کرمان رصد

آخرين مطالب

اسفندقه جیرفت در مقابل سیلاب ایمن شد اجتماعي

اسفندقه جیرفت در مقابل سیلاب ایمن شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - جیرفت - معاون برنامه‌ریزی فرمانداری جیرفت با بیان اینکه در تمامی مناطق سیل‌خیز بخش اسفندقه این شهرستان سیل‌بند احداث شده اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، این بخش در مقابل هر نوع سیلابی ایمن شده است.

روح الله شهدادنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر فعالیت‌های اصولی، علمی و زیربنایی در بخش اسفندقه جیرفت تاکید کرد و گفت: از 6 ماه قبل تا کنون در بخش اسفندقه، اقداماتی ضروری پس از بررسی دقیق کارشناسی و رایزنی با دستگاه‌های مربوط انجام گرفت.
وی از احداث و مرمت هشت سیل بند در مناطق سیل‌خیز بخش اسفندقه خبر داد و افزود: با توجه به اولویت منطقه، ایجاد و مرمت سیل‌بندها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و باید بگویم این مهم با تلاش‌های بی‌وقفه محقق شده است.
وی ادامه داد: احداث و مرمت سیل‌بند در مناطق سیل‌خیز دولت‌آباد، قنات نو، حسین‌آباد، آبشور، نازدشت، دوغ‌آباد، گودرزان و بغبغوئیه انجام شد.
شهدادنژاد دومین اولویت کاری بخشداری در اسفندقه را تیغ زنی تمامی جاده‌های خاکی (روستایی) این منطقه عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های مکرر چندین دستگاه راه‌سازی به بخش اسفندقه منتقل و این کار انجام شد.
وی افزود: جاده‌های بین روستایی بخش اسفندقه شامل روستاهای گودرزان، بغبغوئیه، کوران، خمروتوئیه و انگرچاله تیغ زنی و زیرسازی شد و طی این مدت کوتاه با حمایت‌های دولت در بخش فعالیت‌های عمرانی به ویژه راه آسفالته خدمات خوبی به مردم اسفندقه ارائه شده است.
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری جیرفت تصریح کرد: آسفالت مسیرهای بین روستایی این بخش تا روستای سرخوئیه و قنات نو اسفندقه انجام شد.
وی گفت: برای نخستین‌ مرتبه توزیع اقلام تنظیم بازار در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم این منطقه در دستور کار قرار گرفت.
او از احداث پایگاه اورژانس 115 برای نخستین بار در بخش اسفندقه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و فراهم کردن زیرساخت‌ها بزودی مرکز فوریت‌های پزشکی در اسفندقه افتتاح می‌شود.
شهدادنژاد اظهار داشت: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید و پیگیری‌های مستمر قالی گلسرخ اسفندقه ثبت ملی شد و امیدواریم این اثر ارزشمند به جایگاه واقعی خود برسد.
وی ادامه داد: با توجه به غیرفعال بودن کارگاه قالیبافی اسفندقه، پیگیری در خصوص راه‌اندازی این کارگاه در دستور کار است تا بزودی شاهد فعالیت دوباره این کارگاه باشیم.
شهدادنژاد به ظرفیت طبیعی توتستان‌های بخش اسفندقه اشاره کرد و افزود: با بررسی این ظرفیت طی هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، طرح توزیع تخم نوغان (کرم ابریشم) در اسفندقه اجرا شد تا با رونق نوغان داری در این بخش شاهد تولید ابریشم باشیم.
وی تصریح کرد: نوغانداری ظرفیت خوبی برای اشتغال‌زایی و درآمد‏زایی به شمار می‌رود و ابریشم به عنوان ماده خام برای تولید فرش‌های دستباف به ویژه فرش‌های ابریشمی به کار می‌رود از این رو دنبال ترویج هر بیشتر این صنعت با توجه به ظرفیت این منطقه هستیم.
معاون برنامه ریزی فرمانداری جیرفت بر ایجاد زیرساخت‌ها در بخش اسفندقه تاکید کرد و گفت: توسعه برق شهرک بنیاد مسکن فاز یک و 2 دولت‌آباد، برق رسانی به ساختمان اورژانس 115، جابه‌جایی ترانس برق روستای قنات‌نو انجام و ترانس برق روستای فتح آباد فعال می‌شود.
وی به خدمات عمرانی انجام شده در زمینه آبرسانی به روستاهای بخش اسفندقه اشاره کرد و گفت: پیگیری پمپ آب آشامیدنی روستای قرقطوئیه، پیگیری آب روستای کناروئیه و توسعه شبکه آب روستاهای فردوس، دولت‌آباد، حسین‌آباد، گودرزان و بغبغوئیه در حال انجام است.
شهدادنژاد از پیگیری طرح هادی روستاهای دولت‌آباد، فتح‌آباد و حسین‌آباد خبر داد و گفت: نقشه‌برداری طرح‌های هادی این روستاها در حال انجام است.
وی افزود: وضعیت زمین‌های شهرک بنیاد مسکن دولت‌آباد اسفندقه و واگذاری به متقاضیان نیز در حال پیگیری است.
او از پیگیری آنتن‌دهی تلفن همراه در روستاهای قرقطوئیه، چناران، گودرزان، کوران، خمروتوئیه و کنارخونی هم خبر داد و گفت: به زودی مشکل آنتن‌دهی این روستاها برطرف می‌شود.
وی به پیگیری مشکلات مردم بخش اسفندقه اشاره و تصریح کرد: پیگیری و مکاتبات اداری در زمینه مسایل کشاورزی، ورزشی و همچنین پیگیری در زمینه ضدعفونی روستاهای بخش اسفندقه در دستور کار است. همچنین پیگیر تامین و توزیع نفت سفید و آرد برای روساییان منطقه هستیم.
شهدادنژاد اظهار داشت: با توجه به مشکلات مردم اسفندقه و پیگیری مکاتبات اداری طی چندین مرحله روسای ادارت شهرستان به بخش اسفندقه سفر کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این بخش قرار گرفتند و قول مساعد برای برطرف کردن مشکلات دادند.
وی به طرح بازدید هفتگی از نانوایی‌های بخش اسفندقه اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای سلامت مردم این بخش، حل مشکلات نانوایی‌های منطقه در اولویت کاری قرار گرفت.
معاون برنامه ریزی فرمانداری جیرفت گفت: با پیگیری‌های شبانه‌روزی دنبال ایجاد راه آسفالت از بخش اسفندقه به شهرستان بافت هستیم تا این منطقه از بُن‌بست خارج شده و در مسیر رونق بیشتری قرار گیرد.
وی ادامه داد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را طی چند سفر برای برطرف کردن این مشکل به منطقه دعوت کردیم و قول‌های مساعدی برای آسفالت این مسیر داده شد لذا امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود.
شهدادنژاد بر شکوفایی صنعت گردشگری بخش اسفندقه تاکید کرد و گفت: این منطقه با داشتن تمدنی هشت هزار ساله و ظرفیت‌هایی همچون مقبره میرحیدر، قالی گل‌سرخ و قلعه محمدباقرخان ابوسعیدی استعدادی خدادای در بخش گردشگری دارد لذا پیگیر شکوفا شدن این استعداد نهفته هستیم.
وی منطقه باستانی فتح‌آباد (گاوکشی) را از محوطه‌های تاریخی جنوب کرمان عنوان کرد و افزود: این منطقه باستانی توسط دکتر نادر علیدادی سلیمانی حفاری و مستنداتی از این منطقه برای میراث فرهنگی ارسال شده که طی نظر کارشناسان، قدمت این منطقه هشت هزار سال و تقریبا 850 سال بیشتر از قدمت محوطه تاریخی کنارصندل است.
معاون فرماندار جیرفت به ظرفیت کشاورزی این بخش هم اشاره و تصریح کرد: پسته، بادام، گردو، انار و انواع میوه‌های سردسیری از ظرفیت‌های کشاورزی و باغی این منطقه به شمار می‌رود. «بیش از 300 هکتار پسته در این منطقه وجود دارد»
وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت طبیعی بخش اسفندقه و شرایط کم آبی، کشت گُل محمدی و حمایت از این کشت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته تا در این بخش نیز شاهد اشتغالزایی و جهش تولید بیشتری باشیم.
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری جیرفت به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف بخش اسفندقه به دنبال تحقق شعار «جهش تولید» هستیم.
بخش شدن دهستان اسفندقه پس از 80 سال، ثمره نگاه دولت تدبیر و امید به مناطق کم برخوردار است تا شاهد پیشرفت روزافزون این منطقه باشیم.
بخش اسفندقه تمدنی هشت هزار ساله دارد و هم اکنون شامل روستاهای بنامی همچون دولت آباد، آبشور و حسین آباد بوده و شامل 80 روستا با جمعیت 14 هزار نفر است.
اسفندقه در فاصله 75 کیلومتری از شهر جیرفت واقع شده‌ است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
برچسب‌ها
کرمان دولت تدبیر و امید جیرفت

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/128788/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان