کرمان رصد

آخرين مطالب

امنیت سرمایه‌گذار در کرمان پیش زمینه جهش تولید اقتصادي

امنیت سرمایه‌گذار در کرمان پیش زمینه جهش تولید
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - گرچه طی چند سال اخیر همراهی نمایندگان ارکان حکومتی در حوزه اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران موفقیت هایی را برای دیار کریمان برجا گذاشته ولی عمق محرومیت ها به اندازه ای است که اثرات این اقدامات هنوز در بدنه و لایه های زیرین جامعه کرمانی احساس نمی‌شود.

برای شتاب بخشی به روند توسعه این استان غنی از هر حیث به لحاظ منابع زیر زمینی و رو زمینی و کاهش محرومیت های منطقه ای استمرار رویکرد یکدلی ایجاد شده میان ارکان حکومتی به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر و پیش زمینه ای برای جهش تولید نسخه ای است که این روزها باید نمایندگان دور یازدهمی مجلس شورای اسلامی چون نمایندگان دور قبلی در دیار کریمان دنبال کنند تا همپوشانی لازم در جهت توسعه استان رقم خورد.
خوشبختانه در اولین نشست شورای مشترک شورای اداری و قضایی استان کرمان که با حضور نمایندگان منتخب دور یازدهمی مردم استان برگزار شد ، گرچه از سوی برخی نمایندگان از روی شتابزدگی ایده هایی غیرکارشناسی برای برون رفت جامعه کرمانی از محرومیت تاریخی مطرح شد ولی آنچه از روح همین ایده های حلاجی نشده می توان دریافت این هست که دور یازدهمی ها بنا دارند راه نمایندگان دور قبلی را به عنوان یکی از ارکان حکومتی در این استان با شتاب و حرارت بیشتر در راستای فقر زدایی از سیمای زنگار گرفته کرمان ادامه دهند.
مرور اخبار نشست ها و بازدیدهای هفت سال گذشته مدیران دستگاههای اجرایی ، قضایی و تقنینی بخصوص تیم اقتصادی دولت در استان کرمان نشانگر این قضیه است که دغدغه دولتمردان در هر رده و مسئولیتی طی مدت یاد شده حول محور تقویت زیرساخت های توسعه و کمک به کاهش فرایندهای دست و پاگیر اداری بمنظور سرعت بخشی به روند سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران می چرخد.
از سوی دیگر خروجی کار و در واقع نتایج این نشست ها و بازدیدها را اگر واقع بینانه آن هم با لحاظ نمودن شرایط تاریخی و فضایی که بر کشور ما از جنبه مناسبات خارجی حاکم بوده مورد ارزیابی قرار دهیم برغم وجود برخی کاستی ها ولی می توان نمره قابل قبولی را در کارنامه مدیران خدوم این استان در بازه زمانی مورد نظر به ثبت رساند و به جد می توان گفت که اقدامات زیرساختی انجام شده گذشته ، امروز زمینه را برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید از هر سو فراهم کرده است .
بدون شک در شرایط کنونی کشور که به نوبه خود تاثیراتش هم متوجه سپهر استان کرمان بخصوص در حوزه معیشت و اقتصاد و اشتغال خواهد شد باید همراه تر از گذشته و با ارایه راهکارهای نو و طرح ایده های راهگشا ، سکانداری خوب و مطلوب بود تا گردنه ها و خاکریزهای توسعه را یکی پس از دیگری کارشناسانه درنوردید و برگ زرین دیگری را به افتخارات دیار کریمان افزود.
بخش ویژه سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شود
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاران ساماندهی و هدایت نشوند به خارج از کشور و استان‌های دیگر می‌روند گفت: باید امنیت سرمایه‌گذار تامین شود و در دستگاه‌های اجرایی یک بخش ویژه سرمایه‌گذاری راه بیندازیم.
مصطفی رضاحسینی با تاکید بر اینکه استان کرمان در زمینه های بسیاری به لحاظ منابع رتبه اول را دارد اما بیکاری، فساد و فقر نیز زیاد است بر این باور است که با برنامه ریزی و همراهی طی یک سال و نیم می توان کمر بیکاری را در این استان شکست و نابود کرد.
به گفته رضا حسینی این همه معادن و سرمایه گذار داخلی و خارجی آماده کار است، اما زمینه مهیا نمی شود به دلیل اینکه سیاسی و جزیره ای نگاه شده و گاها ثروت و قدرت برای افراد محدود خاصی تعریف شده که باید این حصارها را بشکنیم.
توسعه متوازان گره گشای مشکلات
ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با رویکرد توسعه متوازن می توان برخی نارسایی ها را تدبیر کرد براین باور است که طی40 سال گذشته از جنوب استان کرمان در مدیریت کلان استان جایی وجود نداشته و درخواست داریم این نگاه شمال و جنوب برداشته شود.
شانی جز نوکری مردم نداریم
نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید این احساس را در خود ایجاد کنیم که هیچ شانی جز نوکری مردم نداریم و همه ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم و باید برای حل مشکلات مردم گام برداریم.
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با بیان این مطلب که امثال شهید حاج قاسم سلیمانی خود را با تمام وجود وقف انقلاب کردند و هیچ چشم داشتی نداشتند ، بر این باور است که اگر راه این شهید بزرگوار و دیگر شهدا را ادامه دهیم بدون شک اغلب نارسایی هایی که امروز مردم را به زحمت انداخته را نخواهیم داشت .
سه قوه باید بمثابه مثلث متساوی الاضلاع عمل کنند
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های انجام شده از سوی رئیس قوه قضائیه امید تازه ای در مردم به وجود آمده بر این باور است که سه قوه در کنار هم باید به مانند مثلث متساوی الاضلاعی برای تحقق اهداف نظام ولائی گام بردارند که نمایندگان این ارکان حکومتی در این استان نیز منفک از این ایده نیستند.
عفت شریعتی افزود: همه ما وظیفه داریم مجاهدانه برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب گام برداریم و حرکت در این مسیر می تواند به تعالی و عمران بیشتر استانهای کشور از جمله کرمان کمک موثری کند.
نماینده مردم کوهبنان و زرند ا بیان اینکه امیدواریم با همت دستگاه قضایی فساد در این مملکت ریشه کن شود، اظهارداشت: نمایندگان مصمم هستند با دستگاه قضائی همکاری کرده و با تشریک مساعی و یاری خداوند در تحقق نیازهای جامعه تاثیرگذاری خود را داشته باشند.
وی گفت:لازم است که مجمع نمایندگان استان کرمان همدل و همسو مسائل استان و کشور را در سطح ملی و بین المللی دنبال کنند.
تحول در سایه مدیریت جهادی رخ می دهد
نماینده شهرستان های کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مدیران ما جهادی و انقلابی باشند، می توان کار کرد و اگر همه در کنار هم حرکت انقلابی داشته باشند، تحول اتفاق می افتد.
منصور شکراللهی با اشاره به این مطلب که پنج شهرستان جنوبی استان با 570 هزار نفر جمعیت دارای ظرفیت های متعدد در حوزه کشاورزی و معادن است، گفت: در پرتوی تعامل و عزم استانی و ملی می توان بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کرد.
وی با اشاره به اینکه مناطق جنوبی برای سرمایه گذاری بکر هستند ، بیان کرد: درخواست داریم مسئولان استان و مجمع نمایندگان توجه ویژه به جنوب استان داشته باشند.
اختیارات ویژه فرآیند سرمایه گذاری را سرعت می بخشد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه گذاران را چون دور قبل در برنامه کاری خود داریم اظهار داشت : تسریع در فرآیندهای سرمایه گذاری در استان را با اخذ اختیارات ویژه برای استان دنبال می کنیم.
محمدرضا پور ابراهیمی که ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را نیز برعهده دارد، افزود: قرار است به استان ها در موضوعات اقتصادی اختیارات ویژه ارائه شود زیرا با روش های جاری نمی توانیم کشور را اداره کنیم.
پورابراهیمی تاکید کرد : می توانیم کرمان را به عنوان پایلوت اقتصادی در بخش های مختلف به نحوی جلو ببریم که به شاخص های برتر در بخش های مختلف برسیم و مجمع نمایندگان و کمیسیون اقتصادی آمادگی کامل برای همکاری دارد.
نیازمند تغییر نگاه بیشتر مدیران به کارآفرین هستیم
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اهمیت سرمایه و سرمایه گذاری برای کاهش بیکاری و دیگر تبعات و آسیب های اجتماعی منعطف از بیکاری در این استان افزود: برای حل مشکلات استان باید تغییر رویکرد داشته باشیم و نگاه مجموع مدیران و دستگاه ها به کارآفرین باید تغییر کند.
شهباز حسن پور با تاکید بر تقویت بعد نظارتی در جامعه، عنوان کرد: دستگاه های نظارتی ضمن کمک به روند توسعه و سرمایه گذاری نیز باید جلوی لغزش ها را هم بگیرند.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خاطرنشان کرد: معیشت، اقتصاد، اشتغال و مسکن مردم از اصلی ترین امور در دستور کار مجمع نمایندگان استان کرمان است و این موارد را به دور از هر گونه نگاه سیاسی و جناحی دنبال می کنیم زیرا معتقدیم باید از ظرفیت های موجود این استان به بهترین نحو ممکن در مسیر توسعه استفاده شود.
اهتمام ویژه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی داریم
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و به منظور تحقق رونق و جهش تولید، چتر حمایت قضایی بر سر مدیران اقتصادی و سرمایه گذاران این استان گسترده است.
یدالله موحد افزود: دستگاه قضائی استان کرمان همواره حمایت خود از تولید و صنعت را تداوم بخشیده و در این راستا ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی به صورت فعال به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع آنها می پردازد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان یادآور شد: تاکنون پرونده بالغ بر 130 واحد اقتصادی در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی بررسی و مشکلات بسیاری از این واحدها با استفاده از اختیارات و پیگیری‌های قضایی برطرف شده است.
موحد از مدیران و فعالان عرصه تولید، صنعت و سرمایه گذاری به عنوان افسران جنگ اقتصادی کنونی با استکبار جهانی یاد کرد و افزود: مدیران و صنعتگران در هر جایگاهی در خط مقدم آوردگاه مقابله با توطئه‌های دشمنان هستند و باید با برنامه ریزی دقیق و صحیح، دغدغه‌های این حوزه‌ها را برطرف کنند.
وی عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور تعطیلی یا رکود هر بنگاه تولیدی ضربه به بدنه اقتصادی جامعه است و در استان تمامی دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و قضایی باید به نحوی اقدام کنند که از ورود ضربات حتی کوچک به واحدهای اقتصادی و سرمایه گذاری جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح استانی و ملی می‌توان در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان اقتصادی کشور گام‌های اساسی برداشت.
موحد ضمن تاکید بر این مطلب که هر چه این پروژه ها و سرمایه گذاری ها بیشتر شود، امید مردم به آینده نیز افزایش می یابد، ادامه داد: فعالان بخش صنعت در کنار اشتغال زایی باید توجه ویژه ای به مسائل زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی داشته باشند.
تعامل ارکان حکومتی زمینه توسعه استان کرمان را فراهم کرد
معاون هماهنگی توسعه منابع انسانی استانداری کرمان با قدردانی از تعامل و همراهی ارکان حکومتی بخصوص دستگاه قضائی استان که نقش خوبی را در پیشبرد امور داشته گفت: این همراهی حوزه قضا با دیکر ارکان حکومتی و بخصوص دستگاههای اجرایی موجبات رشد و توسعه استان را فراهم کرده است .
محمدرضا وفائی افزود: در سال های اخیر هماهنگی بسیار خوبی بین مجموعه اجرایی و قضایی استان وجود داشته است که همین هماهنگی زمینه ساز توسعه استان در عرصه های مختلف زیرساختی شده است .
وی اضافه کرد : در سایه همین هماهنگی ها اقدامات خوبی در جای جای این استان انجام گرفته و نمونه آن را ما در سفر شهریورماه سال گذشته رئیس جمهوری به استان شاهدبودیم که 14هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید. 
وی بر این باور است که ادامه نگاه توسعه گرایانه در این استان موجب خواهد شد که در شرایط کنونی که با تحریم های ظالمانه مواجهیم بتوانیم در استان کرمان به عنوان یکی از استانهای پایلوت اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در محرومیت زدایی از نقاط مختلف و کمتر توسعه یافته استان داشته باشیم .
از برآیند گفته های نمایندگان ارکان حکومتی در استان کرمان چنین برمیآید که برغم سلایق و دیدگاههای مختلف ولی همه دغدغه رفع مشکلات اقتصادی در این استان از هر حیث غنی را دارند و بر مولفه تاثیرگذار اهمیت امنیت سرمایه گذاری نیز همراه و همگام هستند که این رویکرد مثبت به سرمایه گذار در استان می تواند به عنوان یکی از الزام های تحقق جهش تولید موثر واقع شود و نتایج سودمندی را برای مردم این دیار رقم زند.
برچسب‌ها
کرمان جهش تولید سرمایه گذاری
پروندهٔ خبری
سال 99؛ سال جهش تولید

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/140509/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان