کرمان رصد

آخرين مطالب

نشست رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با خبرنگاران برگزار شد

همکاری شهرداری با مساجد محلی برای برگزاری نماز عید فطر/ کلنگ زنی احداث بوستان در 06؛ دو هفته آینده شهرداری تهران

همکاری شهرداری با مساجد محلی برای برگزاری نماز عید فطر/ کلنگ زنی احداث بوستان در 06؛ دو هفته آینده
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - شهرداری تهران برای برگزاری نماز عید فطر در مساجد محلی با رعایت پروتکل ها اعلام آمادگی کرد. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نماز عید فطر در اماکن بزرگ برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت ، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نشست خبری که شنبه-27 اردیبهشت-به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی با خبرنگاران حوزه شهری برگزار شد، گفت: به مناسب روز عید فطر شهرداری تهران این آمادگی را دارد که با تمام توان با مساجدی که قصد دارند نماز عید فطر برگزار کنند همکاری داشته باشد تا پروتکل های لازم را اجرایی کنند. امسال نماز عید فطر در اماکن بزرگ برگزار نمی شود و مساجد می توانند با رعایت پروتکل ها نماز را به صورت محلی برگزار کنند. 
محمدی درباره اقدامات شهرداری تهران در هفته آینده به مناسبت روز قدس اعلام کرد که شهرداری آمادگی کامل برای برگزاری راهپیمایی روز قدس به صورت خودرویی را دارد و این اقدام در دستور کار است. 
او همچنین درباره سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر نیز گفت: «در این روز ضمن فعالیت های فرهنگی و اکران های تصویری سازمان زیباسازی، با همراهی ایثارگران هم برنامه هایی برگزار میشود.»
تصمیم گیری درباره آغاز مجدد طرح ترافیک درتهران
محمدی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اجرای مجدد طرح ترافیک در تهران اعلام کرد: «قرار است فردا جلسه ای با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور برگزار و در این باره تصمیم گیری شود. ستاد ملی کرونا مسئولیت تصمیم گیری درباره طرح ترافیک را به شورای ترافیک و شهرداری واگذار کرده و تصمیم این است که طرح ترافیک در تهران مجدد اجرایی شود اما درباره نحوه و زمان اجرای آن فردا تصمیم گیری خواهد شد.
او همچنین یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران در هفته های اخیر را در زمینه بحران کرونا اقدام مشترک با سپاه پاسداران و اهدای یکصد هزار بسته غذایی ذیل طرح کمک مومنانه به مستضعفین اعلام کرد.
محمدی درباره اقدامات شهرداری پس از زلزله نیز گفت که پس از زلزله شهرداری به صورت جدی به مردم اطلاع رسانی نمود و این نشانگر آن است که حضور شهرداری یک حضور فعال و شبانه روزی است.
او همچنین به روابط حسنه شهرداری با دولت و سایر دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: «پادگان 06 تا دو هفته آینده کلنگ زنی و تبدیل به یک فضای عمومی خواهد شد که این امر تنها بر اساس یک فضای مثبت بین شهرداری، ارتش و دولت ممکن بود.»
شهرداری تهران برای موج بعدی کرونا آماده است
محمدی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا شهرداری در صورت موج جدید کرونا در تهران آمادگی لازم را برای برخورد و اقدام دارد، بیان کرد: «شهرداری برای موج دیگر کرونا آمادگی دارد. در حقیقت سناریوهایی در شهر تهران تنظیم کرده ایم که سناریوهای بحران است . سازمان مدیریت بحران متولی این مسأله است و فعالیت خود در زمینه کرونا را هنوز تعطیل نکرده است. از نظر ما شرایط تهران همچنان بحرانی است. ما هیچ فعالیتی اعم از دورکاری، ضدعفونی وسایل حمل و نقل و عمومی و ساختمان ها و حتی بازگشایی اماکن عمومی و گردشگری مانند برج میلاد و ورزشگاه ها را از دستور کار خارج نکردیم.»
او افزود: «آمار شهرداری نشان می دهد که به این سرعت از بحران خارج نمی شویم. البته ستاد ملی کرونا در این زمینه تصمیم گیری می کند و ما هم تابع تصمیمات آنها هستیم.»
محمدی با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری در این مدت نشان داده که آمادگی بحران را داشته است، تأکید کرد: «فروشگاه شهروند به هیچ وجه با کاهش عرضه مواجه نشده است و در این مدت میادین میوه و تره بار با مشکل تأمین محصول مواجه نبوده اند و این نشان می دهد که در شهرداری برنامه ریزی وجود داشته است. البته ما از روز اول گفتیم که حمل و نقل مشکلات خود را دارد و نیاز به افزایش ناوگان دارد که امکان آن نبوده است و تلاش کرده ایم با حفظ پروتکل مشکل را کاهش دهیم. حتی شهرداری در تولید ماسک نیز اقدام کرده است و یکی از نهادهایی بود که به شدت اطلاع رسانی کرد و از همه ظرفیت های خود استفاده کرد.»
هیچ ارتباط ارگانیک با رسانه های خارجی نداریم
محمدی درباره برخی از شایعات در مورد شهرداری که به طور مثال گفته می شود به رسانه های خارجی در قبال انعکاس فعالیتهای شهرداری تهران وجه پرداخت می شود گفت: «همین جا اعلام می کنم که شهرداری یک ریال، یک دلار و یک یورو بابت رپرتاژ به شبکه های خارجی نداده است و هیچ ارتباط ارگانیک با رسانه های خارجی نداریم و ارتباط ما از طریق وزارت ارشاد است.»
او در پاسخ به سوال دیگری درباره تراکم فروشی در تهران بیان کرد: «ما هیچ وقت نگفته ایم که تراکم فروشی در شهر وجود ندارد. گفته ایم تراکم فروشی غیرقانونی وجود ندارد که منجر به از بین رفتن فضای عمومی در شهر شود.»
محمدی گفت: «شورای شهر و شهرداری تهران از همان ابتدا مخالف تبدیل قلمرو پارک ها و فضای عمومی به ساختمان های بلند مرتبه بود. اکنون نیز موارد غیرقانونی کاهش پیدا کرده است و پروژه های برج باغ ها متوقف شده است . معاونت شهرسازی امروز به صورت جدی حافظ حقوق عامه است.»
او تأکید کرد: «امیدواریم سیاست ها با ایجاد منابع پایدار درآمدی در شهر که نمونه آن تصویب دولایحه درآمد پایدار شهرداری ها و ارزش افزوده از سوی مجلس است، اجرایی شود و درآمد غیر سالم کاهش پیدا کند.»
تغییر ادبیات شهر
محمدی گفت: روابط عمومی شهرداری تهران چون ذینفعان متعددی دارد نسبت به نهادهای مشابه در دستگاه های اجرایی حضور بیشتری در عرصه رسانه دارد و به عنوان اطلاع رسانی و مرجع گفتگو و انتقال تجارب وظیفه ای به عهده دارد.
او افزود: در طول یک سال گذشته یکی از اقدامات شهرداری، توضیح ضرورت تغییر مسیر اداره شهر بوده است که با توجه به وضعیت شهر تهران و کمبود منابع درآمدی ریل جدید برای شهر تهران ایجاد کنیم. برای این منظور و ایجاد پایداری فرهنگی اجتماعی و پایداری منابع سازی و ... باید ذهن مخاطب را تغییر داد. باید دید مطالبه مردم، مخاطبان، شهروندان و ذینفعان از شهرداری چیست؟ گسترش خیابان ها یا باغ ها؟ این امر نیازمند تولید و عملیات جدید است و در عرصه شهر نیازمند مفهوم سازی هستیم.
به گفته محمدی، یکی از وظایف کلیدی در روابط عمومی، توضیح این امر است. شهردار تهران در 500 مطلب، مصاحبه و متن 70 درصد محتوا را با همین کلید واژه ها یعنی ادبیات سازی برای شهر جدید و مدیریت جدی شهر بیان کرده است و روابط عمومی نیز تلاش کرده که شهردار و شورای شهر را همراهی کند و بخش عمده ای از این ادبیات به مردم منتقل شده است.
او بخش دیگر اقدامات شهرداری را در ارتباط با «تکثر مخاطبان» عنوان کرد و افزود: زن، مرد، کودک، مستضعفین، سرمایه دارها، سرمایه گذارها و سیاست مداران ذینفع دولت و سایر نهادهای حاکمیتی از مخاطبان شهر هستند و باید تلاش شود با همه این اقشار گفتگو شود. در معاونت های شهرداری تلاش کردیم که این امر را در مسیر جدی خود قرار دهیم. با انواعی از شهروندان با تنوع سلیقه رو به رو هستیم. 
محمدی گام سوم شهرداری را گفتگو با اقشار مختلف در جهت نهادینه سازی عنوان کرد و افزود: با نخبگان از جمله جامعه شناسان و فعالان محیط زیست وارد گفتگو شدیم. افراد اثرگذار در جامعه می توانند رسانه ما باشند. گروه های متعدد در حوزه فرهنگ و هنر و همچنین سازمان بهزیستی و کمیته انداد از نهادهایی هستند که شهرداری با آنها کار می کند و تلاش می شود که با همه اقشار در ارتباط باشیم.
دیپلماسی عمومی شهرداری ذهنیت ها به تهران را تغییر داد
او ادامه داد: گام چهارم بحث دیپلماسی ارتباطی در سطح بین المللی بوده است. شهرداری تهران مسیری را اداره می کند که یکی از کلان شهرهای مطرح دنیا تهران باشد. از سوی دیگری شهرداری ها معذوریت های بخش دولتی را ندارند و با فعالیت شهردار در بخش دیپلماسی عمومی تغییر ذهنیت نسبت به تهران رخ داده است.
محمد با اشاره به گزارش رسانه های خارجی از فعالیت های شهردای تاکید کرد: البته معیار ما رسانه های خارجی نیست و کاری را می کنیم که به مصلحت کشور است اما می دانیم که این فعالیت ها از طرف کشورهایی که با ایران مشکل دارند مورد مشاهده قرار می گیرد. در همین راستا فعالیت ها در مورد کرونا در تهران نماند و به شهرهای دیگر منتقل شد. ما برای ترفیع دادن به برند تهران این کار را انجام می دهیم.
محمدی گفت: در گام بعدی رسانه ها را به عنوان موتلف خود در نظر گرفتیم. آقای حناچی در سال گذشته تأکید داشت که از هیچ رسانه ای شکایت نکنیم. رسانه ها در شهر تهران به عنوان موتلف (همراه و هم پیمان) گفتمان شهری تلقی می شوند و نگاه ما به رسانه ها یک نگاه ائتلافی است.
او تصریح کرد: مسائل تهران چند وجهی و پیچیده است که با حضور همه ذینفعان حل می شود که یکی از ذینفعان رسانه ها هستند.
محمدی گام دیگر را توسعه زیرساخت ها دانست و بیان کرد: ابزارها و امکانات ما امروز برای اطلاع رسانی به مردم بیشتر است. زیرساخت ها برای همه رسانه هایی که در حوزه شهری فعالیت می کنند گسترش پیدا می کند. طرح «مدیا سنتر» در شهر تهران در بوستان گفتگو فعال می شود و محتوای مورد نیاز شهر با کیفیت جدی تری تولید می شود و این محتوا به دست مخاطبان می رسد. مشکلات مردم شهر در یک مسیر عمومی طرح می شود که احتمال پاسخگویی بیشتر است و شاهد این خواهیم بود که مشکلات مردم بدون تأخیر به سیاست گذاران برسد.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ابتدای این نشست از پوسترهای جشنواره های اتی شهرداری رونمایی کرد و درباره این جشنواره ها توضیح داد. 
محمدی از برگزاری جشنواره ای با عنوان «خشت طلایی» برای پیشبرد دیپلماسی شهری خبر داد و گفت: این جشنواره پایان آبان برگزار می شود. رونمایی از پوستر امروز انجام می شود و در خشت طلایی تجارب کرونا با همکاری شهرهای دیگر دنیا به شهرهایی که کمتر هوشمند هستند منتقل می شود.
او در مورد جشنواره «رسانه های شهری» نیز گفت: فعالیت این جشنواره از سال گذشته آغاز شده است و این جشنواره بانی تولید محتوای با کیفیت در شهر است. مهلت ارسال آثار به جشنواره با افزوده شدن موضوع روزنامه نگاری بحران تا 10 خرداد تمدید شده است که زمان انتشار آثار نیز تا 10 اردیبهشت تمدید شده است. در صورت عبور از کرونا برای این جشنواره اختتامیه مناسبی نیز گزار خواهد شد و در غیر این صورت به صورت اینترنتی این مراسم برگزار می شود.
«صبای تهران» برای اولین بار در شهر
جشنواره آثار عملکردهای برتر شهرداری تهران جشنواره دیگری است که محمدی از آن با عنوان «صبای تهران» یاد کرد و گفت: این جشنواره برای اولین بار برگزار می شود. صبای تهران در پی کشف بهترین عملکرد روابط عمومی ها در شهر تهران است؛ عملکردهایی که باعث شده شهر تهران ارزش بیشتری پیدا کند. 
او ادامه داد: تلاش می کنیم هویت تهران را از طریق این جشنواره خلاق کنیم. می خواهیم مدیریت های خلاق را شناسایی کنیم و فضایی را ایحاد کنیم که بتوان در آن تبادل انجام داد و البته مسئولیت روابط عمومی ها را افزایش دهیم. هر روابط عمومی می تواند عملکرد خود را در زمینه حقوق شهروندی، دیپلماسی عمومی، تهران شهر و مدیریت بحران با موضوع کرونا تا پایان امسال ارائه کند.
محمدی ادامه داد: جایزه داستان تهران یکی دیگر از جایزه های 1400 است. تهران برای ایجاد تعلق و هویت بیشتر نیاز به داستان و قصه دارد. از مردم خواستیم که از تجربیان خود در زمان کرونا و.. در قالب قصه بنویسند. 
قدردانی از مدیران برتر شهرداری
او در ادامه از دیگر اقدامات شهرداری از جمله رونمایی از شبکه شهر با عنوان شبکه چند رسانه ای برای تولید محتوا و تصویرسازی فعالیت ها خبر داد و گفت: کار شبکه شهر مدتی است که آغاز شده است و روز دوشنبه با حضور سخنگوی دولت و جمعی از مدیران فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می کند و در ابتدا روزانه نیم ساعت و در ادامه تا روزی 3 ساعت اطلاع رسانی تصویری خواهد داشت. 
او گفت: قرار است از مدیران برتر ارتباطی شهر تهران که در سال عملکرد مناسبی داشتند نیز تقدیر شود که یکی از شاخص های این تقدیر پاسخگویی به رسانه ها است. 
محمدی گفت: فردا نیز شهردار تهران نشستی با اساتید حوزه ارتباطات خواهد داشت. 
او تأکید کرد: در نظر سنجی ها نیز که در مورد خودمان انجام می دهیم در آخرین نظرسنجی بیش از 50 درصد پاسخگویی ها از فرآیند اطلاع رسانی شهرداری تهران رضایت داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/127699/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان