کرمان رصد

آخرين مطالب

ابر کبود کرونا، مانع از تابش آفتاب نوروزی در شهربابک مقالات

ابر کبود کرونا، مانع از تابش آفتاب نوروزی در شهربابک
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - فعالیت های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی و آموزشی در سطح شهرستان شهربابک نیز همچون بسیاری از شهرهای کشور تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و به مثابه ابری کبود برجنب و جوش این حوزه ها سایه انداخته و به تعطیلی موقت کشانده است .

 خیابان های اسفند ماه شهربابک که هر سال با حوضچه ها و آکواریوم های ماهی قرمز، سبزه ها و سفره ای هفت سین رنگارنگ آذین بسته می شد امسال اما تحت تاثیر میهمان ناخوانده ای قرار گرفته اند و تاکنون کمتر نشانه ای از پیشوازی از نوروز در آنها یافت می شود.
دانش آموزانی که هر سال برای تعطیلی زودتر از موعد مدارس خود، به معلمان و مدیران اصرار می ورزیدند، امسال بدون چک و چانه توفیقی اجباری نصیبشان شده است و در خانه به سر می برند اما اجازه ترک خانه را برای بازی و خریدهای شیرین عید ندارند.
سایه ی کبود کرونا شرایطی را در شهربابک بوجود آورده است که آفتاب عید نوروز طبق روال هر سال و آنطور که باید نمی تابد و مردم با تکاپوی همیشگی به استقبال بهار نمی روند و همه جوانب احتیاط را برای برخورد با میهمان ناخوانده ی این روزهای ایران به کار می بندند.
علی رغم اینکه هنوز موردی از ابتلا به کرونا ویروس در شهربابک مشاهده نشده است اما شهروندان شهربابکی نگرانی خود را با حضور نیافتن در مجالس و مراکز خرید شلوغ، صفوف اقامه نماز جماعت، استفاده از ماسک ورعایت موارد بهداشتی نشان می دهند.
بر خلاف آنچه که پزشکان و متخصصان اعلام کرده اند که استفاده از ماسک برای افرادی که علائمی از بیماری کرونا ندارند توصیه نمی شود و در صورت رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در مراکز تجمع و شلوغ می توان از این ویروس مصون ماند اما شهربابک نیز با کمبود ماسک، الکل و ژل ضدعفونی مواجه شده است و این اقلام بهداشتی هنوز به داروخانه های این شهرستان تزریق نشده است.
دادستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگارایرنا، به انجام اقداماتی در خصوص مساله ویروس کرونا در شهربابک اشاره کرد و گفت: جلسه ای آموزشی با مسئولان شهرستان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.
علیرضا مظفری از مبارزه ی دستگاه قضای شهربابک با احتکار یاد کرد و افزود: ما اعلام کرده ایم با افرادی که از نگرانی مردم سء استفاده و لوازم بهداشتی و اقلامی که مربوط به مبارزه با ویروس کروناست را احتکار می کنند تا با قیمت بیشتری به افراد جامعه به بفروش برسانند به شدت برخورد می کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون موردی از احتکار در این زمینه در شهربابک مشاهده نشده است، اظهار داشت: کمبود ماسک در حال حاضر طبیعی است و زمانی که مسئله ی ویروس کرونا مطرح شد، با تقاضای زیاد مردم برای خرید ماسک، الکل و ژل ضدعفونی کننده روبه رو شدیم و هنوز این اقلام در داروخانه ها تامین نشده است و تهیه آن زمان می برد.
مظفری یادآور شد: طبق توصیه پزشکان، ماسک تاثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد و بهترین پیشگیری شستن دست ها با آب و صابون است.
وی تصریح کرد: با همت مرکز بهداشت و درمان شهرستان ضد عفونی ادارات شهربابک در دستور کار قرار دارد و این اقدام انجام می شود و از آن می توان به عنوان حرکتی پیشگیرانه یاد کرد.
دادستان شهربابک کنترل ورود و خروج افراد به شهرستان را کار دشوار و غیر ممکنی دانست و بیان داشت: به دلیل بزرگی شهر و تردد زیاد نمی توان همه افراد را معاینه کرد، بنابراین افراد باید خود مراقبت و جوانب احتیاط را رعایت کنند و اگر علائمی از بیماری دارند خود را قرنطینه خانگی کنند.
وی با بیان اینکه مطالب رسانه ها نباید مردم را دچار نگرانی کنند زیرا این نگرانی مشکلات زیادی را به دنبال دارد، اظهار داشت: اولین اثرات اخبار و شایعات منفی و دلهره آور، بازار سیاه سودجویان را ایجاد می کند.
مظفری با اشاره به اینکه در شهربابک موردی از مبتلا به کرونا ویروس مشاهده نشده و افرادی که مشکوک بوده بهبود یافته اند، خاطر نشان کرد: در بیمارستان شهربابک مکانی در نظر گرفته شده است که اگر فردی به ویروس کرنا مبتلا شد نگهداری شود.
وی تاکید کرد: این بیماری و شیوع آن موضوع مهمی است اما نباید مردم را دچار وحشت کرد زیرا با روش های ساده ای می توان از انتشار کرونا جلوگیری کرد.
مظفری با تاکید بر اینکه والدین از تعطیلی مدارس و فرزندانشان سو استفاده نکنند و از مسافرت های غیرضروری اجتناب کنند و تا جایی که میشه در مراکز خرید تجمع نکنند، افزود: سیستم دستگاه قضایی به شدت و با تمام قوا در این زمینه ورود خواهد کرد و از چند جهت به مردم خدمت رسانی می کند.
وی تصریح کرد: ما با افراد سودجو و محتکر و همچنین با افرادی که باعث نگرانی مردم می شوند برخورد می کنیم.
دادستان شهربابک ادامه داد: آموزش و ارائه اطلاعات به کارمندان زیرمجموعه دادگستری شهربابک از جمله اقدامات این نهاد برای عدم شیوع این ویروس است.
وی با بیان اینکه در کارخانه تغلیظ میدوک شهربابک کارگر خارجی مشغول به کار نیست، اظهار داشت: بهداشت شهرستان شهربابک در وضعیت مطلوبی قرار دارد و معمولا مغازه ها و مراکز توزیع مواد غذایی بهداشت را رعایت می کنند.
مظفری از توقف نقل و انتقالات زندانیان در شهربابک تا رفع مساله کرونا خبر داد و افزود: در زندان شهرستان مکانی برای قرنطینه افراد ابتلا به کرونا ویروس اختصاص داده شده است.
براساس آخرین آمارهای متولیان امور بهداشتی در استان کرمان تاکنون 6نفر مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده که 5نفرشان در بیمارستاهای افضلی و پیامبر اعظم کرمان و یک نفرشان هم در رفسنجان بستری و تحت درمان قرار دارند.
شهربابک در 240 کیلومتری کرمان قرار دارد.
 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/116895/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان