کرمان رصد

آخرين مطالب

کرونایی که گریبانگیر معیشت مربیان ورزشی و باشگاه داران شد سياسي

کرونایی که گریبانگیر معیشت مربیان ورزشی و باشگاه داران شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - مربیان و باشگاه داران ورزشی قریب به سه ماه است که به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را متوقف کرده اند، اما استمرار تعطیلی، تامین معیشت و درآمد این قشر را با سختی مواجه کرده است.

با شیوع ویروس کرونا در ایران اماکن و باشگاه های ورزشی جزو نخستین اصنافی بودند که مجبور به تعطیلی شدند و اکنون نیز با ادامه دار شدن این وضعیت، مربیان و باشگاه داران به شرایط حاضر اعتراضاتی دارند.
مربیان و باشگاه دارانی که برای ارتقا سلامت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی هزینه و وقت خود را صرف تلاش برای ورزش کاران و ورزش دوستان ساخته اند و به تبع آن هزینه های هنگفتی را متقبل شده اند، اکنون در تنگنا قرار گرفته اند.
بسیاری از باشگاه ها هستند که توان پرداخت اجاره و حقوق اماکن ورزشی تحت اختیار خود را ندارند و همچنین مربیان و باشگاه دارانی هستند که با تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، تنها محل درآمد خود را از دست دادند و حتی در برخی موارد از تامین معیشت اولیه زندگی خود باز مانده اند.
با توجه به نقش مربیان و باشگاه‌داران در ارتقای سطح سلامت جسمانی جامعه، لزوم به رسمیت شناخته شدن مربیگری به‌عنوان شغل و ایجاد امنیت شغلی برای این عزیزان در این شرایط بسیار احساس می‌شود.
در این ‌میان، عده‌ای معتقدند که با عادی‌شدن وضعیتِ سایر مشاغل باید فکری‌ هم به‌ حال باشگاه‌های ورزشی کرد و برخی دیگر معتقدند با قراردادن این مشاغل دربین مشاغل آسیب‌پذیر می شود تا حدودی ضرر و زیان‌ها را جبران کرد.
لذا نیاز به حمایت‌های مالی دولت و حتی بخش خصوصی در راستای کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا به مربیان و باشگاه‌ها بیشتر احساس می‌شود و باید گام‌های عملیاتی در این خصوص برداشته شود.
مربی مجموعه آکادمی فوتبال شاهد شهربابک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این آکادمی برای اولین سالِ فعالیت کاملا موفق بود به طوری که توانستیم در حدود 3ماه بازیکنانی را به اردوی تیم ملی بفرستیم ولی متاسفانه با شیوع بیماری کرونا مجبور شدیم آکادمی و مدرسه فوتبال را تعطیل کنیم.
مسعود ابراهیمی افزود: افتخار این را داریم که با تلاش و تجربه حرفه ای که حاصل دو دهه تلاش است برای جوانان شهر قدمی برداریم و آنان را برای رسیدن به هدفشان کمک کنیم.
وی تصریح کرد: من و دیگر همکارانم شغل آنچنانی نداریم که در زندگی تکیه گاهی برایمان باشد و مجبوریم برای کسب درآمد و امرار معاش زندگی یا با مدرسه فوتبال همکاری کنیم یا مربی پایه‌های یک باشگاه درجه یک شهرستان باشیم.
ابراهیمی تأکید کرد: این در حالی است که بیمه نیستیم و حقوقی آنچنانی به ما تعلق نمی‌گیرد.
وی با اشاره با تعطیلی باشگاه ها که درآمد شان را به صفر رسانده است، اظهار داشت: از مسئولان اداره ورزش و جوانان، هیات فوتبال، باشگاه مس عاجزانه تقاضا می کنم با درایت به این مساله نگاه ویژه ای داشته باشند و بتوانند درصدی از ضرری که ما مربیان و باشگاه داران متحمل شدیم رو جبران کنند.
ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: با همکاری مسئولان بتوانیم در راستای اهداف مهم فرزندان شهر عزیزمان کمک کنیم.
مربی باشگاه ورزشی سرای ژیمناستیک به خبرنگار ایرنا گفت: این باشگاه باسابقه14سال در رشته ی ژیمناستیک فعالیت خود را آغاز کرد و طی 1 سال گذشته رشته پارکور(و پارکور بانوان برای اولین بار در شهربابک)،آمادگی جسمانی، به فعالیت خود به صورت حرفه ای ادامه داد و به مرور به تجهیزات خود افزود.
زهره قریب با اشاره به اینکه طبیعتاً تعطیلی باشگاه در 3 ماه موجب ضررهای مالی برای ما شده است، افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور ما به پویش ورزش در خانه پیوستیم و کار خود را ادامه دادیم و حاصل این تلاش و پیگیری راهیابی ورزشکاران توانمند سرای ژیمناستیک شهربابک به مسابقات کشوری پارکور(درمنزل) در مرحله نیمه نهایی شد که همچنان این رقابت ها ادامه دارد.
وی تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس اگر هر شخص نکات بهداشتی را رعایت کند و برای امور غیر ضروری از خانه خارج نشود هر چه سریعتر این بحران را پشت سر می گذاریم.
قریب ادامه داد: ورزش در خانه، پذیرش ورزشکار به صورت انفرادی، کلاس‌های خصوصی با رعایت پروتکل بهداشتی می‌تواند در حوزه فعالیت های ورزشی موثر باشد.
وی به اهمیت دادن به مربیان در شهرستان به خصوص رشته نو پای پارکور و رشته ژیمناستیک که پایه و اساس(مادر)، همه رشته های ورزشی ست تأکید کرد و بیان داشت: برای تحقق این امر باید فضاهای لازم ایجاد و مجهز شوند.
مربی سالن کشتی شهید کیانفر شهربابک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: در مدتی که مشغول حرفه مربی گری هستم هیچگاه به ورزش به دید یک منبع درآمد نگاه نکردم و همیشه با عشق و علاقه برای آن فعالیت کردم.
محمدصادق صادقی مربیگری را شغل بسیاری از اهالی ورزش دانست و افزود: معتقدم که متأسفانه به مربیان ورزشی بهایی داده نمی شود و ما در این حرفه امنیت شغلی نداریم و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می داریم.
وی تعطیلی باشگاه ها را امری جهانی دانست و تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم و مشاغل متضرر شدند.
صادقی اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم باشگاهمان را به شرایط قبل از تعطیلی برسانیم باید هزینه زیادی بابت تبلیغات انجام دهیم.
وی یادآور شد: در ورزش کشتی ورزشکاران باهم تماس دارند و زمان می برد تا خانواده ها به استرس وارده غلبه کنند و دوباره فرزندان خود را برای فعالیت در این رشته به باشگاه بفرستند.
صادقی گفت: یکی از راه های حل مشکل مربیان در این برهه زمانی دادن وامی با سود پایین است زیرا اکنون شرایط زندگی برای مربیان سخت شده است.
وی بیان داشت: ما مربیان برای آینده امیدی نداریم تا اگر روزی بازنشسته شویم بتوانیم از بیمه استفاده کنیم.
مربی کشتی شهربابک گفت: از مسئولان می‌خواهیم به مربیان که عمر و جوانی خود را به پای ورزش و سربلندی شهرستان، استان و کشور گذاشته اند بهای بیشتری بدهند.
وی با اشاره به اینکه از دوران کشتی گرفتن چند مصدومیت به من رسیده اما بازهم با علاقه وارد حرفه مربیگری شده ام، افزود: از مسئولان درخواست داریم حداقل سهمیه ای برای جذب ورزشکاران در شرکت های صنعتی شهرستان در نظر بگیرند تا علاوه بر ایجاد امید و انگیزه برای آنان، در بازار کار نیز جذب شوند.
مسئول انجمن بازی و ورزش کودکان شهربابک به خبرنگار ایرنا، گفت: باشگاه تکامل در رشته بازی و ورزش کودکان و آمادگی جسمانی کودکان فعالیت می‌کند.
زهره فاتحی افزود: باشگاه تکامل اولین و تخصصیترین باشگاه برای کودکان در سطح استان است که بدون هیچ وسیله الکترونیکی در زمینه تقویت مهارت‌های حرکتی و بنیادی و سواد جسمانی کودکان، بدون هیچ حمایت مالی و سازمانی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه ما سالن باشگاه را با هزینه ای بالا از اداره آموزش و پرورش اجاره کرده ایم، اظهار داشت: برای ساخت و خرید وسایل باشگاه نیز با بهره بالا وام گرفتیم.
فاتحی تکامل را باشگاهی تازه تاسیس خواند و بیان داشت: با گذشت فقط 10 ماه از افتتاح باشگاه، که اوج کار ما در معرفی آن بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به تعطیلی باشگاه شدیم.
وی از اجاره سالن و قسط های عقب افتاده و دیگر بدهی های باشگاه تکامل یاد کرد و گفت: بانک ها و اداره آموزش و پرورش مالک سالن باشگاه ما هستند، تدابیری بیاندیشند که طی تعطیلی باشگاه نگران هزینه های عقب افتاده نباشیم.
فاتحی یادآور شد: مربیگری تنها شغلی است که به جز بیمه ورزشی، هیچ پشتوانه مالی و جانی ندارد و در دوران شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه ها بیشترین ضرر متوجه مربیان و باشگاه داران است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشخص نیست ما چه زمانی بتوانیم دوباره شروع به کار کنیم، از مسئولان درخواست داریم تسهیلات ویژه ای نظیر وام کم بهره برای مربیان وباشگاه داران در نظر بگیرند.
مربی کاراته بانوان در شهربابک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه از نظر مالی بیش از حد تصور به ما ضرر زد.
شهره مهدوی افزود: مسئولان در حد توان مبلغی را به باشگاه داران کمک کنند که جبران خسارت ما شود. 
وی تصریح کرد: درخواست داریم برای بیمه کردن ما اقدامی صورت گیرد.
مهدوی اظهار داشت: در زمان تعطیلی باشگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا صاحبان باشگاه ها بسیار متضرر شده اند، زیرا سرمایه خود را در این راه گذاشته اند.
وی افزود: ما با شرکت مس قرارداد داریم اما از بهمن ماه سال گذشته هزینه ای به ما پرداخت نکرده است، اما کاش مبلغی را به ما کمک می کرد.
شهربابک در 240 کیلومتری کرمان واقع است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا وزارت ورزش و جوانان شهربابک
پروندهٔ خبری
رقابت های ورزشی ، قربانیان کرونا

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/125700/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی گسترده در پمپ بنزین کرمان + جزئیات

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید

شمیم عطر گل محمدی از گلستانهای راور

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل 9 استان

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)