کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان بیان کرد:

170 نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان اجتماعي

170 نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: 170 نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان داریم که بیش از 10 میلیارد و 800 میلیون تومان برای آزادی این افراد نیاز است.

سید"حجت الله موسوی قوام" امروز چهارشبه در نشست خبری با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علیه السلام اظهار کرد: ستاد دیه استان کرمان در سال 80 با نیت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تاسیس و توفیقات خیلی خوبی حاصل شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال های ابتدایی منابع ستاد از طریق کمک های مردمی و خیران تامین می شد، افزود: از سال 84 نیز دولت اعتباراتی در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ستاد دیه تزریق می کند تا افرادی که توانایی پرداخت اقساط را دارند، از این تسهیلات استفاده کنند.
موسوی قوام تصریح کرد: بحث نیازمندی و آبرومندی زندانیان جرائم غیرعمد مد نظرستاد دیه برای کمک است؛ اینکه فرد سابقه کیفری نداشته و مستحق کمک باشد.
وی بیان کرد: رسالت ستاد دیه در دو محور پیشگیری و درمان تعریف شده که تامین منابع مالی در حوزه درمان است و توفیقات خوبی حاصل شده اما در پیشگیری، ستاد دیه به تنهایی نمی تواند کار کند و به بسیج عمومی نیاز است و باید از ورود افراد به زندان جلوگیری شود.
مدیر نمایندگی ستاد دیه در کرمان گفت: در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، هر ساله جشن های گلریزان در ماه های رمضان برگزار می شد که علاوه بر جذب کمک های مردمی و خیّران، در راستای پیشگیری نیز فرهنگسازی می کنیم.
وی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا، امکان برگزاری جشن های گلریزان طبق روال سال های قبل وجود ندارد لذا مقرر شد به صورت غیرحضوری، فضای مجازی و دیدار چهره به چهره و تماس با خیّران برگزار کنیم.
موسوی قوام تصریح کرد: کمیته فضای مجازی در راستای برگزاری جشن های گلریزان در این فضا تشکیل و برنامه های مختلفی طراحی شده و در حال اجراست و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.
وی با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان کرمان از سال 80 تاکنون بیان کرد: تاکنون 3597 نفر مددجوی واجد شرایط غیرعمدی از زندان های استان کرمان آزاد شده اند و 67 میلیارد تومان بابت زندانی این افراد پرداخت شده است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه در کرمان گفت: 642 نفر از این افراد از محل اعتبارات قرض الحسنه به میزان 13 میلیارد تومان، 559 نفر از محل کمک های ستاد دیه کشور به مبلغ 16 میلیارد تومان، 216 نفر از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی که عمدتا بدهکاران دیه تصادفات بوده با مبلغ بیش از 17 میلیارد تومان آزاد شده اند.
وی افزود: از محل کمک های خیّران 1478 نفر طی چند سال گذشته از زندان های استان کرمان با پرداخت مبلغ بیش از 20 میلیارد تومان آزاد شده اند.
موسوی قوام تصریح کرد: 204 جشن گلریزان تاکنون در استان کرمان برگزار شده که بیش از 33 میلیارد تومان تعهد خیران و 22 میلیارد تومانی وصولی داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان تاکنون 80 درصد وصولی تعهد خیران و بیشترین جذب حضور خیران را داشته، افزود: 702 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد نیز بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی آزاد شده اند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: در سال گذشته 9 میلیارد و 200 میلیون تومان تعهد خیران در 22 جشن گلریزان داشته ایم و 7 میلیارد و 260 میلیون تومان آن وصول شد.
وی افزود: در حال حاضر 170 نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان داریم که بیش از 10 میلیارد و 800 میلیون تومان برای آزادی این افراد نیاز داریم و از همه ظرفیت های استان برای آزادی این افراد تلاش می کنیم.
موسوی قوام اظهار کرد: 11 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در شب های قدر امسال از زندان آزاد می شوند که شش نفر مربوط به شهرستان کرمان، سه نفر رفسنجان و دو نفر بم است که مجموع بدهی این 11 نفر حدود 2 میلیارد تومان بوده و 70 درصد تخفیف گرفته ایم.
وی در پایان بیان کرد: خیران و مردم نیکوکار می توانند از طریق شماره کارت 6037991899974202 بانک ملی، شماره کارت 5859837000132411 بانک تجارت و شماره گیری کد دستوری #7777*780* کمک های نقدی خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد واریز کنند.
موسوی افزود: کمک ها می توانند حداقل 10 هزار تومان باشد و مردم توجه داشته باشند که افرادی به نام ستاد دیه خودسرانه اقدام به جذب کمک ها نکنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/125603/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

وضعیت آب و هوا امروز 7 اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران