معنا پیدا کند.
هاشمی با تأکید بر ارزش مدارک مهارتی افزود: مدارک فنی و حرفه ای اعتبار جهانی دارد و در واقع گواهینامه ای این اعتبار را دارد که از مسیر سنجش مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صادر شده باشد.
در ادامه هاشمی درباره تفاهم‌نامه‌ها با وزارتخانه‌های مختلف گفت: در هفته جاری تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش برای مهارت آموزی به دانش آموزان امضا می‌کنیم تا به جای هر ایرانی یک مهارت، شاهد تحقق هر دانش آموز یک مهارت باشیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: همچنین با وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی شهری و ارتقای مهارت رانندگی برای کاهش تلفات جاده‌ای، تفاهم نامه امضا خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به 5800 متر نوار ساحلی از انعقاد تفاهمنامه با سازمان بنادر و کشتیرانی در هفته مهارت خبر داد و گفت: آموزش های مربوط به دریانوردی در گذشته مغفول بوده است.
تا سال 1401 سرباز بدون مهارت نخواهیم داشت
هاشمی با اشاره به تفاهمنامه با ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: سال گذشته 120 هزار سرباز در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند که در نظر داریم تا سال 1401 سرباز بدون مهارت نداشته باشیم و برای این منظور تفاهم‌نامه سه سال با قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح امضا کردیم.
معاون وزیر تعاون، کار و فاه اجتماعی درباره عملکرد آموزشی سال گذشته، گفت: در سال گذشته، بیش از 900 هزار نفر در آموزشگاه‌های دولتی شرکت کردند و به همان میزان هم در بخش آزاد در حوزه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی و درقالب 17 گروه آموزش دیده‌اند که بیشترین آموزش ها در بخش خدمات بوده است.
توجه به آموزش های روستایی، در اولویت برنامه های سال 99 است
هاشمی با توجه به سهم بی بدیل کشاورزی در اقتصاد ملی گفت: سهم افراد مولد در مهارت باید پررنگ تر دیده شود و اولویت اصلی آموزشی سازمان در سال 99 پرداختن به آموزش های روستایی و عشایری است تا با این کار زمینه مهاجرت معکوس را فراهم نماییم.
سال 1400، بهار آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت : سال 1400، بهار آموزشگاه های آزاد است، آموزشگاه های آزاد شرکای اصلی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور هستند.
وی تصریح کرد: تصمیم این است با تفویض اختیار تغییری اساسی در امر مهارت آموزی ایجاد کنیم و سه سطح نخست آموزش مهارت به را آموزشگاه آزاد واگذار کرده ایم تا بخش دولتی آموزش های تخصصی را پیگیری نماید و این باعث پویایی و دوام آموزشگاه های آزاد خواهد شد.
دنیای امروز، دنیای مهارت است
هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای مهارت است، گفت: امروز در دنیا مهارت قیمت و ارزش دارد این مهارت است که در آدمی قدرت تغییر ایجاد می کند. سوادی دارای ارزش است که فضای تغییر را ایجاد کند.
وی افزود: آینده پژوهی برای تربیت نیروی ماهر لازم است، باید یک فرد به درجه ای از مهارت دست یابد تا درشرایط بحران، بتواند عامل نجات خود و دیگران باشد و بیماری کرونا و شیوع آن مصداق بارز این موضوع است.
هاشمی در خاتمه با بیان اینکه در قرن اخیر سواد مفهوم خود را در چهار مرحله تغییر داده است، گفت : از سواد خواندن و نوشتن، سواد رایانه، سواد زبان آموزی به مهمترین مفهوم یعنی سواد تغییر رسیده ایم. این سواد برگرفته از قابلیت های آدمی است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/142576/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته کرمان اعلام شد

قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

فیلم| بارش تگرگ در راین کرمان

ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

رقابت 2 هزار و 2٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم