کرمان رصد

آخرين مطالب

هفت محور جهش تولید در حوزه صنعت و معدن کرمان برنامه‌ریزی شد اقتصادي

هفت محور جهش تولید در حوزه صنعت و معدن کرمان برنامه‌ریزی شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: امسال در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نام‌گذاری سال جهش تولید، سند ششم توسعه و مسائل مربوط به پشگیری از شیوع ویروس کرونا در این استان هفت محور را برنامه‌ریزی کردیم و در این خصوص 49 برنامه تعیین شد.

مهدی حسینی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهداف کمی برای هرکدام از این محورها و برنامه‌های استان کرمان در سال جهش تولید تعریف شده که فرایند توسعه را با قدرت بیشتری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری سرعت می‌بخشد.
وی اظهار داشت: توسعه صادرات، رونق تولید، استفاده از ظرفیت‌های معدنی استان، زیرساخت‌های صنعتی و معدنی، توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و آموزش و نظام کارآمد توزیع و کسب و کارهای اینترنتی از محورهای مورد توجه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید در استان کرمان است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به چالش های ایجاد شده در زمینه انتشار ویروس کرونا در استان کرمان و کشور گفت: یکی از محورهای امسال به صورت ویژه در خصوص جلوگیری از پیامدهای این ویروس در حوزه فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی شده لذا به صورت خاص محور توسعه کسب و کارهای اینترنتی و نظام کارآمد توزیع را برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم چالش کرونا را به نقطه قوتی در استان کرمان تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: کسب و کارهای اینترنتی را سرعت می‌دهیم زیرا این اقدام علاوه بر راهی برای جلوگیری از شیوع کرونا، می‌تواند گامی موثر در جهت جهش تولید باشد.
حسینی‌نژاد افزود: بحث بهره‌وری نیز در برنامه‌ریزی سال 99 به صورت ویژه در نظر گرفته شده که با استفاده از ظرفیت و زیرساخت‌های فراهم شده در استان کرمان مثل شورای معادن بتوانیم به میزان 3.7 درصدی رشد و توسعه استان از محل بهره وری دست یابیم و این امر در سند برنامه ششم توسعه هم گنجانده شده است.
وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال رونق تولید در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز برنامه ششم توسعه و شعارهای سنوات قبل و بخشی از برنامه مربوط تکمیل فرایند توسعه سال‌های قبل محسوب می‌شود.
رفع مشکلات اساسی واحدهای تولیدی کرمان در سال جهش تولید
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: بر اساس عارضه‌یابی انجام‌شده در حوزه صنایع کوچک و متوسط یکی از مسائل و مشکلات اساسی تامین منابع مالی است و 63 درصد واحدهای ما با این مشکل در قالب سرمایه در گردش و ثابت و 43 درصد واحدهای استان کرمان در حوزه بازار درگیر مشکلاتی هستند.
وی با بیان اینکه دولت سال گذشته در حوزه تامین منابع مالی در سطح ملی تسهیلات تبصره ماده 18 و امسال برای مباحث مربوط به کرونا 75 هزار میلیارد تومان را تسهیلات ارزان قیمت می‌دهد که به این امر توجه کردیم افزود: در سطح استانی برای تامین منابع مالی از ظرفیت شورای معادن استفاده کردیم و طبق قانون در حال انتقال گردش حساب واحدهای بزرگ به استان هستیم که از این ظرفیت در پرداخت تسهیلات و تامین منابع مالی برای واحدهای کوچک و متوسط استفاده می‌شود.
حسینی‌نژاد گفت: نیازهای واحدهای بزرگ ازجمله مس، گل‌گهر، هولدینگ خاورمیانه و خودروسازی‌های بم و برخی دستگاه‌های دولتی را در حوزه بازار احصا کردیم و واحدهایی که توانایی تامین نیازهای آنان را دارند را به یکدیگر متصل و بازاری در این خصوص در استان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته با استفاده از این ظرفیت با کمک شرکت صنایع مس بازار 100 واحد تولیدی در استان کرمان فراهم شد و امسال بیش از 200 واحد تولیدی هدف گذاری شده است.
ایجاد زیرساخت‌های تولید کرمان در سال جهش تولید
دبیر شورای معادن استان کرمان گفت: یکی از محورهای اساسی سال جهش تولید ایجاد زیرساخت های صنایع و معادن است و در سال گذشته با وجود تمامی مشکلات تحریم ها، در حوزه صنعت، معدن و تجارت به میزان 13 هزار میلیارد تومان افتتاح داشتیم که این طرح ها با حضور رییس جمهوری و هیات دولت به بهره برداری رسیدند.
وی بیان داشت: واحدهای تولیدی بزرگ و موتورهای محرکه در استان کرمان به عنوان زیرساخت برای توسعه کسب و کارهای خرد و خدماتی در نظر گرفته شده که این اتفاق افتاده و از آنان نهایت استفاده و توجه به عنوان صنایع قطعه سازی، وابسته و شرکت های خدماتی شده است.
حسینی‌نژاد افزود: در کنار این اقدامات، توسعه زیرساخت‌ها ازجمله راه و راه‌آهن را برای جهش تولید در استان کرمان نیاز داریم که در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و شورای معادن استان و جلسات جهش تولید این پروژه ها دنبال می‌شود.
وی عنوان کرد: در خصوص تامین زیرساخت‌های صنایع برای تحقق شعار سال جهش تولید، بحث انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را آغاز کرده‌ایم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: همچنین در بخش حمل و نقل از اعتبار معادن بزرگ برای کارخانه‌های صنایع فراوری حمل و نقل ریلی تامین می‌شود که یکی از پروژه های بزرگ در این زمینه اجرای خط آهن سیرجان - کرمان است.
وی گفت: بین معدن جلال آباد و کارخانه‌های گندله‌سازی و فولادسازی شهرستان زرند احداث زیرساخت ریلی را دنبال کردیم که برای تحقق جهش تولید ساخت این زیرساخت ها باید افزایش یابد.
تامین منابع مالی واحدهای تولیدی در کرمان شعار سال را محقق می‌کند
حسینی‌نژاد عنوان کرد: با توجه به زیرساخت های احداث شده و واحدهای تولیدی موجود اینک باید منابع مالی آنان را تامین کنیم که با اجرای این اقدام شعار سال جهش تولید را به راحتی می‌توان در استان کرمان اجرایی کرد.
وی افزود: سال گذشته که به عنوان رونق تولید نام‌گذاری شد بر اساس برآورد آماری با وجود تمامی چالش های تحریم‌ها توانستیم بسیاری از برنامه ها را محقق کنیم و سرمایه گذاری هدف گذاری شده انجام شد و تولید در واحدهای فعال و نیمه فعال استان کرمان 12 درصد رشد داشت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: امیدواریم امسال با سرعت و قدرت بیشتری جهش تولید در این استان محقق شود.
برچسب‌ها
کرمان جهش تولید صمت سرمایه گذاری

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/121820/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل