کرمان رصد

آخرين مطالب

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد

مناطق سیل زده زهکلوت و رودبار جنوب در قرق سپاه/تشریح جزییات هدیه مقام معظم رهبری به سیل‌زدگان اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه کنترل ورودی های استان به معنای بی رحمی نیست، بلکه عین رحم است گفت: کنترل ورودی ها و عدم اجازه ورود افراد غیربومی به داخل شهرها و استان ها به معنای حفاظت از جان مردم است و به نیروهای خود نیز توصیه کرده ایم که در راستای اجرای این طرح با هیچ کسی رودربایستی نداشته باشند زیرا پای جان و سلامت مردم در میان است.

سردار "حسین معروفی" پیش از ظهر امروز نهم فروردین‌ماه در نشست خبری با محوریت اقدامات سپاه ثارالله استان در مقابله با ویروس کرونا و سیل جنوب استان کرمان گفت: جهت‌دهی صحیح به جامعه و همراه‌سازی عموم برای پیشبرد جامعه از مهمترین مسئولیت‌های خبرنگاران است.
وی اعلام کرد: در حوزه رسانه هیچ خط‌کشی گذاری نداریم و این مهم نیز به خاطر مردم است زیرا ما در جبهه انقلاب هستیم و با هیچ کسی هم دعوایی نداریم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به دشمنی‌های استکبار جهانی، عنوان کرد: امروز جنگ سایبری و رسانه در دنیا به راه افتاده است. دشمنان دیگر به دنبال تصرف زمین‌ها در ایران نیستند بلکه هدف دشمن تصرف ذهن و شجاعت ملت ایران است و به فکر تصرف قلوب، اراده و ملت ایران و به دنبال تغییر محاسبات ایران است.
وی از امنیت روانی در جوامع سخن به میان آورد و تصریح کرد: رسانه ابزار امنیت روانی است به همین دلیل مسئولیت رسانه در برابر جامعه بسیار سنگین است و به تعبیری در شرایط فعلی خود، کار رسانه ای کردن یک کار جهاد است.
سردار معروفی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی به سه دوره جنگ سخت ( 8 سال دفاع مقدس)، تامین امنیت در جنوب شرق کشور و شبکه‌سازی جهان اسلام تقسیم می‌شود.
وی سپاه را سنگر مستحکم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: معتقدیم اگر سیلی در جایی جاری شود و گونی برای مردم آن منطقه جهت جلوگیری از ورود آب به منازلشان نرسید، پاسدار باید جان خود را در مقابل سیل بگذارد. سپاه جان پناه مردم است و جان خود را باید سپر بلای مردم کند و در هر عرصه‌ای که نیاز باشد پرچمداری کرده و وارد صحنه ‌شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه، تفکر نظامی بودن صرف سپاه اشتباه است، ادامه داد: انقلابی بودن سپاه به این معنی است که خط قرمز ما مردم هستند، همه می‌آیند و می‌روند و تنها چیزی که باقی خواهد ماند مردم و انقلاب است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضفین فدای انقلاب، ملت بزرگ ایران و ولایت خواهند بود بنابراین سپاه هیچ خط کشی سیاسی ندارد و خط قرمز سپاه تنها ضد انقلاب، منافق و فتنه است.
وی با بیان این مطلب که سپاه با حفظ ماموریت ذاتی خود، نهاد انقلابی انعطاف‌پذیری است که در هر عرصه‌ای که اقتضا کند از جمله جنگ، بلایای طبیعی، بیماری‌های واگیردار و ... ورود پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم از کسی اجازه نمی‌گیریم و خدمت‌رسانی به مردم را جزء رسالت و وظیفه اصلی خودمان می دانیم. ما براساس ابلاغ فرماندهی کل قبل و فعلی سپاه در اجرای خدمت‌دهی به مردم آتش به اختیار هستیم و در بحث خدمت‌رسانی هیچ کاری را هماهنگ نمی‌کنیم اما آنچه که نیاز داشته باشیم را از فرماندهی کل سپاه انقلاب اسلامی درخواست می‌کنیم.
