کرمان رصد

آخرين مطالب

عزم جدی مسئولان برای جبران تخریب‌های جنوب کرمان از سیل اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - جیرفت - بارش‌های بهاری و جاری شدن سیلاب خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف کشاورزی و زیرساختی جنوب کرمان وارد کرد، برای جبران این تخریب ها و خسارت های هنگفت مسئولان با تشکیل سریع ستاد بازسازی کار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده آغاز کرده و این تلاش‌ها بی‌وقفه و شبانه روزی ادامه دارد .

بارش باران طی سال جاری موجب جاری شدن سیلاب و ایجاد خسارات هنگفتی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شد و این مساله تاثیر زیادی در بخش کشاورزی علاوه بر مشکلات روزمره مردم این منطقه وارد کرد.
جنوب کرمان با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به شمار می‌رود لذا هر گونه لطمه به بخش کشاورزی این منطقه بر کشاورزی کشور تاثیر می‌گذارد. سازمان جهاد کشاورزی این منطقه مستقل از مرکز استان فعالیت می‌کند و پیگیر رفع مشکلات کشاورزان است.
از طرفی در سیل اخیر، بیشترین میزان خسارت‌ها به شهرستان رودبار جنوب کرمان بخصوص بخش زهکلوت وارد شد و شاهد سیل کمک‌های انسان‌دوستانه هموطنانمان از سراسر کشور به این منطقه هستیم.
جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده و بنا به گفته مسوولان، پراکندگی جمعیت و بعضا ساخت و سازهای خارج از طرح هادی روستایی، حرکت خدمت‌رسانی به مردم سی‌زده را با مشکل مواجه کرده، با این حال شهرستان رودبار جنوب به عنوان مرکز خسارت‌های سیل تاکنون هشت مرتبه پایش هوایی شده تا هیچ خانواری از خدمات دولت محروم نماند.
فرمانداران و تمامی مسوولان محلی از روز نخست، سخت مشغول خدمت‌رسانی بوده و دیدیم که محمود قانعی فرماندار رودبار جنوب کرمان از استاندار خواست که هیچ مقام دولتی به این منطقه سفر نکند چون استقبال و بدرقه مدیران، روند کمک‌رسانی به مردم محلی را با کندی مواجه می‌کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از خسارت پنج هزار میلیارد ریالی سیلاب در این منطقه خبر داد و گفت: این میزان خسارت در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان وارد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از خسارت پنج هزار میلیارد ریالی سیلاب در این منطقه خبر داد و گفت: این میزان خسارت در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان وارد شد.
سعید برخوری بیشترین میزان خسارات کشاورزی جنوب کرمان را در شهرستان رودبار جنوب بخش جازموریان اعلام کرد و افزود: درواقع سیل کشاورزی این منطقه را نابود کرده است.
وی با بیان اینکه سیل به ترتیب بیشترین خسارات بخش کشاورزی را به شهرستان‌های رودبار جنوب، کهنوج، قلعه‌گنج، فاریاب، عنبرآباد، جیرفت و منوجان وارد کرد، ادامه داد: بیشترین میزان خسارات طبق برآورد کارشناسان به محصولات کشاورزی گندم، گوجه، جو، هندوانه، محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی وارد شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیرکشت اراضی کشاورزی جنوب کرمان را 243 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بیش از 10 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب کرمان در محاصره سیلاب قرار گرفتند.
خسارت 40 درصدی سیلاب به گندم‌زارهای جنوب کرمان

کرمان رصد


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز از بروز خسارت 40 درصدی سیلاب به گندم‌زارهای این منطقه خبر داد و گفت: بارش باران و سیل در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان این میزان خسارت را وارد کرد.
فرامرز رستگاری با بیان اینکه طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی از ابتدای بارش باران تا کنون در منطقه جنوب کرمان 14 هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصول گندم دچار خسارت شده است، افزود: در پی بارش‌های اخیر خوشه‌های گندم‌ دچار خوابیدگی شدند و این این مشکل در تمامی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان رخ داد.
وی سطح زیر کشت امسال گندم را در هفت شهرستان جنوبی استان 35 هزار هکتار برشمرد و گفت: میانگین برداشت گندم در هر هکتار چهار تُن است.
وی افزود: در راستای برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی محصول استراتژیک گندم در سال زراعی 98-99 برنامه اجرایی کشت این محصول هدف‌گذاری شد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: بذر گندم کشت شده در هفت شهرستان جنوبی کرمان شامل ارقام چمران، چمران 2، مهرگان، برات، باژ، افق و سیروان است.
تلف شدن بیش از 2 هزار راس دام جنوب کرمان بر اثر سیلاب

کرمان رصد


مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان هم از تلف شدن بیش از 2 هزار راس دام بر اثر سیل در این منطقه خبر داد و گفت: بیشترین میزان تلفات منطقه جنوب کرمان در شهرستان رودبار جنوب با یکهزار و 500 راس گزارش شده است.
علی احمدی افزود: دام های تلف شده با تلاش کارشناسان دامپزشکی دفن شدند تا شاهد مشکلات بهداشتی در منطقه نباشیم.
سیل بهاره 160 میلیارد تومان خسارت به راه‌های جنوب کرمان وارد کرد

کرمان رصد


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از خسارت 160 میلیارد تومانی سیلاب به راه‌های این منطقه خبر داد و گفت: بیشترین میزان خسارت در شهرستان رودبار جنوب ثبت شد.
مسعود جمیلی با بیان اینکه سیلاب به 87 کیلومتر از جاده‌های ارتباطی جنوب کرمان بین 30 تا 100 درصد خسارت وارد کرده است، افزود: 55 آبنما، پنج پُل بزرگ از 2 تا هشت دهانه، 18 پل از یک متر تا 2 متر از جمله خسارت‌های سیلاب اخیر به جاده‌های جنوب استان کرمان است.
وی از اعزام ماشین‌آلات راهداری از استان یزد و اداره کل راهداری شمال استان برای ترمیم و بازگشایی جاده‌های خسارت دیده از سیلاب جنوب کرمان خبر داد و گفت: سازمان راهداری کشور برای کمک به بازسازی و ترمیم جاده‌های خسارت دیده از سیل در جنوب کرمان خدمات زیادی را انجام داد.
اعزام 30 گروه امدادی هلال احمر به مناطق سیل‌زده استان کرمان

کرمان رصد


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: 30 گروه عملیاتی با خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در حال خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده سیل است.
رضا فلاح افزود: چهار شهرستان رودبار جنوب، ریگان، کهنوج و قلعه‌گنج بیشتر میزان بارندگی‌ها و خسارات سیلاب را داشتند.
وی ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم این مناطق در جنوب و شرق استان کرمان توسط 30 تیم عملیاتی هلال احمر شامل 300 نیرو انجام شد .
وی با بیان اینکه رودبار جنوب، ریگان و کهنوج از سیل بیشترین خسارات را دیدند، تصریح کرد: 360 تخته چادر امدادی، 2 هزار پتو، 750 رول موکت در شهرستان رودبارجنوب توزیع شد.
سیلاب در رودبارجنوب 300 میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت

کرمان رصد


رییس شورای تامین رودبار جنوب کرمان با بیان اینکه سیل در این شهرستان 300 میلیارد تومان خسارت برجا گذاشته است، گفت: بیشترین میزان خسارت به ترتیب به بخش‌های جاده‌ای و کشاورزی وارد شده است.
محمود قانعی افزود: طبق برآورد اولیه بیش از 50 درصد خسارات وارد شده در شهرستان رودبار جنوب به بخش زیرساخت راه و ابنیه‌ها وارد شده است.
خسارت 800 میلیارد ریالی تگرگ به بخش‌های مختلف شهرستان عنبرآباد

کرمان رصد


محمود رئیسی فرماندار عنبرآباد اظهار داشت: بارش باران و تگرگ به بخش‌های کشاورزی، واحدهای مسکونی، راه‌های روستایی، مدارس و معابر شهری خسارت وارد کرده است.
وی بیشترین میزان خسارت را در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: بارش تگرگ به بیش از 2 هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع سیب‌زمینی و پیاز بخش مرکزی این شهرستان 560 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
رئیسی با بیان اینکه سیل 30 راه روستایی عنبرآباد را تخریب کرد، افزود: طغیان رودخانه‌های فصلی بیش از 150میلیارد ریال به راه‌های روستایی خسارت وارد کرده است.
وی از خسارت باران به 95 واحد مسکونی در شهرستان عنبرآباد خبر داد و اظهار داشت: برای بازسازی این واحدها بیش از 76 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
فرماندار عنبرآباد تصریح کرد: بارش شدید باران همچنین به 18مدرسه و معابر شهری عنبرآباد و روستای دوساری خسارت زد.
وی گفت: در ساعات نخستین سیلاب، نیروهای امدادی هلال احمر، بنیاد مسکن، راهداری و جهاد کشاورزی به مناطق خسارت دیده اعزام شدند تا به مردم خدمات رسانی کنند.
مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: بارش باران به یکهزار و 200 هکتار از باغ‌های این شهرستان 30 تا 70 درصد خسارت وارد کرد.
مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: بارش باران به یکهزار و 200 هکتار از باغ‌های این شهرستان 30 تا 70 درصد خسارت وارد کرد.
محسن طاهری افزود: طبق برآورد نخستین کارشناسان جهاد کشاورزی، تگرگ به 850 هکتار از محصولات زراعی سیب‌زمینی و پیاز بین 30 تا 50 درصد خسارت وارد کرده است.
وی تصریح کرد: باغداران و کشاورزان می‌توانند با بیمه کردن زمین‌های خود، در شرایط بحرانی از خسارات مالی بیشتر جلوگیری کنند.
کارشناس بیمه جنوب استان کرمان هم گفت: به کسانی که محصولات و باغ‌های آن‌ها بر اثر بارش تگرگ خسارت دیده پس از بررسی‌های لازم سریعا خسارت وارده پرداخت می‌شود.
علی توکلی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی هوا از کشاورزان تقاضا داریم نسبت به بیمه کردن محصولات و مزارع خود اقدام کنند.
سیل‌زده‌های جازموریان خدمات درمانی رایگان دریافت کردند

کرمان رصد


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: یکهزار و 500 نفر از سیل‌زده‌های جازموریان رودبار جنوب در بیمارستان صحرایی خدمات درمانی رایگان دریافت کردند.
سردار حسین معروفی افزود: بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه پاسداران در زهلکوت این خدمات را به مردم ارایه کرده است.
وی تصریح کرد: بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه با هدف خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده این منطقه راه‌اندازی شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در راه‌اندازی این بیمارستان به موضوع کرونا هم توجه شده و برای پیشگیری از شیوع و انقال این ویروس خدمت‌رسانی با حفظ فاصله و پرهیز از تجمع مردم انجام می‌شود.
سردار معروفی افزود: مجموعه نیروهای جبهه انقلاب اسلامی، سپاه، بسیج و نیروهای جهادی برای کمک به مردم آسیب‌دیده این منطقه در حوزه‌های مختلف وارد عمل شدند.
وی ادامه داد: در حوزه امدادرسانی اقدامات مختلفی آغاز شده و همچنان در حال انجام بوده که لایروبی، ضدعفونی و گندزدایی منازل و معابر از جمله این اقدامات است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در حوزه معیشتی نیز بسته‌های غذایی بین مردم توزیع شده است افزود: در بخش درمانی هم بیمارستان صحرایی سپاه در منطقه راه‌اندازی شده که اقدام ارزشمندی است.
مردم 130 روستای سیل‌زده رودبار جنوب اقلام ضروری دریافت کردند

کرمان رصد


فرماندار رودبار جنوب کرمان از توزیع اقلام ضروری 72 ساعته جمعیت هلال‌احمر در 130 روستای سیل‌زده این شهرستان خبر داد.
قانعی افزود: هم اکنون آب و برق تمامی مناطق شهرستان رودبار جنوب به ویژه مناطق سیل‌زده وصل است.
وی اظهار داشت: تمامی راه‌های ارتباطی روستاهای سیل‌زده باز است.
فرماندار رودبار جنوب ادامه داد: خدمات رسانی به مردم این روستا از ابتدای سیل تا کنون به صورت زمینی و پیاده انجام شده است.
سیلاب بیش از یکهزار واحد مسکونی در رودبار جنوب کرمان را تخریب کرد

کرمان رصد


رییس شورای تامین رودبار جنوب کرمان از تخریب یکهزار و 50 واحد مسکونی بر اثر سیل در این شهرستان خبر داد.
قانعی افزود: طبق برآورد اولیه بیش از 60 درصد منازل مسکونی غیر قابل استفاده بوده و مابقی واحدهای مسکونی هم باید تعمیر و بازسازی شوند.
وی خسارت وارده به بخش مسکن را در شهرستان رودبار جنوب 30 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: بیشترین میزان خسارت در شهر جازموریان است.
خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان زهکلوت استان کرمان بی‌وقفه ادامه دارد

کرمان رصد


فرماندار و رییس شورای تامین رودبار جنوب با اشاره به خسارت های هنگفت سیل اخیر به منطقه زهکلوت این شهرستان گفت: با وجود سخت گذر و پراکندگی روستاها ولی خدمات رسانی به سیل‌زدگان این منطقه بی وقفه ادامه دارد.
قانعی با بیان اینکه ساخت و سازهای خارج از طرح هادی خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه کرده ، گفت: دولت تمام توان خود را برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این شهرستان به کار گرفته و با توجه به پراکندگی روستاها امکان دارد برخی افراد از دریافت خدمات محروم بمانند و ما پیگیر رفع مشکل این افراد هستیم.
وی به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر مشکلات یک خانوار زهکلوتی در سیل بهاره اشاره کرد و افزود: افراد و خانوارهایی که به هر دلیلی از دریافت خدمات جا مانده‌اند، با مراجعه به بخشداری و فرمانداری رودبار جنوب از خدمات دولت بهره‌مند شوند.
فرماندار رودبار جنوب افزود: متاسفانه بعضی منازل در باغ‌ها و خارج از طرح هادی روستایی ایجاد شده‌اند و این موضوع در روند شناسایی و خدمات رسانی اخلال ایجاد کرده ولی با این وجود پیگیر خدمات رسانی به تمامی مردم حتی در مناطق صعب‌العبور هستیم.
وی با بیان اینکه دولت ظرفیت محدودی دارد، اظهار داشت: تمام ظرفیت خود را به کار بسته‌ایم تا تمامی مردم خدمات را دریافت کنند و انتظار داریم افرادی که به واسطه صعب‌العبوری و تخریب راه‌ها از خدمات محروم مانده‌اند به نحوی مشکلات خود را به بخشداری‌ها اطلاع دهند.
قانعی وسعت زیاد منطقه و پراکندگی جمعیت را از مشکلات توزیع بسته‌های کمکی عنوان کرد و گفت: هلال احمر از ابتدای توزیع اقلام معیشتی سه مرحله این اقلام را توزیع کرده تا هیچ خانواری از قلم نیفتاده باشد.
وی به پایش هوایی منطقه جازموریان اشاره و تصریح کرد: منطقه جازموریان هشت مرتبه به صورت هوایی پایش شد تا به تمامی مردم این منطقه بسته‌های حمایتی ارایه شود.
فرماندار رودبار جنوب خدمات رسانی به مردم سیل‌زده رودبار جنوب را نتیجه همکاری جمعی برشمرد و گفت: در نشست ستاد بحران شهرستان اعلام کردیم که همه در کنار یکدیگر برای خدمت رسانی تلاش می‌کنیم.
وی افزود: از استاندار خواهش کردیم تا مسوولان را به منطقه نفرستند تا بتوانیم تمام وقت خود را صرف خدمت رسانی به مردم کنیم و امروز در روز 13 بدر هم در حال خدمات رسانی به مردم سیل‌زده بودیم.
قانعی ادامه داد: سیاه‌نمایی‌های برخی افراد، بسیار ناجوانمردانه است چرا که دولت و دستگاه‌های دیگر به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت به مردم مناطق سیل‌زده هستند.
وی با بیان اینکه اگر مشکلی وجود دارد باید اطلاع رسانی شود، بیان داشت: با اطلاع رسانی به موقع، به مشکل مردم رسیدگی می شود.
فرماندار رودبار جنوب ادامه داد: افرادی که دلسوز مردم و نظام هستند مشکلات را به فرمانداری و بخشداری اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به آن مشکلات رسیدگی شود.
ستاد بازسازی شهر زهکلوت جنوب کرمان تشکیل شد

کرمان رصد


فرماندار رودبار جنوب گفت: ستاد بازسازی شهر زهکلوت رودبارجنوبِ کرمان برای خدمات‌رسانی سریع‌تر و منسجم به مردم این منطقه تشکیل شد.
قانعی افزود: این ستاد وظیفه بررسی وضعیت مسکن مردم زهکلوت را برعهده دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین حجم خسارات در شهرستان رودبار جنوب به منطقه زهکلوت وارد شده این ستاد تشکیل شد.
فرماندار رودبار جنوب به تشریح وظایف ستاد بازسازی شهر زهکلوت پرداخت و تصریح کرد: در این ستاد پیگیری و برنامه‌ریزی لازم برای احداث و بازسازی منازل فرسوده و تخریب شده انجام می‌شود.
پرداخت 100 میلیون ریال بلاعوض برای ساخت مسکن
فرماندار رودبار جنوب از پرداخت تسهیلات 100 میلیون ریالی برای احداث مسکن در بخش زهکلوت خبر داد و گفت: این تسهیلات بلاعوض بوده و در 2 قسط و بر اساس میزان انجام کار پرداخت می‌شود تا اعتبار در مسیر خود هزینه شود.
قانعی از شناسایی 450 خانوار در مرحله اول ستاد بازسازی شهر زهکلوت خبر داد و افزود: این تعداد در حال افزایش بوده و تا شناسایی کامل همه نیازمندان واقعی ادامه دارد.
وی ادامه داد: پس از مرحله شناسایی نیازمندان واقعی تا کنون به 250 خانوار مبلغ 50 میلیون ریال برای احداث و بازسازی منزل مسکونی تسهیلات بلاعوض پرداخت شد و این مهم نیز ادامه دارد.
رییس شورای تامین شهرستان رودبار جنوب با بیان اینکه سیلاب به 150 روستا در این شهرستان خسارت وارد کرد: گفت: پیگیر رفع مشکلات مناطق سیل‌زده هستیم و این پیگیری بر اساس برنامه‌ریزی انجام می‌گیرد.
برچسب‌ها
وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت سیل رودبار جنوب

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/118623/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور