کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان:

منکر یکسری سوءاستفاده‌ها در بازار نیستیم سياسي

منکر یکسری سوءاستفاده‌ها در بازار نیستیم
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت ثبات قیمتی در بازار حاکم است، گفت: البته ما منکر یکسری سوءاستفاده‌ها در بازار نیستیم.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها؛ همواره در ایام خاصی از سال مانند ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش خرید برخی کالاها توسط مردم امکان بروز برخی تخلفات نظیر گران فروشی و احتکار و… وجود دارد؛ بدیهی است نظارت بر واحدهای عرضه کننده کالا تأثیر بسزایی در جلوگیری از این قبیل تخلفات دارد.
هر ساله تعزیرات حکومتی به همراه سایر دستگاه‌های متولی گشت‌های مشترکی را به منظور رصد بازار و قیمت‌ها راه اندازی می‌کند در این خصوص با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید.
ارسلان میری در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف به خصوص ماه مبارک رمضان و حتی قبل از شروع این ماه مبارک گشت‌های مشترکی با حضور همکاران صنعت و معدن، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اماکن و نیروی انتظامی تشکیل شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، اظهار کرد: این نظارت در خصوص اقلام مصرفی مردم بیشتر خواهد بود که غالباً توسط اصناف و اتاق اصناف این امر انجام می‌شود اما برای تقویت دستگاه‌های نظارتی در بازار، تعزیرات حکومتی هم هر روز در کنار این دستگاه‌ها، حضور دارد.
وی با بیان این مطلب که بر اساس گزارشاتی که توسط سامانه 124 و 135 واصل می‌شود، در صورت مشاهده تخلفاتی نظیر کم فروشی، گران فروشی و امثال اینها در سر صحنه برخورد لازم انجام می‌شود، بیان داشت: تاکنون وضعیت مطلوب بوده است و کسبه رعایت کرده اند ، البته برخی قسمت‌ها عدم رعایت قوانین و مقررات دیده شده و یا عده‌ای به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا دست به گران فروشی زده اند ، که برخورد لازم انجام شده اما در مجموع شرایط مطلوب است.
منکر یکسری سوءاستفاده‌ها در بازار نیستیم
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه در خصوص اقلام مصرفی مردم تغییر محسوسی دیده نشده است، اظهار کرد: علی رغم وجود مشکلات اقتصادی که دشمنان نظام ایجاد کرده اند ، وضعیت ثبات قیمتی در بازار حاکم است.
وی با بیان این مطلب که برخی قیمت‌های اجناس مصوب هستند، تصریح کرد: قیمت‌های مصوب آنهایی هستند که توسط کارگروه تنظیم بازار کشور یا کمیته‌های تنظیم بازار استانی مصوب می‌شوند که دستگاه‌های متعددی عضو این ستاد هستند.
نرخ قیمت دولتی تمام شده شکر برای مصرف مردم هر کیلو چهار هزار و 700 تومان است که نظارت بر این اقلام باید توسط بازرسی صنعت و معدن و اتحادیه‌ها انجام و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شوند میری با اشاره به اینکه ما منکر یکسری سوءاستفاده‌ها در بازار نیستیم، اظهار داشت: در خصوص شکر نرخ قیمت دولتی تمام شده آن برای مصرف مردم هر کیلو چهار هزار و 700 تومان است که نظارت بر این اقلام باید توسط بازرسی سازمان صنعت و معدن و اتحادیه‌ها انجام شود و متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شوند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر بازرسی توسط سازمان تعزیرات به معنای خاص نداریم چرا که این سازمان مرجع رسیدگی به تخلفات و اجرای حکم است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با سامانه 135 تعزیرات حکومتی یا از طریق شماره تلفن 124 سازمان صنعت و معدن و تجارت و یا از طریق اتحادیه مربوطه تماس و شکایت خود را پیگیری کنند.
کمبود کالا در کرمان نداریم
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان این مطلب که با توجه به ذخیره کالاها و اقلام اساسی هیچگونه کمبودی در این زمینه نداریم، افزود: در مجموع باید نظارت‌ها بیشتر و دقیق‌تر باشد و مردم نیز از مکان‌های معتبر خریدهای خود را انجام بدهند.
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان این مطلب که حداکثر مدت زمان رسیدگی به تخلفات و شکایت بین 24 تا 48 ساعت است، عنوان کرد: متأسفانه نیروهای و بازرسین تعداد آنها محدود است اما پس از ارائه شکایت و انجام کار کارشناسی توسط بازرسان پس از احراز تخلف، پرونده فرد متخلف برای صدور رأی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع و برابر با مقررات رأی صادر می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ رسیدگی به فرد شاکی اعلام می‌شود.
وجود تفاوت قیمتی زیاد و نامعقول یک محصول در یک منطقه قابل پذیرش نیست
وی با اشاره به اینکه در رابطه با محصولات کشاورزی پراکندگی قیمت‌ها وجود دارد چرا که منبع تهیه این قیمت‌ها متفاوت است لذا بعضاً محصولات مستقیم یا غیرمستقیم از کشاورز خریداری می‌شود، بیان داشت: وجود تفاوت قیمتی زیاد و نامعقول یک محصول در یک منطقه قابل پذیرش نیست و متأسفانه موضوعی است که همه ساله در حال تکرار شدن است و موجب متضرر شدن کشاورز و مصرف کننده می‌شود.
میری با بیان این مطلب که تخلفاتی در زمینه گران فروشی ماسک و مواد ضد عفونی کننده رخ داده است که بعضاً مربوط به شهر کرمان نیست، اظهار کرد: به عنوان مثال قیمت ماسک‌ها تا قبل از شیوع ویروس کرونا بسیار ناچیز بوده است اما الان با چندین برابر قیمت که بسیار نامعقول هم هست به فروش می‌رسد و جای سوال است که چرا دستگاه‌های متولی ورود پیدا نمی‌کنند و علت افزایش قیمت این محصول را پیگیری نمی‌کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تخلفات در زمینه مواد ضد عفونی کننده به حداقل رسیده است و بازار به سمت ثبات نسبی حرکت می‌کند چرا که تولید و توزیع بهتر شده و هم اینکه تقاضا به مرحله تعادل رسیده است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/128735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید