کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس صمت: نظارت بر بازار کرمان تشدید می‌شود اقتصادي

رییس صمت: نظارت بر بازار کرمان تشدید می‌شود
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 9 تیم بر اساس شرایط موجود با همکاری بسیج، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه های دخیل در تنظیم بازار، با یک برنامه‌ریزی اصولی ظرف مدت 15 روز آینده برای تقویت و تشدید نظارت بر بازار در کرمان فعال می‌شوند.

مهدی حسینی‌نژاد روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی، تشدید، کنترل و نظارت بر بازار کالا و خدمات استان کرمان با اشاره به عدم آشنایی با ضوابط و مقررات منجر به برخی برداشت ها می شود افزود: این تیم ها متخلفان اقتصادی را از دیگر موارد جدا می کند که در ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی اجحافی در حق کسی نشود.
وی عنوان کرد: 9 تیم شامل 9 نفر از اتاق اصناف، 9 نفر از بسیج با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تیم های نظارتی را تشکیل می دهند که موارد و اماکن را بررسی و رصد میکنند.
دبیر ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفت: آشفتگی در قیمت کالاهای اساسی امروز خود را در بازار نشان می دهد و قیمت ها لحظه ای تغییر می‌کند و در سطح شهر اختلاف قیمت هایی مشاهده می شود که ضرورت تشدید نظارت‌ها را نشان می‌دهد.
حسینی نژاد با اشاره به نشست تنظیم بازار کرمان اظهار داشت: مباحث مربوط به میوه و تره بار، گوشت، مرغ و حبوبات و کالاها و لوازم خانگی و نرخ شن و ماسه به علت تاثیر بر کالاهای دیگر در تنظیم بازار مورد تاکید قرار گرفت.
وی افزود: مرغ 18 هزار و 500 تومان در بازار کرمان قیمت گذاری شده، درحالی که تنظیم بازار کشور این قیمت را 15 هزار تومان تعیین کرده لذا در این زمینه باید با افراد متخلف برخورد شود و اعضای شورای تامین و دستگاه های مختلف مرتبط در این حوزه اثر گذار هستند.
حسینی‌نژاد ادامه داد: قیمت تمام شده در مزرعه تولید(مرغداری) 12 هزار و 500 تومان است و هزینه حمل و نقل و کشتار و خرده فروشی متوسط قیمت این محصول بر اساس آنالیز 18 هزار تومان می شود.
وی بیان داشت: قیمت 15 هزار تومانی ستاد تنظیم بازار کشور بر اساس نهاده ها و ارز 4200 تومانی تعیین شده که این نرخ نیز صحیح است اما در اجرا ارز دولتی به تولیدکنندگان نمی رسد و اقدام دستوری در این زمینه امکانپذیر نیست.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: این استان سالانه به 2 میلیون و 400 هزار جوجه ریزی نیاز دارد درحالی که یک میلیون و 700 هزار عدد جوجه ریزی در استان داریم.
اختلاف قانونی در قیمت گذاری شن و ماسه
وی اضافه کرد: سیستم نظارتی باید با همکاری دستگاه های عضو شورای تامین و تنظیم بازار بحث نظارت را تقویت کنند و در این راستا افزایش قیمت شن و ماسه در شهر کرمان را به صورت گسترده مشاهده می کنیم و هیچ برخوردی با آنان نمی شود.
حسینی‌نژاد گفت: فرایند نرخ گذاری شن و ماسه براساس مصوبات تنظیم بازار تا پایان سال 98 قیمتی را مشخص کرده و بر اساس آن پرونده برای فروش بالای قیمت مصوب تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.
وی تصریح کرد: بخشی عمده پرونده های شن و ماسه ارسالی به تنظیم بازار به استناد قانون براعت دریافت کرده در حالی که پرونده ها بر اساس قیمت مصوب قانونی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می شود و احکام صادره نشان می دهد که مغایرت های قانونی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم.
دبیر ستاد تنظیم بازار استان کرمان ادامه داد: در نشست تنظیم بازار برای رفع این مشکل راهکار اعتراض روی احکام عنوان شد که قیمت ها در تجدید نظر رصد می‌شود و یا اینکه تنظیم بازار فرایند نرخ گذاری واحدهای عضو را از ابتدا طی کند.
وی گفت: موارد اختلاف قانونی بسیاری در بازار وجود دارد و در این خصوص باید براساس شرایط ویژه موجود رفتار و برخورد کنیم و طرح نظارت بر قیمت شن و ماسه نه تنها بازدارنده نبود بلکه منجر به این شد که این کالاها مرجع رسیدگی کننده، نداشته باشند.
اختلاف قیمت در بازار نان
حسینی‌نژاد با اشاره به ضرورت برخورد قهر آمیز فقط باید با افرادی که سوءاستفاده می کنند، عنوان کرد: قیمت نان در بازار با نرخ قانونی آن تفاوت دارد.
وی ادامه داد: آخرین مصوبه برای قیمت قانونی نان مربوط به سال 96 است و این کالا پس از آن قیمت گذاری نشده لذا برخوردی نمی توانیم در این زمینه داشته باشیم.
آمادگی بسیج برای مقابله با تخلفات اقتصادی بازار
رییس بسیج اصناف استان کرمان نیز گفت: در شناسایی انبارهای احتکار گره هایی در حوزه سامانه جامع و دیگر بخش ها وجود دارد که به نشست جامع اطلاعاتی نیاز دارد لذا باید انبارهای ثبت سامانه و راهکارها مشخص شود.
سرهنگ رهرو افزود: بسیج و سپاه در شناسایی انبارهای احتکار آمادگی همکاری را دارند و در این زمینه دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی کارت و یا حکمی برای ارتباط راحت تر با انبارها صادر کنند.
قیمت گذاری در بازار کرمان بر اساس واقعیت ها باشد
رییس اتاق اصناف استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه باید واقعیت ها را ببینیم و بر اساس آن قیمت گذاری کنیم گفت: از محل گشتارگاه بر نرخ مرغ نظارت می‌شود و در ورود به نظارت بر بازار باید فرایند پیش از آن و قیمت خرید اصناف را در نظر بگیریم.
یوسف جعفری بیان داشت: در شهر کرمان لوازم خانگی یخچال از 15 میلیون به 70 میلیون تومان رسیده و باید ریشه آن را از پایتخت دنبال کنیم زیرا در کرمان تولید یخچال نداریم و تهران نیز بدون فاکتور کالا را تحویل اصناف می دهند که معضلی برای بازار است.
وی افزود: افزایش اندک قیمت‌ها و فراوانی کالاها می تواند بازار را کنترل کند.
برچسب‌ها
کرمان بازار محصولات ستاد تنظیم بازار صمت

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/142434/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

وضعیت آب و هوا امروز 7 اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران