کرمان رصد

آخرين مطالب

یک بام و دو هوای محدودیت‌های کرونایی در پروازهای داخلی گفتگو

یک بام و دو هوای محدودیت‌های کرونایی در پروازهای داخلی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - اکنون که پر پرواز بسیاری از اصناف در شرایط کرونایی فعلی شکسته و بسته شده، پروازهای داخلی از جمله کرمان بدون هیچ محدودیتی بر فراز آسمانی با یک بام و دو هوا جولان می‌دهند.

صدای برخاستن و نشستن پیاپی هواپیماهای کرمان در بلوار حجاج و حوالی این محل، هر فردی را به این تفکر وا می دارد به طور قطع در شرایطی که برای تمام اقدامات و فعالیت های ریز و درشت، خط کش های نظارتی گذاشته شده، برای اقدامی چون جابه جایی مسافر آن هم با پرواز بین کرمان و مناطق آلوده تر به ویروس کرونا به طور قطع برنامه و خط کشی های اصولی، کارشناسی شده و مدونی روی کاغذ و البته به مرحله اجرا در آمده است.
اما با وجود تب سنجی و ضدعفونی کردن محیط فرودگاه و هواپیماها ، تدابیر سختگیرانه تری در سوار کردن مسافر و فروش بلیط های هواپیما برای پیشگیری از شیوع کرونا نیاز است.
هر چند برخی مدعی هستند بدو شیوع کرونا در چین پروازهای مکرر برخی آژانس های هوایی موجب سرایت و انتشار این ویروس به کشور شد اما اکنون و در شرایط فعلی انتظار می رود در فرودگاههای داخلی و البته هواپیماهای کرمان بیش از هر زمانی به رعایت اصول بهداشتی و ایمنی توجه شود.
قرار گرفتن مسافران در اتوبوس های مسیر ترمینال تا هواپیما و برعکس و فروختن تمام صندلی های هواپیما و نشاندن مسافران پهلو به پهلوی یکدیگر هر بیننده عاقلی را نگران شیوع بیش از پیش ویروس کرونا می کند حال آنکه ستاد پیشگیری از انتشار کرونا در سطح ملی و استانی برنامه و پروتکل های ریز و درشتی را حتی برای یک خرید چند دقیقه ای نان پیش بینی و اعلام کرده در حالی که یک سفر بیش از یک ساعته آنهم در محیطی بسته مانند کابین هواپیما بدون در نظر گرفتن فاصله فیزیکی اصولی و حتی بدون در نظر گرفتن ماسک و دستکش برای مسافران به راحتی در جریان است، جریانی که می تواند مانند سیلی سهمگین سلامت جامعه را با خود به قهقرا ببرد.
سفرهای هوایی از سفر با مترو خطرناک تر است

کرمان رصد


یکی از مسافران پرواز دو روز گذشته 24 فروردین سال جاری هواپیمایی ماهان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بدو ورود به فرودگاه تب سنجی انجام شد.
وی با بیان اینکه به نظر می رسید ازدحام مسافران در اتوبوسی که مسافران را برای سوار شدن به هواپیما می برد نسبت به گذشته کمتر بود افزود: مسافران در اتوبوس در فاصله نیم متری از هم قرار داشتند.
وی با بیان اینکه چندی قبل با پرواز ماهان از کرمان به تهران سفر کردم گفت: در آن پرواز برخی صندلی ها خالی بود اما در پرواز عصر روز یکشنبه 24 فروردین تمام صندلی ها فروخته شده و پروتکل های بهداشتی رعایت نشده بود.
مسافر پرواز کرمان - تهران ادامه داد: به نظر می رسد خالی بودن صندلی ها در برخی پروازها به دلیل فروش نرفتن بلیط های هواپیما باشد تا رعایت موارد پیشگیرانه.
او با بیان اینکه در پرواز روز یکشنبه فقط تعدادی از مسافران و مهمانداران ماسک و دستکش داشتند اظهار داشت: من بعد از دیدن شرایط داخل کابین هواپیما به مهماندار اعتراض کردم اما وی گفت تغییر این شرایط در حیطه اختیار ما نیست.
وی با اشاره اینکه فضای داخل کابین هواپیما بسته است و مسافران باید بیشتر از یک ساعت در این محیط بمانند گفت: می توان گفت سفرهای پروازی از سفر با مترو خطرناک تر است زیرا در مترو نهایت یک ربع یا 20 دقیقه مسافران کنار یکدیگر قرار دارند اما در هواپیما این مدت زمان با توجه به مسافت بین شهرها بیشتر است.
او با بیان اینکه مسافران پرواز در شرایط موجود پذیرایی نیز می شوند از مسئولان خواست در زمینه اجرای پروتکل های بهداشتی در هواپیما و پروازها چاره اندیشی کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به پرواز بندرعباس _ تهران اشاره کرد و گفت: شرکت هواپیمایی ماهان پرواز بندرعباس به تهران را روز گذشته به دلیل انحصاری نبودن این شرکت در هرمزگان با 200 هزار تومان به فروش رساند در حالی که همین پرواز از کرمان به تهران با توجه به انحصاری بودن پروازهای این شرکت در کرمان بالای 500 هزار تومان فروخت که بی عدالتی است.
نظارت بر محدودیت تعداد مسافران هواپیماها بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است
مدیرکل فرودگاههای استان کرمان نیز با تاکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی در فرودگاه کرمان به طور 100 درصد اجرا می شود ، افزود: نظارت بر محدودیت تعداد مسافران هواپیماها که از روز گذشته ابلاغ شده بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است.
علی قاسم زاده اظهار داشت: اتوبوس های حمل مسافر از هواپیما به ترمینال و برعکس قبل و بعد هر پرواز به طور کامل ضدعفونی می شود و بار مسافر قبل از ورود به ترمینال هم ضدعفونی و افراد هم در بدو ورود به ترمینال تب سنجی می شوند.
مدیرکل فرودگاههای استان کرمان تاکید کرد: دستگاه های بازرسی، سبدهای وسایل مسافران، سرویس های بهداشتی شامل تمام سطوح، دستگیره ها و شیرآلات بطور مداوم ضدعفونی می شود.
قاسم زاده افزود: کف ترمینال های فرودگاه نیز هر چهار ساعت یک بار، صندلی ها، دستگاه های ای تی ام، محل گرفتن کارت پرواز، دستگاه های بازرسی بار مسافران و درب های ترمینال به طور کامل ضدعفونی می شود.
وی با اشاره به ضدعفونی بار مسافرانی که به استان کرمان وارد می شوند قبل از قرار گرفتن روی تسمه نقاله و تحویل شدن به مسافر تصریح کرد: گاری های حمل بار از ترمینال به هواپیما و برعکس قبل از پرواز ضدعفونی و عوامل بازرسی مسافر در گیت پلیس و سپاه فرودگاه و سایر عوامل خدمات رسان به مسافر قبل از ورود به ترمینال تب سنجی می شوند.
او تصریح کرد: پروتکل های اعمال شده در فرودگاه کرمان بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری است که به همه شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده و فرودگاه کرمان نخستین فرودگاه بود که ضدعفونی کردن محیط را آغاز کرد.
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان به آحاد مختلف جامعه توصیه کرد: اگر ضرورتی برای سفر ندارند از مسافرت اجتناب کنند.
محور اصلی در اجرای پروتوکل های بهداشتی فرودگاه ها وزارت بهداشت است
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه توصیه های بهداشتی در فرودگاه و پروازها از زمان شیوع کرونا به مرحله اجرا درآمده است گفت: محور اصلی در اجرای پروتکل های بهداشتی فرودگاهها وزارت بهداشت است و بر اساس این دستورالعمل ها در این زمینه اقدام می شود.
رضا جعفرزاده افزود: عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری بر مبنای دستورالعمل های وزارت بهداشت پیش می رود که این وزارتخانه نیز تابع سازمان بهداشت جهانی است.
وی با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در فرودگاهها در سه بخش تعریف می شود تصریح کرد: این دستورالعمل ها در بخش فرودگاهها، هواپیما و منابع و نیروی انسانی اعمال می شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ماموران فرودگاه، هلال احمر و وزارت بهداشت در فرودگاهها حضور دارند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به کرونا اقدامات لازم را انجام می دهند.
وی تاکید کرد: توصیه های بهداشتی در دو بخش فردی و عمومی در فرودگاههای کشور به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ارائه شده است.
جعفرزاده به طرح فاصله گذاری اجتماعی بین پرسنل فرودگاهها اشاره کرد و افزود: محیط های دسترسی و وسایل در فرودگاه ها به طور مرتب ضدعفونی می شود و در این راستا ستادهایی در فرودگاهها تشکیل شده است.
وی گفت: آنچه در فرودگاهها و شرکت های هواپیمایی در راستای پروتکل های بهداشتی انجام می شود بر اساس دستورالعمل های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: مهم این است افرادی که بخش هوایی را برای سفرهای زیارتی و سیاحتی خود در گذشته انتخاب می کردند اکنون با توجه به محدودیت های اعمال شده از سفر خودداری کرده اند ، طوری که میتوان گفت حدود 10 درصد بخش هوایی کشور به دلیل عمل به توصیه های مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آنهم با ظرفیت اندک اکنون فعال است پس به طور معمول روزانه پروازهای کمی انجام می شود و هواپیما به ندرت با تمام ظرفیت پرواز میکنند.
وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا طی نشست های متعددی محور فعالیت ها در این زمینه وزارت بهداشت و دستورالعمل هایی قرار گرفت که از این ناحیه به سازمان هواپیمایی کشوری و تمام زیرمجموعه ها از جمله شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی شرکت های هواپیمایی ارسال و آنها ملزم به رعایت این پروتکل ها شدند.
جعفرزاده با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه با حضور و نظارت نمایندگان وزارت بهداشت و در سه بخش فرودگاهها، هواپیما و منابع انسانی در حال اجرا است گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان عضوی از ایکائو موظف به اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت است که این وزارتخانه نیز تابع سازمان جهانی بهداشت است.
وی تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی و دقت در رعایت دستورالعمل ها در فرودگاه و هواپیماها می تواند در متوقف کردن زنجیره شیوع کرونا بسیار موثر باشد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین حضور کارکنان و پرسنل مجموعه حمل و نقل هوایی کشور را نیز در چارچوب توصیه های ستاد مبارزه با کرونا دانست و افزود: رعایت این دستورالعمل ها در بخش هوایی به خوبی در حال اجرا است و همواره برای رفع هرگونه کمی و کاستی احتمالی و بهینه تر شدن وضعیت ستادهای مبارزه با کرونا در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های فرودگاهها و ناوبری هوایی آمادگی وجود دارد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه برای ورود به ترمینال و هواپیما برای مسافران در نظر گرفته شده است اما تاکنون دستورالعملی در زمینه تعداد مجاز مسافران در شرایط فعلی به دست ما نرسیده است.
وی تاکید کرد: عمل به توصیه های بهداشتی در بخش حمل و نقل هوایی خود به خود ظرفیت پروازها را کاهش داده و اقدامات پیشگیرانه می تواند در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پروازها جلوگیری کند.
جعفرزاده گفت: اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنیم حتی یک سطح تماس برای بیمار شدن کافی است اما اگر اصول بهداشتی را رعایت کنیم با وجود پر بودن ظرفیت هواپیما میتوان از بیمار شدنمان جلوگیری کنیم.
برچسب‌ها
خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان
پروندهٔ خبری
ستاد ملی مقابله با کرونا

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/122986/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان