کرمان رصد

آخرين مطالب

مردم به شایعات توجه نکنند

شیوع کرونا در فضای مجازی/کمبود ماسک و افزایش تقاضا در کرمان مقالات

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - در حالی در شهر کرمان چهار بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند که تاکنون نتایج آزمایشگاهی بیماری این افراد را تایید نکرده اما مردم هر روز به شایعات دامن می‌زنند.

 عدم قرنطینه شهرهای آلوده به ویروس کرونا هم اکنون موجب بروز دغدغه برای مردم سایر استان‌های شده است، اینکه مسئولان دقیقاً چگونه نتوانستند مرزها را کنترل و از شیوع ویروس در کشور جلوگیری کنند و یا اینکه چگونه وجود ویروس تا زمان مرگ دو نفر در قم تشخیص داده نشد و چرا این شهرها قرنطینه نشده‌اند و یا اینکه چرا ماسک و مواد ضد عفونی کننده در دسترس قرار ندارد سوال‌هایی است که این روزها در جمع‌های مردمی بدون اینکه پاسخ بگیرند تکرار می‌شود.
کرونا بیش‌تر از آنچه که خطرناک باشد در گروه‌های مجازی بزرگ شده و مردم ترس از کرونا را جایگزین پیشگیری کرده‌اند
اما آنچه که مسلم است کرونا بیش‌تر از آنچه که خطرناک باشد در گروه‌های مجازی بزرگ شده و مردم ترس از کرونا را جایگزین پیشگیری کرده‌اند.
تعطیلی مدارس و مسافرت مردم تهران به استان‌های شمالی گمانه زنی در خصوص شیوع این بیماری با بیشتر کرده است و این در حالیست که باید از مسافرت غیر ضروری مردم بین شهرها جلوگیری می‌شد.

کرمان رصد


استرس ویروسی خطرناک‌تر از کرونا
حالا اما مسئولان بهداشتی سعی می‌کنند با ارائه برخی اطلاعات مردم را آرام نگه دارند و استرس را از جامعه دور کنند با این وجود هجوم مردم به داروخانه‌ها موجب شده دیگر خبری از ماسک‌های معمولی و یا فیلتر دار و حتی ژل های شستشو و حتی ویتامین‌های مختلف به خصوص ویتامین سی در داروخانه‌ها نباشد.
طبق گفته مسئولان استان کرمان هر چند که مواردی مشکوک به این بیماری در استان کرمان شناسایی شده است اما آزمایش‌های اولیه وجود بیماری در کرمان را تأیید نکرده است، همچنین از بین چهار نفر مشکوک به این بیماری در استان کرمان هنوز جواب تست نهایی آنها مثبت اعلام نشده و بررسی‌ها ادامه دارد.
90 درصد از افرادی که دچار این بیماری می‌شوند خود به خود خوب می‌شوند و گفته می‌شود مردم عادی نیازی به ماسک ندارند
حالا مسئولان می‌گویند 90 درصد از افرادی که دچار این بیماری می‌شوند خود به خود خوب می‌شوند و گفته می‌شود مردم عادی نیازی به ماسک ندارند.
گفته می‌شود مرگ و میر ناشی از بیماری هم 2 درصد از مجموع مبتلایان است با این وجود هر روز بر آمار نهایی که مسئولان اعلام می‌کنند افزوده می‌شود و مجموع این اتفاقات موجب شده مردم با التهاب بیشتری وضعیت شیوع این بیماری را رصد کنند.
گفته می‌شود علائم این بیماری دقیقاً مانند آنفلوانزا است اما ماندگاری این ویروس بر روی سطوح بیشتر از ویروس آنفلوانزا ست.
ماسک را فقط در محیط‌های شلوغ استفاده کنید
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در مقابل این سوال که چرا ماسک به میزان مورد نیاز در استان کرمان وجود ندارد به خبرنگار مهر می‌گوید: ماسک زدن برای همه مردم ضروری نیست و این کار مخصوص افراد بیمار و آن هم بیماری که در شرایط خاص باشد توصیه می‌شود!
اسدی می‌افزاید: افراد عادی در شرایط روزمره کاری اصلاً نیازی به استفاده از ماسک ندارند مگر در جاهای شلوغ و پر ترافیک.
وی می‌گوید: اگر این ماسک بیش از دو ساعت باشد استفاده کردنش ضرر بیشتر از منفعتش است.
اسدی می‌گوید: مردم اصلاً نگران نباشند اگر درست و بهینه استفاده کنند کمبود نداریم قرار است مراکز تولیدی کل تولیدی را به مراکز بهداشت بفروشند و ما ماسک‌ها را در اختیار افرادی که نیاز دارند قرار دهیم.
در شرق کرمان هیچ موردی از بیماری دیده نشده است
در حالی که شایعاتی در خصوص بستری شدن افراد مشکوک به این بیماری در شهرستان بم به گوش می‌رسد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در گفتگو با مهر می‌گوید: هیچ موردی از این بیماری در شهرستان بم و شرق کرمان وجود ندارد.
عباس عباس زاده می‌افزاید: مواردی مشکوک به این بیماری در بم به بیمارستان‌های مراجعه کرده‌اند که طبیعی است که این موارد مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند اما تمام این موارد منفی بوده و اکثراً این افراد دچار آنفلوانزا بوده‌اند.
وی به مردم اطمینان داد در صورت مشاهده بیماری بلافاصله مردم در جریان قرار می‌گیرند.

کرمان رصد


در رفسنجان هیچ خبری از ویروس جدید نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در گفتگو با مهر مشاهده این بیماری در شهرستان‌های شمالی استان کرمان تکذیب کرد و گفت: تمهیدات لازم در این خصوص در شهرستان‌های تحت پوشش اندیشیده شده است.
علی اسماعیلی تاکید کرد: هیچ مورد مشکوک به کرونا در این منطقه مشاهده نشده و مردم نباید به شایعات توجه کنند و فقط باید اقدامات پیشگیرانه را که بارها از طریق رسانه‌ها اعلام شده رعایت کنند.
وی از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و به جای فضای مجازی اخبار رسمی را دنبال کنند.
اوضاع در جنوب کرمان تحت کنترل است
معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جنوب استان کرمان نیز در گفتگو با مهر وجود هر گونه بیمار مبتلا به کرونا را در بیمارستان‌های جنوب استان کرمان تکذیب کرد و به خبرنگار مهر گفت: مهمترین مشکل هم اکنون ترس بی موردی است که در جامعه ایجاد شده و همه سعی می‌کنند ماسک و مواد ضد عفونی تهیه کنند در حالی که استفاده از ماسک ضرورت ندارد و فقط منجر به ترس عمومی می‌شود.
علی اصغر خیرخواه بیان کرد: وی گفت: هیچ گونه بیمار بستری مبتلا به کرونا و یا مرگ و میر ناشی از این بیماری در شهرستان‌های جنوبی کرمان ثبت نشده و مردم نباید به این شایعات بی اساس توجه کنند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: تمام تمهیدات و اقداماتی که باید برای پیشگیری از این بیماری در شهرستان‌های جنوبی کرمان انجام شود در دستور کار قرار دارد و مردم باید با اطمینان کامل زندگی عادی خود را انجام دهند.
وی گفت: متأسفانه شایعه شده که در بیمارستان امام خمینی بیمار مبتلا به کرونا بستری است در حالی که هیچ موردی از این بیماری در منطقه وجود ندارد.
استرس موجب می‌شود میزان ایمنی بدن کاهش یابد ضمن اینکه تنها چیزی که از بروز بیماری جلوگیری می‌کند اقدامات اولیه بهداشتی است
وی به مردم گفت: استرس موجب می‌شود میزان ایمنی بدن کاهش یابد ضمن اینکه تنها چیزی که از بروز بیماری جلوگیری می‌کند عدم دست دادن، عدم تماس با سطوح عمومی، خودداری از رفت و آمدهای بی مورد و برگزاری میهمانی و مراسم‌های با جمعیت بالا است.
وی با اشاره به گرمسیر بودن جنوب کرمان گفت: این ویروس در مناطق گرمسیر رشد و نمو نمی‌کند. ضمن اینکه هیچ گونه کمبود امکاناتی هم برای مقابله با این ویروس در جنوب کرمان وجود ندارد و بیمارستان‌ها در حال آماده باش هستند.
یک دانشجوی قمی در سیرجان تست کرونا داده است
همچنین خبرنگار مهر با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سیرجان هم به گفتگو پرداخت و وی تاکید کرد: در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سیرجان هیچ مورد مثبت و قطعی از کرونا دیده نشده است.
محمد موقری پور بیان کرد: یک دانشجویی قمی که دارای علائم سرماخوردگی بوده است شناسایی و در بیمارستان شهر سیرجان بستری شده است.
وی گفت: این فرد چون اهل قم می‌باشد مورد آزمایش‌های تست کرونا قرار گرفته است و نتیجه هنوز مشخص نیست با این وجود هیچ گونه علامتی که دلیلی بر ابتلاء به کرونا باشد در این فرد دیده نشده است.
بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر از بیمارستان‌های تخصصی از جمله بیمارستان افضلی پور و بیمارستان پیامبر اعظم نشان می‌دهد در بخش‌های تنفسی این بیمارستانها هیچ مورد بیمار کرونا بستری نیست
همچنین در شهر کرمان نیز شایعاتی از وجود این بیماری در بین مردم پخش شده که بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر از بیمارستان‌های تخصصی از جمله بیمارستان افضلی پور و بیمارستان پیامبر اعظم نشان می‌دهد در بخش‌های تنفسی این بیمارستانها هیچ مورد بیمار کرونا بستری نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: 4 نفر فرد مشکوک به این بیماری در کرمان شناسایی شده است که این مساله فقط به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری انجام شده است.
حمید رضا رشیدی در این خصوص گفت: این افراد علائم سرما خوردگی دارند اما چون در ارتباط با قم بوده‌اند ترجیح دادیم تا زمان مشخص شدن تست کرونا مورد مراقبت باشند.
مردم از حضور بی مورد در مکان‌های شلوغ خودداری کنند
وی تصریح کرد: تمام شایعات در خصوص بستری و یا فوت بیماری در ارتباط با این ویروس کذب محض است و مردم نباید به شایعات توجه کنند.
رشیدی بیان کرد: ما نظر خود را در خصوص تعطیلی مراکز جمعیتی مانند مدارس و دانشگاه‌ها داده‌ایم و در همین راستا با همکاری دستگاه‌ها تا پایان هفته این مراکز تعطیل شده‌اند و از سایر دستگاه‌ها هم می‌خواهیم به صورت جدی از برگزاری مراسم‌هایی که موجب تجمع می‌شود خودداری کنند.
وی از مردم خواست با دور کردن ترس از خود فقط از رفت و آمدهای غیر ضروری و روبروسی و دست دادن پرهیز کنند.
هم اکنون طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان در استان‌های مجاور کرمان نیز هیچ موردی از کرونا ثبت نشده است و مردم باید با همکاری و همراهی با یکدیگر زمینه شیوع این بیماری را به حداقل کاهش دهند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/116351/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

بازی معوقه هفته 12 لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود

نوسازی 25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030