سردار معروفی با اشاره به دو موضوع رخداد سیل و اپیدمی ویروس کرونا در استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان هم اکنون با دو موضوع سیل و کرونا هم زمان مقابله می‌کنیم که معتقدیم باید بحران را مدیریت و آن را به فرصت تبدیل کنیم.
وی به اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان در راستای مقابله با ویروس کرونا در سطح استان کرمان اشاره کرد و افزود: هم اکنون در استان کرمان 105 کارگاه تولید ماسک با همکاری گروه‌های بسیجی و با مدیریت بسیج سازندگی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که روزانه حدود 49 هزار ماسک در سطح استان کرمان تولید می‌کنند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برلزوم آگاه‌سازی مردم از خطر ویروس کرونا، در ادامه به تشریح اقدامات سپاه برای این امر پرداخت و گفت: آگاه‌سازی مردم به صورت چهره به چهره، انتشار هشدارها و توصیه‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی، بروشور و ... از جمله اقدامات سپاه استان برای همیاری و کمک به دانشگاه علوم پزشکی در امر مقابله با ویروس کرونا در راستای مصون‌سازی جامعه بوده است.
وی با تاکید بر اینکه بحران را باید توسط خود مردم مدیریت کرد اظهار کرد: متاسفانه در مناطق جنوبی استان هنوز در خصوص کرونا حساسیت لازم ایجاد نشده است. باید مردم را آگاه کرد و حتی موضوع قرنطینه شدن مردم در منازلشان را را به یک فرصت تبدیل کرد.
سردار معروفی ضد عفونی کردن معابر سطح شهرها را یکی دیگر از اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان برشمرد و عنوان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد شهرهای جنوبی و شرقی استان بر پایه بخش کشاورزی است و مردم این مناطق سمپاش دارند، به مردم این مناطقی فراخوان دادیم و از دستگاه های سمپاشی آنها برای ضدعفونی کردن معابر سطح شهرها و روستاها استفاده کردیم که در این راستا هم اکنون 250 گروه در حال سمپاشی و ضدعفونی کردن معابر در سطح استان هستند.
وی از کمبود لباس حفاظتی برای کادر درمانی در استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: در استان کرمان احساس کمبود لباس های حفاظتی برای کادر درمان، شد و دانشگاه علوم پزشکی در تامین لباس محافظ برای کادر درمان دچار مشکل شده بود که در این راستا بلافاصله کارگاه های تولید لباس برای دانشگاه علوم پزشکی را راه اندازی و تا حد امکان لباس های حفاظتی کادر درمانی در استان را تامین کردیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در زمینه مقابله با کرونا همه تلاش خود را می‌کنند، عنوان کرد: در راستای کنترل ورودی‌های استان کرمان براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، نیروهای بسیجی به کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی رفته و هم اکنون ورودی های استان کرمان به صورت جدی کنترل می شود.
وی با تاکید بر اینکه این کنترل به معنای بی رحمی نیست، بلکه عین رحم است افزود: کنترل ورودی ها و عدم اجازه ورود افراد غیربومی به داخل شهرها و استان ها به معنای حفاظت از جان مردم است و نیروهای خود توصیه کرده ایم که با هیچ کس رودربایستی نداشته باشید زیرا پای جان و سلامت مردم در میان است.
سردار معروفی با بیان این مطلب که تاکنون 18 هزار لیتر الکل به استان کرمان وارد کردیم، تصریح کرد: یکی از دیگر از کارهای که ما در اوایل شیوع ویروس کرونا انجام دادیم، توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول های ضدعفونی در میان 400 جانباز پاسدار شیمیایی استان کرمان بود زیرا این قشر در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعال بودن قرارگاه زیستی استان کرمان تصریح کرد: همه سوله‌های ورزشی در سراسر استان به تخت مجهز شده اند تا در صورت نیاز به نقاهتگاه تبدیل شوند ضمن آنکه سپاه بیش از 2 هزار و 200 تخت می‌تواند در اختیار استان قرار دهد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه از مردم خواهش می‌کنیم و در برابرشان تعظیم می‌کنیم که برای سلامتی خودشان از منزل خارج نشوند و اگر ضرورت ایجاب می‌کند که بیرون بیایند، حتما همه موارد بهداشتی را رعایت کنند افزود: حتی خانواده سردار سلیمانی باوجود همه احساس قلبی و زیادی که به ایشان داشتند به خاطر سلامتی مردم عید نوروز را به کرمان نیامدند و انتظار داریم مردم نیز رعایت کنند و تا جای ممکن در خانه بمانند تا بتوانیم از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن 12 و 13 فروردین‌ماه، عنوان کرد: به شدت توصیه شده است که در روزهای 12 و 13 فروردین ماه مردم در خانه مانده و از رفتن به دامن طبیعت خودداری کنند. متاسفان شاهد بودیم مردم تهران با سفر کردن به شهرهای شمالی هم برای خود و هم برای شهرهای شمالی کشور مشکل ایجاد کرده‌اند، پس لطفا تا پایان این اپیدمی سفر نکنید.
سردار معروفی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سیل اخیر در جنوب و شرق استان و توزیع 4 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران در راستای احتمال آبگرفتگی و وقوع سیل در فروردین ماه در استان کرمان و به ویژه جنوب کرمان، در روزهای 28 و 29 اسفندماه همه فرماندهان شرق و جنوب استان را در حالت آماده باش قرار داده و در روز اول فروردین‌ماه نیز 5 قرارگاه در سپاه ثارالله استان با موضوعیت سیل در جنوب و شرق استان تشکیل دادیم.
وی با اشاره به سیل سوم فروردین‌ماه در جنوب و شرق استان کرمان گفت: به هیچ عنوان در بحث سیل سوم فروردین ماه در جنوب و شرق استان غافلگیر نشدیم و از همان ساعات اولیه بارش ها و جاری شدن سیل نیروهای سپاه و بسیج به کمک مردم شهرستان کهنوج شتافتند و موضوع خارج کردن آب از منازل به دلیل شدت بارندگی ها در دستور کار نیروهای بسیجی و سپاه قرار گرفت و در گام دوم نیز موضوع لایه‌روبی منازل و سپس ضدعفونی منطقه را انجام دادیم، اما برای بارش‌های بعدی در جنوب استان نگران هستیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: کانون بحران سیل اخیر در استان کرمان در شهرستانهای روبار جنوب و زهکلوت بود به طوری که آب تمام خانه‌های ‌مردم را فرا گرفته و بیش 2500 راس دام تلف و تقریبا تمامی مزارع کشاورزی این منطقه از بین رفت.
وی با بیان این مطلب که متاسفانه لایه روبی رودخانه‌ها در گذشته انجام نشده بود، افزود: سپاه، هم اکنون منطقه رودبارجنوب و زهکلوت را قرق کرده است. نیازی به حضور نیروهای امدادی غیربومی در این منطقه نیست وبه اندازه کافی نیروهای بومی منطقه و نیروهای سپاه در این مناطق حضور دارند و اجازه ورود نیروهای غیربومی به منطقه را نخواهیم دارد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به وضعیت سفید کرونایی مناطق رودبار جنوب و زهکلوت گفت: درخواست داریم که افراد غیربومی به هیچ عنوان به مناطق سیل زده زهکلوت و روبار جنوب نیاید زیرا بیم آن را داریم که فرد آلوده‌ای به منطقه وارد شده و منطقه را به ویروس کرونا آلوده کند.
سردار معروفی بیان کرد: همه امکانات و کمک‌های که برای مردم سیل‌زده جنوب استان اهدا می شود، در ابتدا در شهرستان جیرفت دپو کرده و پس از ضد عفونی کردن و بسته بندی شدن، با ماشین های سربسته و گندزدایی شده به منطقه ارسال خواهد شد، همچنین برای حفظ کرامت مردم این منطقه، آذوقه‌ها را شبانه توزیع می‌کنیم زیرا ممکن است برخی افراد بد اخلاق کرده و فیلم هایی را منتشر کنند که گویی مردم ما گرسنه هستند.
وی افزود: قرارگاهی در جنوب به عنوان قرارگاه خدمات اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی راه اندازی کردیم و پیشنهاد دادیم که از طریق این قرارگاه عین اقداماتی که در شهرستان قلعه‌گنج انجام شده در زهکلوت نیز انجام شود و تا این لحظه پذیرفته شده است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از یک کار نو که در منطقه سیل‌زده زهکلوت در حال انجام است، سخن گفت و اظهار کرد: چند کارواش در زهکلوت راه‌اندازی شده و قالی‌های مردم را شسته، خشک کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهند.
وی اضافه کرد: روزهای اول و دوم غذای گرم بین مردم توزیع شد اما به دلیل خطر انتشار و شیوع ویروس کرونا با وجود برخی مخالفت‌ها تصمیم گرفتیم تا اقلام خوراکی به صورت کنسروجات و بسته‌بندی‌های بهداشتی بین مردم توزیع شود که این کار توسط سپاه و هلال احمر انجام گرفت.
سردار معروفی بیان کرد: با هماهنگی نیروی دریایی سپاه بیمارستان صحرایی در منطقه زهکلوت مستقر کردیم زیرا این منطقه گرمسیر است و در حال حاضر درصد رطوبت بالا رفته و امکان شیوع بیماری کرونا در آن وجود دارد. این بیمارستان 20 تخته شامل بخش‌های آزمایشگاهی، رادیولوژی، داروخانه مجهز و پزشک متخصص است که در حال حاضر استقبال خوبی از آن شده است و تا زمانی که مردم احتیاج داشته باشند بر پا خواهد بود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از هدیه مقام معظم رهبری برای مردم سیل‌زده کرمان جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: پس از بررسی اولیه میزان خسارات وارده به این منطقه و اعلام گزارش مایحتاج مردم این منطقه، 6 قلم لوازم ضروری شامل یخچال، گاز، قالی، سرویس قابلمه و پنکه رومیزی و فر به صورت هدیه از سوی مقام معظم رهبری به مردم سیل زده این منطقه اعطا شد که در اسرع وقت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام‌شده با با ستاد اجرایی فرمان امام راحل و بنیاد مستضعفان، مقرر شد 500 رأس دام توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به مردم مناطق سیل‌زده رودبارجنوب که دام آنها در سیلاب تلف شده اهدا ‌شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تخریب زیرساخت های حوزه راهی و تخریب مسیرهای دسترسی به مناطق روستایی این منطقه به علت جاری شدن سیلاب گفت: هم‌اکنون 24 تیم مهندسی سپاه از نیروهای زمینی، هوافضا، سپاه استان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به این مناطق اعزام شده‌اند که در حال فعالیت بر روی مسیرهای تخریبی و مسدود شده هستند ضمن آنکه اولویت ‌ما اصلاح سیل بندهای این منطقه است و به دنبال اقدامی هستیم تا دیگر سیل به مردم خسارت وارد نکند.
سردار معروفی بیان کرد: در ریگان هم سیل به 20 روستای این شهرستان که دارای حدود 5 هزار جمعیت است، خسارات وارد کرد که مقرر شد ارتش جمهوری اسلامی در این منطقه حضور و مدیریت این منطقه سیل زده را درشرق استان کرمان بر عهده بگیرد اما مجموعه سپاه نیز یک هزار بسته معیشتی و 2 هزار پتو به این منطقه هدیه داده ضمن آنکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متعهد شد که هزینه لوله کشی 2 روستای فاقد آب آشامیدنی این منطقه را پرداخت کرد تا این دو روستای شرق استان به شبکه آب شرب متصل شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/118367/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان