کرمان رصد

آخرين مطالب

پس از «رزم‌حسینی»، نوبت به «فدایی» رسید/

انتقاد استاندار از سریال قطعی خطوط ارتباطی در زمان بحران در استان کرمان سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان استاندار کرمان در واکنش به قطعی خطوط ارتباطی برخی نقاط جنوبی استان در سیل اخیر، عنوان کرد: گویا قرار نیست مشکل خطوط ارتباطی و آنتن دهی، ما از طریق استان و وزارت ارتباطات و فناوری حل شود. این مشکل چندین سال است در کرمان وجود دارد که باید از طریق معاون اول رییس جمهور این مشکل را پیگیری کنیم.

دکتر "محمدجواد فدایی" ظهر امروز هفتم فروردین‌ماه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان گفت: باید ظرف امروز و فردا، به 30 روستایی که در جنوب استان به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، امدادرسانی نرسیده، خدمات دهی صورت و مشکل آنها در کمترین زمان ممکن حل شود.
وی در واکنش به ریزش یک واحد مسکونی و جان‌باختن یک خانم 18 ساله در اثر این حادثه، خطاب به جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر تنها چادرهای اسکان اضطراری و موقت را فقط در بین افرادی که خانه آنها تخریب شده، توزیع می کند این در حالی است که برخی از خانه‌های امکان تخریب آنها وجود دارد و ممکن است تلفات جانی در بر داشته باشد، که نمونه آن را روز گذشته در روبارجنوب شاهد بودیم لذا انتظار داریم جمعیت هلال احمر به موارد استثنایی براساس کارهای کارشناسی، چادر دهد.
لزوم توزیع اقلام زیستی یک ماهه در میان 145 روستای آسیب دیده جنوب و شرق استان کرمان
استاندار کرمان خطاب به جمعیت هلال احمر تصریح کرد: از جمعیت هلال احمر استان می خواهیم بسته‌های حمایتی یک ماهه(اقلام زیستی) را در میان 145 روستای آسیب دیده از سیل سوم فروردین ماه در جنوب استان طی یک هفته آینده توزیع کند.
وی با بیان این مطلب که فرمانداران حق ندارند از امکانات مورد نیاز دستگاه‌ها در جای دیگر استفاده کنند، ادامه داد: نباید به دستگاه‌ها و اقداماتی که باعث خسارت بیشتر می‌شود، اجازه کمک‌رسانی دهید ضمن آنکه ما در زمینه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم.
استاندار کرمان برلزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع سیل در استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید اقدامات لازم برای مصون‌سازی مناطق جنوبی و شرقی استان در برابر سیل را انجام دهند تا در هر بارش بارانی شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در واکنش به قطعی خطوط ارتباطی برخی نقاط جنوبی استان در سیل اخیر، عنوان کرد: گویا قرار نیست مشکل خطوط ارتباطی ما از طریق استان و وزارت ارتباطات و فناوری حل شود. این مشکل چندین سال است در کرمان وجود دارد و با همه تلاش‌های صورت گرفته در زمان آقای رزم‌حسینی استاندار سابق کرمان برای رفع این مشکل، همچنان شاهد قطعی خطوط ارتباطی در زمان بحران در استان هستیم و باید از طریق معاون اول رییس جمهور این مشکل را پیگیری کنیم.
آیا مصوبات سفر اخیر وزیر ارتباطات به کرمان اجرایی شده است؟
فدایی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات به استان کرمان، اظهار کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن سفر قول مساعد دادند که 95 درصد راه‌های اصلی و فرعی استان را تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دهند آیا این قول محقق شده است؟ اکنون نزدیک به یک‌سال است که از این مصوبه می‌گذرد، مسئولان مربوطه باید اعلام کنند کدام یک از مصوبات آن جلسه اجرایی شده است؟
به گزارش ایسنا، "محمود قانعی فرد" فرماندار رودبار جنوب نیز در این جلسه عنوان کرد: 115 روستای درگیر سیلاب در شهرستان رودبار جنوب، توسط جمعیت‌ هلال‌احمر تحت پوشش قرار گرفته و کمک‌های امدادی اولیه در این مناطق دریافت شده است.
عدم دسترسی به 30 روستای کوهستانی شهرستان روبارجنوب
وی ادامه داد: متاسفانه در حدود 30 روستای این شهرستان در حوزه کوهستانی قرار دارند که به دلیل صعب العبور بودن و عدم دسترسی به این مناطق، کار امداد رسانی به آنها همچنان باقی‌مانده که باید تسریع در بازگشایی مسیر صورت گیرد و امیدواریم تا عصر امروز این دسترسی برقرار شود تا بتوانیم اقلام زیستی را در این روستاها توزیع کنیم.
به گزارش ایسنا، "امین باقری" فرماندار شهرستان ریگان نیز در این جلسه درباره وضعیت مناطق سیل زده این شهرستان نیز گفت: 80 روستای شهرستان ریگان درگیر سیل اخیر در استان کرمان شدن که متاسفانه خسارات زیادی به این روستاها وارد شده است.
وی با بیان این مطلب که درحال حاضر برق همه روستاها به جزء یک روستا در شهرستان ریگان وصل شده است، اظهار کرد: 2000 خانوار هم اکنون نیاز به امدادرسانی دارند که 1500 خانوار در روستای «ده رضا» هستند ضمن آنکه مابقی این خانوارها در مناطق عشایری شهرستان ریگان هستند که پیش بینی می شود بسته‌های حماتی 72 ساعته، تا آخر وقت امروز در میان این خانواده ها توزیع شود.
براساس این گزارش، "مهدی شهسواری" فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز در این جلسه اظهار کرد: 150 خانوار شهرستان قلعه گنج نیاز به امداد اولیه داشتند که تا این لحظه توانسته ایم به حدود 50 خانوار پوشش لازم را بدهیم و 100 خانوار دیگر هنوز امدادرسانی نشده است، ضمن آنکه تاکنون هیچ چادری در این منطقه توزیع نشده این در حالی است که هم اکنون در این منطقه حداقل به 49 چادر نیاز داریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/118272/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود

سیلی عبرت، برای دنیای استکبار

افزایش 93 درصدی کشف سرقت خودرو در سیرجان

پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

احداث 2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر

قتل پدر در پی درگیری لفظی خواهر و برادر

معاملات صنایع کرمان در سامانه ستاد

کارخانه احیاء استیل فولاد بافت شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

تاج: لیگ ایران پیر است و باید جوانگرایی شود

صنایع، معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند

برداشت گل محمدی در راور

کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

عاملان نزاع ودرگیری مسلحانه در شهر بم دستگیرشدند

مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی

صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک

بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

برگزاری جشن رهسپاری فرزندان بهزیستی کرمان

درگیری خواهر و برادر سیرجانی قتل پدر را رقم زد

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان