کرمان رصد

آخرين مطالب

هنرمندان کرمانی سهم خود را در کرونا جدی گرفتند فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - هنرمندان استان کرمان در روزهایی که سراسر کشور در مبارزه با ویروس کرونا متحد شده اند، با محدود کردن فعالیت های هنری و حرفه ای خود و رعایت ملاحظات بهداشتی سهم خود را در قطع زنجیره انتقال این ویروس جدی گرفتند.

هنرمندان به واسطه فعالیت های هنری و اجتماعی نقش بسیار مهمی در تحولات و رخدادهای پیرامون خود در جامعه دارند، طوری که عموم افراد تاثیر پذیری در کنش ها و هنجارها را از این قشر فرهیخته می گیرند.
شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی گروه ها و طبقات اجتماع را به طور وسیعی دچار اختلال کرده است و در این میان هنرمندان کرمانی سعی کرده اند با رعایت بهداشت فردی و حرفه ای با این بیماری مقابله کنند.
با خانه نشینی مسئولیت انتقال کرونا را از خود دور کنیم
هنرمند وپژوهشگر موسیقی کرمان گفت: اوایل چندان این ویروس را جدی نگرفتم و با خودم فکر می کردم بدنم آنقدر مقاوم هست که به آن مبتلا نشوم، اما زندگی هر شخص تنها متعلق به خودش نیست، حتی اگر ناقل هم نباشد، آسیب های آن و یا از دست رفتن هر فرد به تبعات بسیاری در جامعه خواهد داشت.
مسعود نکوئی افزود: پس از اعلام جدی شدن کرونا بدون توجه به شایعه ها و اخبار بعضا نادرست کلاس های حضوری و گروهی را تعطیل و هنرجویان و گروه ها را بصورت غیر حضوری هماهنگ کردم.
وی تصریح کرد: چالش تعطیلی کلاسها و عقب ماندن پروژه های فرهنگی را می توان بعنوان فرصتی برای بازآفرینی آثار جدید و رسیدگی به اموری که در طول سال به آن نپرداخته ایم در نظر گرفت و همچون فرصت مطالعاتی با دسترسی به منابع علمی و کتابهای در دسترس، از این فرصت طلایی بهره برد.
این هنرمند موسیقی کرمان بیان کرد: سه سال است که دنبال فرصتی می گشتم تا دو آلبوم موسیقی حماسی را تکمیل و منتشر کنم و هم اکنون از ابتدای اسفند در منزل نشسته ام و به پژوهش و پیش تولید آثار جدید مشغول هستم.
وی اظهار داشت: تا حد ممکن حتی برای خرید هم ار منزل خارج نمی شوم و سعی می کنم مسئولیت واگیر و انتقال این ویروس را از خود دور کنم تا مگر باقیمانده عمر شرمنده دیگران باشم.
نکوئی با اشاره به قرنطینه خودخواسته شهروندان در منازل ادامه داد: آهنگ های بازی های محلی کرمانی و کارآواها نیز در خانواده های کرمانی در این ایام رواج پیدا کرده و در منزل از این بازیها برای سرگرمی و ایجاد نشاط خانوادگی استفاده می شود.
وی تاکید کرد: در این شرایط وضعیت اقتصادی و معیشتی برای همه ما سخت شده است اما در این بحران فکری و بیماری، باید به فکر دیگران باشیم و بخاطر معیشت، سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازیم.
هنرمند موسیقی کرمان گفت: پیشاپیش سال نو را به همه عزیزان تبریک عرض می کنم و امیدوارم در این سال نو برای تنوع هم که شده بصورت مجازی دید و بازدید کنید و از دست دادن و روبوسی پرهیز نمایید.
قطع ویروس کرونا مسئولیت اجتماعی همه است
مدیر گالری هومهر کرمان گفت: با ورود ویروس به کشور و استان نگارخانه هومهر از دوم اسفند ماه با وجود برگزاری سه نمایشگاه نقاشی و یک پرفورمنس تا پایان سال تعطیل اعلام شد.
آزاده عطایی افزود: جلسات فلسفه که هر سه شنبه در محل گالری برگزار می شد، تعطیل و به زمان دیگری موکول شده است و حتی تحویل آثار به هنرمندان به بعد از سال منتقل شد.
وی بیان کرد: رفت و آمدهای غیرضروری به گالری را محدود کردیم و در حال برنامه ریزی برای فروش آنلاین هستیم و جلسات فلسفه در شبکه اجتماعی در حال پیگیری است.
نقاش و هنرمند کرمانی اظهار داشت: در امور شخصی تمامی خریدهایمان را در یک روز انجام دادم و تقریبا بیشتر از 20 روز از خانه بیرون نرفتم و سعی کرد م تمام کارها را در خانه و اینترنتی انجام دهم.
وی افزود: رعایت مسائل بهداشتی در منزل به شدت انجام می شود و خانه را با الکل ضد عفونی کردم و مراقبت های بهداشتی را با اعضای خانواده کنترل می کنیم.
عطایی تاکید کرد: در خانه ماندن فرصت بسیار خوبی برای نقاشی کار کردن است و در صدد هستم تا با انتقال وسایل فعالیت هنری خود را در منزل انجام دهم و با هنرجویان نیز به صورت از راه دور در ارتباط هستم
وی با اشاره به لزوم حاضر نشدن در اماکن عمومی برای کنترل ویروس کرونا تاکید کرد: سلامت یک جامعه به رفتار تک تک افراد بستگی دارد و اگر مئسولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهیم بحران کرونا بهراحتی کنترل خواهد شد.
سهم خود را با انتقال پیام به جامعه انجام داده ام
هنرمند و کاریکاتوریست کرمانی نیز گفت: به عنوان یک هنرمند که فعالیت هایم تاثیر گذار در جامعه است، تصمیم گرفتم در رابطه با جلوگیری از مبتلاشدن به ویروس کرونا توصیه های بهداشتی و مراقبتی را به طور جدی رعایت و عمل نمایم بطوریکه بیش از یک هفته در خانه قرنطینه خود خواسته شده ام.
محمد صالح رزم حسینی افزود: از مواد ضدعفونی و تمیز کننده در محل زندگی و کارم تا حد لازم استفاده می کنم و ارتباطات خود را به کمترین میزان ممکن رسانده و از تلفن و وسایل دگیر در اتباطات خود بهره می برم.
وی با اشاره به خانه نشینی و امکان استفاده زا اوقات فراغت تصرحی کرد: این روزها با کتاب، فیلم و فعالیت در عرصه کاریکاتور خودم را مشغول کرده ام و سعی کردم با فعالیت کاریکاتور با دیگر شهروندان ارتباط بر قرار کنم و به سهم خودم پیام مورد نظرم را به جامعه برسانم.
این هنرمند کارتونیست کرمانی اظهار داشت: تعدادی از کارهای کاریکانور اینجانب در فضای مجازی منتشر شده است که بازتاب بسیار مثبتی گرفته ام و امیدوارم عموم افراد برای قطع زنجیره کرونا به توصیه مهم در خانه ماندن عمل کنند.
فرصت مثبتی در فعالیت حرفه ای است
هنرمند صنایع دستی کرمان با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های خارج از منزل را تعطیل کردم گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، وسائل و محل کار را ضدعفونی کردم و رفت و آمد به کارگاه کمتر شد تا امکان انتقال بیماری کم بشود.
شبنم بسطامی افزود: پس از شدت گرفتن شیوع ویروس همه فعالیت های کارگاهی خود را تعطیل کردم و ادامه کار را در منزل انجام می دهم، هر چند سخت است، اما حفظ سلامتی خودم و افراد واجب تر است.
وی تصریح کرد: در روزهای خانه نشینی با استفاده از فضای مجازی به هنرجویان اموزش های لازم را می دهم و با مشتریان نیز ارتباط دارم، شاید این قرنطنه خانگی فرصت خوبی برای تغییر مثبت در حرفه ام یاشد.
این هنرمند صنایع دستی کرمان بیان کرد: باید ویروس کرونا را جدی بگیریم، شاید با یک برخورد آلوده بیماری را هم به خودما و اطرافیانمان منتقل کنیم و خسارت جبران ناپذیری وارد شود.
وی ادامه داد: پیشگیری و قطع رشته انتقال ویروس بهترین راه کم هزینه برای مقابله با کرونا است و اگر شهروندان توصیه ها را دقیقا رعایت کنند، به زودی شر این بیماری از سرمان کنده خواهد شد.
هنرمندان سهم خود را در تولید محتوا برای از بین بردن کرونا افزایش دهند
هنرمند عکاس کرمانی گفت: با افزایش انتقال بیماری کرونا، فرهنگ سازی خوبی در رابطه با انتقال بیماری انجام شده است که امیدواریم این اعمال ادامه پیدا کند و شیوه شستن درست دست‌ها و حفظ فاصله در مکانهای عمومی و قرنطینه خود خواسته از جمله این اقدامات است.
مهدی جعفری افزود: اما نقش هنرمندان در این زمینه کمک به ایجاد درست این اعمال است که از طریق رسانه های مختلف تولید می شود و عموما بیشترین تاثیر را در جوامع دارد و هنرمندان باید سهم خود را در این رابطه افزایش دهند.
وی تصریح کرد: ساخت برنامه های کوتاه آموزشی در قالب فیلم، انیمیشن، پوستر، موشن گرافی، اینفو گرافی، عکاسی و غیره از فعالیت هایی محسوب می شود که برای آگاه سازی جامعه کاربرد بسیار موثری دارد.
این عکاس کرمانی اظهار داشت: در این بین در خانه ماندن و گاهی اوقات کسل کننده و تکراری است که با ایجاد پویش هنرمندان در فضای مجازی و توصیه‌های متنوع از جمله کتاب خواندن، دیدن فیلم، ایجاد سرگرمی های مختلف از جمله آموزش صنایع دستی عروسک سازی و نقاشی می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند.
وی تاکید کرد: مصاحبه با هنرمندان و افراد تاثیر گزار که بیشتر درخانه ماندن را توصیه می‌کنند. مشارکت درساخت برنامه های سرگرم کننده در فضای مجازی و تولید فیلم و انیمیشن و پوستر از جمله مواردی است که برای مقابله با ویروس کرونا در این مدت انجام داده ام.
به گفته مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آغاز اپیدمی ویروس کرونا در استان کرمان تا روز دوشنبه 26 اسفند، 919 نفر با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند و آمار مبتلایان به کرونا در این استان به 97 نفر رسیده است که 10 نفر فوت کرده و 36 نفر بهبود یافته و مرخص شده اند.
برچسب‌ها
کرونا کرمان هنر
پروندهٔ خبری
پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/117829/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عامل تحریم

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

داستان ابوشجاع

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تجهیز 20 بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان

آبگرفتگی شدید خیابان های شهر راین کرمان

باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

بازگشایی 45 کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه

مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد

خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان

دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ مس به قهرمانی نزدیکتر شد

آسیب سیل به پل ورودی شهر راور

ده نمکی در دو اپیزود

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

اجرای نزدیک به 3هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مراجعه بیش از 18 هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا

رقابت 12 هزار و 778 دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور

عبورسیلاب از ورودی شهر راور

گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان

آسیب سیلاب به پل ورودی شهر راور

تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

در باکو جایی برای شیعیان نیست

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها

از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان

مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند

محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی

جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان

جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است

پلمب 65 واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان

اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند

حرکت سیلاب به سمت شهر راور

اعلام رای دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان تهران

حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان

ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی

افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان

فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند

دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد