کرمان رصد

آخرين مطالب

با افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کرمان؛

سرعت غربالگری در کرمان افزایش می‌یابد اجتماعي

سرعت غربالگری در کرمان افزایش می‌یابد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون فقط از افراد بستری آزمایش گرفته می‌شد اما با افزایش آزمایشگاه‌ها از افراد مشکوک و مراجعه کنندگان به سامانه‌ های ما هم آزمایش گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حمیدرضا رشیدی نژاد پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تشکیل جلسه کمیته پیشگیری از ویروس کرونا اقدام اولیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بدو شیوع این ویروس در کرمان بود، اظهار کرد: این جلسات روزانه تشکیل شد، هیچ روزی تعطیلی نداشتیم لذا تاکنون 39 جلسه رسمی روزانه داشتیم همچنین جلسات غیر رسمی و ویدئو کنفرانس نیز برگزار شد.
وی با بیان این مطلب که کمیته‌های دیگری نیز مانند کمیته‌های هماهنگی بین بخشی، کمیته علمی، اطلاع رسانی و غیره نیز تشکیل شد، بیان داشت: آمادگی‌های لازم در سطح دانشگاه انجام شد که بتوانیم در مسائل پیشگیری و مواردی مانند تجهیز دانشگاه‌ها، تجهیز تخت‌ها، جابجایی بخش‌های بیمارستانی آمادگی لازم را داشته باشیم و نهایتاً دانشگاه‌های علوم پزشکی استان جلسات حضوری و غیر حضوری نیز داشتند.
رشیدی با اشاره به اینکه از همان اوایل تلاش بر این بود که مردم نسبت به مسئله ویروس حساس شوند لذا اطلاع رسانی‌های لازم انجام شد، اظهارداشت : در ادامه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا شکل گرفت، دستگاه‌های مربوطه نیز همکاری کردند که هدف اصلی پیشگیری و ماندن در خانه، پرهیز افراد از حضور در اجتماع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بود که در این زمینه به نتایج خوبی رسیدیم.
شناسایی 412 مورد قطعی ابتلاء به کرونا در کرمان
وی با بیان این مطلب که مصوبات جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا باعث شد اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد که جا دارد از مردم، اصناف و مسئولان استانی تشکر کنم، بیان داشت: از ابتدای اپیدمی تاکنون دو هزار و 213 بیمار تنفسی حاد در بیمارستان‌ها بستری هستند که هزار و 629 نفر آنها محتمل به کرونا هستند اما 412 نفر آنها مبتلای قطعی به این ویروس هستند که همه آنها در بیمارستان بستری نشده‌اند. از این 412 نفر، 345 نفر آنها در بیمارستان بستری شده بودند که از این تعداد، 238 بهبود یافته و 45 جان باختند.
وی اضافه کرد: کرمان در مقایسه با سایر استان‌های همسایه شمالی (یزد و شیراز) دارای شرایط بهتری است و در کل کشور از نظر شیوه مدیریت و کنترل ویروس کرونا جزو پنج استان اول هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که ما جزو دانشگاه‌هایی بودیم که به جز تهران در ابتدا آزمایشگاه‌های خود را راه اندازی کردیم و مجموعه استان را پوشش دادیم، وجود آزمایشگاه در استان باعث می‌شود که تشخیص و غربالگری زودتر انجام شود.
تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کرمان به 3 عدد می‌رسد
وی با اشاره به اینکه علاوه بر فعالیت یک آزمایشگاه، در هفته جاری یک آزمایشگاه دیگر راه اندازی شد و آزمایشگاه دیگری نیز شنبه راه می‌شود که تعداد آزمایشگاه‌های کرمان به عدد سه می‌رسد، اظهار کرد: در جیرفت، رفسنجان و سیرجان آزمایشگاه‌ها راه اندازی شده است و نیروها درحال آموزش هستند تا هرچه سریع‌تر فعالیت خود انجام بدهند.
رشیدی تصریح کرد: تاکنون فقط از افراد بستری شده آزمایش گرفته می‌شد اما با اضافه شدن آزمایشگاه‌ها موجب می‌شود از افراد مشکوک در جامعه و افرادی که به سامانه‌های ما مراجعه می‌کنند نیز آزمایش گرفته شود لذا سرعت غربالگری بالا می‌رود.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا تجمعات مختلف همچون مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و مبادی ورودی شهرها کنترل شد و همچنان هم ادامه دارد، افزود: در شرایط فعلی هم رفت و آمد در درون شهر چنانچه نکات بهداشتی رعایت شود، منعی ندارد البته بعضاً ممکن است چند نفری اجتماع کنند که توصیه می‌کنم مسائل بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به توصیه‌های مورد نیاز برای پیشگیری از ویروس کرونا ، تصریح کرد: شعار در خانه بمانیم را باید جدی بگیریم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، اگر فردی با علامت خفیف روبروشود باید فاصله لازم را رعایت کنیم، اگر محیط کار هستید در یک اتاق جمع نشوند و نحوه مراجعه ارباب رجوع باید مدیریت بشوند.
وی با بیان این مطلب که باید چرخ جامعه بچرخد، بیان داشت: نیازهای روزمره باید تأمین شود لذا اصناف کم خطر می‌توانند با رعایت توصیه‌های بهداشتی شروع به کار کنند از طرف دیگر اصناف پرخطر همچنان باید تعطیل باشند.
مردم از مراجعه به مراکز درمانی واهمه نداشته باشند
رشیدی با اشاره به اینکه مردم ارتباط خود را با ما قطع نکنند، عنوان کرد: مردم از مراجعه به مراکز درمانی واهمه نداشته باشند چرا که پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین بهتر است که افراد مشکوک سریع و به موقع مراجعه کنند.
رشیدی با بیان این مطلب که علائم ویروس ممکن است زیاد و متنوع باشد، ادامه داد: افراد در صورت دارا بودن علائم غیرعادی با مراکز ما ارتباط بگیرند چرا که مراجعه سریع سبب تسریع در بهبودی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بهبود افراد از زمان بروز بیماری حداکثر سه هفته طول می‌کشد، ادامه داد: در این دوره افراد می‌توانند در منزل باشند البته باید جداسازی لازم را انجام دهند از طرف دیگر چنانچه شرایط مناسبی نداشته باشند می‌توانند بستری شوند.
رشیدی با اشاره به اینکه در فضای درمانی نیز به دنبال این بودیم که از همکاران خودمان مراقبت‌های لازم را داشته باشیم، اظهار داشت: مبالغ اندکی از وزارتخانه برای همکاران درنظر گرفته شده است.
وی با بیان این مطلب که تا پایان فرودین ماه تمامی فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری تعطیل است و در ادامه بر اساس نظر ستاد ملی تصمیم گیری می‌شود، اظهار داشت: ادارات از 23 فروردین با دو سوم نیرو فعالیت می‌کنند، ساعت کار هم کمتر شده است همچنین افرادی هم که بیماری زمینه‌ای دارند نیز به مرخصی می‌روند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/122737/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!