کرمان رصد

آخرين مطالب

نامناسب بودن آنتن‌دهی در استان را از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌کنیم سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استاندار کرمان گفت: کمبود امکانات ارتباطات و نامناسب بودن آنتن‌دهی در استان را از طریق معاون اول رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌کنم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست دکتر فدائی استاندار کرمان و با حضور جمعی از مسئولان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.
در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌ های رودبارجنوب، قلعه گنج، کهنوج، ریگان نیز به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند، مشکلات و اقدامات انجام شده و نحوه امدادرسانی در مناطق سیل زده بررسی شد.
دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان در این جلسه از کمبود امکانات ارتباطات و نامناسب بودن آنتن‌دهی در زمان بحران گلایه کرد و بیان داشت: این مسئله را از طریق معاون اول رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌کنیم.
وی عنوان کرد: قول وزیر ارتباطات و مصوبه سفر ایشان به استان کرمان این بود که 95 درصد مسیرهای اصلی زیر پوشش تلفن‌همراه قرار گیرد و در هیچ نقطه‌ای بیش از 5 کیلومتر قطعی نداشته باشیم که اصلا عملی نشده است.
دکتر فدائی گفت: رفع مشکل آنتن‌دهی جاده‌های استان و زمان بحران به نظر می‌رسد از عهده استان و وزارتخانه خارج است و طی نامه‌ای با معاون اول رئیس جمهور پیگیر آن خواهیم شد.
استاندار کرمان در ارتباط با فرمانداران جنوب و شهرستان ریگان در استان از روند امدادرسانی اولیه به روستاهای درگیر سیل و امکانات مورد نیاز آنها کسب اطلاع کرد و اظهار داشت: امدارسانی از سوی هلال‌احمر ادامه دارد و برنامه‌ریزی به شکلی باشد که توزیع کمک‌ها به شکل یکسان و هماهنگ در سطح تمام روستاها صورت گیرد.
دکتر فدائی با اشاره به اعلام مدیرکل هلال احمر استان مبنی بر توزیع 2716 بسته امدادی در روستاهای سیل‌زده و آماده بودن 800 بسته دیگر گفت: امدادرسانی اولیه به همه روستاها انجام شده و بسته‌های یک ماهه نیز از هفته آینده در 145 روستا توزیع خواهد شد.
استاندار کرمان تاکید کرد: فرمانداران حق ندارند از امکانات مورد نیاز برای منطقه خود در جای دیگر استفاده کنند، همه باید تابع ضوابط ستاد بحران در استان و شهرستان‌ها باشند و کمک‌ها با هماهنگی کامل از طریق هلال‌احمر و بسیج توزیع گردند.
دکتر فدائی اظهار داشت: توزیع چادر براساس ضوابط هلال‌احمر است و خارج از آن اگر درخواستی باشد باید با توافق هلال‌احمر و فرمانداری صورت گیرد.
** معدوم‌سازی 1500 راس دام تلف شده و واکسیناسیون و سمپاشی محیط
مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان عنوان کرد: بارندگی‌های شدید سوم و چهارم فروردین ماه، چهار شهرستان رودبار جنوب، قلعه‌گنج، کهنوج و ریگان تحت تاثیر بیشتری قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی هواشناسی بر بارش تجمعی 70 میلیمتر در استان بود، اما ما شاهد 140 میلیمتر بارندگی طی چند ساعت بودیم که سیل‌خیزی مناطق جنوبی را تشدید کرد.
سعیدی ادامه داد: عملیات امدادرسانی از لحظات اولیه آغاز شد و با تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های امدادی، کمک‌رسان، اجرایی و ... اکثر نقاط سیل‌زده استان از اضطرار خارج شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از بازگشایی 155 راه روستایی، برقراری شبکه و خط انتقال برق 210 روستا و رفع مشکل آب 167 روستا در مناطق سیل‌زده جنوب کرمان خبر داد.
وی همچنین با اشاره به رفع مشکل شبکه فاضلاب شهر کهنوج عنوان کرد: مباحث امدادرسانی توزیع اقلام غذایی و دفن و معدوم‌سازی 1500 راس دام تلف شده انجام و امر واکسیناسیون و سپاشی مابقی دام‌ها نیز در حال انجام است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان همچنین به مشکل قطع ارتباط آنتن‌دهی تلفن‌های همراه و ثابت در روز اول سیل در استان اشاره کرد و گفت: موارد متعددی است که در زمان بحران با قطع ارتباط تلفنی مواجه می‌شویم.
**
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، قانعی فرماندار رودبار جنوب در این نشست عنوان کرد: 115 روستای درگیر سیلاب در شهرستان رودبار جنوب توسط جمعیت‌ هلا‌ل‌احمر پوشش داده شده و کمک‌های اولیه را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: حدود 30 روستا در حوزه کوهستان همچنان باقی مانده که با تسریع در بازگشایی مسیر، امیدواریم تا عصر امروز توزیع اقلام زیستی نیز برای آنها صورت گیرد.

