کرمان رصد

آخرين مطالب

کبیری : توانمندسازی تعاونی‌ها 12 برابر افزایش یافت وزارت رفاه

کبیری : توانمندسازی تعاونی‌ها 12 برابر افزایش یافت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - در ایران 94 هزار تعاونی فعال وجود دارد که بیش از 1.7 دهم میلیون شغل ایجاد کرده اند و با 10 میلیون عضو در سه حوزه تولیدی و توزیعی و خدماتی در حال فعالیت هستند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، ,وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ،معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی با بیان این مطلب در «وبینار بین المللی تجربه نگاری الگوهای بهبود کسب و کارهای تعاونی در کشورهای منتخب» اظهار داشت: 54 درصد این تعاونی ها تولیدی، 32 درصد خدماتی و مابقی توزیعی هستند. 
محمد کبیری به نقش تعاون در حوزه های اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: در ایران بیش از 90درصد امور صیادی ،بیش از 65 درصد پرورش و تولید میگو و 22 درصد تولید گوشت سفید در ایران توسط تعاونگران انجام می شود. 
وی افزود: در بخش صنعت و معدن ، خدمات و حوزه توزیعی نیز بخش تعاون در ایران توانسته سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد که از آن جمله می توان به سهم 20 درصدی در حمل و نقل شهری و 70 درصد حمل و نقل جاده ای و مسافری بین شهری اشاره کرد.
کبیری با بیان اینکه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، موظف به پشتیبانی از این تعاونی ها برای توسعه وگسترش فعالیت های شان است افزود: در یک سال اخیر برای توسعه فعالیت های بخش تعاون رویکردهای جدیدی را دنبال کرده ایم و مطمئن هستیم که با توسعه بخش تعاون می توان برای توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد و تثبیت پایدار اشتغال منطقه ای از طریق جذب سرمایه های خرد مردمی استفاده کرد.
به گفته وی با توسعه روح تعاون و همینطور ساختارهای مبتنی بر تعاونی می توان به اقتصاد ایران و باز توزیع عادلانه ثروت کمک شایانی کرد. 
معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی ، اظهار داشت : در یک سال گذشته رویکردهای جدیدی از جمله توسعه شفافیت با جدیت بیشتری در بخش تعاون دنبال شده است که افزایش اعتماد عمومی و جذب سرمایه های خرد مردمی را به دنبال خواهد داشت.
توسعه نوآوری ، افزایش بهره وری ، توانمندسازی تعاونی ها برای افزایش قدرت خوداتکایی و رقابت پذیری تعاونی ها در بازار پرریسک و پررقابت ایران از دیگر رویکردهایی است که کبیری به آن اشاره کرد.
وی افزود: توسعه دولت الکترونیک برای ارایه خدمات بهتر به تعاونگران ،گسترش فعالیت های تعاونی ها با رویکرد توسعه بازار، حمایت از تعاونی های زنان، جوانان و توان یابان از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.
کبیری در بخش توسعه دولت الکترونیک و شفافیت به راه اندازی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ایران که پنجره واحد خدمات به تعاونگران است نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد امکان نظارت مستمر و هوشمند اعضا بر فعالیت های هیأت مدیره ها و مدیران عامل آنها فراهم شده چرا که توسعه دولت الکترونیک به کارایی بیشتر و خدمات سریع تر و ارزان تر منجر خواهد شد. 
وی با بیان اینکه در توسعه نوآوری در بخش تعاون ایران با کمک بخش غیردولتی ، مراکز نوآوری تخصصی بخش تعاون در کشور راه اندازی شده است افزود: هدف این بوده که با ارایه مشاوره کسب و کارها به توسعه R&D در تعاونی ها و همین طور شتاب دهنده های تعاونی کمک کرد تا استارت آپ های آنها تشکیل و خروجی نوآور و نوبنیان با سرعت بیشتری دنبال شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی ، افزود: با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایران، برنامه ویژه ای برای حمایت از شرکت های تعاونی دانش بنیان آغاز کردیم ، برای اولین بار صندوق های جسورانه و VC در بخش تعاون با کمک بخش غیردولتی تاسیس شد که نتایج آن به زودی مشخص می شود.
وی تصریح کرد: با کمک بخش غیردولتی در حوزه تعاون، روش های جدید تأمین مالی از جمله بحث تامین مالی خرد تضمین شده را دنبال کردیم که در آن تعاونگران عزیز می توانند طرح های ویزیبل و بَنکبل خود را در اختیار صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و در صورت تایید برای جذب سرمایه های خرد مردمی در انظار عمومی قرار دهند.
به گفته وی، صندوق ضمانت تعاون جمهوری اسلامی ایران، اصل سرمایه هایی که در این طرح ها جذب می شود را تضمین می کند و بانک توسعه تعاون نیز برای توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های تعاونی دانش بنیان تسهیلات و خط اعتباری با نرخ ترجیحی و یارانه دار را در اختیار آنها قرار می دهد.
وی گفت: با همه محدودیت‌های منابع دولتی، بودجه شکل‌گیری توانمندسازی تعاونی‌ها را 12 برابر افزایش دادیم تا با توسعه آموزش‌ها و همینطور کمک به خودپژوهشی و تعاونی‌ها کمک کنیم آنها با شرایط جدید بازار و شرایط جدیدی که کشور ایران با آن روبرو است خودشان را تطبیق دهند.
معاون امور تعاون، با بیان اینکه اکنون 104 تعاونی توسعه عمران و شهرستان در 27 استان کشور تشکیل شده افزود: در بحث توسعه تعاونی‌های روستایی، طرح روستا تعاون دنبال و با حمایت از 858 تعاونی 10 هزار و 461 شغل ایجاد شد.
کبیری افزود: طرحی را دولت جمهوری اسلامی ایران در قالب طرح اشتغال روستایی دنبال می‌کرد که نهایتا سهم 20 درصدی این اعتبارات را برای بخش تعاون جذب کردیم.
معاون امور تعاون با بیان اینکه برای تقویت و توسعه تعاونی‌ها به دنبال ایجاد الگویی موفق، کارآمد و بهره‌ور هستیم تصریح کرد: در نظر داریم با تکمیل و توسعه زنجیره‌های کسب و کار تعاونی‌ها کوبا استفاده از تجربیات و کارآمدی بنگاه‌های پیش رو و صاحب قدمت در بازار، محصولات تعاونی‌های خرد را به بازارهای داخلی و جهانی برسانیم .
وی افزود: از همین منظر طرحی در استان‌های مختلف شروع شده که با حضور بنگاه‌های پیشران در کنار تسهیل‌گران ،بازار محصولات تعاونی‌هایی که در سطح خرد در حال فعالیت هستند توسعه یابد.
معاون امور تعاون، با اشاره به حوزه توسعه تعاونی‌های جوانان نیز گفت: با همکاری وزارت ورزش و جوانان، تعاونی جوانان و نظام انگیزشی و تشویقی جدید ایجاد شد.
کبیری به حمایت های انجام شده در حوزه تشکیل و توسعه تعاونی زنان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 10 هزار و 265 شرکت تعاونی زنان ،با عضویت 119 هزار نفر و اشتغال‌زایی بیش از 120 هزار نفر در سطح کشور وجود دارد.
وی در تشریح حمایت از سایر اقشار آسیب‌پذیر نظیر توان‌یابان و زنان سرپرست خانوار نیز به امضای تفاهم ‌نامه با سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در همین مدت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های توان‌یابان حمایت کردیم.
معاون امور تعاون به شیوع ویروس کووید 19 و تاثیرات آن بر تعاونی‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با کمک بخش غیردولتی برای توسعه و تغییر خطوط تولید تعاونی ها متناسب با تقاضای جدیدی که در بخش سلامت در ایران ایجاد شد، یک خط اعتباری در اختیار تعاون‌گران برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌‌کننده و آنچه که شبکه بهداشت کشور به آن نیاز داشت اختصاص یافت.
کبیری با بیان اینکه کمتر از 3 ماه بخش تعاون توانست در حوزه تولید مواد مورد نیاز بخش بهداشت کشور، ظرفیت خود را به بیش از 2 برابر افزایش دهد افزود: در نهایت هم با توجه به شعار سال ICE برای بخش تعاون در دنیا یک نظام تشویقی و انگیزشی برای فعالیت تعاونی‌های ایرانی در چارچوب فعالیت‌های زیست‌محیطی ایجاد و در جشنواره تعاونی‌های برتر که در ایران به صورت سالانه برگزار می‌شود شاخصی را برای تعاونی‌های سبز تعیین کردیم.
وی اظهار امیدواری کرد : با کمک نهادهای مالی و مشاوره‌ای بتوان حمایت ویژ‌ه‌ای را از تعاونی‌هایی که فعالیت‌های خودشان را سازگار با محیط زیست تعریف کرده اند به عمل آورد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/141061/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان