کرمان رصد

آخرين مطالب

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

کرمان به وضعیت تثبیت رسید/ جیرفت در وضعیت قرمز اجتماعي

کرمان به وضعیت تثبیت رسید/ جیرفت در وضعیت قرمز
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با انتقاد شدید از بی‌تفاوتی و عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم مردم در برخی از مکان ها به هیچ عنوان توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این امر خود باعث افزایش موارد ابتلا به این ویروس می شود و عمده ابتلاهای شناسایی شده در روزهای اخیر نیز به دنبال شرکت مردم در جشن‌ها و مهمانی‌ها بوده است بنابراین رعایت نکات بهداشتی در جمع‌های خانوادگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دکتر "مهدی شفیعی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله کرونا، بازگشایی تالارها همچنان ممنوع می‌باشد اما در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب کردیم که تالارها می‌توانند به ‌عنوان رستوران عمل کنند ولی برگزاری مراسمات در تالارها حتی با ظرفیت پایین ممنوع بوده و با متحلفین به صورت جدی برخورد حواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اپیدمی کرونا در استان کرمان به مرحل تثبیت رسیده است یا خیر؟ بیان کرد: طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، اپیدمی کرونا در استان کرمان تثبیت شده است و استان کرمان از حیث این بیماری به یک وضعیت ثابتی رسیده است (روند تعداد مبتلایان نه کاهشی است و نه افزایشی) اما در برخی از مناطق استان کرمان مانند جنوب استان روند افزایشی موارد ابتلای قطعی به کووید 19 را داریم که عمدتا این موارد نیز سرپایی هستند اما در مجموع در سطح کشور، وضعیت اعلام اپیدمی به صورت استانی بوده نه دانشگاهی که از این حیث اپیدمی در استان کرمان به مرحله ثبات رسیده است.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اعلام این مطلب که وضعیت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرمز است، در ادامه در خصوص اقدامات مقابله‌ای و پیشگیری در جنوب استان گفت: استاندار کرمان اختیاراتی را به فرمانداران جنوب استان در زمینه کنترل و پیشگیری کرونا داده است که حتی فرمانداران می‌توانند تلفنی مجوزات مورد نیاز خودشان برای کنترل این اپیدمی در منطقه خود را از استاندار اخذ کنند و دیگر نیازی به تشکیل جلسه برای انجام اقدامات تشدیدی برای فرمانداران جنوب استان کرمان نیست.
وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در زمینه محدودیت‌های تردد در جلسه قبل ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: پیشنهاداتی مبنی بر محدودیت تردد بین استانی، نیاز به مجوز وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا دارد که تاکنون مجوزی به استان کرمان به ویژه محدودیت تردد در جنوب استان ابلاغ نشده است.
شفیعی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمادگی لازم برای روبرو شدن با موج بعدی کرونا در فصل پاییز را دارد؟ عنوان کرد: امکانات قبلی که در این موج با آن روبرو بودیم، به خوبی توانست جواب مارجعه کنندگان را بدهد ضمن آنکه یکسری ظرفیت‌های جدیدی نیز به سیستم درمانی و بهداشتی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه خواهیم کرد ضمن آنکه در حال اضافه کردن فضاهای جدید هستیم و همچنین برنامه‌هایی در حال اجرا در دو ماه آینده داریم تا اگر در فصل سرما شیوع این ویروس در کرمان زیاد و تعداد بستری‌ها افزایش یابد، بتوانیم جوابگوی بیماران احتمالی باشیم.
مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با اینکه آیا ویروس کووید 19 در فصل پاییز قوی‌تر خواهد شد؟ اظهار کرد: چون در فصل پاییز همزمان با فصل شیوع آنفلوآنزا خواهیم بود بنابراین احتمالا با شروع فصل سرما ویروس کرونا تشدید شده یا موج‌های دیگری از آن تکرار خواهد شد اما این موضوع به صورت 100 درصد نه قابل تایید و نه قابل رد است، چون این ویروس جدید بوده و پیش‌بینی‌ها مبنی بر قوی تر شدن این ویروس در فصل سرما در حد حدس و گمان است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: با تعطیل کردن عمومی، زیاد نمی توان این نوع بیماری‌ها را کنترل کرد. در فازهای اولیه اپیدمی، این روش جوابگو خواهد بود اما وقتی که اپیدمی استقرار پیدا می‌کند برای آنکه پیک‌های جدید را تجربه نکنیم، باید خود مردم رعایت کنند و آنچه که اکنون اپیدمی را کنترل می‌کند رفتار مردم است. مردم باید توصیه‌های بهداشتی و بحث فاصله گذاری های فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند. در ازدحام‌ها و مکان های شلوغ حضور نداشته باشند ضمن انکه شستن مرتب دست ها و گندزدایی سطوح همچنان باید از سوی مردم صورت گیرد و اگر مردم این موارد را رعایت کنند، قظعا اپیدمی گسترش پیدا نکرده و زنجیره انتقال آن قطع خواهد شد.
وی با انتقاد شدید از بی‌تفاوتی و عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم مردم در برخی از مکان ها به هیچ عنوان توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این امر خود باعث افزایش موارد ابتلا به این ویروس می شود و عمده ابتلاهای شناسایی شده در روزهای اخیر نیز به دنبال شرکت مردم در جشن‌ها و مهمانی‌ها بوده است بنابراین رعایت نکات بهداشتی در جمع‌های خانوادگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/135040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

15 عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

15 عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان

رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان

بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی

جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی

مربی مس 30 میلیون تومان جریمه شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با 15 برنامه در سپاه ساری

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد

اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیرزمینی در کرمان

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

یک دوئل مرغوب ایرانی در جام حذفی

شناسایی 612 مبتلا به سرخک در 1402/ بیشترین آمار در 4 استان

ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود

دستگاه بلوک زنی

رقیب سرسخت ایران در عراق

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

پاس کروزها را گل کنید

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

رفع تصرف اراضی دولتی کرمان