کرمان رصد

آخرين مطالب

بهار مومنانه در کرمان ادامه دارد مقالات

بهار مومنانه در کرمان ادامه دارد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - با فراخوان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به معیشت مردم آسیب دیده از بیماری کرونا، نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی استان کرمان در کنار خیران، کمک های مومنانه را در این استان هر روز با شور بیشتری ادامه می‌دهند.

امسال بهار با رنگ و بوی متفاوتی نسبت به گذشته آغاز شد، شیوع ویروس کرونا کسب و کار و معیشت برخی از هموطنان را با تنگنا مواجه کرد و این مساله نقطه آغاز همدلی و خیر رسانی به اقشار آسیب دیده جامعه شد.
از ابتدای رزمایش کمک مومنانه در دیار کریمان، بسیاری از سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی در سراسر استان به میدان آمدند و با اختصاص کمک ها در قالب بسته های معیشتی تعداد بسیاری از خانوارهای نیازمند را پوشش داده اند.
همزمانی ماه مبارک رمضان و اپیدمی ویروس کرونا، این حرکت خداپسندانه و خیرخواهانه را تشدید کرده است تا فرهنگ نوع دوستی و انفاق در جامعه بیش از پیش رواج یابد و تا پایان رفع مشکلات ادامه پیدا کند.
آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه سپاه ثارالله استان کرمان

کرمان رصد


اولین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه سپاه ثارالله کرمان در روز هشتم اردیبهشت با توزیع 500 تن کالا آغاز شد و مرحله دوم این رزمایش نیز در 20 اردیبهشت انجام شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه این رزمایش گفت: این مرحله از کمک های مومنانه در سراسر استان 38 هزار و 800 بسته معیشتی توزیع می‌شود که از این تعداد 12 هزار و 100 بسته توسط بنیاد علوی بنیاد مستضعفان و 26 هزار و 700 بسته توسط قرارگاه امام حسن(ع) جمع‌آوری شده است.
سردار حسین معروفی افزود: هر بسته شامل 10 کیلوگرم برنج، 2.5 کیلوگرم گوشت قرمز، 4 کیلوگرم مرغ، 2 بسته ماکارونی، یک بسته خرما، 2 عدد روغن مایع و 2 عدد رب گوجه است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: هر بسته کمک معیشتی به طور متوسط 320 هزار تومان برآورد شده است و اعتبار کلی این بسته‌ها را 12 میلیارد و 416 میلیون تومان است.
وی تصریح کرد: مرحله سوم کمک‌های مومنانه سپاه نیز همزمان با شب‌های قدر در استان آغاز می‌شود و مرحله سوم مانند مرحله اول است و 24 هزار بسته توسط سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان از تهران و بقیه با کمک‌های استانی تامین شده که توزیع آنها تا عید فطر ادامه دارد.
شهرداری کرمان 4000 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد

کرمان رصد


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در آیین اهدای کمک های مومنانه شهرداری کرمان گفت: توزیع چهار هزار بسته معیشتی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان را بسیار مطلوب است و امیدورام شهرداری کرمان در سال‌های آینده نیز این حرکت خداپسندانه را ادامه دهد.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و خیّرانی که در این امر خداپسندانه مشارکت داشته‌اند تشکر می کنیم و هر چند همه‌ساله شاهد کمک‌های خیّران در زمینه‌های گوناگون هستیم، اما تاکنون، این میزان کمک خیّران با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر، بی‌سابقه بوده است.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی، همگی در معرض امتحان الهی قرار گرفته‌ایم و امروز بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌ مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، شاهد حرکت‌های خوبی در این زمینه هستیم.
شهردار کرمان گفت: برای تهیۀ این تعداد بسته معیشتی، علاوه بر اعتبارات شهرداری، تعدادی از خیّران نیز که با شهرداری در ارتباط هستند، کمک کردند تا بسته معیشتی کاملی در اختیار نیازمندان قرار گیرد.
سید مهران عالمزاده افزود: همچنین تعدادی از این بسته‌های معیشتی، به کارگران زحمتکش شهرداری که در خط مقدم خدمت‌رسانی به شهروندان قرار دارند و در این ایام با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه شده‌اند، اعطا خواهد شد و مابقی بسته‌های معیشتی نیز توسط انجمن‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد، به‌تدریج توزیع می‌شود.
بیش از 10 هزار بسته معیشتی توسط هلال‌احمر در کرمان توزیع می‌شود

کرمان رصد


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: چهار هزار بسته مواد غذایی و 6 هزار و 500 بسته اقلام بهداشتی در قالب کمک‌های مومنانه در مرحله دوم کمک‌های این جمعیت برای بیماران خاص این استان تهیه شده که از روز شنبه 20 اردیبهشت توزع آن آغاز شده است.
رضا فلاح افزود: موضوع کمک مومنانه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه های اجرایی قرار گرفته و در کنار حوادث، کمک به نیازمندان و بیماران خاص متاثر از کرونا و کمک به خانواده شهدا در این جمعیت جدی گرفته شده است.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحرک و حضور دائمی جمعیت هلال احمر در حوادث اشاره کرده اند و امسال به علت کرونا، روز جمعیت هلال احمر با عنوان تقدیر از مدافعان سلامت نام گذاری شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکید کرد: کادر پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و سفیدپوشانی که سختی ها را قبول کرده اند جامعه امروز قدردان خدمات و گویای سختی ها و صبوری آنان خواهد بود.
دادگستری کرمان 313 بسته کمک معیشتی به نیازمندان اهدا کرد

کرمان رصد


رئیس کل دادگستری استان کرمان در مرحله نخست کمک های مومنانه در حوزه قضایی استان تعداد 313 بسته کمک معیشتی در مرکز استان به ارزش 141 میلیون تومان برای کمک معیشتی در شهرستان ها اختصاص یافته است.
یدالله موحد افزود: ارزش هر بسته کمک معیشتی اهدایی در مرکز استان سه میلیون ریال است و در مجموع یک میلیارد ریال برای اجرای مرحله نخست این رزمایش هزینه شده است و اهدای کمک‌های مومنانه در بین نیازمندان تنها مختص به مرکز استان نیست و در شهرستان های استان نیز اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون در شهرستان سیرجان مبلغ 50 میلیون ریال، عنبرآباد 60 میلیون ریال، شهربابک 45 میلیون ریال، انار 12 میلیون ریال، بافت 25 میلیون و 500 هزار ریال و منوجان 16 میلیون و 400 هزار ریال به اجرای رزمایش کمک مومنانه اختصاص یافته است.
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: همچنین 650 بسته کمک معیشتی در جیرفت به مبلغ یک میلیارد ریال و 50 بسته کمک معیشتی در بم به مبلغ 200 میلیون ریال از سوی مراجع قضائی توزیع می شود.
وی افزود: جمع آوری کمک ها برای تهیه بسته های معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و تلاش می‌شود که مرحله دوم جمع‌آوری کمک‌ها، تهیه و توزیع بسته‌ها در اسرع وقت انجام شود.
موحد تاکید کرد: گروه‌های هدف برای دریافت بسته‌های کمک معیشتی شناسایی شده‌اند و تلاش می‌شود که این بسته‌ها در اختیار نیازمندان واقعی و افرادی که در شرایط کنونی و با وجود بیماری کرونا آسیب‌های بیشتری دیده اند، قرار گیرد.
خیران کرمانی 11 میلیارد تومان برای مقابله با کرونا کمک کردند

کرمان رصد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: 166 تشکل مردم‌نهاد این استان با کمک خیران برای مبارزه با بیماری کرونا افزون بر 11 میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری و اهدا کرده‌اند.
محمد صادق بصیری افزود: در مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در استان کرمان بیش از 38 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، فقرا و خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این ایام برای مبارزه با بیماری کرونا، 166 تشکل مردم نهاد فعال با کمک خیران بالغ بر 11 میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی شامل تهیه و توزیع مواد غذایی، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، اهدای ماسک و لباس بیمارستان، دستگاه اکسیژن‌ساز، واگذاری موقت نقاهتگاه برای بیماران و خدمات آموزشی و مشاوره‌ای کمک کرده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: شورای استانی نهادهای انقلابی و نهادهای عمومی و سازمان‌های مردم نهاد به منظور ساماندهی تسهیلات حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر از بیماری کرونا در استان تشکیل شده و این رزمایش همدلی مواسات و کمک از طرف سپاه و دیگر نهادها در همین جهت برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: همچنین جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و دفاتر تسهیلگیری استانداری در حاشیه شهر نیز در این زمینه فعال بوده‌اند.
مس سرچشمه رفسنجان 700بسته اقلام بهداشتی در جنوب استان کرمان توزیع کرد

کرمان رصد


نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران از توزیع 700 بسته بهداشتی با کمک مجتمع مس سرچشمه و کارکنان این مجموعه در بین اهالی 26 روستای دهستان چاه ابراهیم در رودبار جنوب استان کرمان خبر داد.
محمود پورقاسمی افزود: اوایل فروردین امسال سیل منطقه زهکلوت و رودبار جنوب استان کرمان را در برگرفت و موجب شد 26 روستای مسیر چاه ابراهیم تا روستای پنج انگشت در محاصره آب قرار گیرند و خساراتی را متحمل شوند.
وی بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم طی 2 مرحله پوشاک و بسته های مواد غذایی شامل آب معدنی، کنسروجات، روغن، برنج و آرد را با اعتبار بالغ بر 4.5 میلیارد ریال به این سیل زدگان ارسال کرد.
نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به توزیع اخیر بسته ها و اقلام بهداشتی بین اهالی این روستاها افزود: 700 خانوار در 26 روستای خطه چاه ابراهیم زندگی می کنند که با کمک مجتمع مس سرچشمه و کارکنان و کارگران این مجموعه 600 میلیون ریال جمع آوری و بسته های بهداشتی برای این خانوارها تهیه شد.
وی تصریح کرد: تعدادی از خانوارهای این منطقه نوزاد دارند و در تهیه پوشک بچه دچار مشکل هستند که تعداد هشت کارتن پوشک بچه هم به مبلغ حدود 40 میلیون ریال به همراه بسته های بهداشتی توزیع شد.
پور قاسمی اظهار داشت: این بسته ها شامل ماسک، شامپو، صابون و غیره است که به رودبار ارسال و به مراکز بهداشتی 26 روستا تحویل داده شد که با کمک بهیاران، بهورزان و دهیاری های این روستاها اقلام و بسته های بهداشتی بین خانوارها توزیع شد.
بعد از تاکید رهبر انقلاب اسلامی در پیام نیمه شعبان مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی به اقشار آسیب دیده در جریان کرونا، یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع این بیماری در نظر گرفته شد و استان‌ها نیز برای شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده دست به کار شدند.
برچسب‌ها
کرمان کمک های مردمی رزمایش

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/125620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان