کرمان رصد

آخرين مطالب

چهار خبر کوتاه از سیرجان سياسي

چهار خبر کوتاه از سیرجان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان- تجلیل از روابط عمومی های برتر، توزیع بیش از 13 هزار بسته کمک معیشتی بین اقشار نیازمند و آسیب دیده ،توزیع 1500 بسته معیشتی به همت جامعه ورزش سیرجان وتوزیع 300 سبد کالا به خانواده های معلولین سیرجان چهار خبرکوتاه از منطقه سیرجان در جنوب غربی کرمان است .

تجلیل از روابط عمومی های برتر شهرستان سیرجان و تجدید میثاق با شهداء
به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی و هفته ارتباطات و روابط عمومی نشست هم اندیشی سرپرست فرمانداری با مدیران فعال روابط عمومی ها و تقدیر از روابط عمومی های برتر شهرستان سیرجان برگزار شد.
در این مراسم که در سالن اجتماعات فرمانداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد سهراب بهاءالدینی سرپرست فرمانداری با اشاره به اینکه یکی از پر مسئولیت ترین و فعال ترین بخش های هر سازمان روابط عمومی آن سازمان می باشد گفت: روابط عمومی بازوی یک سازمان و اداره است و انتظار می رود که در اختیار سازمان باشد نه شخص مدیر.
وی ادامه داد: روابط عمومی باید منافع عمومی سازمان را پیگیری کند و به عبارت خلاصه تر می توان گفت: واحد روابط عمومی بزرگترین سرمایه یک سازمان است که با داشتن اطلاعات، آگاهی و بینش می تواند نقش موثری در سازمان متبوع ارائه نماید.
وی افزود: آنچه مهم است روابط عمومی باید امکانات به روز داشته باشد و تشکیلاتی عمل کند اما متاسفانه یکی از چالش های پیش روی سازمان ها نبود اطلاعات بروز در واحد روابط عمومی است.
بهاء الدینی همچنین چالش دیگر روابط عمومی را نبود اعتبارات و تامین مالی و مشکل دیگر شناخته نشدن جایگاه روابط عمومی در یک سازمان دانست و افزود: در حالی که روابط عمومی چشم بینای سازمان می باشد و باید با در نظر گرفتن نیروی انسانی متخصص به تقویت آن کمک کرد.
بهاءالدینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف مهم روابط عمومی مدیریت بحران است که در این فضا می تواند بحران زا یا بحران زدا باشد. خوشبختانه در قضیه کرونا در شهرستان سیرجان برخی از روابط عمومی های ادارات بسیار فعالانه عمل کردند و با کمک آنها و تنویر افکار عمومی توانستیم اقدامات خوبی در زمینه کرونا در شهرستان داشته باشیم.
سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان دفاع از حریم سازمان در مقابل جوسازی ها، خرابکاری ها و تهدیدها، انفعالی عمل نکردن و به روز بودن واحد روابط عمومی، ایجاد حسن رابطه بین مدیران و کارمندان، تقویت ارزش‌های دینی و انسانی در سازمان، توجه جدی به آموزش و مجهز شدن به علم روز و ارتباط نزدیک با رسانه های جمعی به منظور انعکاس اخبار سازمان را جزو مهمترین وظایف واحد روابط عمومی در هر زمان سازمان دانست و از روابط عمومی های شهرستان سیرجان به خاطر همکاری خوب و محقق نمودن این فاکتورها تشکر کرد.
در ادامه این مراسم میلاد عزت آبادی مدیر روابط عمومی فرمانداری سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود شفافیت را رکن اصلی فعالیت حرفه ای در روابط عمومی خواند و افزود : روابط عمومی فرمانداری سیرجان بنا را بر شفاف سازی و تعامل گذاشته و به منظور بهبود عملکرد روابط عمومی های تمامی ادارات و نهادهای شهرستان به دنبال آن هست که در یک تعامل دو طرفه، گزارش عملکرد ماهانه این روابط عمومی ها را دریافت و با پایش آن ها سعی در رفع نواقص موجود نماید.
وی گفت : امید است با همدلی و هم افزایی تمام توان خود را به کار بگیریم تا آیینه تمام نمای ارتباطات در شهرستان باشیم و بتوانیم رسالت روابط عمومی را آنطور که شایسته فعالان این حوزه است به انجام برسانیم
درادامه این مراسم از روابط عمومی های فعال شهرستان به ویژه روابط عمومی هایی که در زمان کرونا با اطلاع رسانی به موقع در مدیریت شرایط کمک کرده بودند تجلیل شد و در پایان هم مسئولین روابط عمومی با حضور در گلزار شهداء سیرجان حضور یافتند وضمن تجدید میثاق با شهادء قبور شهداء را گلباران کردند.
آرایشگاهی که با حجم انبوه مشتری غافل از اجرای پروتکل های بهداشتی نیست
مدیر یک آرایشگاه مردانه در سیرجان گفت : مشتریان براساس سیستم سایت نوبت گیری پذیرش می‌شوند و هر 45 دقیقه یک نفر مشتری روی صندلی قرارمی گیرند و نوبت پذیرش می شود.
پرویز رادمهر افزود: مشتریانی را می پذیرم که از رعایت بهداشت فردی آن ها مطمئن هستم چون سلامت افراد برایم خیلی مهم است و امکانات ضد عفونی کردن دست ها و لباس مشتریان فراهم است و باید به محض ورود به آرایشگاه این موارد رعایت شود.
وی ادامه داد : تجمع افراد در یک محیط سربسته احتمال ابتلا به ویروس کرونا را بیشتر می کند، بنابراین اجازه نمی دهم محیط آرایشگاه شلوغ شود و تمام سطوح و ابزارها به درستی مدام گندزدایی می شوند الکل برای ضدعفونی دست‌ها در دسترس مشتریان است و استفاده از تجهیزات آرایشگاهی یک‌بار مصرف از جمله مواردی است که به رعایت آنها ملزم هستیم.
وی گفت : به محض ورود مشتریان دستگاه ضدعفونی پدالی دم درب نصب شده که بدون تماس دست دستها را ضدعفوی کرده وپس از ورود ماسک و دستکش و روپوش یک بار مصرف برای هرمشتری آماده است و دستگاه تهویه هوا پرقدرت هوا ی به سالن ها می دهد در صورت ازدیاد مشتری صندلی های انتظار با فواصل رعایت مسائل بهداشتی قرار گرفته و تحت هیچ شرایطی نمی گذاریم بهداشت مشتریان رعایت نشود و حتی پس از خروج مشتری ضد عفونی کردن محیط و صندلی و تجهیزات سالن انجام می شود.
گفتنی است این آرایشگاه برای 15 نفر از جوانان سیرجانی اشتغال داشته که تا 30 نفر افزایش خواهد داشت و این مرکز آرایشگاهی هم اکنون در هر 45 دقیقه ظرفیت پذیرش 15 نفر مشتری را دارد و در آینده ای نزدیک اولین سالن ارایشگاهی مردانه در سطح شهرستان سیرجان خواهد بود که به صورت24 ساعته آماده ارائه خدمات به مشتریان است.
توزیع بیش از 13 هزار بسته کمک معیشتی بین اقشار نیازمند و آسیب دیده شهرستان سیرجان
فرمانده سپاه سیرجان از توزیع 13 هزار بسته کمک معیشتی از آغاز ماه رمضان تاکنون در بین اقشار نیازمند و آسیب دیده این شهرستان خبر داد
سرهنگ علی دستوری افزود : همزمان با آغاز ماه رمضان رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در سیرجان کلید خورد و سپاه پاسداران به عنوان پرچمدار اجرای منویات مقام معظم رهبری همه ی مردم را در اجرای فرمایشات رهبری مشارکت داده است.
وی گفت: ویروس کرونا مشکلات متعددی برای مردم و جامعه به وجود آورد و در نگاه اول یک تهدید بود اما از دل این تهدید فرصت‌هایی ایجاد شد و طرح کمک های مومنانه هم حاصل استفاده از این فرصت ارزشمندی است که از دل این تهدید به دست آمد و باعث شد دل ها و قلوب مردم به هم نزدیک شود. این طرح با هدف دستگیری از محرومان و خدمت‌رسانی به همه نیازمندانی است که به دلیل این بیماری دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده اند.
سرهنگ دستوری ادامه داد : این رزمایش با تشکیل قرارگاه مرکزی همدلی و کمک مومنانه امام حسن مجتبی علیه السلام شهرستان از پنجم ماه مبارک آغاز و در سه مرحله برنامه ریزی شده است؛ مرحله اول تا ولادت امام حسن مجتبی به مدت 10 روز انجام شد ، مرحله دوم که هم اکنون در آن هستیم از ولادت کریم اهل بیت شروع و تا پایان شبهای قدر ادامه دارد و مرحله سوم پس از شب‌های قدر شروع و تا عید فطر به پایان می‌رسد البته بنا به شرایط باز ممکن است این روند ادامه پیدا کند.
فرمانده ناحیه بسیج مقاومت سپاه سیرجان افزود : اقلام به دو صورت کلی تهیه می‌شود روش اول وجوه نقدی کمک های مردمی ، شرکت ها، اصناف و... به حساب قرارگاه مرکزی واریز می شود و اقلام به صورت متمرکز توسط قرارگاه تهیه و توزیع می شوند و در روش دوم طبق مدل قرارگاه مرکزی اقلام توسط خیرین ، مؤسسات خیریه و مساجد خریداری می شود و با حمایت قرارگاه بسته ها تکمیل و در جامعه هدف توزیع می شود و این بسته ها نیز شامل کالاهای ضروری مصرف خانواده ها؛ برنج، روغن حبوبات، گوشت، مرغ،ماکارونی و قند و شکر است.
سرهنگ دستوری گفت : تا به امروز حدود 13 هزار بسته توزیع شده است و جامعه هدف شامل همه اقشار آسیب دیده از جمله مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، کارگران فصلی که در ایام بیماری تعطیل بودند ، نیازمندان شناسایی شده و باشگاه های ورزشی و.... می باشد که این شناسایی به صورت محلی صورت می گیرد و بر اساس اولویت بندی توزیع هم توزیع شد.
وی افزود : از ابتدای رزمایش تاکنون 13000 بسته معیشتی توزیع شده که ارزش هر بسته 250 هزار تومان است که سر جمع اعتبار حدود 3 میلیارد و 250 میلیون تومان است از این مبلغ 1 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک های مردمی و صنایع و معادن به حساب قرارگاه واریز شده است که با این وجوه 5600 بسته معیشتی خریداری شده و 7400 بسته هم به ارزش 1 ملیارد و 850 میلیون تومان به صورت غیر نقدی توسط مردم، خیرین ،مساجد ،پایگاه های مقاومت، تکایا ،هیئت ها و شرکت ها تهیه شده و در جامعه هدف توزیع شده است.
فرمانده ناحیه بسیج مقاومت سپاه سیرجان با تاکید بر مشارکت خیرین در این رزمایش گفت : در میانه راه هستیم و جامعه هدف و لیست شناسایی شده نیازمندان تاکنون حدود 20 هزار نفر است؛ اما توزیع ما در این مجموعه تا این لحظه 13 هزار بسته است که تا آمار نهایی فاصله زیادی داریم ؛ قطعاً آمار شناسایی رو به افزایش است لذا از مردم عزیز و فداکار سیرجان درخواست داریم در حد توان و امکان در این امر خیر مشارکت نمایند و سهیم باشند، وجوهات نقدی خود را به حساب قرارگاه همدلی و کمک مؤمنانه نزد بانک انصار واریز کنند یا در اختیار پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد محل قرار دهند تا بتوانیم این طمع شیرین خدمت را به کام نیازمندان شهرستان بچشانیم.
توزیع 1500 بسته معیشتی به همت جامعه ورزش سیرجان
همزمان با شب‌های قدر مراسم توزیع یک هزار 500 بسته معیشتی در سالن ورزشی امام علی برای نیازمندان سیرجان توسط جامعه ورزش این شهرستان در راستای رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه انجام شد.
ناصر گل محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان استان شهرستان سیرجان گفت : در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب جامعه ورزش سیرجان و جوانان ورزشکار با روحیه ایثار و همدلی موفق شدند در پویش همت جوانانه و کمک مومنانه با کمک 1500 بسته معیشتی به مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون ریال تهیه و بین جامعه نیازمند و خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع کنند.
وی افزود : گرچه مراکز ورزشی و باشگاه های تحت پوشش نیز با شیوع کرونا دچار مشکلات و تعطیل شدند اما با حفظ همین روحیه پهلوانی و ایثار در این کار خیر شرکت کردند .
توزیع 300 سبد کالا به خانواده های معلولین سیرجان
موسسه خیریه میلاد نور سیرجان به مناسبت شب های قدر 300 سبد غذایی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال بین معلولان این شهرستان توزیع کرد.
علیرضا افشار مدیرعامل این موسسه گفت : این میزان هزینه که در قالب 300 سبد غذایی بین معلولان و نیازمندان به مناسبت لیالی قدر توزیع شده است توسط حمایت و کمک نیکوکاران سیرجانی تهیه و در اختیار موسسه قرار داده اند.
وی این سبدهای غذایی را شامل گوشت گرم گوسفند و مرغ ، روغن ، برنج ایرانی ، رب گوجه و ماکارونی عنوان کرد.
افشار ضمن تاکید بر نشر فرهنگ کمک های نیکوکارانه در جامعه گفت : این مجمع 400 نفر معلول را نیز تحت پوشش دارد که از ابتدای امسال تا کنون بیش از 4 میلیارد ریال سبد کالا تهیه و به آنان اهدا کرده است.
برچسب‌ها
خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سیرجان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/128700/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم

دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است

مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال

ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ

بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود

تداوم بارش ها در کرمان

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