کرمان رصد

آخرين مطالب

تاکنون هیچ فردی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در کرمان فوت نکرده است سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سه بیمار سرپایی و بستری کوتاه مدت مشکوک به کرونا ویروس در این استان گزارش شده ، گفت: وجود بیماری در این افراد رد و مرخص شده اند و اکنون چهار مورد با شک ضعیف و به عنوان عفونت های شدید تنفسی در بیمارستان های کرمان بستری شده و تاکنون هیچ فردی به دلیل ابتلا به این بیماری در کرمان فوت نکرده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با موضوع کرونا ویروس جدید افزود: مورد مشکوک به کرونا ویروس در شهرهای دیگر استان کرمان تایید نشده فقط یک مورد مشکوک به این بیماری در شهرستان بم مشاهده شد که با توجه به تطبیق نداشتن علائم بالینی بیمار با علائم بیماری، این فرد نیز مرخص شده است.
وی تاکید کرد: چند مسافر نیز به عنوان موارد مشکوک تحت مراقبت هستند و تاکنون موردی از ابتلا به بیماری در کرمان ثبت نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نمونه افراد مشکوک به آزمایشگاه ارسال شده اما شک ما در مورد ابتلای این افراد به کرونا ضعیف است و امیدواریم این افراد بزودی با صحت و سلامت مرخص شوند.
وی افزود: کرونا ویروس در 80 درصد موارد بیماری خفیف ایجاد می کند و بدون مشکل است و در حدود 20 درصد مبتلایان شدید است که نیاز به بستری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: بر اساس رفتارهای ویروس در چین بیماری کرونا در حدود پنج درصد افراد شدیدتر و ممکن است فرد را دچار عارضه جدی کند و در نهایت ممکن است این ویروس در زیر 2 درصد موجب مرگ شود.
نقش موثر آموزش های پیشگیرانه رسانه ها در خصوص کنترل بیماری ها
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها با ارائه آموزش های پیشگیرانه به مردم نقش ارزنده ای در کنترل بیماری ها دارند تاکید کرد: رسانه ها طریقه شست و شوی دست ها و راههای پیشگیری از کرونا ویروس را به مردم آموزش دهند.
رشیدی نژاد کاهش دغدغه جامعه را در مورد انتشار ویروس کرونا یکی از دغدغه های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: مسائل مطرح شده در رسانه از طریق مسئولان دانشگاه با مستندات علمی و واقعی مطرح می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ویروس کرونای فعلی، جدید است و ممکن است رفتارهایی داشته باشد که تصمیمات حوزه سلامت را تغییر دهد لذا تغییر تصمیم مسئولان قابل انتظار است و نباید حمل بر کتمان کردن مسائل شود و ممکن است رفتار و تظاهر بیماری و واگیری آن تغییر کند و برخی تصممات به دلیل شرایط روز است.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی این اختیار را دارد بخشی از فعالیت های آموزشی را تعطیل کند اما در خصوص تعطیلی سایر دستگاه ها نظر مشورتی می دهد.
رشیدی نژاد اظهار داشت: از دیروز مطالبات مردمی برای تعطیلی مدارس و دانشگاه بسیار زیاد بوده و بعضا والدین فرزندان خود را به مدرسه نفرستاده اند.
وی تاکید کرد: این بحث هم مطرح است که با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نگرانی ها را بیشتر کنیم لذا باید بر اساس منطق و تجارب سایر شهرها و کشورها تصمیم گیری کرد و اصحاب رسانه نیز در این زمینه می توانند کمک کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ویروس کرونا در کرمان خوب مدیریت و از ابتدا نشست ویدئو کنفرانس با وزارت بهداشت برگزار شده و بر اساس همان برنامه های دانشگاه چیدمان شد و قبل از این مهم نیز اصول ایمنی و مراقبت های بهداشتی را به کرات منتشر کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: کلیپ های خوبی در مورد کرونا ویروس در این دانشگاه تهیه و به وزارتخانه نیز ارسال شده است.
وی افزود: امکانات بیمارستانی فراهم و کمیته تخصصی متشکل از صاحب نظران این بخش در دانشگاه علوم پزکی کرمان تشکیل شده و این افراد روزانه بیمارستان ها و اماکن مختلف را از نظر وجود ویروس کرونا پایش می کنند و از طرفی کرمان تجربه دیگری را نیز در زمینه کرونا ویروس طی سال های گذشته داشته است.
وی بیان کرد: افرادی که از خارج کشور وارد کشور می شوند قبل از ورود مورد پایش قرار می گیرند اما در زمینه افرادی که در داخل کشور به شهرهای مختلف تردد می کنند چک کردن امکان پذیر نیست و ضرورت هم ندارد برای مسافران داخلی نمی توان گیت ورودی بگذاریم.
رشیدی نژاد گفت: در زمینه تجمعات تصمیمات خوبی گرفته شد و باید تجمعات غیرضروری کاهش پیدا کند و برخی فعالیت داخل استانی نیز لغو شده است.
رصد داروخانه ها توسط بازرسان علوم پزشکی
وی به بازید از داروخانه ها توسط بازرسان اشاره کرد و افزود: با گران فروشی و احتکار در زمینه اقلامی مانند ماسک و ژل ضدعفونی کننده در کرمان برخورد می شود.
وی ادامه داد: هجوم مردم به داروخانه ها ذخایر داروخانه ها را کم می کند به همین دلیل خرید ماسک جدید و فروش آن توسط داروخانه ها ممنوع شده و این مهم از طریق حوزه بهداشتی انجام و به محض رسیدن محموله در مکان های مورد نظر توزیع می شود.
رشیدی نژاد تصریح کرد: ماسک برای افرادی مفید است که دچار بیماری شده اند و همچنین برای افرادی که از بیماران مراقبت نزدیک دارند.
وی تصریح کرد: کرونا ویروس از طریق هوا منتقل نمی شود اما از طریق ریز قطرات فرد آلوده در هوا منتقل می شود.
وی ادامه داد: در دمای محیط سردتر بیماری های ویروسی افراد را دچار بیماری های حاد تنفسی می کند و حدس بر این است با گرم شدن ها از سرایت این بیماری کاسته شود.
رشیدی نژاد با بیان اینکه رفتار کرونا ویروس قابل پیش بینی نیست تصریح کرد: حدس بر این است اکنون بیش از 30 کشور دنیا گرفتار این ویروس شده و مخصوص منطقه و کشور خاصی نیست.
وی افزود: اشیای آلوده راه دیگر انتقال ویروس است و این ویروس بین 2 تا 9 روز می تواند زنده بماند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: افرادی که به رونا مبتلا شده نسبت به این بیماری ایمن می شوند و دوره بیماری دوره کمون دارد و انتقالش در دوره خاص خودش است و فردی که یک دوره مبتلا شده نمی تواند در همه ادوار انتقال دهده باشد.
وی افزود: آزمایش افراد مشکوک به کرونا ویروس در کشور در دو مرکز انجام می شود لذا با توجه به حجم نمونه ها و ظرفیت این مراکز پاسخ این آزمایشات 48 تا 72 ساعت طول می کشد.
اعلام تخلف اقلام بهداشتی از طریق شماره های 124و 190
رشیدی نژاد تاکید کرد: افراد تخلفات در زمینه گران فروشی و احتکار اقلام بهداشتی و دارو را از طریق شماره 124 و 190 اعلام کنند.
وی با بیان اینکه امکان انجام تست و نیروی فنی مورد نیاز برای انجام آزمایشات کرونا ویروس در استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: این مورد به وزارت بهداشت نیز اعلام شده اما اکنون امکان این مهم وجود ندارد.
مردم از خرید ماهی قرمز بپرهیزند
رشیدی نژاد با بیان اینکه نمی دانم انتقال ویروس از طریق ماهی قرمز توجیه علمی دارد یا نه گفت: اما به صورت شخصی توصیه می کنم مردم از خرید ماهی قرمز خوداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه کارگران چینی دو دسته هستند گفت: دسته اول کارگرانی که اخیرا سابقه سفر به کشور چین را نداشته اند و دسته دوم گروهی که تازه آمده اند که باید تحت مراقبت قرار گیرند.
مردم از خرید پرنده ها خوداری کنند
سید وحید احمدی طباطبایی همچنین توصیه کرد: مردم از خرید پرنده ها خودداری کنند و بازار فروش حیوانات در خیابان امام بزودی تغییر مکان می دهد.
نوذر نخعی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: استان کرمان با توجه به اینکه مورد ثابت شده کرونا ندارد وضعیت زرد ندارد و به همین دلیل بر اساس تجارب کشور چین که 44 هزار نفر بیمار شدند و درصد کودکان مبتلا اندک بود فرد زیر 22 ساله مورد بستری نداشته اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: طبق آخرین آمار 43 نفر مبتلا و 28 نفربستری و هشت مورد مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در کشور اعلام شده است.
مرتضی هاشمیان افزود: کمیته دانشگاهی با حضور افراد دخیل آغاز و برنامه عملیاتی نوشته شد و تمام حوزه های محیطی دانشگاه ها در آماده باش به سر می برند.
وی اظهار داشت: برخی تخت ها در بیمارستان افضلی پور خالی و آماده شده و اماده پذیرش افراد مشکوک و تبدار است.
برچسب‌ها
خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/116231/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر

تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت

مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد

بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟

بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا

ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی در کرمان

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ چهار شنبه 5 اردیبهشت ماه

تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال

آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و 200 میلیارد ریال در کرمان

دستگیری جاعلان مدراک در کرمان

عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات