کرمان رصد

آخرين مطالب

شهردار تهران: اصراری به فریاد زدن بدهی شهرداری نداریم/ احتمال حذف پل حافظ وجود دارد شهرداری تهران

شهردار تهران: اصراری به فریاد زدن بدهی شهرداری نداریم/ احتمال حذف پل حافظ وجود دارد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - شهرنوشت: به گفته شهردار تهران رقم بدهی شهرداری تهران تنها به یک بانک 20 هزار میلیارد تومان است که روزی 17 میلیارد تومان جریمه دیرکرد بازپرداخت به آن اضافه می‌شود.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران در گفتگوی ویدیویی با شبکه اینترنتی «اکو ایران»، در پاسخ به پرسشی درباره بدهی های شهرداری تهران که بر اساس برخی اسناد بیش از 50 هزار میلیارد تومان است، گفت: به این رقم‌ها باید، رقم 6 هزار میلیارد تومان دعاوی حقوقی و قضایی هم که رقم درشتی است اضافه کرد، یعنی در صورتی که شهرداری محکوم به پرداخت شود، این مبلغ را هم باید پرداخت کند.
او با بیان اینکه مدیریت جدید شهری اصراری به فریاد زدن میزان بدهی‌های شهرداری ندارد، توضیح داد: شهری که اعلام کند بدهی هایش چند برابر بودجه‌اش است، درواقع غیر مستقیم اعلام وررشکستگی کرده در حالیکه شهرداری تهران باوجود این میزان بدهی هم می تواند مشکلات شهر را با همکاری همه حل کند.
شهردار تهران رقم بدهی شهرداری تهران فقط به یک بانک را 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که روزی 17 میلیارد تومان جریمه دیرکرد بازپرداخت به آن اضافه می‌شود.
حذف پل حافظ
او درباره تغییر کاربری برخی پروژه های عمرانی ماننده پل صدر، گفت: در کشورهای اروپایی معمولا زمانی که عمر مفید پروژه تمام شود، تغییر کابری می‌دهند، حتی بسیاری از مسیرهای سرپوشیده را به مکان های مفرح طبیعی تبدیل کردند. این تبدیل، به یک تئوری بدل شده است، درواقع معنی و پیام ایجاد خیابان های جدید، افزایش سفرهای بیشتری درون شهری است. الان هدف اصلی این است که اساسا به سفرهای با وسایل شخصی دامن زده نشود حتی در بسیاری از کشورها در محلات مرکزی برای اینکه کسی با ماشین تردد نکند و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ پارکینگ ایجاد نمی کنند.
حناچی گفت: عمر مفید پل صدر و بسیاری دیگر از پروژه ها هنوز تمام نشده البته درباره برخی پل ها و سازه‌های قدیمی در شهر مرحله به مرحله ایده‌هایی داریم که در حال انجام است. یکی از آنها حذف پل حافظ از بخش مرکزی تهران است چراکه مطالعات نشان می دهد امکان حذف برخی از این پل ها و ایجاد آنها در برخی جاهای دیگر که شاید لازم است؛ وجود دارد.
شهردار تهران با اشاره به فاز دو و سه پل گیشا افزود: ایده هایی درباره پل سبز زندگی مطرح شده و در دست بررسی است. پروژه های دیگری هم از این جنس وجود دارد، مثلا در خیابان لاله زار و میدان امام خمینی (ره) پیاده راه گسترده ایجاد کردیم. گرچه شرایط شهرداری تهران‌ با شیوع کرونا و تحریم‌های اقتصادی تغییر کرده اما کار متوقف نشده است.
راهکاری برای لغو طرح ترافیک
او لغو طرح ترافیک را تصمیم وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است که هم بار حمل و نقل عمومی افزایش پیدا نکند و هم مرکز شهر قفل نشود.حذف طرح ترافیک در مناطق مرکزی شهر هم به افزایش سفرهای درون شهری به سمت مناطق مرکزی دامن زده و هم ترافیک سنگینی ایجاد کرده و حتی سبب شده تا شبکه حمل و نقل عمومی دچار اختلال شود. به همین دلیل شورای حمل و نقل و ترافیک تهران، طرح جدیدی ارایه کرد که حداقل همپوشانی بر ساعات اداری دارد و تلاش این است بار حمل و نقل عمومی را خیلی سنگین نکند.
او درباره جزییات این طرح پیشنهادی توضیح داد: بر اساس این طرح کارمندان دولت یا کسانی که مشغله دارند می توانند قبل از ساعت هشت وارد طرح و تا قبل از ساعت ساعت چهار از این محدوده خارج شوند.
پروژه 700 میلیارد تومانی را 7 هزار میلیارد تومان اعلام می کنند
حناچی گفت: اشخاصی به دلیل برخی منافع پروژه ای را اجرا می کنند که تاثیرگذاری ندارد و بعد از اجرا هم مشکلات زیادی به وجود می آورد در حالیکه در آغاز کار هزینه پروژه را 700 میلیارد تومان اعلام می کنند و در عمل با هفت هزار میلیارد تومان پروژه تمام میشود که منطقی نیست و به طور قطع ایراد دارد.
شهردار تهران درباره اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در شهر هم گفت: برخی منافعشان در اجرای پروژه هایی به اصطلاح «راه بنداز جابنداز» است که معمولا هزینه‌های پروژه را پیش از اجرا کم اعلام میکنند، همه این موارد و اعداد و ارقام در حسابرسی سالانه شهرداری رقم ها و اعداد مشخص است.
استخدام هشت هزار نفرنیروی شهرداری در سال 1396
حناچی درباره اصلاح چارت سازمانی شهرداری گفت: این یک مساله داخلی است اما تشکیلات شهرداری یک مشکل بزرگ دارد و آن هم فربه بودن سازمان عظیم شهرداری است تنها در سال 1396 ، هشت هزار نفر به این بدنه تزریق شده اند و تا وقتی این حل نشود سرمایه گذار تمایلی به ورود به این حوزه ها ندارد.
بدهی های دولت به شهرداری تهران
او درباره مطالبات شهرداری از وزارت نفت و دولت بابت افزایش صندلی های ناوگان حمل و نقل عمومی و دریافت ما به ازای مصرف بنزین آن گفت: برای تحقق این مطالبات؛ رایزنی ها را شروع کرده ایم البته درک می کنیم که شرایط دولت خوب نیست اما این موضوع را دنبال کرده و می کنیم تاجایی که در سال گذشته موفق شدیم 120 میلیارد تومان از این منابع را وصول کنیم. 
شهرداری به بورس می آید؟
حناچی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری سازمان های خود را به بورس می آورد یا اوراق مشارکت خواهد فروخت، گفت: از فرصت بورس در حال استفاده برای سازمان هایی مثل شهروند ؛ میادین میوه و تره بار و شهر آفتاب استفاده میکنیم ولی فروش اوراق مشارکت؛ مجوز بودجه سالانه را می خواهد. 910 میلیارد تومان بانک آینده هم اوراق مشارکت بود که برای جذب اوراق مشارکت بانک های عامل معرفی می شوند و شهرداری نباید به آنها بدهی داشته باشد آنها وثیقه های مناسبی می خواهند که این کمی دشوار است.
وضعیت بوستان پردیسان
حناچی در پاسخ به پرسشی راجع به اداره پارک پردیسان توسط یک نهاد دیگر گفت: دوستان ما در سازمان محیط زیست دلایلی درباره تنوع گیاهی دارند گرچه بوستان ها و مجموعه های رفاهی باید در اختیار شهرداری قرار گیرد چراکه شهر را جذاب می کنند اگر اداره اینها خرد شود و پروسه های تصمیم گیری درباره آنها با اختلال مواجه شود.
او در پاسخ به اینکه آیا این مشکل را با رییس جمهور در میان گذاشته؛ گفت: رییس جمهور در آیین پرده برداری از لایحه جامع مدیریت شهری نظرات خود را بیان کرده اند مشکل در این زمینه مثل همان مشکلی است که اجرای سیاست های کلان اصل 44 قانون اساسی دارد. در حالی که مشکل در بدنه است توسعه بخش خصوصی و نهادهای عمومی می تواند در حوزه مدیریت شهری راهگشا است. 
توسعه مترو 
او درباره خط 10 متروی تهران نیز گفت: مطالعات اولیه برای این خط شروع شده و در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده و الان در حال مذاکره با سرمایه گذاران هستیم. مشکل شهرداری در ناوگان حمل و نقل عمومی برای جذب سرمایه گذار یارانه بسیار کم دولت است که به نظر باید قیمت بلیت تا حدودی واقعی شود. در خط 8 و 9 و 10 به همین شکل مذاکره می کنیم .
شهردار تهران درباره مجتمع های ایستگاهی هم گفت: درباره نحوه اداره مترو؛ در حال راه اندازی هلدینگی هستیم که تمام فعالیت ها در آن متمرکز شود و لایحه ساخت این هلدینگ در حال تهیه است . 
کرونا و شهرداری تهران
شهردار تهران در دوران کرونا که از دوم اسفند آغاز شد؛ گفت: تاکنون حتی زمانی که قرنطینه کامل در شهر اجرا شد خیلی از فعالیت های مدیریت شهری در زمینه هایی مانند بهشت زهرا، حمل و نقل عمومی و سازمان مدیریت پسماند ادامه داشت در حالی که بسیاری از منابع درآمدی شهرداری متوقف شده بود. تنها سربار مالی مترو در این مدت برای ما 220میلیارد تومان بوده و دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه ها باید به شهرداری کمک کنند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/125303/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان