کرمان رصد

آخرين مطالب

حضور خیران جیرفتی در پشتیبانی جبهه سلامت گفتگو

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - جیرفت - تاریخ ایران گواهی می‌دهد خیران همواره در مواقع حساس و آشفتگی‌ها به کمک هموطنان خود آمده‌اند و امروز نیز حضور پررنگ آنها با رنگ و بوی دیگری در پشتیبانی جبهه سلامت و مقابله با ویروس کرونا مشهود است.

خیران و انسان‌های نیکوکار، امروز در حُکم یار دوازدهم تیم سلامت ایفای نقش می‌کنند تا شاهد غلبه بر ویروس کرونا باشیم و قطعا در شرایط حساس کنونی باید زمینه مشارکت خیران فراهم شود.
وقتی که نام خیران به میان می‌آید برخی آنها را افرادی میلیاردر تصور می‌کنند درحالی که این نوع نگرش با اصل خیر بودن منافات دارد چون خیر بودن به دِل آدم‌هاست نه به پولدار بودن آنها، چه بسا بعضی افراد با ثروت بسیار زیاد هیچ کمکی به همنوعان خود نمی‌کنند و در نقطه مقابل، برخی افراد که از بضاعت مالی آنچنانی برخوردار نیستند تنها اندوخته خود را برای امور خیرخواهانه اهدا می‌کنند و این دریادلی نشان از بزرگی آن افراد است.
امروز کشور در شرایط خاصی قرار گرفته که نیازمند مشارکت همه مردم است تا با هم کرونا را شکست دهیم در این بین عده‌ای با کمک‌های مالی، برخی با کار خود، عده‌ای با رفتار، تعدای از مردم با علم خود و بعضی هم با بیرون نیامدن و رعایت نکات بهداشتی در مقابله با کرونا نقش آفرینی می‌کنند و این موضوع، قابل تحسین است.
کرونا را می‌توان با حضور پررنگ خیران و مشارکت آحاد مردم شکست داد و این موضوع نیازمند عزم و اراده‌ای ملی است تا شاهد کم رنگ شدن این بیماری در کشور باشیم، نقطه مقابل این موضوع بی‌تفاوتی مردم است که نتیجه آن جز انتشار بیشتر ویروس و تلفات بیشتر نخواهد بود پس می‌طلبد همه برای ایرانی عاری از کرونا تلاش و مشارکت کنند.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آماده دریافت کمک‌های مردمی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آمادگی دریافت کمک‌های مردمی خبر داد و گفت: خیران می‌توانند به این معاونت مراجعه کنند.
علی سالاری‌مقدم از توزیع ماسک، دستکش و لباس توسط وزارت بهداشت بین بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: با وجود توزیع این اقلام نیازمند لباس، ماسک و دستکش برای همراهان بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های جنوب کرمان هستیم.
وی تصریح کرد: 2 بخش در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) جیرفت و 12 فروردین کهنوج برای مراقبت از بیماران کرونایی تجهیز شده که در صورت مشاهده موارد مشکوک، افراد برای مراقبت ویژه به این بخش‌ها ارجاع داده می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان وجود ندارد البته مواردی مشکوک به کرونا در این منطقه وجود داشته ولی آزمایش‌های این افراد منفی اعلام شده است.
دکتر سالاری‌مقدم اظهار داشت: هم اکنون 22 فرد مشکوک به کرونا در جنوب کرمان تحت مراقبت ویژه هستند.
وی افزود: مردم وسایل و هدایای مورد نظر خود را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحویل دهند.
لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای مقابله با ویروس کرونا
رییس شورای تامین جیرفت نیز گفت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای مقابله با ویروس کرونا استفاده و نگرانی‌های مردم را کمتر کنیم.
ابوذر عطاپور وزیری افزود: این روزها با مشارک سازمان‌های مردم نهاد شاهد ضدعفونی عابربانک‌ها هستیم و این مساله جای خوشحالی دارد.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در عملیات پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: حضور و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های غیردولتی و مشارکت و همراهی مردم در عملیات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است.
فرماندار جیرفت افزود: سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) و انجمن‌های غیردولتی در کنار دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: این سازمان‌ها می‌توانند بخشی از اقدامات مربوط به پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا از جمله آموزش، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی در تهیه اقلام بهداشتی را بر عهده بگیرند.
طلاب حوزه علمیه یکهزار ماسک بهداشتی تولید کردند

کرمان رصد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد هم از تولید ماسک توسط طلاب حوزه‌های علمیه این دو شهرستان خبر داد و گفت: طی سه روز گذشته در جیرفت 400 ماسک و در عنبرآباد نیز 600 ماسک تولید و توزیع شد.
حجت‌الاسلام حسین محمدی افزود: هم اکنون تیم شهرستان جیرفت با 10 طلبه در 2 شیفت و تیم عنبرآباد نیز با پنج نفر در قالب سه شیفت کاری در حال تولید ماسک بهداشتی هستند.
وی اظهار داشت: با کمبود پارچه و کِش برای تولید ماسک و لباس مواجه هستیم لذا امیدواریم خیران سلامت در این زمینه مشارکت کنند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قدردانی کرد و گفت: پس از تولید ماسک و لباس، این معاونت وظیفه استریل تولیدات را برعهده دارد.
وی از اعلام آمادگی طلاب حوزه‌های علمیه این شهرستان‌ها برای تولید ماسک و روپوش بهداشتی خبر داد و افزود: حوزه بهداشت و درمان در هر زمینه‌ای که نیاز داشته باشد، گروه‌های جهادی طلاب آماده همکاری هستند.
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: تیم‌های جهادی با هدف رفع کمبود ماسک و روپوش‌های بهداشتی در بیمارستان‌های جنوب کرمان و به منظور کمک به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اقدام به این حرکت خودجوش کرده‌اند.
اهمیت خدمت به مردم از منظر اسلام
مدرس حوزه علمیه گفت: کار برای به مردم، به ویژه خدمت به مومنان و صالحان یکی از مسائلی است که دین اسلام برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل است.
حجت‌الاسلام حسین محمدی افزود: از رسول خدا (ص) سوال کردند، محبوب‌ترین مردم کیست و ایشان فرمودند آن کس که وجودش برای مردم سودمندتر باشد.
وی ادامه داد: در حدیثی دیگر پیامبر اکرم فرمودند، مردم جیره‌خواران خداوند هستند و محبوب‌ترین آنها نزد خداوند کسی است که سودش به عائله خدا برسد و خانواده‌ای را خوشحال کند از این رو امروز، روز کمک به مردم بوده ولی به شکل مواجهه با ویروس کرونا.
مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه بعضی از مردم فکر می‌کنند عبادت تنها به نماز خواندن و روزه گرفتن است، گفت: عده ای از آن‌ها در غفلت و خودخواهی فرو رفته‌اند که اگر در برابر چشمشان مردم از گرسنگی جان دهند ناراحت نمی‌شوند لذا مکرر دیده شده که اینگونه افراد حتی در مسافرت‌های عبادی مانند زیارت و حج، تمام اوقات خود را به زیارت و دعا و اعمال فردی می‌گذرانند و هیچ کمکی به همراهان و همسفران خود نمی‌کنند و با اینکه می‌دانند در میان آن‌ها افراد ضعیف و ناتوانی وجود دارد اما هیچ کمکی نمی‌کنند.
وی ادامه داد: خداوند متعال می فرماید، همچنان‌که خداوند با فضل و رحمت با شما رفتار می‌کند شما نیز نسبت به یکدیگر دارای فضل و نیکی باشید.
طلافروشان جیرفتی همچون گذشته پای کار
مدیر یکی از طلافروشی‌های معروف جیرفت از آمادگی این مجموعه برای امور خیرخواهانه خبر داد و گفت: مجموعه ما مثل همیشه پای کار است.
علی برزگر افزود: این مجموعه از همان ابتدا حمایت‌های مالی و فعالیت‌های خیرخواهانه برای مقابله با کرونا را در دستور کار قرار داده است.
وی که نخواست مبلغ کمک مالی به امورخیرخواهانه در زمینه مقابله با ویروس کرونا را اعلام کند، تصریح کرد: تا کنون مبالغی را برای ضدعفونی عابربانک‌ها، تولید ماسک، دستکش و لباس و مواد ضدعفونی هزینه کرده و در صورت نیاز آماده خرید سایر اقلام مورد نیاز حوزه سلامت است.
اتاق اصناف جیرفت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از بازاریان دعوت کرد
رییس اتاق اصناف جیرفت نیز از بازاریان این شهرستان برای مشارکت در امور خیرخواهانه مربوط به پیشگیری از انتشار ویروس کرونا دعوت کرد و گفت: بازار همیشه در شرایط حساس پای کار بوده و امروز هم بر اساس شرایط کشور حضور پیدا می‌کند.
علی میرکهنوج با بیان اینکه بیش از 15 هزار واحد صنفی در هفت شهرستان جنوبی کرمان وجود دارد، بیان کرد: بازار می‌تواند نقش مهمی در امور پیشگیرانه از ویروس کرونا داشته باشد.
وی به نشست خود با مجموعه خیران سلامت اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد اتاق اصناف برای تولید ماسک، پارچه تامین کند.
رییس اتاق اصناف جیرفت اظهار داشت: بازاریان بر اساس بضاعت خود در زمینه خرید مواد شوینده و ضدعفونی کننده، مشارکت خود را برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا انجام و ادامه خواهند داد.
وی بر رعایت نکات ایمنی توسط بازاریان تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تالارها، فست فودها و قهوه‌خانه‌ها تعطیل شده است.
میرکهنوج ادامه داد: بسیاری از صنوف اگر باز نباشند کار مردم لَنگ می‌ماند از این رو با در نظر گرفتن نکات بهداشتی به ارائه خدمت مشغول هستند.
توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم توسط موسسه خیریه دارالاکرام جیرفت
مدیر موسسه دارالاکرام جیرفت هم از توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم این شهرستان خبر داد و گفت: این اقلام بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا بین قشر محروم و کم‌بضاعت توزیع شد.
محمدحسین افشار افزود: این اقلام شامل 200 عدد ماسک، 400 دستکش پلاستیکی، 50 عدد مایع دستشویی و 400 پَد الکلی بود که بین مردم مناطق محروم توزیع شد.
وی ادامه داد: موسسه دارالاکرام جیرفت این اقلام را همراه با آموزش‌های بهداشتی به ارائه کرده است.
مدیر موسسه دارالاکرام جیرفت بیان داشت: برای جلوگیری از حضور بیشتر مردم در خیابان‌ها تعداد قابل توجهی بازی فکری، دفتر نقاشی و مداد رنگی بین خانواده‌های پرجمعیت این شهرستان توزیع شده است.
وی از آمادگی هشت اکیپ مردم‌نهاد برای امور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها طی سه روز گذشته عابربانک‌ها، ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس و بین شهری، پایانه‌های حمل و نقل، پارک‌ها و وسایل بازی، ترمینال مسافربری و مکان‌های پرتردد را ضدعفونی کردند.
افشار اظهار داشت: موسسه دارالاکرام با همکاری مرکز نیکوکاری مُحب نیک اقدام به خرید لباس محافظ و مواد ضدعفونی کننده برای اکیپ‌های مردم نهاد در زمینه پاکسازی، مشارکت کرده است که جای تقدیر دارد.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر یک سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده که پراکندگی جمعیت در این منطقه از استان موجب ایجاد برخی محرومیت‌ها شده و نبود شرکت‌های قوی صنعتی و معدنی در این منطقه بسیار محسوس است از این رو در شرایط حساسی همچون مبارزه با کرونا نیازمند حضور پرشور خیران هستیم.
بنا به گفته مسوولان وزارت بهداشت، این روزها با کمبود ماسک، لباس و مواد ضدعفونی کننده مواجه هستیم و البته این مساله تنها گریبانگیر کشور ما نبوده و به وضوح در تمامی کشورهای درگیر با کرونا مشاهده می‌شود لذا بیمارستان‌های جنوب کرمان از این امر مستثنی نبوده و از کمبود ماسک، دستکش و لباس رنج می‌برند از این رو نیازمند مشارکت خیران هستیم.
 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/117309/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با 15 برنامه در سپاه ساری

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد

اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیرزمینی در کرمان

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

یک دوئل مرغوب ایرانی در جام حذفی

شناسایی 612 مبتلا به سرخک در 1402/ بیشترین آمار در 4 استان

ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود

دستگاه بلوک زنی

رقیب سرسخت ایران در عراق

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

پاس کروزها را گل کنید

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

رفع تصرف اراضی دولتی کرمان

برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس

کلنگ زنی پروژه 100 واحدی فرهنگیان بروجن

پلمب 65 مشاور املاک و خودرو در کرمان

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

پلمب 65 واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر

تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت

مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد

بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟

بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا

ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی در کرمان

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند