کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان خبر داد

بهره برداری از پروژه فاضلاب شهر کرمان تا 5 سال آینده/ در بحث کمبود آب فرافکنی نمی کنیم اجتماعي

بهره برداری از پروژه فاضلاب شهر کرمان تا 5 سال آینده/ در بحث کمبود آب فرافکنی نمی کنیم
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان گفت: پروژه فاضلاب شهر کرمان ظرف 5 سال آینده، پروژه فاضلاب شهر سیرجان 2 سال و پروژه فاضلاب شهر زرند 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

"محمد طاهری" عصر امروز 24 تیرماه در نشست خبری با محوریت وضعیت آب استان و گزارش پیشرفت پروژه فاضلاب شهرهای سیرجان، کرمان و زرند گفت: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد بخش خصوصی برای اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان 1460 میلیارد تومان و برای پروژه فاضلاب شهر سیرجان 280 میلیارد تومان و برای پروژه فاضلاب شهر زرند 217 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند که در حاضر پیمانکاران در حال اجرای این پروژه‌ها هستند.
طاهری ادامه داد: تاکنون در پروژه‌ فاضلاب شهر کرمان 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 120 کیلومتر شبکه آن اجرا شده و کارگاه هلی آن نیز تجهیز شده است که در مجموع حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن آنکه در پروژه فاضلاب شهر سیرجان، تا مهرماه تصفیه خانه این پروژه تکمیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر زرند تازه شروع شده که حدود 15 کیلومتر شبکه فاضلاب شهر زرند اجرا شده است افزود: پروژه فاضلاب شهر کرمان ظرف 5 سال آینده، پروژه فاضلاب شهر سیرجان 2 سال و پروژه فاضلاب شهر زرند 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان با تاکید برآنکه بزرگترین رقم سرمایه‌گذاری در سطح کشور در حوزه فاضلاب در استان کرمان محقق شده است، تصریح کرد: طی حدود یک سال حدود 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بحش خصوصی را در شهر کرمان داشته‌ایم که با اجرای این سه شهر پروژه فاضلاب استان کرمان از استان های انتهای جدول کشوری در خصوص پروژه فاضلاب کشور به میانه جدول بالا خواهیم آمد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه نرخ بهره‌مندی فاضلاب در سطح استان کرمان حدود 11 درصد بوده که متوسط کشوری این نرخ 45 درصد می‌باشد افزود: استان کرمان فاصله زیادی با نرخ متوسط کشوری دارد اما با اجرای چند پروژه فاضلاب شهری در سطح استان ظرف 4 سال آینده این نرخ در استان کرمان به حدود 55 درصد خواهد رسید.
وی بیان کرد: می توانیم برای محله‌هایی که ظرف 6 ماه آینده پروژه فاضلاب آنها به بهره‌برداری می‌رسد پیش فروش امتیاز فاضلاب را انجام دهیم.
طاهری در واکنش به برخی اظهارات مبنی براینکه کرمان با کمبود آب شرب روبرو نیست، عنوان کرد: میزان مصرف آب شرب هر فرد و میزان دبی خروجی آب از چاه‌ها کاملا مشخص می باشد و با علم به اینکه 230 هزار واحد مسکونی در کرمان وجود دارد و نیاز آبی آنها و مناطق حاشیه قابل محاسبه می باشد به راحتی می توان با فرمول های جهانی میزان مصرف و دبی خروجی را تعیین کرد که مشخص خواهد شد کرمان به 3 هزار لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد، بنابراین نیاز به فرافکنی نیست زیرا سرانه آب قابل بررسی می باشد.
وی با اشاره به وضعیت کیفیت آب شهر کرمان اظهار کرد: میزان کیفیت آب در هر شهری فرق می‌کند اما در شهر کرمان آب از چاه‌ها استخراج می‌شود که در تصفیه‌خانه‌ها تصفیه و سپس وارد شبکه آبرسانی می‌شود لذا آبی که در شبکه‌های آبرسانی شهر کرمان است کاملا سالم می‌باشد و باید بدانید که آب قبل از ورود به شبکه، روزانه در آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان کرمان طول شبکه آب شهر کرمان را 1980 کیلومتر دانست و در ادامه در مورد کدری آب در برخی از نقاط شهر اظهار کرد: به دلیل عمر 40 ساله شبکه آب شهر کرمان و در زمان تلاطم و پر و خالی شدن شبکه آب در نقاطی از شهر کرمان آب به صورت کدر دیده شود که در تماس با شرکت آب فاضلاب فوری این کدری ها برطرف خواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عملیات اجرایی ساخت سد شهیدان امیرتیموری کرد: تامین آب شرب باید به سمت آب‌های سطحی می‌رفت اما متاسفانه بزرگترین مرکز استانی در کشور هستیم که آب شرب خود را از آب‌های زیرسطحی تامین می‌کند شایان ذکر است که در استان فقط مقداری از نیاز آب شرب شهرهای بافت و سیرجان از آب سد تامین می‌شود و آب شرب مابقی شهرهای استان از آب‌های زیرسطحی تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اظهار کرد: میانگین هدر رفت آب در استان کرمان بین 26 تا 28 درصد است اما این رقم در هر شهر متفاوت است و هدر رفت آب در شهر کرمان 18 تا 20 درصد است ضمن آنکه باید مدنظر داشت که در کشورهای توسعه یافته 15 درصد هدر رفت آب قابل قبول می‌دانند.
وی در خصوص علت مخالفت شرکت آب فاضلاب استان کرمان با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر کرمان، عنوان کرد: دو قطعه زمینی که برای اجرای این طرح پیشنهاد شده یک قطعه زمین در کنار کارخانه خانه‌سازی و یک قطعه زمین در کنار هنرستان رضوان به این طرح اختصاص داده شده که شرکت آب و فاضلاب برای آبرسانی به این دو قطعه باید میلیاردها تومان هزینه کند. مدنظر داشته باشید ما با طرح اقدام ملی مسکن مخالف نیستیم اما می‌گوییم باید این خانهها در محلی احداث شوند که به راحتی بتوان زیرساختهای خدماتی برای آنها محیا کنیم.
طاهری با اشاره به اینکه 13 شهر استان کرمان در وضعیت قرمز آبی قرار دارند، تصریح کرد: وضعیت شهرهای چترود، کاظم آباد، اسلام آباد، کرمان، ریگان، منوجان، هنزا، بم، بروات، جیرفت، رفسنجان و زرند که 63 درصد جمعیت استان کرمان در آنها ساکن است، از لحاظ آبی قرمز می‌باشد.
وی با بیان این مطلب که در چند روز اخی چالش آبی نداشته‌ایم، اظهار کرد: 230 هزار واحد مسکونی به جزء واحدهای تجاری، اداری، آموزشی و ... در شهر کرمان داریم که اگر هر واحد یک کولر آبی داشته باشند و باتوجه به اینکه هر کولر آبی در هر ساعت 20 لیتر آب مصرف می‌کند و مدنظر داشته باشید که در چند هفته اخیر هوای کرمان گرم شده بود و 24 ساعت این کولرها روشن بوده‌اند حال می‌توانید میزان مصرف آب این کولرها در این دوران محاسبه کنید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به مشکلات آبی شهر کرمان در چند روز اخی عنوان کرد: در این چند روز توسط 12 دستگاه تانکر سیار به مردم آبرسانی می‌کردیم.
وی با انتقاد نسبت به برج سازی‌های صورت گرفته در سطح شهر کرمات اظهار کرد: در هیچ جای شهر تراکم مشخص نیست تا ما براساس آن برنامه‌ریزی کنیم و اکنون شاهدیم خانه ویلایی 12 قصبی که در گذشته یک واحد مسکونی بودند، اکنون به برج تبدیل شده اند این در حالی است که زیرساخت های شبکه آبی ان منطقه برای خانه های تک واحدی بوده است
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/141848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت