کرمان رصد

آخرين مطالب

اهدای زندگی را فراموش نکنیم مقالات

اهدای زندگی را فراموش نکنیم
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - در شرایطی که نیازمندان به فرآورده‌های خونی‌چشم یاری به اهدا کنندگان خون دارند، نباید تحت هر شرایطی این عمل خیرخواهانه و زندگی بخش در پس بحران ها و سختی‌های روزمره به فراموشی سپرده شود.

به درستی اهدای خون را اهدای زندگی نامیده اند، هر قطره خون اهدایی می تواند انسانی را به زندگی بازگرداند و نجات بخش باشد و چه جان هایی که هر لحظه انتظار دریافت این مایه حیات هستند تا به هستی خود ادامه دهند.
نیاز به خون و فراورده های خونی در مراکز درمانی همواره در اولویت قرار دارد و تامین نیازهای خونی بیماران و افراد حادثه دیده دغدغه بیمارستان ها و سایر مراکز پزشکی و درمانی است.
سازمان انتقال خون به عنوان متولی تامین منابع خونی و فرآورده های آن در سراسر کشور و در تمامی ایام سال آمده خدمات رسانی است و در شرایط خاص ناشی از کرونا و تقارن آن با ماه مبارک رمضان نیاز به فرآوردهای خونی بیشتر احساس می شود و شهروندان نباید از عمل انسان خداپسندانه و انسان دوستانه اهدای خون غافل شوند.
دستورالعمل های بهداشتی کرونا در تمامی فرایند انتقال خون بدقت رعایت میشود

کرمان رصد

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش مراجعه کنندگان به پایگاههای انتقال خون هستیم و همین مسئله ذخائر خونی را در استان کاهش داده است.
روح الله میرزایی با اشاره به نگرانی مردم در رابطه با انتقال کرونا از طریق اهدای خون افزود: با توجه به رعایت تمامی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی تاکنون بیماری کرونا از راه انتقال خون به هیچ فردی سرایت نکرده است و انتقال دهنده ها و گیرنده ها هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.
وی تصریح کرد: پایگاه های انتقال خون استان به صورت مستمر ضدعفونی می شوند و تمامی تجهیزات بکار رفته در فرآیند خون گیری استریل و کاملا عاری از هرگونه ویروس و آلودگی هستند.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان اظهار داشت: مراجعه کنندگان در ابتدای ورود به پایگاه ها و مراکز انتقال خون توسط پزشک معاینه می شوند و در صورت داشتن هرگونه علائم ظاهری بیماری کرونا، از داخل شدن فرد مشکوک یا بیمار به سالنهای خون گیری جلوگیری به عمل میآید.
وی تاکید کرد: مراکز درمانی به تمام فرآورده های خونی در همه ایام سال نیاز دارند و در حال حاضر گروه های خونی O- و A+ بیشترین نیاز را شامل می شوند.
میرزایی با اشاره به کاهش مراجعه برای اهدای خون در ماه رمضان تصریح کرد: اهدای خون مشکلی برای افراد روزه دار ایجاد نمی کند و مراکز انتقال خون در شهر کرمان و شهرستانهای رفسنجان؛ سیرجان، جیرفت و بم قبل و بعد از افطار آماده خدمات رسانی به اهدا کنندگان هستند.
وی افزود: مراکز انتقال خون استان کرمان از پیشرفته ترین تجهیزات استفاده می کنند و تمامی مراحل اعم از خونگیری، آزمایش و تولید فرآورده های خونی در استان انجام می شود.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: خونهای اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، بیماران سرطانی و بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیش از یک هزار و 500 بیمار تالاسمی استان که ماهانه یک تا 2 واحد خون نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: شهروندان همانطور که در تمامی روزها، بویژه مواقع بحرانی در اهدای خون ما را یاری می کنند، در شرایط خاص نیز بیماران نیازمند به فرآورده های خونی را از یاد نبرند.
اهدای خون سلامت جسم و آرامش روح را به همراه دارد

کرمان رصد

ماندانا حجاریان، بانوی ایرانی رکورد دار اهدای خون است، که تاکنون 184 بار با اهدای خون زندگی ها بخشیده و همچنان سخاوتمندانه این مایه زندگی را به همنوعان خود اهدا می کند.
این بانوی اهدا کننده خون با اشاره به ضرورت اهدای خون توسط افراد گفت: مردم باید نسبت به اهمیت اهدای خون خود آگاه باشند، زیرا تعداد زیادی از انسانها به دلایل گوناگون ادامه زندگی خود را به اهدا قطرات خون ما وابسته هستند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ترس شهروندان از اهدای خون تاکید کرد: آخرین اهدای خون بنده 28 اسفند سال گذشته و در اوج بحران کرونا بود که با رعایت تمامی موارد بهداشتی اقدام به اهدای خون کردم و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداشتم.
حجاریان تصریح کرد: افراد نباید از ترس انتقال ویروس اهدای خون را متوقف کنند، تمامی مراکز انتقال خون از لحاظ بیماری کرونا در بالاترین سطح بهداشتی بسر می برند و اهدا کنندگان با رعایت نکات ایمنی خون خود را اهدا کنند.
وی ادامه داد: در بحرانها و شرایط سخت و حوادث مختلف نیاز به فرآورده های خونی افزایش پیدا می کند و وظیفه ما به عنوان یک انسان در کمک به سایر افراد نیازمند خون در جامعه سنگین تر است.
بانوی رکورددار اهدای خون ایران اظهار داشت: در حالی که کادر پزشکی و سلامت در روزهای سخت کرونایی به یاری هموطنان بیمار آمدند، ما نیز وظیفه مذهبی و انسانی داریم تا در این روزهای سخت نیازمندان به خون را تنها نگذاریم.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و کاهش اهدای خون تاکید کرد: من تجربه اهدای خون در ماه رمضان را نیز داشته ام و خون خود را بدون مشکل جسمی اهدا کردم و افراد در طول روز می توانند پس از افطار نیز به پایگاههای انتقال خون مراجعه کنند.
حجاریان گفت: اهدای خون از بزرگترین نیکی ها است که علاوه بر کمک به سلامت جسم، به روح نیز آرامش می بخشد، چون نجات جان یک انسان ارزشی غیر قابل وصف دارد.
وی با بیان اینکه افراد نباید حجامت را با اهدای خون یکسان یدانند تصریح کرد: در حجامت خون آلوده از بدن خارج می شود، اما در اهدای خون، از لحاظ بیماری و سلامت خون اهدایی آزمایش می شود تا ضرری برای گیرندگان نداشته باشد.
برچسب‌ها
کرونا کرمان سازمان انتقال خون بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا و اهدای خون

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/125087/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

اندیشه معلمان چراغ راه آیندگان است

وقوع زمین لرزه ای به قدرت 4.6 ریشتر در سیرچ کرمان

از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم

12 هزار و 663 واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ببینید | خلاصه بازی مس رفسنجان 1 - گل گهرسیرجان 1

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

تجلیل از 43 استاد سرآمد آموزشی استان کرمان

بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند

ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند

شکست ناپذیری نویدکیا در دربی کرمان دو رقمی شد

60 درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

از معلمان امین شهر، قدردانی شد

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

معمای عجیب پزشکی: این 500 کوتوله از دیابت، سرطان و بیماری قلبی در امانند

فیبر کربن، یکی از قدرتمندترین الیاف مصنوعی ساخته دست بشر

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

کشف رازی غیرمنتظره در مورد سحابی حلقه جنوبی

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

مس با محرم دربی استان را هم نباخت

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان 1-1 گل گهر سیرجان

خلاصه بازی مس رفسنجان و گل گهر + فیلم

مس 1 - 1 گل‌گهر؛ دربی کرمان برنده نداشت

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

تصور روز ناسا: سحابی کله‌ماهی!

ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد

رقابت بیش از 21 هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش