کرمان رصد

آخرين مطالب

شهردار رفسنجان:

شهرداری رفسنجان 25 میلیارد ریال صرف فعالیت‌های ضد کرونایی کرد اجتماعي

شهرداری رفسنجان 25 میلیارد ریال صرف فعالیت‌های ضد کرونایی کرد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رفسنجان - شهردار رفسنجان به فعالیت‌های شهرداری در راستای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در این راستا افزون بر 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدرضا عظیمی زاده شنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: دو سال و نیم از فعالیت شهرداری و شورای شهر رفسنجان می‌گذرد و در این مدت خدمات زیاد عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و… به شهروندان ارائه شده است.
وی بیان کرد: بودجه سال 99 شهرداری 310 میلیارد تومان است که 35 درصد آن صرف امور جاری و 65 درصد صرف امور عمرانی خواهد شد.
شهردار رفسنجان ادامه داد: عمده فعالیت شهرداری در سال جاری اجرای آسفالت شبکه‌های فاقد آسفالت و خاکی و تعویض و روکش آسفالت شبکه‌هایی است که خراب هستند و نیاز به تعمیر دارند، اولویت بعدی شهرداری پیاده روسازی به منظور زیباسازی به بدنه خیابان‌ها است ضمن اینکه مسیری برای رفت و آمد افراد هم فراهم می‌آید.
اجرای پروژه 100 چشمه در شهر رفسنجان
عظیمی زاده با اشاره به اجرای پروژه 100 چشمه در شهر رفسنجان، افزود: این طرح در 9 فاز امسال اجرا می‌شود و طرح آن نهایی شده و رایزنی‌های لازم با آب منطقه‌ای انجام شده است، اجرای طرح از مسیر حرکت آب رودخانه ممانعت نمی‌کند بلکه به مسیر سامان می‌دهد.
وی ادامه داد: این رودخانه شور که وارد رفسنجان می‌شود در اسد آباد است و بستر رودخانه باید تثبیت شود و جلوی خاک و سیل که آسیب زننده هستند، گرفته شود. پیمانکار در اینجا کار خود را آغاز کرده و رسوب و لایه روبی در حال انجام است؛ در این رودخانه فعالیت‌هایی هم برای آرام سازی رودخانه از جمله کف سازی، بدنه و حاشیه سازی، مسیرهای پیاده رو و دوچرخه سواری و فضای سبز در حاشیه رودخانه انجام می‌شود.
شهردار رفسنجان یادآور شد: در سال جاری پروژه احداث بزرگراه قدس، بلوار شهید هاشمی و ساخت چندین پارک و بوستان محلی را در دستور کار داریم، ضمن آنکه ادامه فعالیت‌های زیباسازی و ادامه آسفالت معابر و شبکه‌های اصلی شهر از اولویتهای دیگر شهرداری در سال جاری است.
کف سازی بازار رفسنجان در دستور کار است
عظیمی زاده با بیان اینکه کف سازی بازار رفسنجان به عنوان معبرعمومی مردم در دستور کار است، تصریح کرد: این بازار از آثار تاریخی ارزشمند شهر محسوب می‌شود که منتظر نهایی شدن طرح توسط میراث فرهنگی هستیم تا کف سازی را شروع کنیم از طرفی سقف این بازار هم نامناسب است و با توجه به اینکه سقف بازار ملکی است که صاحبان مغازه‌ها باید همکاری کنند تا سقف بازار مقاوم سازی، تعمیر و بازسازی شود.
وی بر ضرورت تجهیز ماشین آلات آتش نشانی در سال جاری تأکید کرد و افزود: نیاز به بالابر داریم که برای اطفای حریق احتمالی احتیاج است برای ایمنی شهر خودروهای امداد مجهز و خوب نیاز داریم همچنین تجهیزات فردی سازمان آتش نشانی و احداث یک باب ایستگاه آتش نشانی در دستور کار است.
شهردار رفسنجان در خصوص اثر باستانی و بزرگترین خانه خشتی جهان (خانه حاج آقا علی) و در اختیار گذاشتن آن برای شهرداری توضیح داد: با پیشنهادی که استانداری کرمان مبنی بر اینکه شهرداری رفسنجان این خانه را تحویل بگیرد تا با نگهداری و صرف هزینه‌های داخل آن، درآمدی هم به شهرداری برسد لذا این پیشنهاد به عنوان بنای ارزشمند گردشگری منحصر به فرد در کشور طی چند جلسه به تأیید شورای اسلامی شهر رسید و به شهرداری ابلاغ شد.
به گفته وی قرار است به مدت 10 سال که هر سه سال قرارداد تمدید می‌شود این بنا در اختیار شهرداری جهت بهره برداری قرار گیرد که ماهیانه شش میلیارد تومان برای اجاره به اداره اوقاف و امور خیریه پرداخت کنیم که اوقاف استان با قرارداد سه ساله موافقت کرده که مورد تأیید ما نبوده و مقرون به صرفه برای ما نیست؛ رایزنی کردیم با استانداری که پیگیری شود خانه حاج آقاعلی به‌عنوان تک بنای تاریخی و ارزشمند و یک بنای گردشگری توسط شهرداری به بهره‌برداری برسد.
شهرداری رفسنجان 25 میلیارد ریال صرف فعالیت‌های ضد کرونایی کرد
شهردار رفسنجان در ادامه به فعالیت‌های شهرداری در راستای شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: شهرداری خود را موظف دانست به کمک شهروندان و مجموعه مدیریت شهرستان بشتابد، هر چه در شهر کار انجام می‌شود منفعت مردم را در نظر می‌گیریم و همه خدمات منفعت‌شان به مردم می‌رسد.
عظیمی زاده افزود: چون رفسنجان جمعیت قابل توجهی دارد و مجبور بودیم آزمایش‌ها را به شهرهای دیگر بفرستیم و ظرفیت را داشتیم که در رفسنجان آزمایشگاه راه‌اندازی کنیم با دانشگاه علوم پزشکی صحبت کردیم و تأیید کردند.
وی ادامه داد: در همین راستا مجموع خدمات و کمک‌های شهرداری 2.5 میلیارد تومان بوده که یک میلیارد و 400 میلیون تومان آن برای خرید تجهیزات آزمایشگاه مولکولی شهرستان صرف شده و سهمی نیز در مهمانی بزرگ رفسنجانی‌ها داشتیم.
شهردار رفسنجان بیان کرد: مواد ضد عفونی را روزانه تهیه و در اختیار گروه‌های جهادی و مواکب قرار دادیم و خود شهرداری هم بخشی از شهر را متقبل شد که کار ضدعفونی آن را انجام دهد، هزینه ناهار، لباس و تجهیزات را شهرداری پرداخت کرد و هزینه سوخت ماشین‌آلات را هم شهرداری متقبل شد.
عظیمی زاده به اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح در شهر رفسنجان ساخت پنج مخزن پیش بینی شده که دو مخزن ساخته شده و ساخت سومین مخزن هم با ظرفیت و2 هزار متر مکعب مراحل پایانی را طی می‌کند که در کنار کشتارگاه قرار دارد.
وی تصریح کرد: ضمن اینکه یک مخزن هم در پارک وحدت ساخته شده و مخزن 500 متر مکعبی هم در میدان 22 بهمن هم ساخت شده است که با این مخزن‌ها حجم زیادی از آب تأمین می‌شود که علاوه بر تأمین آب ورزشگاه جدید مس، بخش عمده آب صرف فضای سبز خواهد شد.
شهردار رفسنجان در ادامه به موضوع آب‌های سطحی که در هنگام بارندگی ایجاد می‌شود و مشکلاتی برای شهروندان پدید می‌آورد اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط شهر مشکل با حفر کانال برطرف شده اما در مجموع برای دفع آب‌های سطحی فراخوان دادیم و هفت مشاور از سراسر کشور به فراخوان ما پاسخ دادند که بین این مشاوران یک طرح انتخاب و مطالعات آن را آغاز و اجرایی خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/133014/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

بازی معوقه هفته 12 لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود

نوسازی 25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان