کرمان رصد

آخرين مطالب

افزایش تدابیر بهداشتی

ضدعفونی گسترده اماکن عمومی/ کرونا به همسایگی کرمان رسید سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - همزمان با افزایش شمار مبتلایان کرونا در ایران مسئولان استان کرمان تدابیر بهداشتی و ایمنی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان کرمان افزایش داده‌اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طبق اعلام مسئولان استان کرمان هر چند موارد متعددی از افراد مشکوک به ابتلاء به کرونا در کرمان شناسایی شده اما هنوز هیچیک از این موارد قطعی نشده و اکثر این افراد دچار بیماری فصلی آنفلوانزا هستند.
با این وجود امروز خبر ابتلای یک نفر در یزد، یک نفر در هرمزگان و سه نفر در استان فارس منتشر شده است و به این ترتیب، ویروس به همسایگی استان کرمان رسیده است.
اما اگر نگاهی به آمار و ارقام مبتلایان و تلفات انسانی کنید هر روز هر چند با شیب کند اما برتعداد آنها افزوده می‌شود با این وجود مسئولان نیز در حال اتخاذ تدابیر بیشتری برای کنترل ویروس کرونا هستند.
در شهر کرمان نیز شکل زندگی مردم در حال تطبیق با شرایط خاص مقابله با ویروس است، حضور مردم در سطح شهر به صورت محسوس کاهش یافته است
در شهر کرمان نیز شکل زندگی مردم در حال تطبیق با شرایط خاص مقابله با ویروس است، حضور مردم در سطح شهر به صورت محسوس کاهش یافته و سعی می‌شود ضمن عدم نزدیک شدن به یکدیگر و دست دادن و روبوسی کردن از تعداد مهمانی‌های خانوادگی نیز کاسته شود.
تقاضا برای خرید ماسک و ژل های ضد عفونی افزایش یافته و برای رفع این مشکل دو مرکز تولید این نوع ژل ها در کرمان فعال و نیاز بازار در حال تأمین است از سوی دیگر مردم نیز در خانه‌ها کار ساخت این گونه ژل ها را برای مصرف خانگی انجام می‌دهند.
استفاده مردم از مکان‌های عمومی به صورت محسوس کاسته شده و مردم سعی می‌کنند در خانه‌ها بمانند و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

کرمان رصد


بیمارستان‌های استان کرمان در حال آماده باش هستند، دو بیمارستان تخصصی افضلی پور و پیامبراعظم که جزو بیمارستان‌های بزرگ و تازه تاسیس تخصصی شهر کرمان هستند، همچنین بیمارستان امام خمینی در جنوب کرمان، بیمارستان سیرجان در غرب و بیمارستان بم برای پذیرش بیماران احتمالی در نظر گرفته شده‌اند.
اجرای طرح ویژه در اماکن اقامتی و تاریخی کرمان
طبق اعلام مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان کار ضد عفونی مراکز گردشگری از جمله اماکن تاریخی و اقامتگاه‌ها شروع شده است. این اقدام هر چند نمی‌تواند افت جدی حضور گردشگران در استان را جبران کند اما در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه قابل توجه است.
همچنین ضد عفونی مدارس استان کرمان از آغاز شده است و با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان کرمان که تا پایان هفته جاری ادامه می‌یابد زمینه برای این اقدام مهیا شده است.
آموزش و پرورش استان کرمان نیز ادامه تعطیلی مدارس استان را منوط به نظر مراجع بهداشتی و درمانی کرده است.
اجرای طرح میکروب زدایی در مدارس / ‏‬ ستاد پیشگیری در خصوص تمدید تعطیلی مدارس تصمیم گیری می‌کند
روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با مهر ضمن تأیید خبر ضدعفونی کردن کلاسهای درس در کرمان گفت: ما کار ضدعفونی و مهیا کردن کلاس‌های درس را شروع کرده‌ایم و در صورت لزوم مدارس فعالیت خود را آغاز می‌کنند اما اگر تصمیم جدیدی در خصوص تعطیلی مدارس اتخاذ شود از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید.
امید سلاجقه تاکید کرد: سلامت دانش آموزان و معلم‌ها برای مسئولان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
وی بیان کرد: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در کرمان تشکیل شده و مباحث تخصصی در این ستاد در دستور کار قرار دارد و تصمیم گیری می‌شود.
فضاهای دانشگاهی و خوابگاه‌ها ضد عفونی شد
معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگویی در مورد نحو ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها و فضاهای دانشگاه برای مقابله با کرونا ویروس گفت: از هفته گذشته ستاد پیشگیری و مدیریت بحران در دانشگاه تشکیل شد.
خوابگاه‌های دانشجویی و مکان‌های عمومی دانشجویی، سالن‌های غذاخوری، آشپزخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی ضدعفونی شد
اکبر نظری گفت: با هماهنگی که با مرکز بهداشت استان کرمان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، درمانگاه دانشگاه و مرکز مشاوره دانشگاه شهید باهنر کرمان صورت گرفت و با برگزاری جلسات متعدد مقرر شد خوابگاه‌های دانشجویی و مکان‌های عمومی دانشجویی، سالن‌های غذاخوری، آشپزخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی با توجه به تعطیلی دانشگاه انجام شود.
وی افزود: در روزهای گذشته کلیۀ سالن‌های غذاخوری همچنین آشپزخانه‌های دانشگاه شهید باهنر ضد عفونی شد و از امروز هم بحث ضد عفونی مکان‌های عمومی و خوابگاه دانشجویی بالغ بر 10 بلوک خوابگاه مجردی و 6 بلوک خوابگاه متأهلین در حال انجام است که ان‌شاالله تا آخر هفته به اتمام خواهد رسید.
تعلیق مسابقات ورزشی
تمامی مسابقات ورزشی در استان تعلیق شده است و در صورت لزوم این مسابقات بدون تماشاگر برگزار می‌شود.
اما نکته عجیب اینکه هنوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی در استان کرمان متوقف نشده و با توجه به اینکه اکثر این باشگاه‌ها در سالن‌های بسته و یا زیر زمین فعالیت دارند امکان نشر ویروس در این مراکز وجود دارد.
قلیان خانه‌ها تعطیل شود
همچنین مردم خواستار تعیین تکلیف مراکز دیگری مانند قلیان خانه‌ها هستند، به گفته مسئولان بهداشتی قلیان‌ها یکی از عوامل شیوع این ویروس هستند و استعمال قلیان مشترک می‌تواند نقش جدی در شیوع ویروس داشته باشد.

کرمان رصد


نکته عجیب اینکه با وجود خطر بالقوه ابتلاء در این مراکز هنوز مسئولان دستور تعطیلی موقت آنها را صادر نکرده‌اند.
تقلب در فروش اقلام بهداشتی
در این میان سو ء استفاده‌هایی هم انجام می‌شود، فروش الکل‌های در قالب اسپری که متأسفانه با آب مخلوط می‌شوند و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. فروش ماسک با قیمت بیشتر از نرخ‌های مصوب از جمله این اقدامات است.
دو کارخانه تولید ژل ضدعفونی در کرمان راه اندازی شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با مهر در این خصوص می‌گوید: با پیگیری‌های صورت گرفته کیت‌های تشخیص کرونا وارد استان کرمان شده و در اختیار دانشگاه‌های قرار گرفته است.
سید وحید احمدی طباطبایی در خصوص توزیع ماسک نیز گفت: قرار شده فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شود و ماسک‌ها در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد و به صورت نظارت شده در جامعه توزیع شود اما در شرایط کنونی با توجه به شرایط خاص برخی از استان‌ها که کرونا شیوع پیدا کرده است در اولویت هستند.
در نیمه جنوبی کشور ویروس کرونا کمتر دیده شده است که احتمالاً به دلیل دمای بیشتر هوا می‌باشد و امیدواریم بتوانیم با اقدامات پیشگیرانه این وضعیت را حفظ کنیم
وی گفت: در نیمه جنوبی کشور ویروس کرونا کمتر دیده شده است که احتمالاً به دلیل دمای بیشتر هوا می‌باشد و امیدواریم بتوانیم با اقدامات پیشگیرانه این وضعیت را حفظ کنیم.
وی در خصوص تعطیلی قلیان خانه‌ها گفت: در این زمینه پیگیری کرده‌ایم و منتظر اقدامات مسئولان هستیم.
وی بیان کرد که ما کاملاً آماده هستیم و امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و پایش هایی که صورت می‌گیرد این بیماری شیوع پیدا نکند.
وی گفت: با توجه به وضعیت خاص کرمان در زمینه آنفلوانزا ما قبل از این هم در آمادگی بالایی قرار داشتیم و اقدامات پیشگیرانه هم اکنون تشدید شده است.
وی گفت: دو کارخانه کوچک تولید ژل ضد عفونی هم در کرمان راه اندازی شده و کمبودهای موجود به زودی رفع می‌شود.
مردم ایمنی بدن خود را بالا ببرند / ‏‬ استرس مهمترین دشمن ایمنی جسمانی
محمد اسماعیلی، متخصص بیماری‌های تنفسی در گفتگو با مهر از مردم خواست به محض مشاهده تب و سرفه و مشکلات ریوی به مراکز درمانی مراجعه کنند و به هیچ عنوان خود درمانی نکنند.
وی بیان کرد: هم اکنون ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز در جامعه وجود دارد و بروز سرماخوردگی به معنی ابتلاء به کرونا نیست و این بیماری فقط با آزمایش‌های تخصصی انجام می‌شود که ظاهراً کیت‌های تشخیص به کرمان نیز منتقل شده است.
وی به مردم تاکید کرد: استرس نداشته باشید، چون استرس میزان ایمنی بدن را به شدت کاهش می‌دهد، مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین می‌تواند منجر به تقویت قوای بدنی شود.
استرس نداشته باشید، چون استرس میزان ایمنی بدن را به شدت کاهش می‌دهد، مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین می‌تواند منجر به تقویت قوای بدنی شود
اسماعیلی گفت: مردم از حضور بی مورد در مکان‌های شلوغ جدا خودداری کنند و از حضور در مغازه‌ها و بازار برای خرید عید چند روزی خودداری کنند و این کار را به زمان پایان شیوع ویروس واگذار کنند.
وی بیان کرد: متخصصان ایرانی تجربه چینی‌ها را هم دارند و همکاری نزدیکی شکل گرفته است؛ ضمن اینکه دو نکته بسیار مهم است اول اینکه مردم نشانه‌های بیماری را در اینترنت چک نکنند چون این اطلاعاتد اصلاً علمی نیست، دوم اینکه به پیام‌های تلگرام و اینستا گرام توجه نکنند چون اکثر این اطلاعات اشتباه و توسط افرادی وارد اینترنت شده که کوچک‌ترین اطلاعات علمی ندارند.
در شرایط کنونی مردم باید با رعایت خونسردی موارد پیشگیرانه ابتدایی را برای جلوگیری از بیماری به کار ببرند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/116399/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند