کرمان رصد

آخرين مطالب

افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 در کرمان/

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی: اپیدمی کرونا در حال استقرار شدن است/کرونا یک شب کنترل نمی‌شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 7 مورد جدید و قطعی ابتلا به کروناویروس در استان کرمان خبر داد.

دکتر کیانوش جهانپور در توضیح آخرین وضعیت بیماری کروناویروس جدید در کشور گفت: بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز 1209 مورد جدید قطعی کووید- 19 در کشور شناسایی شد و همچنین طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 113 تن جان خود را به علت این بیماری از دست دادند.
وی گفت: بر این اساس کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 13938 نفر افزایش یافت و متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 724 مورد رسید.
به گزارش ایسنا، دکتر "مهدی شفیعی" سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز امروز یکشنبه 25 اسفندماه در تشریح جزییات بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان گفت: طی 48 ساعت گذاشته (آمار روزهای جمعه و شنبه) 7 مورد جددی ابتلای قطعی به بیماری کووید 19 در استان کرمان داشته ایم که 4 مورد آقا و سه مورد خانم بوده است.
وی با بیان اینکه هر 7 مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده است افزود: از این 7 مورد، 6 مورد مربوط به شهر کرمان و یک مورد مربوط به شهربابک بوده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جدید فوتی داشته ایم افزود: از این 4 مورد فوتی، 3 مورد مربوط به شهر کرمان و یک مورد مربوط به رفسنجان بوده است بنابراین از ابتدای آغاز این اپیدمی، تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمان به 10 مورد رسیده است.(همگی افراد فوت شده طی 24 ساعت گذشته مسن و دارای میانگین سنی 70 سال بوده اند).
شفیعی با اشاره به اینکه در تحقیقات صورت گرفته از افراد مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، همگی دارای سن بالا و جز گروه های سنی سالمند هستند تصریح کرد: اکثر این افراد دارای بیماری زمینه ای قلبی و عروقی هستند که نشان می دهد باید به گونه ای رفتار کنیم که ویروس از محیط بیرون وارد منزل نشود و افراد جوانتر خانه نباید خانه را نا امن کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته، 74 مورد بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی و بیمارستان های سطح استان کرمان بستری شده اند افزود: از این تعداد، 48 مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا بودند که نمونه گیری از این افراد صورت گرفته است و این افزایش تعداد بیماران حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کووید 19 نشان از استقرار این بیماری در استان است اما باید بتوانیم دامنه اپیدمی را کوتاه و تعداد موارد مبتلایان به این ویروس را کم کرده تا گروه های حساس جامعه را کمتر در معرض خطر قرار دهیم.
وی درباره تعداد افراد بهبود یافته نیز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در استان کرمان، 26 مورد ترخیصی داشته ایم ضمن آنکه 4 نفری که روزهای گذشته در نقاهتگاه بودن، مرخص شده‌اند و از دیروز تا امروز نیز حدود 6 مورد مقرر شده که از بیمارستان ها ترخیص شوند.
شفیعی باردیگر با تاکید بر اینکه از موارد حاد تنفسی که در روزهای گذشته در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده اند، موارد مشکوک به کرونا افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: با توجه به اینکه شاهد استقرار اپیدمی در استان کرمان هستیم، باید دامنه اپیدمی را کم کرده و زنجیره انتقال را بشکنیم تا افراد کمتری به این بیماری مبتلا شوند.
وی ماندن در خانه و عدم حضور در اجتماعات را از راهکارهای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا دانست و عنوان کرد: ضد عفونی کردن دستان و گندزدایی سطوح برای مقابله با این بیماری امری حیاتی و بسیار مهم است.
مدیرگروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: هر قشری از افراد جامعه احتمال ابتلا به این ویروس را دارند ولی در کودکان زیر 10 سال، احتمال مبتلا شدن به این ویروس کمتر است ضمن آنکه در استان کرمان نیز مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در رده سنی، میانسالان بوده است.
شفیعی تصریح کرد: اکنون در یک اپیدمی هستیم که فراتر از مرزهای استان ها و کشورهاست و هم اکنون تمامی شهرها و استان کشور با این اپیدمی درگیر شده و بحث فروکش شدن این بیماری در هیچ کجای کشور دیده نمی شود و این اپیدمی در مرحله استقرار در شهرهاست.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره استفاده از محلول وایتکس برای گندزدایی سطوح گفت: اگر محلول وایتکس با غلظت مناسب تهیه شود، بخارات زیادی نداشته و آزار دهنده نخواهد بود اما برخی به این محلول حساسیت دارند در هر صورت این محلول به عنوان یک گندزدایی مناسب شناخته می‌شود.
وی با بیان این مطلب که همه ظرفیت استان در تلاش برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز از طریق تولید و واردات است، اظهار کرد: برخی از تقاضاها کاذب است و متاسفانه شاهد هستیم که اکثر افراد جامعه متقاضی استفاده از ماسک هستند این درحالی است که تنها افرادی که در معرض خطر هستند باید از ماسک استفاده کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره آمار صفر مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان اعلامی از سوی وزارت بهداشت در روز گذشته افزود: این آمار صفر به معنی مهار شدن بیماری نبود بلکه صرفا به دلیل تعطیلی و استراحت کارکنان آزمایشگاه کرمان در روز جمعه بود ضمن آنکه تاکید می شود جواب مثبت یا منفی آزمایشات نشان دهنده کنترل بیماری نیست و ویروس کرونا یک شب کنترل نمی‌شود و در حالت خوشبینانه سه هفته یک اپیدمی طول می‌کشد تا به اتمام برسد که در مورد این ویروس به دلیل ناشناخته بودن، قطعیتی وجود ندارد.
وی در خصوص بیماری‌های حاد تنفسی در استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال جاری تاکنون 859 نفر در بیمارستان‌های سطح استان کرمان بستری شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته به‌طوری که در سال گذشته حدود 130 مورد بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری داشته‌ایم اما امسال و در بازه کمتر از یک ماه، 859 مورد بیمار تنفسی داشته ایم.
ادامه دارد

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/117747/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی گسترده در پمپ بنزین کرمان + جزئیات

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید

شمیم عطر گل محمدی از گلستانهای راور

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل 9 استان

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)