کرمان رصد

آخرين مطالب

ضرورت آموزش غرفه داران در نمایشگاه های تخصصی اقتصادي

ضرورت آموزش غرفه داران در نمایشگاه های تخصصی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - مدرس دانشگاه در رشته کارآفرینی و سواد رسانه با تاکید بر ضرورت اموزش غرفه داران در نمایشگاه های تخصصی معتقد است که اغلب شرکت ها اصولا در برگزاری نمایشگاه و غرفه داری آموزش ندیده اند و این می‌تواند یکی از بزرگترین نقطه ضعف ها و معضل برگزاری نمایشگاه های تخصصی باشد.

افشین سلیمانی سالار قائم مقام و مدیربازرگانی شرکت توسعه ساخت طباطبایی در حاشیه مراسم اختتامیه هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و فراوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته در کرمان با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا ، ادامه داد: طوری که با مراجعه به نمایشگاه، شاهد بوده ایم که شرکت های بزرگ اگرچه بزرگترین فضا را دریافت می کنند اما همیشه خلوت ترین غرفه ها را دارند .
نمایشگاه های تخصصی، یک گردهمایی تخصصی برای شرکت های فعال در هر حوزه ای می باشد و بهترین زمان برای مدیران ارشد صنایع و معادن وشرکت های مقتدر برای آشنایی با توان پیمانکاران است اما معمولا این مدیران به بازدید عبوری از شرکت ها و غرفه ها بسنده می کنند هرچند برگزار کنندکان نمایشگاه ها که مسئولیت این مهم را دارند نیز تلاشی در زمینه این گفتمان تخصصی انجام نمی دهند. 
این مدرس رسانه در خصوص بازگشایی نمایشگاه در شرایط ویروس کرونا گفت: در این شرایط آزادسازی، قاعدتا افراد حاضر در نمایشگاه و غرفه داران با رعایت پروتکل ها مراجعه می کنند و در این دوره با شرایط موجود از نمایشگاه اکثرا مدیران ارشد و متخصصان مربوطه مراجعه کرده اند و مردم عادی یا همراهان این افراد کمتر دیده شدند.
بزرگترین معضل در محموعه نمایشگاه بحث بهداشت و سلامت است
سلیمانی سالار در ادامه بزرگترین معضل را در مجموعه های نمایشگاهی بحث بهداشت و سلامت دانست و گفت: نمایشگاهی که نام آن تخصصی و بین المللی است باید خدمات ارائه شده در آن نیز در حد نمایشگاه باشد خصوصا در زمینه سرویس های بهداشتی و موارد بهداشتی دیگر و نمی شود که در این وضعیت کرونا درجه تب را بسنجیم ولی مثلا سرویس های بهداشتی از نظر رعایت پروتکل ها نامناسب باشد.
فراهم کردن حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه ها در نمایشگاه های تخصصی
قائم مقام شرکت ساخت توسعه طباطبایی نیز افزود: از جمله افرادی که حضور آن ها در نمایشگاه موثر است دانشجویان و اساتید دانشگاه ها می باشند که متاسفانه به دلیل بعد مسافت و هزینه، شرکت در این نمایشگاه ها بخصوص در کرمان برای این قشر مقدور نیست بنابراین لازم است که ایاب و ذهاب تخصصی برای دانشگاه های مرتبط با برگزاری نمایشگاه نیز به مجموعه نمایشگاه های برگزار شده اضافه گردد.
وی با تاکید بر رفاه و سلامت روانی غرفه داران گفت: تا غرفه دار نتواند از نظر روانی در رفاه و سلامت شخصی باشد نمی تواند خوب اطلاع رسانی و سرویس مناسبی به مخاطب دهد که در این زمینه وضعیت تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش سالن ها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
تغذیه فضای مجازی را بخش سنتی فراهم می کند
مدیربازرگانی این شرکت در ادامه نقش سواد روابط عمومی الکترونیک در ایران را در معرفی شرکت ها و خرید و فروش بسیار مهم عنوان کرد و گفت: حوزه روابط عمومی به دو بخش سنتی و الکترونیک تقسیم می شود که در بخش سنتی برگزاری نمایشگاه یکی ازمولفه هایی است که می تواند به وسیله آن فعالیت های فضای مجازی را گسترش داد و در حقیقت تغذیه فضای مجازی را بخش سنتی فراهم می کند.
وی با بیان اینکه یک واحد روابط عمومی باید بتواند مطالب منتشر شده را در اینستاگرام و تلگرام و واتساپ را تفکیک کند گفت: متاسفانه آموزش این پارامترها برای یک مدیر روابط عمومی تعریف نشده است مثلا در اینستاگرام باید بارگزاری اتفاقات آن شرکت باشد نه خبرهای روزمره و در واتساپ و تلگرام هر کدام به نوعی دیگر که همه این ها نیاز به آموزش دارد.
سلیمانی سالار با توجه به اینکه ارتباطات پشتیبانی و روابط انسانی و شخصی و اطلاع رسانی اشخاص معمولا به برگزاری نمایشگاه ها موکول می شود گفت: برای هر نمایشگاه برنامه ویژه ای را پیاده می کنیم و به این شکل نیست که حضور در نمایشگاه صرفا به عنوان یک وظیفه اداری محسوب شود.
علی سالاری مدیرعامل شرکت طلایه داران اصفهان نیز در این ارتباط گفت: فعالیت این شرکت در زمینه معادن زیرزمینی از جمله نفربر تونلی مجهز به سیستم ترمز و سامانه ارتباطی تلکامن و همچنین واگن حمل بار ترمز بار است که برای اولین بار این محصولات در ایران تولید شده است.
وی با بیان اینکه برای دومین بار است که در نمایشگاه کرمان شرکت کرده ایم گفت: این نمایشگاه به مراتب از سال گذشته بهتر بود و با توجه به اینکه ویروس کرونا هم انتشار پیدا کرده است انتظار داشتیم بازدید کنندگان کمتر باشند اما خوشبختانه خیلی بهتر از سال گذشته بود.
سالاری تفاوت بازدید از نمایشگاه را در تخصصی بودن آن عنوان کرد و گفت: بازدید کننده عام در این دوره از نمایشگاه نداشتیم و همین باعث شده است که عیار نمایشگاه بالا برود و همچنین شرکت کنندگان در نمایشگاه جزو شرکت های باسابقه و قدرتمند بازار ایران بودند و این پارامترها بر کیفیت نمایشگاه افزوده و از طرفی دیگر نیز تجربه برگزار کنندگان نمایشگاه در استان کرمان نیز بالاتر رفته و رضایت بیشتری را توانسته است جلب کند.
تولید کننده چشم امیدش به فروش محصولاتش است
وی با بیان اینکه درک کاری معدن سنخیتی با فضای مجازی ندارد گفت: کار در معدن، کار خشن و مردانه است و فضای مجازی نمی تواند به تنهایی در جهت تبلیغات و یا پیشرفت کارهای معدنی و یا کمک به پیشبرد اهداف در راستای توسعه معدن داشته موثر باشد بنابراین نیاز ما به تبلیغات رودررو یا در محل معدن بسیار بیشتر است تا در فضای مجازی.
این تولید کننده حمایت واقعی دولت و مسئولان مربوطه را در امر تولید بسیار موثر دانست و گفت: تولید کننده چشم امیدش به فروش محصولات است و با توجه به واردات بی رویه محصولات چینی و خارجی درست نیست که کارگر ایرانی و متخصص ایرانی بیکار شود و تاجرهای ما خشنود و خوشحال که توانستند محصولات خارجی را وارد کشور کنند .
وی افزود: به عنوان یک تولید کننده درخواست دارم که مسئولان به این موضوع رسیدگی کنند و از تولید کننده حمایت واقعی به عمل بیاید و بستری را فراهم کنند که تولید کننده بتواند محصولاتش را به راحتی و آزادانه به فروش برساند.
بهار رجبی زاده کارشناس آزمایشگاه کارخانه پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه گفت: برگزاری نمایشگاه ها برای معرفی شرکت ها و کارخانه های نوپا و تولیدات و محصولات آن ها می تواند موثر باشد.
وی افزود: در این دوره از نمایشگاه به دلیل شرایط کرونا گرچه با استقبال عمومی کمتری مواجهه شدند اما از لحاظ کیفی به صورت تخصصی تری از این نمایشگاه بازدید به عمل آمد و به صورت تخصصی نیز محصولات و تولیدات معرفی گردید. 
این کارشناس ضرورت برپایی نمایشگاه ها را هر 6 ماه یک بار لازم دانست و گفت: در معرفی محصول و تولیدات تنها نمی توان به فضای مجازی اکتفا کرد بلکه باید شرایط و محیطی برای دیدن محصولات و روند تولید محصول نیز در اختیار بازدید کننده و مشتری قرار داد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه های تخصصی قطعا در مناطق معدن خیز می تواند جواب دهی بهتری را داشته باشد و انتخاب کرمان به منظور برپایی نمایشگاه بسیار خوب بوده است اما می توانست با هزینه کردن بیشتر و قرار دادن امکانات رفاهی و بهداشتی بیشتر بهتر از این برگزار شود.
هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راه سازی از یکم تا چهار تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق کرمان برگزار شد، این نمایشگاه با حضور 110 شرکت داخلی و خارجی برگزار شد که حدود 40 درصد آنها از استان کرمان بودند.
برچسب‌ها
وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/140415/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان