کرمان رصد

آخرين مطالب

مشق همدلی کرمانی‌ها در مواجهه با کرونا مقالات

مشق همدلی کرمانی‌ها در مواجهه با کرونا
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - ارکان حاکمیتی در استان حادثه‌خیز کرمان همپای مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی و برقراری ارتباطی دوسویه و فرابخشی در این استان توانسته‌اند دستاوردهای مطلوبی از خود در بحران‌ها به‌ویژه برای مواجهه با ویروس کرونا بر جای بگذارند.

اینجا کرمان است سرزمین باد و توفان‌ها، سیل و زلزله، مرکز حوادث و بلایای طبیعی کشور، اینجا سرزمینی است که تمامی کشور آن را به حوادثش می‌شناسند؛ زلزله سال 82 بم با ده‌ها هزار نفر کشته، زمین‌لرزه‌های متعدد در زرند، گلباف، کوهبنان، کرمان و راور، سیل‌های پی در پی هر ساله در شهداد، گلبافت، رودبار جنوب و بردسیر توفان‌های شن فهرج و ریگان و هزاران حادثه طبیعی دیگر.
اینجا حتی برف و آفتاب، کویر و صاعقه هم تلفات می‌گیرد، از حوادث غیرطبیعی هم بگوییم کرمان در تلفات جاده‌ای هم مقام دوم کشور است، تلفات در اجتماعات، معادن و غرق شدگی‌ها، سقوط از ارتفاعات و آتش سوزی‌های روزانه و کمتر کسی در این استان زندگی می‌کند که یکی از نزدیکان و عزیزانش را در حوادث طبیعی و یا غیر طبیعی از دست نداده باشد، به گونه ای که حادثه و تلفات با زندگی مردم این خطه عجین شده، نام حادثه که می آید ناخوداگاه تمامی اتفاقات تلخ گذشته پیش ذهن مردم این استان مرور می‌شود و اشک از چشمان کویرنشینان سرازیر.
با این وجود استان حادثه خیز کرمان مجموعه ایاز مخاطرات طبیعی کشور محسوب می‌شود و کارشناسان زندگی در این استان را با خطرپذیری بالا ارزیابی می‌کنند زیرا بسیاری از 40 حادثه شناخته شده دنیا در این استان رخ می‌دهد و از این دست می‌توان به سیل، زلزله، آتش‌سوزی، توفان، ریزگردها، فرونشست و رانش زمین و آخرین مورد هم بیماری کرونا اشاره کرد که تمامی این حوادث ضرورت آموزش همگانی، حمایت از آسیب دیدگان و تقویت حوزه‌های امداد و نجات و امدادرسانی در این استان را دوچندان می‌کند.
خطرپذیری بالای کرمان موجب شد که مسئولان و متولیان از تمامی ظرفیت‌های بلقوه استان به‌خصوص از توان بخش خصوصی و صنایع و معادن در مقابله با بحران ها و در مهار بیماری کرونا بهره گیرند، ورود بیماری کرونا به دیار کریمان اثرات مخرب اقتصادی و اجتماعی بسیاری بر جای گذاشت و در این زمینه بخش دولتی سیاست گذاری و امور اجرایی را برعهده گرفته و بخش خصوصی نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی خود اقدامات چشمگیری در تحول زیرساخت ها و کمک به آسیب دیدگان این بحران ها انجام می‌دهد تا هر کدام گوشه ای از کار را در کمک به همنوعان و همشهریان در شرایط دشوار کنونی به دست گیرند.
اقدامات گسترده بخش دولتی و غیردولتی، معادن و صنایع معدنی استان کرمان و ضرورت تقویت حوزه‌های مرتبط با بحران موجب شد که نخستین نمایشگاه ملی نشست‌های تخصصی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات تیرماه امسال به میزبانی کرمان برگزار شود که بخش دولتی و خصوصی آخرین دستاوردهای خود را در بحران ها به ویژه در مهار کرونا و مسئولیت های اجتماعی خود را به معرض دید عموم قرار دهند.
نمایندگان ارکان حاکمیتی، بخش دولتی و خصوصی، صنایع و معادن پس از ورود ناگهانی ویروس کرونا به این استان ضمن نیازسنجی اولیه، ارائه راهکار و اقدام در این راستا، توانستند با همدلی، هم افزایی و تلاش خستگی ناپذیر مشکل کمبود زیرساخت ها و تجهیزات بهداشتی و پزشکی مقابله با این ویروس را برطرف کرده و با ایجاد زیرساخت‌های جدید متناسب با نیاز روز جامعه و کمک به آسیب دیدگان، از تهدیدها، فرصتی بسازند.

کرمان رصد


شرکت های بزرگ توانمندی‌های کرمان را در بحران ارتقا می‌دهند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: استان کرمان در حوادث طبیعی، پرحادثه ارزیابی می شود و وجود شرکت های صنعتی و معدنی بسیار در این استان، جای کار را در فعالیت در بحران با ارائه توانمندی ها باز می گذارد و در این خصوص کرمان ظرفیت دارد که به عنوان خاستگاه ایمنی کشور معرفی شود.
مجید سعیدی افزود: باید در برابر حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم و این آمادگی را ارتقا دهیم و این امر با حمایت ها و مسئولیت های اجتماعی شرکت های معدنی و صنعتی استان کرمان محقق می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند به ارائه توانمندی ها، ظرفیت ها و زمینه استفاده از تجربیات و اقدامات سایر شرکت ها و سازمان ها و کمک به مردم را فراهم کند و تجربیات لازم برای پاسخگویی در هر بحران های صنعتی، طبیعی و بیولوژیکی در اختیار ما قرار دهد.
از تمامی ظرفیت‌های کرمان برای مهار کرونا استفاده می‌کنیم
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز گفت: برپایی نمایشگاه ها فرصتی برای نمایش اقدامات انجام شده در خصوص استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های معدنی و صنعتی برای مقابله با تهدیدات موجود و پیش رو به شمار می‌رود و در این راستا دولت برای مقابله با بحران ها و مهار کرونا از تمامی فرصت ها و ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده می‌کند.
پیمان سلاجقه افزود: در حقیقت هماهنگی برای همراهی دستگاه های مختلف استان کرمان در راستای پاسخ به تهدیدات تعریف شده است.

کرمان رصد


تولید و تامین اقلام بهداشتی کرونا با هم افزایی ارکان حاکمیتی در کرمان
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: این سازمان خوشبختانه با وجود تمامی چالش‌های حوزه صنایع، معادن و بازار، یکی از دستگاه هایی است که به صورت ویژه در مباحث کرونا و تامین نیازهای دانشگاه های علوم پزشکی و نیاز مردم کمک داده و در حال همکاری است و در این راستا توانستیم واحدهایی که ظرفیتی اندک برای تولید داشتند را در حوزه اقلام بهداشتی افزایش دهیم.
مهدی حسینی‌نژاد ادامه داد: بر اساس نیازی که ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردند به صورت متوسط 200 تا 300 هزار عدد ماسک در استان کرمان نیاز داریم که هم اکنون با کمک صنایع، بسیج، سپاه و سمن ها توانستیم به تولید 200 هزار عدد ماسک دست یابیم که با این آمار تقریبا نیاز استان را تامین می کنیم.
وی گفت: همچنین از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت سهمیه 150 هزار عددی ماسک 95N و سه لایه را برای استان دریافت کردیم که با اولویت دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان توزیع شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه واحدهای جدیدی نیز برای تولید ماسک راه اندازی کردیم گفت: توانستیم با همکاری واحدهای صنعتی، بسیج، سپاه و سمن ها تولید روزانه ماسک را تا 200 هزار عدد افزایش دادیم و با این اقدام بخشی قابل توجه از نیاز استان تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: در کنار آن، واحدهای بزرگ از جمله شرکت مس، گل‌گهر، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف نیز در تجهیز بیمارستان ها و کمک به مردم همکاری‌های خوبی در جهت کاهش مسائل و مشکلات کرونا داشتند و امیدواریم با تداوم کمک های این صنایع و معادن بتوانیم بخشی از مشکلات مقابله با کرونا را رفع کنیم.
حسینی‌نژاد با اشاره به تولید مواد ضدعفونی کننده در مقابله با کرونا گفت: توانستیم روزانه سه هزار لیتر الکل در استان تولید کنیم و واحدهای تولیدی تولید انواع مواد ضدعفونی کننده را تا 50 هزار تن افزایش دادند.
وی افزود: همچنین الکل مورد نیاز را از استان ها وارد کردیم که واحدها تولیدی بتوانند تولید مواد ضدعفونی کننده را پیگیری کنند.

کرمان رصد


هلال احمر کرمان پیشتاز کشور برای امدادرسانی در بحران‌ها
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان هم با اشاره آمادگی جمعیت هلال احمر در پوشش حوادث استانی، ملی و فراملی گفت: استان کرمان در حوزه امداد و نجات و امدادرسانی در بحران پیشتاز کشور محسوب می شود که این امر استان را در بحران ها یاری می‌کند.
رضا فلاح با اشاره فعالیت های این جمعیت در زمینه بهداشت و درمان، آموزش، جوانان، داوطلبان، آموزش و امداد و نجات گفت: اصل و محور تمامی فعالیت های هلال احمر بحث امداد و نجات است و فعالیت در این بخش برای پیشگیری، آمادگی، پاسخ و امداد و نجات برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: امداد و نجات توسط امدادگران داوطلب به عنوان محور فعالیت های ما تلقی می شود و بخشی از تجهیزات جمعیت هلال احمر در پوشش حوادث را به نمایش گذاشتیم که امروز این جمعیت رابطی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

کرمان رصد


ارتباط دوسویه، ایمنی ورزشکاران کرمان را ارتقا می‌دهد
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به کمک ها و تعامل ورزشکاران با جمعیت هلال احمر و دستگاه های امدادرسان گفت: این ارتباط دوسویه می تواند به افزایش سطح ایمنی ورزشکاران و مردم استان در بحران ها و حوادث کمک کند. 
میثم پاریزی عنوان کرد: سمن ها نیز مرتبط با این حوزه می توانند فعالیت کنند و این ارتباطات بهره وری را ارتقا می‌دهد و ورزشکاران با بازدید از اقدامات سایر دستگاه های فعال در عرصه امدادرسانی سطح ایمنی خود را ارتقا دهند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی نشست‌های تخصصی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات اضافه کرد: این نمایشگاه ضمن ارتباط با حوزه ورزش و جوانان در بخش تجهیزات و ایمنی هیات نجات غریق، کوهنوردی و انجمن های ورزشی، انجمن مسیریابی نیاز به تجهیزات ایمنی برای حفظ جان ورزشکاران دارند.

کرمان رصد


کمک بیش از 339 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی کرمان در مقابله با کرونا
مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم گفت: اتاق بازرگانی کرمان در همان روزهای ابتدایی بروز بیماری کرونا، به منظور یکپارچگی و انسجام بخشی به فعالیت‌ها، نسبت به تشکیل "ستاد مبارزه با ویروس کرونا" اقدام کرد و در نخستین گام فعالان اقتصادی برای مشارکت در پیشگیری از شیوع این بیماری فراخوانده شدند.
محمدعلی جمشیدی افزود: اعضای اتاق بازرگانی کرمان با محوریت این مجموعه به یاری جامعه شتافتند و برخی فعالان و بنگاه‌های اقتصادی به صورت مستقیم به میدان آمدند و در مجموع، میزان کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم فعالان و بنگاه‌های اقتصادی، مبلغ 339 میلیارد و 164 میلیون و 956 هزار و 612 ریال برآورد شد.
وی ادامه داد: از محل این وجوه، بخشی در قالب کمک‌های نقدی و بخشی در قالب خرید 16 دستگاه ونتیلاتور با تجهیزات، چهار دستگاه بایپپ، 10 دستگاه ساکشن، پنج تخت ICU و 109 هزار و 690 عدد ماسک، 379 هزار عدد دستکش، 26 هزار دست لباس کادر درمان و همچنین اقلامی مانند پرکلرین و مایع ضدعفونی کننده، لوازم تجهیز نقاهتگاه (نظیر پتو، بالش و...) و همچنین برخی اقلام آزمایشگاهی و بیمارستانی (همچون ماشین لباسشویی، سواپ استخراج، کیت و...) به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تحویل داده شده تا بر حسب نیاز و تشخیص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شود.
توزیع 14 هزار و 100 بسته معیشتی در کرمان
مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همچنین در راستای کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه و نیز پیشگیری از افزایش تردد در جامعه در روزهای پیک این بیماری، 14 هزارو 100 عدد بسته حمایتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.
وی تصریح کرد: بسیاری از این اقدامات با تسهیل‌گری مستقیم اتاق بازرگانی کرمان صورت پذیرفت که واردات لوازم و تجهیزات مورد نیاز و راه‌اندازی پنج کارگاه دوخت لباس کادر درمان با همکاری فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش و یا همکاری با مرکز بهداشت در اجرای هرچه بهتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله آن است.
جمشیدی افزود: همچنین پیگیری دریافت کمک‌های ملی از اتاق ایران و کمپین نفس همانند تب‌سنج، ماسک، بسته‌های حمایتی و لباس کادر درمان توسط اتاق بازرگانی کرمان انجام شد.

کرمان رصد


کمک مالی 124 میلیارد ریالی شرکت گل‌گهر برای مقابله با کرونا
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: این شرکت به همراه سایر شرکت‌های معدنی و صنعتی منطقه گل‌گهر، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و پیرو مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان کرمان و شهرستان سیرجان و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، به‌منظور تامین اعتبار لازم برای تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز، تاکنون بیش از 124 میلیارد ریال به ستاد مقابله با کرونا استان کرمان و شهرستان سیرجان کمک مالی کرده است.
جمشید ملارحمان افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تاکنون مبلغ 77 میلیارد ریال، شرکت سنگ‌آهن گهر زمین 23 میلیارد ریال، مجتمع جهان فولاد 3 میلیارد ریال، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر 5 میلیارد ریال، شرکت گهر روش 2 میلیارد ریال و شرکت نظم آوران بیش از 14 میلیارد ریال جهت پیشگیری و درمان بیماری کرونا و تامین اقلام موردنیاز کمک نموده‌اند که جمع این مبالغ بیش از 124 میلیارد ریال می‌باشد.
وی بیان داشت: از این مبلغ 8.2 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و ستاد مقابله با کرونای شهرستان پرداخت شده است و مابقی به ستاد مقابله با کرونای استان پرداخت شده است که شامل کل استان می‌باشد و همه شهرستان‌های استان را پوشش داده است. با توجه به وسعت و بزرگی استان کرمان و وجود بیش از 20 شهرستان و کمبود اقلام و تجهیزات بهداشتی و پزشکی در استان و بحرانی بودن شرایط برخی از شهرستان‌ها تصمیم بر این شد که این مبالغ از طرف گل گهر برای این امر اختصاص داده شود.

کرمان رصد


ورود مس سرچشمه به حوزه کنترل و مواجهه با کرونا
مدیر ایمنی(HSE) شرکت مس سرچشمه گفت: خطر منبع یا شرایطی است که به صورت بلقوه می تواند آسیب به افراد، اشخاص و تجهیزات محیط زیست برساند و خطرها دامنه آسیب و پیامدهای محدود دارد و در بحران آسیب های عمده و کلی گروهی از افراد را درگیر می کند و یا به محیط زیست آسیب جدی وارد می‌کند.
مصطفی زیدآبادی‌نژاد افزود: بحران ها به دسته های مختلفی ازجمله صنعتی، نشر مواد سمی، انفجارات و آتش سوزی‌ها تقسیم می‌شوند و کرونا به عنوان موضوع روز جامعه بین الملل در بخش عفونت ها و ویروس ها قرار می گیرد زیرا عفونت ها هم می‌توانند ایجاد بحران کنند.
وی اظهار داشت: کرونا با توجه به اینکه درمان و واکسنی ندارد و رفتار ویروس در درگیر کردن افراد به صورت شدید و جزعی است و در شبانه روز حدود 200 نفر ناشی از این ویروس جان خود را از دست می دهند که برای کنترل آن هم بشر نتوانسته هنوز به دارویی خاص برای نجات بیماران بدحال دست یابد.
مدیر ایمنی(HSE) شرکت مس سرچشمه گفت: داورهای بهبود دهنده شرایط نیز نمی توانند بیماران بدحال مبتلا به کرونا را خوب کنند و همچنین در بخش پیشگیری واکسنی تاکنون کشف نشده است.
وی بیان داشت: برای اینکه در بخش کنترلی نمی توانیم کاری انجام دهیم، شرکت مس در بخش پیشگیری ورود کرده و در این حوزه راه کنترل و مواجهه را در پیش گرفته است.
زیدآبادی‌نژاد ادامه داد: در بخش کنترل هر شخص برای آلوده شدن به یکهزار پارتیکل(واحد اندازه‌گیری ذرات بسیار ریز) نیاز دارد که در صحبت کردن بدون ماسک طی چهار دقیقه شرایط این پارتیکل ها و مبتلا شدن فرد ایجاد می شود لذا تنها ابزار کنترل ما مواجهه و استفاده از ماسک برای کاهش تعداد ویروس و تقویت مواجهه در برابر کرونا هستیم.

کرمان رصد


عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مس در مقابله با بحران کرونا
همچنین مدیر بهداشت و درمان شرکت صنایع ملی ایران گفت: اقدامات راهبردی شرکت صنایع ملی مس در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی، باعث افزایش توان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرهای مجاور و حریم مجتمع این شرکت شد.
داریوش ضیایی‌پور افزود: از این دست اقدامات می توان به آماده سازی سوله و خرید وسایل و تجهیزات بیمارستان 50 تخت خوابی صحرایی بیماران کرونا(ستاد بحران بیمارستان علی ابن ابیطالب) و تکمیل بخش بستری بیماران مثبت کرونا (تامین وسایل و تجهیزات) بیمارستان ولیعصر رابر اشاره کرد.
خرید وسایل و تجهیزات 10 دستگاه کمک تنفسی BIPAP برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان، حمایت از تولیدکنندگان ماسک استان (ازجمله موسسه خیریه گمنام) و تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده(دانشگاه ولیعصر رفسنجان و دیگر تولید کنندگان)، خرید و تامین مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دیگر موارد بهداشت فردی برای دانشگاه ها و بیمارستان های استان کرمان بخش از مسئولیت های اجتماعی شرکت مس در استان کرمان بود.
از دیگر اقدامات شرکت مس در مقابله با کرونا می توان به حمایت از راه اندازی و به‌کارگیری آزمایشگاه ویروس شناسی PRC رفسنجان، تحویل نرم افزار پایش و غربالگری افراد کرونا مثبت به فرمانداری رفسنجان و تامین غذا و خودرو برای بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در طول برقراری قرنطینه بین شهرها اشاره کرد.
شرکت مس همچنین با تامین اقلام بهداشتی(مواد ضدعفونی کننده و ماسک) برای کمیته مبارزه با کرونا در شهر پاریز و تمامی روستاهای همجوار(مانی و مغوییه) مجتمع مس سرچشمه اقدام به حمایت‌های مردمی کرده است.

کرمان رصد


همکاری فولاد بافت با مردم در مقابله با کرونا
مدیر مجتمع و معاون بهره برداری شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز گفت: فولاد بافت به صورت داوطلبانه همزمان با بروز بیماری کرونا نسبت به تجهیز و راه اندازی بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیاء با هزینه 10 میلیارد ریال اقدام کرد.
یعقوب حاتمی یادآورشد: فولاد بافت همچنین با برخی از نهادها و سازمان های مردمی و حمایتی ازجمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی همکاری قابل ملاحظه ای داشته و در ماه مبارک رمضان در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری از طریق موسسه خیریه یاس فاطمه النبی وابسته به گروه مالی و گردشگری اقدام به توزیع یکهزار و 600 بسته معیشتی و کمک مومنانه به مردم و آسیب دیدگان کرونا در این منطقه کرده است.
وی با اشاره به دیگر اقدامات فولاد بافت برای جلوگیری از تاثیر کرونا بر تولید افزود: تغییر شیفت کارگران، تعطیلی آشپزخانه، کاهش ساعات کار، افزایش تعداد شیفت ها، تجهیز تمامی بخش ها و دفاتر به مواد ضدعفونی کننده و افراد به ماسک و تب سنجی و اکسیژن سنجی تمامی افراد هنگام ورود به سایت، اجرا و توزیع دستورالعمل های ابلاغی و برگزاری کارگاه های فوری آموزشی با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان در محل این کارخانه به گونه ای که تاکنون بیماری مبتلا به کرونا در کارخانه فولاد بافت نداشتیم.
مدیر مجتمع و معاون بهره برداری شرکت احیا استیل فولاد بافت همچنین اخذ گواهی مدیریت کیفیت ISO9001 از طریق موسسه SGS را اقدامی مهم دانست که در سال نخست تولید این شرکت محقق شده است.
حاتمی توجه ویژه به بخش آموزش و توانمندسازی تخصصی و فنی و حرفه ای کارکنان این شرکت را جزو خط مشی اصولی شرکت دانست که در این راستا برنامه ریزی کامل جهت برگزاری دوره آموزشی، کارگاهی، کارورزی و بازدیدهای داخلی و خارج از کشور تدوین شده و در حال اجرا است.

کرمان رصد


عزم شرکت گهرزمین در مهار کرونا
معادن گهرزمین سیرجان در ایام شیوع بیماری کرونا نیز همچون اقدامات موثر در حرکت چرخ تولید، بومی‌سازی قطعات و راهکارهای اساسی در کاهش فشار تحریم‌ها اینبار با عزمی راسخ و همت جهادی، همراهی و همکاری مستحکم خود را در شکست ویروس کرونا اعلام داشتند.
مدیر ایمنی شرکت گهرزمین در این زمینه با اشاره به اهم اقدامات بخش HSEE گهرزمین برای پیشگیری، قطع زنجیره و انتقال ویروس کرونا گفت: از این دست اقدامات می‌توان به تامین و توزیع تجهیزات حفاظت فردی جهت جلوگیری انتشار ویروس کرونا به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال شامل انواع ماسک، دستکش، محلول گندزدایی سطوح و محلول ضدعفونی دست، اشاره کرد.
سید شجاع الدین گلسرخی افزود: شرکت گهرزمین 2 ایستگاه غربالگری در وردی درب های مجتمع راه اندازی و تجهیز کرد و روزانه بالغ بر سه هزار و 500 نفر تب سنجی به منظور جلوگیری از ورود افراد دارای علائم و قطع زنجیره انتقال انجام می‌شود.
وی با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی تمامی کارگاه ها، ساختمان های اداری، تاسیسات بهداشتی، و انواع خودروهای سواری و معدنی معادل روزانه 62 هزار مترمربع تصریح کرد: چاپ و توزیع انواع پوستر، پلمپ و بنرهای تبلیغاتی با تیراژ بیش از 20 هزار نسخه جهت آگاهی، فرهنگ سازی در سطح مجتمع و شهرستان سیرجان از دیگر اقدامات شرکت گهرزمین برای مقابله با کرونا بوده است.
مدیر ایمنی شرکت گهرزمین ادامه داد: انواع آزمایشات تشخیص ویروس کووید 19 شامل آزمایش خون، تست های آنتی بادی و تست تشخیص قطعی کرونا PCR جمعا به 2 هزار و 800 نفر انجام شده است.
گلسرخی گفت: همچنین شرکت گهرزمین در ادامه مسئولیت اجتماعی خود از دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سیرجان، هلال احمر و کارگاه تولید ماسک در مجموع به ارزش 27 میلیارد و 750 میلیون ریال حمایت کرده است.

کرمان رصد


رقابت روابط عمومی‌های پیشرو در مقابله با کرونا
شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مناسبات اقتصادی و اجتماعی و ارتباطات انسانی را تحت شعاع قرار داد و بر این اساس روابط عمومی‌های سازمانی به دلیل رابط میان سازمان و مخاطبان درونی و بیرونی برای تاثیر گذاری بیشتر و ارائه خدمات در شرایط بحرانی باید پیشگام تغییرات در شیوه ارتباطی و نوع ارائه خدمات درون سازمان و برون سازمانی باشند.
در این شرایط رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی که هر ساله یکی از دغدغه‌ها و موضوعات مهم پیرامون روابط عمومی‌های کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد امسال با محور قراردادن روابط‌عمومی شرایط اضطراری، ارتباطات انسانی و مسئولیت های اجتماعی در شرایط کرونا، به بررسی اقدامات روابط عمومی‌های کشور در حوزه مقابله و پیشگیری از کرونا پرداختند.
آنچه مسلم است هر زمان تمامی بخش‌های جامعه همدل و هم‌پیمان شدند توانستند موفقیت های بسیاری به‌دست آورند و بر هر بحرانی غلبه کنند و ادامه یافتن این تلاش ها در حوزه امداد و نجات و مقابله با بحران کرونا می‌تواند موجب نابودی هرچه سریعتر این ویروس در استان کرمان و کاهش اثرات بحران‌های متعدد شود.
انجام گسترده این اقدامات در تمامی شرکت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان و توسعه فعالیت‌های امداد و نجات در پهناورترین و حادثه خیزترین استان کشور در شرایط تحریم‌ها می‌تواند به روند مقابله با ویروس کرونا سرعت بخشد و با تقویت زیرساخت‌های این حوزه، طی یک برنامه هدفمند کرمان را به عنوان خاستگاه امداد و نجات کشور معرفی کند.

کرمان رصد


برچسب‌ها
اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان حوادث طبیعی حوادث غیرطبیعی کارآمدی دولت

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/141840/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل