کرمان رصد

آخرين مطالب

چند خبر از جنوب کرمان سياسي

چند خبر از جنوب کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - جیرفت - دستگیری عاملان تمسخر گویش محلی جیرفت، انتخاب روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به عنوان روابط عمومی برتر منطقه، نشست منتخب مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با کارکنان سازمان تعاون روستایی، تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه آبیاری نوین و راه‌اندازی موزه مطبوعات ازجمله اخبار امروز (چهارشنبه) جنوب کرمان است.

دستگیری عاملان تمسخر گویش محلی شهرستان جیرفت
سرهنگ رضا محمدرضایی فرمانده انتظامی جیرفت از شناسایی و دستگیری چهار نفر از عاملان تمسخر گویش محلی این شهرستان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
وی افزود: در پی شکایت و مطالبه عمومی شهروندان مبنی بر اینکه افرادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، با تهیه دوبله‌هایی با محتوای خلاف موازین شرعی و ضمن فحاشی اقدام به تمسخر گویش محلی و ایجاد اختلاف بین اقوام کرده‌اند و با عنایت به تاکید شورای فرهنگ عمومی، رصد این قبیل پیج‌ها و دستگیری عاملان در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: کارشناسان سایبری طی رصد اطلاعاتی خود در مدت زمانی کوتاه موفق به شناسایی چهار نفر از گردانندگان این پیج‌ها شدند که این چند نفر در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی جیرفت اظهار داشت: متاسفانه بعضی از افراد خواسته یا ناخواسته ترجیح می‌دهند که لحظات باهم بودن را با سوء‌استفاده از لهجه‌های شیرین محلی و قومیت‌های مختلف اقدام به تمسخر یکدیگر کنند غافل از آنکه دشمنان که نمی‌توانند اتحاد و یکپارچگی کشور عزیزمان را ببینند با استفاده از این موضوعات در صدد تفرقه افکنی و ایجاد چند دستگی بین قومیت‌های ایران اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه تمسخر لهجه‌ها و گویش‌های محلی و قومیت‌ها زمینه ساز مرگ فرهنگ‌ها می‌شود، گفت: قطعاً پلیس با کسانی که اقدام به اشاعه اعمال منافی اخلاق کرده و با تمسخر لهجه موجب رنجش و آزردگی قومیت‌ها شوند با حمایت و هماهنگی دستگاه قضا برخورد خواهد کرد.
فرمانده انتظامی جیرفت توصیه کرد: کاربران از تمسخر کردن و ترویج الفاظ غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی به شدت پرهیز کنند و چه بهتر که هنر خود را در شناساندن قدمت و ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر دارالولایه جیرفت به کار ببندند.
روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در تهیه خبر حائز رتبه نخست شد
به گفته سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در ارزیابی سالانه سازمان جهاد کشاورزی مقام نخست تهیه خبر را به خود اختصاص داد.
وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، گفت: روابط عمومی باید با در دست داشتن تمام ابزارهای ‏رسانه‌ای و مجازی، دلسوزانه و مسوولیت پذیر عمل کند و با وسواس و دقت لازم مدیریت محتوا را بر عهده بگیرد.‏
برخوری افزود: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دو چندان شده به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.
نشست منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد با کارکنان سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان
احمد مشایخی مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان در این نشست گفت: 2 هزار و 800 تُن پیاز به صورت توافقی توسط اتحادیه‌ها و شرکت‌های منطقه و اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور و نمایندگان تعاون روستایی استان‌ها از محل منابع داخلی آن‌ها خریداری و ارسال شده است.
نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از وضعیت موجود و تلاش‌های مدیریت تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش، اظهار داشت: با ظرفیت‌های موجود و مدیریت جدید این سازمان که دارای سوابق متعدد مدیریتی و تجربه‌های پرسنل، آینده روشنی پیش روی شبکه تعاون روستایی این منطقه است.
وی تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی با توجه به سابقه فعالیت طولانی و حضور شرکت‌های تعاونی روستایی در میان جامعه کشاورزی و روستاها ، در زمینه محصولات کشاورزی و توزیع نهاده‌ها می‌تواند خدمات شایسته‌ای به این قشر زحمتکش ارائه کند.
وی همچنین برای حمایت و پیگیری برنامه‌ها و سیاست‌های پیش روی تشکل‌های تعاون روستایی از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد و اظهار امیدواری کرد که با این فعالیت‌ها تعاون روستایی به اهداف اصلی خود خواهد رسید.
منتخب مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به تولید محصولات کشاورزی منطقه اشاره کرد و گفت: فراهم کردن زمینه صادرات محصولات کشاورزی یکی از کارهای زیربنایی توسعه جنوب کرمان است.
تجهیز زمین‌های کشاورزی جنوب کرمان به سامانه آبیاری نوین
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تا کنون 78 هزار و 649 هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب کرمان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.
وحدت برخورداری افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید اجرای 32 هزار و 560 هکتار از اراضی جنوب کرمان، اعتباری معادل سه هزار و 31 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده که تجهیز این مساحت از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری باعث ایجاد شغل پایدار برای 6 هزار و 512 نفر شده است.
وی تصریح کرد: یکنواختی بیشتر پخش آب در زمین ناهماهنگ، انجام آبیاری‌های سبک و سنگین، تسهیل در اتوماتیک شدن آبیاری، توانایی پخش توام کود، سم و آب و ایجاد تغییرات مطلوب در وضعیت آب و هوایی مزرعه از مزایای استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری است.
موزه مطبوعات جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود
مدیر خانه مطبوعات جنوب کرمان گفت: در حال رایزنی برای راه‌اندازی موزه مطبوعات جنوب کرمان هستیم که مکاتبات این مهم انجام شده است.
هدایت پیرنیا افزود: خانه مطبوعات در طول سه سال گذشته کارهای خوبی در هیات مدیره انجام داده که بسیار مثمر ثمر نیز بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به برگزاری پنج دوره آموزشی خبری توسط خانه مطبوعات اظهار داشت: برگزاری 6 نشست تعاملی با مدیران مسوول نشریات، حضور در نمایشگاه‌های بزرگ استانی و کشوری و منطقه‌ای از جمله برنامه‌های انجام شده در طول سه سال گذشته این خانه است.
پیرنیا با بیان اینکه تاریخ رسانه جنوب کرمان تعریف می‌شود، عنوان کرد: بنا داریم تاریخ مکتوبی برای رسانه‌ها تعریف کنیم تا این منطقه دارای تاریخ رسانه‌ای باشد.
جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.
برچسب‌ها
کرمان جیرفت انتظامی منابع طبیعی

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/128902/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدارندگی متعارف ایران

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

207 میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد

تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند

صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند

پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

راحتی خیال از مرز شرقی؟

جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند

ساخت 150 هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | 5500 خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند

اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد؛ تحقیقات تکمیلی ادامه دارد

اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود

کی بود کی بود من نبودم؟!

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل

محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند

اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان

حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود

حصه نقدی واگذاری بلوک 85 درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود

شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی

زرندی‌ها 40000 واحد خون اهدا کردند

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان

گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»