کرمان رصد


**
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، فرماندار ریگان نیز در این نشست عنوان کرد: 80 روستا در این شهرستان درگیر سیل شدند که 65 مورد قطع برق، 520 کیلومتر راه خسارت دید و 860 واحد مسکونی نیز به دلیل آبگرفتگی و ... آسیب دیدند.
باقری ادامه داد: تا الان برق همه این روستاها به غیر از یک روستا که امکان تردد ماشین آلات به آن نیست، وصل شده است.
وی افزود: برآورد اولیه بر نیاز 2 هزار خانوار در شهرستان ریگان بود که 1500 خانوار منطقه ده‌رضا در 30 کیلومتری ریگان و مابقی در مناطق عشایری هستند که بسته‌های 72 ساعته به همه این خانواده‌ها داده شده است.
**
شهسواری فرماندار قلعه‌گنج بیان کرد: 150 خانوار در شهرستان قلعه‌گنج در سیل اخیر نیاز به امدادهای اولیه داشتند که با استفاده از ظرفیت شهرستان 50 خانوار پوشش داده شده، اما 100 خانوار نیازمند اقلام ضروری هستند.
فرماندار قلعه‌گنج عنوان کرد: 49 خانوار در سرخ قلعه با توجه به آسیب‌دیدگی واحدهای مسکونی نیاز به چادر دارند.
به گفته فلاح مدیرکل هلال‌احمر استان کرمان، تا عصر امروز بسته‌های امداد اولیه نیز بین این 100 خانوار توزیع می‌شود و چادر نیز به خانوارهای آسیب‌دیده داده می‌شود.
** ورود سامانه جدید بارشی به کرمان از 9 فروردین
جدیدی مدیرکل هواشناسی استان کرمان نیز در ادامه شواری هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان گفت: از اواخر روز شنبه 9 فروردین ماه سامانه بارشی جدید در حد قدرت و قوت سامانه قبلی از طرف غرب وارد کشور و بعد استان می شود.
وی ادامه داد: بیشترین بارش‌ها در شمال، غرب و جنوب غرب استان خواهد بود و میزان بارش تجمعی این سامانه که تا دوشنبه 11 فروردین در استان ادامه دارد، حداکثر 100 میلیمتر پیش‌‌بینی می‌شود.
جدیدی تصریح کرد: سامانه بارشی جدید به دلیل اینکه رطوبت بالایی دارد، احتمال اینکه نقطه‌ای بارش بیشتر از حد داشته باشیم هم وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه سیستم‌های راداری ما در جنوب استان وجود ندارد، گفت: در بارش قبل هم اخطاریه‌ها و هشدارها را به ستاد بحران، راهداری، هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌های مربوطه دادیم.

کرمان رصد


لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/118285/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند