کرمان رصد

آخرين مطالب

امام جمعه جیرفت:

افزایش آگاهی جامعه برای مقابله با کرونا ضروری است اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - جیرفت - امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اطلاعات خود را بیشتر کنند گفت: افزایش آگاهی از مسائل روز نوعی بصیرت و لازمه مقابله با بحران‌ها است.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر در نشست خبری افزود: هوشیاری و شناخت دقیق موضوعات، عاملی برای غافل نشدن و هراس نداشتن بوده که ما به این مورد بصیرت می‌گوییم.
وی ادامه داد: شناخت کامل در همه ابعاد و جلوگیری از هراس نابجا، نتیجه بارز بصیرت است از این رو همه را به شناخت کامل مسائل توصیه می‌کنم.
امام جمعه جیرفت اظهار داشت: آحاد مردم بایستی نسبت به موضوعاتی که در جامعه رخ می‌دهد، شناخت کافی داشته باشند تا دچار هراس مضاعف، کاذب و مجازی نشود.
وی ادامه داد: همچنین جامعه نباید دچار غفلت بی‌مورد، دچار تسامح و تساهل بی‌جا هم شود و بتواند براساس واقعیت‌ها تصمیم بگیرد و قدرت مواجهه با آن موضوع را داشته باشد.
خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه انتشار ویروس کرونا 2 طرز تفکر در جامعه ایجاد کرده است، گفت: دیدگاه اول صرفا کرونا را یک بیماری می‌داند که مثل فلج اطفال، طاعون و وبا اتفاق می‌افتد، این دیدگاه بر اساس تشخیص صرف بیماری به دنبال درمان و اقدامات پیشگیرانه است.
وی با بیان اینکه دیدگاه دوم مردم نسبت به کرونا نوعی جنگ هدف‌دار است، بیان داشت: نخبگان اعتقاد دارند شیوع این ویروس، طبیعی نیست بلکه این یک جنگ است.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر با بیان اینکه جنگ‌ها انواع و اقسامی دارند، تصریح کرد: جنگ سخت و نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی ازجمله اقسام جنگ‌ها است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی اینها را تجربه کرده‌ایم.
وی نمونه بارز جنگ بهداشتی را حملات شیمیایی رژیم بعث در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: حملات شیمیایی یک نوع جنگ تلفیقی نظامی و بهداشتی بود که علیه سلامت مردم انجام شد.
وی ادامه داد: مسمومیت‌های اهل بیت که منجر به شهادت رسیدن معصومان شد از دیگر نمونه‌های تاریخی این مدل جنگی بوده لذا باید از تاریخ عبرت بگیریم، پس جنگ‌های بیولوژیک امروز چیز جدیدی نیست چون این مسائل در گذشته‌ هم بوده ولی امروز ابزارش متفاوت شده است.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه عده ای می‌گویند این ویروس چه جنگ و چه بیماری باشد باید در مقابلش پیشگیری و اقدامات بهداشتی را رعایت کرد، گفت: فرق بین این 2 دیدگاه بسیار مهم بوده و اتفاقاً آنجایی که جامعه‌ ما بایستی بصیرت داشته باشد همینجاست و متاسفانه احساس می‌کنم برخی نسبت به پاسخگویی این سوال و تجزیه و تحلیل این مبنا عامدانه یا جاهلانه و یا سهواً مسامحه می‌کنند و می‌گویند که جای این بحث‌ها الان نیست، فرقی نمی‌کند حالا هرچی که هست شما فعلا به فکر پیشگیری و درمان باشید.
وی بر لزوم مشخص شدن ویروس کرونا در زمینه بیماری یا جنگ، تاکید کرد و افزود: اگر چه در هر صورت وظیفه ما پیشگیری و درمان بوده اما خیلی تفاوت‌های دیگری هم وجود دارد، یقینا بین شخصی که در تصادف فوت کرده با شخصی که در یک عملیات نظامی کُشته می‌شود، تفاوت زیادی است.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر ادامه داد: جامعه هیچ حساسیتی نسبت به تصادف ندارد ولی نسبت به مورد نظامی و تروریستی حساسیت نشان می دهد، جامعه در طرز تفکر کشته شدن یک شخص بر اثر حمله تروریستی علاوه بر درمان به دنبال مقابله با تروریست‌ها و دفاع از خودش است.
وی ادامه داد: جامعه در این شرایط به فکر تهاجم به دشمن بوده لذا یک جامعه در مواجهه با یک بلا، اگر این بلا را طبیعی دانست، یک آرایشی می‌گیرد و اگر این بلا غیرطبیعی باشد، یک آرایش دیگری به خود می‌گیرد.
امام جمعه جیرفت گفت: وقتی که بلا، طبیعی همچون زلزله و سیل باشد تنها وظیفه جامعه کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان است و اگر بلا یک تهاجم، توطئه و جنگ باشد، جامعه علاوه بر درمان و کارهای پزشکی و بهداشتی، وظیفه‌ دفاع و تهاجم به دشمن را هم بر عهده دارد.
وی اظهار داشت: تقسیم‌بندی جامعه به 2 طرز تفکر جنگ و بیماری در زمینه ویروس کرونا آرایش‌های خاصی را پدید می‌آورد که بسیار با هم متفاوت و مهم هستند و برای ما خیلی مهم است که مشخص کنیم آیا این ویروس جنبه طبیعی داشته یا اینکه یک جنبه‌ تهاجمی، توطئه و یا تروریستی دارد.
حجت‌الاسلام سعادت فر اظهار داشت: شواهد و قرائن زیادی دال بر غیرطبیعی بودن ویروس کرونا بوده ولی الان نمی‌توان به طور قاطعانه این مورد را اثبات کرد از این رو گذر زمان این موضوع را مشخص می‌کند.
وی با بیان اینکه آغاز انتشار ویروس کرونا از کشور چین جای تامل بسیار زیادی دارد، گفت: چین یکی از رقیب‌های اقتصادی جدی برای آمریکا بوده و در شرایط فعلی این کشور در جنگ اقتصادی با آمریکایی‌ها پیروز شده و احتمال اینکه آمریکایی‌ها اقدام به تولید این ویروس برای تضعیف و از بین بردن اقتصاد چین داشته باشند، بسیار زیاد است.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: اگر امروز آمریکا به این ویروس آلوده شده دلیلی بر نساختن این ویروس نبوده چون وقتی بنیان شَر گذاشته شود دامان همه را می‌گیرد لذا تر و خشک با هم می‌سوزند.
خطیب جمعه جیرفت بزرگ‌نمایی ایران بویژه استان قم در زمینه انتشار ویروس کرونا را نقشه دشمن و رسانه‌های غربی عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه خیلی از کشورها این آلودگی را بعد از چین پیدا می‌کنند و بعضاً خیلی آلودگی‌هایشان از ایران هم بیشتر هست، اما ایران بزرگ نشان داده می‌شود.
وی افزود: رسانه‌های غربی، ایران را بیشتر از چین بزرگ‌نمایی می‌کنند که نقطه‌ آغازش این ویروس از قم بوده در حالیکه که این استان هیچ ارتباط بین‌المللی مستقیمی با هیچ کشوری ندارد.
وی ادامه داد: استان قم، جزو استان‌های مرزی کشور نبوده و مرز دریایی، ریلی، زمینی و هوایی با کشورهای همسایه ندارد از این رو آغاز انتشار ویروس کرونا در این استان نشان از وارداتی بودن این ویروس است.
وی با بیان اینکه استان قم، ام‌القرای جهان اسلام بوده و انقلاب اسلامی برخواسته‌ از این استان است، گفت: روحانیت رُکن اصیل انقلاب دینی بوده لذا دشمن با انتشار ویروس کرونا این رکن را هدف گرفته است.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر افزود: در جریان ترور سردار سلیمانی ، ترامپ اعلام می‌کند که 52 نقطه‌ حساس مذهبی ایران را می‌زنم لذا انتشار این ویروس را می‌توان در راستای این سخنان برشمرد.
وی ادامه داد: بسته شدن حرم اهل بیت علیهم‌السلام و تعطیلی مساجد و نمازجمعه‌ها نشان از اهداف پشت پرده انتشار این ویروس است و با نگاه به شواهد می‌توان دریافت که ویروس کرونا به احتمال قوی، یک جنگ بیولوژیک و یک امر غیرطبیعی است.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند ویروس کرونا در همه جای دنیا بوده و اگر جنگ بود می‌بایست فقط در داخل ایران باشد، اظهار داشت: گاهی اوقات یک آتش جنگ اطراف خودش را هم می‌سوزاند لذا آتش که بگیرد، تر و خشک را با هم می‌سوزاند.
وی افزود: دشمن هدف خود را در بُعد اقتصادی چین و در بُعد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، این مطالب شاید امروز فرضیه باشد ولی به فضل الهی در آینده اثبات خواهد شد.
امام جمعه جیرفت گفت: ما اعتقادمان بر این بوده که بنیان این ویروس توسط رژیم صهیونیستی ایجاد شده چرا که قرآن کریم در سوره‌ مبارکه‌ مائده آیه‌ شریفه‌ 82 می‌فرماید که "لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَهً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ" دشمن تراز اول مومنان، یهودی‌ها هستند.
وی با بیان اینکه یهود به معنای طرز تفکر صهیونیست‌هاست، افزود: این‌ها دشمن تراز اول جهان اسلام هستند لذا این‌ها کسانی بودند که شهادت ائمه‌ معصوم ما را هم با این عملیات‌های مسموم کننده و ترورهای ناجوانمردانه رقم زدند و بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در طول تاریخ برای جهان اسلام و علما و بزرگان ما رقم خورده ناشی از تفکر صهیونیست‌هاست.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از پیام‌هایشان تعبیر رزمایش را بکار می‌برند و به وزارت دفاع ماموریت می‌دهند، از این رو این موارد تعبیر کننده یک جنگ بیولوژیکی است و ما باید این اهداف را بشناسیم و بشناسانیم تا جامعه هوشیار باشد.
وی بیان داشت: اگر ویروس کرونا را صرفاً یک بیماری بدانیم، تمامی ذهن جامعه فقط بر پیشگیری و درمان متمرکز می‌شود ولی اگر ما این ویروس را صرفاً یک بیماری بدانیم، ذهن آحاد جامعه و مسوولان بر پیشگیری و درمان متمرکز می‌شود.
وی افزود: در صحنه جنگ علاوه بر پیشگیری و درمان باید به فکر دفاع و تهاجم هم باشیم لذا وقتی که آدم در خط مقدم جنگ قرار می‌گیرد باید همه‌ زوایای میدان را ببیند و امروز باید اهداف دشمن را در این توطئه دنبال کنیم تا او از رسیدن به اهداف خود باز بماند.
امام جمعه جیرفت بزرگترین و مهمترین هدف دشمنان را در زمینه انتشار ویروس کرونا مقابله‌ با مهدویت عنوان کرد و گفت: یهود و صهیونیست‌ها از جمله‌ معتقدترین افراد به مسئله‌ ظهور هستند، همانگونه‌ که بنی‌اسرائیل، می‌دانستند که حضرت موسی متولد می‌شود و تاج و تخت فرعون را از بین می‌برد.
وی افزود: فرعون دستور داد تا هر پسری که متولد می‌شود را بکُشند اما این حضرت موسی قرار هست که نه تنها بنی‌اسرائیل را، بلکه عالم بشریت را از دست فراعنه نجات دهد و امروز هم این‌ها می‌دانند که وجود مبارک حضرت ولیعصر (عج) با ظهور خودش، ریشه‌ ظلم را می‌خشکاند لذا به دنبال تاخیر در ظهور هستند.
وی اظهار داشت: جامعه‌ ما در مقابل این هدف دشمن باید اعتقاد خودش را برای مساله‌ ظهور پررنگ کند تا زمینه ظهور به لطف پروردگار فراهم شود.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر با بیان اینکه دشمنان ما بُعد اعتقادی جامعه را هدف قرار داده اند، اظهار داشت: خیلی ساده لوحی است که ما وجود دشمن را در مقابل جمهوری اسلامی ایران نادیده بگیریم.
وی تصریح کرد: ‏خوب دقت کنید از اول انقلاب، آن اقداماتی را که آمریکایی‌ها انجام می‌دادند برای اینکه انقلاب اسلامی پیروز نشود و کارهایی که ساواک انجام داد، هیچکدامشان نتیجه نداد.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر تصریح کرد: ترورهای منافقین و کارهایی که حزب توده انجام می‌داد هم جواب نداد، در هشت سال جنگ تحمیلی موفق نشدند، در جنگ فرهنگی که بعضی‌ها آن را قبول نداشتند و رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع تاکید کردند هم دشمنان موفق نشدند.
وی افزود: بعضی‌ها ممکن است بگویند که دشمنان موفق شدند، نه موفق نشدند، چون شما می‌بینید که ما به برکت انقلاب اسلامی، شهید حججی‌ها را داریم، حججی‌ها از نسل سوم و چهارم انقلاب بودند و شهدای مدافع حرم نیز از نسل سوم و چهارم انقلاب بودند.
امام جمعه جیرفت بیان داشت: افرادی که در مقابل داعش می‌جنگیدند کسانی بودند که همان تفکر سردار سلیمانی در سال‌های 57 و 58 را داشتند، با همان روحیات و سردار سلیمانی ‌های آینده‌ این نظام هم، همان‌گونه خواهند بود.
وی اضافه کرد: دشمنان در جنگ اقتصادی هم موفق نشدند و می‌بینیم که هر چه آنها جنگ اقتصادی و تحریم‌هایشان شدیدتر کردند، ایران اسلامی قوی و قویتر شد و در بُعد نظامی و فرهنگی قویتر شدیم، در بُعد سیاسی هم حمله کردند، در هیچکدام از حملات مختلفی که در بُعد سیاسی انجام دادند هم موفق نشدند.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر تصریح کرد: آیا دشمن راه‌حلی به جز اینگونه عملیات‌ها (جنگ بیولوژیکی) می‌تواند طراحی کند، قطعاً تنها گزینه‌ای که به ذهن‌شان می‌رسد همین است.
وی اظهار داشت: در این قضیه، مشکل اساسی دشمن چیست، آیا مشکلش سلاح، مسائل نظامی، سیاسی و اجتماعی ما است، خوب که دقت کنیم می‌بینیم دشمن محاسبه می‌کند و می‌بیند که اگر قبل از پیروزی انقلاب شکست خورد، اگر در عملیات‌های قبل از جنگ و ابتدای پیروزی انقلاب انجام داد و شکست خورد، در طول دوران جنگ شکست خورد، در جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شکست خورد علتش این بود که جامعه‌ ایران اسلامی یک جامعه‌ معتقد به خدا و معنویات است.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: دشمن این اعتقاد را در جامعه‌ ما دیده، دیده چرا ما در جنگ علمی شکست نخوردیم، چرا احمدی روشن‌ها موفق شدند موتور علم را در این جامعه روشن نگه دارند، ددلیل موفقیت جوانان ما اعتقادات‌شان بود. در جنگ نظامی چرا سردار سلیمانی ‌ها موفق شدند؟ چون معتقد بودند.
وی بیان داشت: امروز دشمن تصمیم گرفته اعتقادات مردم ما را هدف بگیرد، لذا شما الان می‌بینید خیلی از شبهات را در جامعه مطرح می‌کنند و می‌گویند چرا اهل بیت (ع) ویروس را برطرف نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه باید مواردی را در این خصوص روشن کنم اظهار داشت: آیا ما امام حسینی را دوست داریم که مریض ما را شفا بدهد؟ اگر امام حسین (ع) مریض ما را شفا نداد آیا محبت ما به این امام همام باید کم شود، آیا اعتقادمان به این امام عزیز باید کم شود، آیا امام رضا (ع) را به خاطر امام رضا بودنش دوست داریم، یا امام رضایی را دوست داریم که حاجات ما را برآورده کند؟
حجت‌الاسلام سعادت‌فر افزود: اعتقاد ما این است که اهل بیت خودشان ضواط مقدسه‌ای هستند و ما بایستی به آنها اعتقاد داشته باشیم، چه برای ما کار انجام دهند و چه برای ما کار انجام ندهند. اتفاقاً تاریخ ثابت کرده اینها ابزار آزمایش هستند، وقتی که کفار می‌خواهند خانه‌ کعبه را تخریب کنند، خداوند در سوره‌ مبارکه‌ فیل می‌فرمایند که پرندگانی را فرستاد و این پرندگان آمدند و سپاه ابرهه را از بین بردند و کعبه خراب نشد.
وی ادامه داد: همین کعبه را می‌بینید که در طول تاریخ، مورد هجمه قرار گرفت، با منجنیق مورد حمله قرار می‌گیرد، چرا آنجا این سپاه الهی نمی‌آید با سنگ ریزه‌هایشان از کعبه دفاع کنند؟ آیا علتش این است که کعبه خدایی نکرده حقانیت ندارد، نه؛ اتفاقاً یعنی جامعه‌ای که اسلام آورده باید پای ارزش‌هایش بایستد، این جامعه در حال آزمایش است.
وی تصریح کرد: آن زمان صدر اسلام بود، هنوز جامعه‌ اسلامی به صورت جدی شکل نگرفته و قدرت و قوت پیدا نکرده بود، لذا جنود اللهی به کمک می‌آید اما در این مرحله، جامعه‌ اسلامی تشکیل شده و مسلمانان هستند و باید بیایند و امتحان خودشان را پس بدهند که تا چه اندازه پای ارزش‌ها می‌ایستند.
امام جمعه جیرفت بیان داشت: در طول تاریخ داشتیم افرادی که آمدند حرم امام حسین (ع) را با خاک یکسان کردند، آیا اینها نشان دهنده‌ این است که امام حسین نمی‌تواند از حرم خود محافظت کند؟ این تفکر، تفکر بسیار اشتباهی است. بله؛ ما وظیفه داریم از اعتقادات خودمان محافظت و حراست کنیم.
وی تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند "وَ الَّذِی بَعَثَهُ بِالْحَقِّ" قسم می‌خورند به خدای بزرگ که پیامبر گرامی اسلام را به نبوت برگزید، حضرت می‌فرمایند که شما با آزمایش‌های سخت مورد آزمایش قرار می‌گیرید و غربال می‌شوید.
وی اضافه کرد: انسانهایی که مدعی هستند، در امتحانات الهی موفق نمی‌شوند، بعضی از انسانهایی که به ظاهر می‌گوییم ناموفق هستند، در امتحانات موفق می‌شوند، لذا این‌ها آزمایشات اللهی هستند، در آخرالزمان و قبل از ظهور، جامعه باید آزمایش پس بدهد تا چه اندازه اعتقادات‌اش برای اهل بیت قوی است، آیا اگر اهل بیت مریضش را شفا ندادند، آیا اگر اهل بیت مشکلش را حل نکردند، آیا باز هم اعتقاد به اهل بیت دارد یا ندارد؟ این بحث مهمی است، دشمن امروز اعتقادات ما را هدف گرفته است.
امام جمعه جیرفت اظهار داشت: اگر خوب دقت کنید می‌بینید برخی از دشمنان داخلی هم دارند همین کار را می‌کنند، برخی از دشمنان داخلی هم امروز می‌گویند برای آرامش خودتان از موسیقی و رقص استفاده کنید، برای اینکه یک جامعه‌ای از معنویات غافل شود آن موقع در مقابل حمله‌ دشمن به طور 100 درصد آسیب‌پذیر است، چون آن چیزی که ما را در مقابل دشمنان بیمه کرده بود همان اعتقادات‌مان بود.
وی افزود: هدف دیگری که دشمنان دنبال می‌کنند، بحث غفلت جامعه است، مقام معظم رهبری فرمایش جالبی داشتند و فرمودند که این بحث ویروس کرونا را، ما نمی‌خواهیم بگوئیم مهم نیست، اما آن اندازه هم که بعضی‌ها بزرگش می‌کنند، در آن حد هم بزرگ نیست.
وی گفت: اگر یک رزمنده‌ در میدان جنگ، تمامی ذهن و فکرش به تک‌تیرانداز دشمن متمرکز شد، از تانک دشمن غافل می‌شود، از حملات هوایی دشمن غافل می‌شود، از سایر آرایش‌های نظامی دشمن غافل می‌شود و قطعاً شکست می‌خورد.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر بیان داشت: اگر تمامی ذهن جامعه ما متمرکز به این ویروس بشود، همه اخبار ما، رسانه‌های ما، تمامی اینها بخواهند روی این ویروس متمرکز شوند، باعث می‌شود جامعه از خیلی از فعالیت‌های دیگر دشمنان غافل شود. این غفلت‌ها باعث می‌شود که جامعه شکست‌پذیر شود.
وی با بیان اینکه خوب است مردم ما به چند نکته مهم توجه داشته باشند گفت: اینکه باید آرایش ما در مقابل این ویروس، یک آرایش دفاعی تهاجمی باشد، رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشات اخیر خودشان در آخرین جلسه درس خارج، قریب به این مضامین فرمودند که ما باید به فکر کارهای تهاجمی هم باشیم، تنها به فکر دفاع نباید باشیم و مسوولان ما باید آرایش‌شان، آرایش دفاعی تهاجمی باشد.
امام جمعه جیرفت اضافه کرد: نکته‌ بعد که بایستی مردم ما به آن توجه داشته باشند این است که نباید از اخبار بین‌المللی و داخلی غافل شویم.
وی تصریح کرد: نباید دچار ترس، رعب و وحشت شویم، باید همزمان با رعایت نکات بهداشتی و جدی گرفتن توصیه‌های مسوولان، به خدا توکل داشته باشیم، با توکل به خدا و توسل به اهل بیت بر همه مشکلات پیروز می‌شویم.
وی افزود: به مومنان عزیز توصیه می‌کنم الان بعضی‌ها به هر حال بنا به توصیه‌هایی که شده لازم است در خانه خود بمانند و باید این توصیه‌ها را جدی گرفت، خوب است که ما این روزها وقت‌مان را در خانه، صرفاً برای فضای مجازی هزینه نکنیم، صرفاً دنبال کردن اخبار این ویروس باعث می‌شود که جامعه از جهت اعصاب و روان و آرامش دچار آسیب‌های جدی شود.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: ببینید آماری را که چینی‌ها منتشر کردند، گفتند تعداد کسانی که از ترس این ویروس کشته شدند بیشتر از کسانی است که از خود ویروس کرونا کشته شده‌اند.
وی تصریح کرد: بُعد روانی این قصه هم خیلی مهم است، لذا پیشنهادم به مردم عزیز این است که فرصتی را اختصاص بدهند برای مطالعه و قرائت قرآن، ممکن است نتوانیم به حرم ائمه برویم، باید آن ارتباطات معنوی خودمان را با اهل بیت عصمت و طهارت حفظ کنیم.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر اظهار داشت: نکته بعدی، داشتنِ امید است، جامعه‌ ما بایستی امید داشته باشد، امید واقعی که به هر حال همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به فضل اللهی، این ویروس هم برچیده خواهد شد و ثمره‌اش اقتدار نظام خواهد بود.
وی ضمن قدردانی از زحمات اقشار مختلف جامعه در بحث مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: روحیه امید بایستی در جامعه حفظ شود.
به گفته مهدی شفیعی مدیرگروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تا کنون مراجعه کنندگان بیمار تنفسی به بیمارستان های استان 859 نفر گزارش شده که از این تعداد 407 نفر مشکوک ابتلا به ویروس کرونا بودند که براساس حجم نمونه های گرفته شده در این مدت از 466 نفر جواب آزمایش قطعی 77 مورد مثبت بوده و 389 نفر نیز منفی بوده است و 19 مورد مبتلا به این ویروس با حال عمومی خوب از بیمارستان های سطح استان ترخیص شده‌اند.
 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/117700/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان

جلوگیری از فعالیت ٥ معدن شن و ماسه در زرند به علت رعایت نکردن استاندار‌های قانونی

وقوع دومین آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت شهر کرمان طی ده روز اخیر

اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد

بهترین پاسور لیگ برتر تا هفته 24

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.

فیلم| آتش سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم)

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

اولین تصاویر از محل وقوع آتش سوزی در یک پمپ بنزین | قاچاق سوخت حادثه آفرید | ببینید

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند