کرمان رصد

آخرين مطالب

/روز انتخاب/

آغاز مارتن 87 نفری برای رسیدن به کرسی خانه ملت در استان کرمان تا ساعتی دیگر سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز جمعه دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در 9 حوزه انتخابیه اصلی استان کرمان برگزار خواهد شد.

رهبر انقلاب صبح روز سه‌شنبه 29 بهمن ماه در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی، حضور در انتخابات مجلس را وظیفه شرعی، ملی، انقلابی و حق مدنی آحاد مردم برشمردند و فرمودند: انتخابات جهاد عمومی، مایه تقویت کشور و آبروی نظام اسلامی است و حضور گسترده و پر شور مردم در پای صندوق های رأی، به توفیق الهی مایه برکت و تأثیرات تحول آفرین در کشور خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه چشم دوستان و دشمنان به انتخابات روز جمعه است، افزودند: دشمنان می‌خواهند ببینند نتیجه فشار حداکثری آمریکا و بدعهدی های اروپایی‌ها و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، چه بوده است و دوستان هم با نگرانی منتظر نحوه حضور مردم در انتخابات هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور نیز در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت، مجلس شورای اسلامی را نهادی بسیار مهم و قدرتمند دانست و تاکید کرد: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنارهم باشیم و در این راه دولت و مجلس می توانند با همکاری و همفکری خود مشکلات را برطرف کنند.
اگر سال 98 را سال انتخابات بنامیم، گزاف نگفته‌ایم، از ابتدای سال‌جاری زمزمه‌های از انتخابات مجلس شورای اسلامی به گوش همه مردم ایران و جهان می‌رسید.
* تنور انتخابات در 10 اردیبهشت‌ماه با اعلام رسمی تاریخ ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از طریق رسانه‌ها توسط «سید سلمان سامانی» سخنگوی وزارت کشور روشن شد و زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم را 10تا 16 آذر اعلام کرد و از این زمان بود که بحث‌های داغ سیاسی در محافل آغاز شد و رایزنی‌ها و مذاکرات بین اعضای احزاب به صورت پراکنده به گوش می‌رسید.
* وزارت کشور افرادی که به واسطه شغل و مقامشان در انتخابات نمی‌توانند شرکت کنند را اعلام و شرط شرکت در انتخابات این افراد را استعفای از شغلشان 6 ماه قبل از آغاز انتخابات بیان کرد.
* سیداسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در 10 خردادماه نیز در همین راستا گفت: داوطلبانی که مشمول ماده 29 قانون انتخابات هستند هرچه زودتر استعفای خود را ارائه کنند زیرا باید بین زمان استعفا و ثبت‌نام آنها شش ماه گذشته باشد.
* وزارت کشور از 10 تا 16 خرداد مهلت استعفای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفت و داوطلبان استعفای خود را به مقام مافوق‌شان اعلام کرده و موافقت مافوق با تقاضای استعفا را نزد خود نگه دارند تا روز ثبت‌نام آن را به عنوان یکی از مدارک ثبت نام ارائه کنند.
* در استان کرمان سه فرماندار منصور مکی‌آبادی (فرماندار سیرجان)، محمد حجتی (فرماندار منوجان) و احمد امینی‌روش (فرماندار جیرفت) و 3 عضو شورای شهر کرمان (علی بهرامی، زهرا ایرانمنش و ماه بانو معصوم زاده) به این منظور از سمت خود استعفا دادند.
* در 14 تیرماه بر اساس احکامی که توسط محمد جواد فدائی استاندار کرمان صادر شد، «محمد صادق بصیری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان رئیس و «محمدرضا وفائی» مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به عنوان دبیر ستاد انتخابات استان کرمان معرفی شدند.
* همچنین «خلیل‌الله همایی‌راد» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان رئیس کمیته امنیتی، «عباس تقی‌زاده» مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی به عنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی، «غلامرضا نویدی» مدیرکل مالی و اداری به عنوان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی، «مصطفی رحمتی» مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت به عنوان رئیس کمیته فناوری اطلاعات، «رضا اشک» مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی به عنوان رئیس کمیته حقوقی، «سید حسین میر صادقی» مدیرکل حراست به عنوان رئیس کمیته حراست و استعلامات و «حسین زین‌الصالحین» مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز به عنوان دیگر اعضای ستاد انتخابات مجلس یازدهم در این استان استان منصوب شدند.
* اما مدیریت‌ها در استان کرمان دست‌خوش تغییر و تحولاتی شد به‌طوری‌که خلیل همایی‌راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بازنشسته و حمید شمس‌الدینی مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری کرمان بر این کرسی تکیه زد و حسین زین‌الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان کرمان به تهران رفت و جای خود را به معاون خود محمد قاسمی داد.
* 10 آذرماه دستور شروع انتخابات و ثبت‌نام از داوطلبان به مدت 7 روز از سوی وزیر کشور صادر شد و از این روز حوزه‌های انتخاباتی رنگ و بوی انتخاباتی گرفتند.
* در استان کرمان ثبت‌نام از داوطلبان آغاز شد و در پایان روز نخست "محمدصادق بصیری" رییس ستاد انتخابات استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار نخستین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان اظهار کرد: 20 نفر برای شرکت در انتخابات امروز ثبت نام آنها قطعی شده که از این تعداد 16 نفر مرد و چهار نفر خانم هستند.
* بیشتر افراد مشهور و نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی استان کرمان ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی و برخی نیز حتی به آخرین ساعات موکول کردند اما حال و هوای فرمانداری‌ها در این 7 روز بهاری بود و بوی امید می‌داد.
* در کرمان برخی از کاندیداها تنها و پوشه به دست، برخی با افراد خانواده، افرادی هم دوستان خود را تا درب ستاد انتخابات یاری می‌کردند اما برخی از کاندیدها با جمعیتی حدود 100 نفر از طرفداران خود به ستاد برای ثبت‌نام مراجعه می‌کردند که عوامل اجرایی و نظارتی را به زحمت می‌انداختند، برخی از کاندیداها مصاحبه نمی‌کردند و می‌گفتند تا زمانی که جواب صلاحیت‌ها نیاید نمی‌خواهیم کسی متوجه ثبت‌نام ما شود خالی از لطف نیست که یکی از این افراد اصرار که گفتگو نمی‌کنم و تا زمانی که صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام نشده نمی‌خواهم کسی متوجه شود از قضای روزگار یکی از عکاسان که از این ماجرا بی‌اطلاع بود عکس این فرد را تاپ کرده بود.
* در نهایت 16 هزار و 145 نفر در کشور سودای نمایندگی در مجلس داشتند که 88 درصد ثبت نام کنندگان مرد و 12 درصد زن بودند و 248 نفر از نمایندگان فعلی یعنی 2 درصد و 633 نفر از نمایندگان ادوار در انتخابات ثبت نام کردند ضمن آنکه کارمندان با 5 هزار و 464 نفر بیشترین گروه شغلی و کمترین تعداد هم به افراد نظامی با 90 نفر تعلق داشت و 4هزار و 101 نفر یعنی 26درصد این داوطلبین نیز ایثارگر بودند.
* اما پرونده ثبت‌نام مجلس در استان کرمان با 357 نفر بسته شد که 312 نفر آنها مرد و 45 نفر زن بودند که با این حساب 13 درصد ثبت نامی‌ها را بانوان و 87 درصد را مردان تشکیل دادند. شایان ذکر است که این آمار فقط افرادی که در استان کرمان ثبت‌نام کردند، که در مجموع 362 نفر برای 10 کرسی خانه ملت استان کرمان نام‌نویسی کردند.
* در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه 26 نفر مرد، حوزه انتخابیه بم، نرماشیر، فهرج و ریگان 28 نفر که 25 مرد و 3 زن، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد 20 نفر که 19 نفر مرد و یک زن، حوزه انتخابیه رفسنجان و انار 45 نفر که 38 نفر مرد و 7 نفر زن، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان 35 نفر که 30 نفر مرد و 5 نفر زن، حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر 44 نفر که 37 نفر مرد و 7 نفر زن، حوزه انتخابیه شهربابک 29 نفر که 27 نفر مرد و 2 نفر زن، حوزه انتخابیه کرمان و راور 108 نفر که 88 نفر مرد و 20 نفر زن و حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، قلعه گنج و رودبار 22 نفر مرد ثبت‌نام کرده بودند.
* از 10 نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی استان کرمان فقط یک نفر آنها (دکتر حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان) برای دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نکرد و در روزهای بعد یکی دیگر از نمایندگان فعلی مردم استان کرمان (یحیی کمالی پور، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد) از ادامه حضور در مارتن انتخابات یازدهم مجلس انصراف داد. قابل ذکر است که در روز آخر ثبت‌نام شایعاتی مبنی بر کاندیداتوری دختر و پسر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در حوزه‌های انتخابیه کرمان و راور و حوزه انتخابیه رفسنجان منتشر شد که سپس این خبر تکذیب شد.
* از روز یکشنبه 17 آذرماه بحث تایید صلاحیت داوطلبین به‌صورت رسمی آغاز شد و تا 26 آذرماه فرمانداری‌ها فرصت داشتند تا تایید صلاحیت‌ کاندیداها را بررسی کنند.
* سخنگوی وزارت کشور درباره انتقاد به وزارت کشور در تایید صلاحیت نامزدان انتخابات که در انتخابات پیشین مجلس مطرح شده بود بیان کرد: مطابق قانون تایید صلاحیت‌ها بر عهده هیات‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان است. اکثریت اعضای هیات اجرایی معتمدان مردم هستند که به وسیله خود مردم انتخاب می‌شوند و وزارت کشور نقشی در تایید صلاحیت‌ها ندارد. تایید صلاحیت‌ها بر اساس استعلام مراجع رسمی انجام می‌شود و آنچه مورد تاکید ماست رعایت قانون در این زمینه است.
* در 27 آذرماه ردصلاحیت داوطلبان توسط فرمانداران مرکز حوزه انتخابیه به داوطلبان ابلاغ شد و از 28 آذرماه به مدت 4 روز داوطلبانی که رد صلاحیت شده بودند فرصت شکایت به هیات نظارت استان داشتند و از 2 دی‌ماه رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت استان و اظهار نظر درخصوص صلاحیت کلیه داوطلبان پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار مربوطه تا 21 دی‌ماه به مدت 20 روز ادامه داشت.
* فرمانداران از 22 دی‌ماه به مدت 20 روز فرصت داشتند تا تایید و رد صلاحیت‌ها را به داوطلبین اعلام کنند و شکایات افراد رد صلاحیت شده و لیست نهایی نامزدها و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام کنند.
* در این بین مهر رد صلاحیت در پرونده 120 نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی زده شد که تعدادی از آنها در مراحل بعدی تایید صلاحیت شدند. همچنین یکی از جناح‌های سیاسی اعلام کرد که در برخی از حوزه‌های انتخاباتی نماینده ندارد و لیستی نمی‌تواند ارایه دهد.
* ردصلاحیت‌ها باعث هجمه‌های به شورای نگهبان شد و شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای خطاب به افرادی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است، اعلام کرد که بر اساس تبصره‌های 2، 3 و 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 34 آیین نامه اجرایی آن، داوطلبان مزبور می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت 5 روز از تاریخ 98/10/22 الی 98/10/26 از ساعت 8:00 الی 16:00 به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مربوطه و یا در تهران به نشانی بزرگراه بسیج، بلوار هجرت، مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی مراجعه نموده و پس از دریافت و تکمیل فرم شکایت، مدارک خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند.
و در 22 دی‌ماه عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: صلاحیت حدود 30 درصد داوطلبان تایید نشد.
* رضا رضایی رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان نیز در همین راستا گفت: از مجموع 362 نفر داوطلب ثبت‌نامی برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان 63 نفر انصراف خود را اعلام کردند و پس از بررسی نهایی 47 درصد تایید صلاحیت شدند.
* از 12 بهمن‌ماه لغایت 14 بهمن‌ماه زمان دریافت شکایت از داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده‌اند اما شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کرده و از 15 بهمن‌ماه شورای نگهبان به مدت 7 روز فرصت برای بررسی این شکایات داشت تا بتواند در روز 22 بهمن‌ماه اسامی قطعی نامزدها را به وزارت کشور اعلام نماید.
* در 23 بهمن‌ماه اسامی 190 نامزد تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان از سوی شورای نگهبان اعلام شد که در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه 8 نامزد، حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر 15 نامزد، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد 12 نامزد، در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار 21 نامزد (19 مرد و 2 زن)، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان 20 نامزد (18 مرد و 2 زن)، در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر 29 نامزد (23 مرد و 6 زن)، در حوزه انتخابیه شهربابک 22 نامزد (21 مرد و یک زن)، در حوزه انتخابیه کرمان و راور 54 نامزد (42 مرد و 12 زن)، در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، فاریاب ، رودبار جنوب و قلعه گنج نیز 9 نامزد تایید صلاحیت شدند.
* 23 زن و 167 مرد به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات در این دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان تایید صلاحیت شدند که خود را آماده رقابت در 9 حوزه انتخابیه اصلی در استان برای 10 کرسی استان کرمان در خانه ملت، کردند.
*میانگین سنی 190 کاندیداهای تایید صلاحیت شده در استان کرمان، 47 سال است که جوان‌ترین کاندید این دوره 31 ساله و مسن ترین آنها 67 ساله است
* در استان کرمان 2 هزار و 250 شعبه اخذ رای وجود دارد که از این تعداد شعب اخذی رای 1328 شعبه ثابت و 922 سیار خواهد بود.
* تعداد شعب اخذ رای(ثابت و سیار) به تفکیک شهرستان‌ها: شهرستان بافت 65 شعبه، شهرستان رابر 40 شعبه، شهرستان ارزوئیه 45 شعبه، شهرستان بم 117شعبه، شهرستان ریگان 52 شعبه، شهرستان فهرج 43 شعبه و شهرستان نرماشیر 53 شعبه، شهرستان جیرفت 215 شعبه، شهرستان عنبرآباد 72 شعبه، شهرستان رفسنجان 195 شعبه، شهرستان انار 26 شعبه، شهرستان زرند 116 شعبه، شهرستان کوهبنان 28 شعبه، شهرستان سیرجان 178 شعبه، شهرستان بردسیر 64 شعبه، شهرستان شهربابک 79 شعبه و شهرستان کهنوج 88 شعبه، شهرستان سیرجان 80 شعبه، شهرستان رودبار 99 شعبه، شهرستان قلعه‌گنج 82 شعبه، شهرستان فاریاب 45 شعبه، شهرستان راور 36 شعبه و در شهرستان کرمان 432 شعبه اخذ رای
* واجدین شرایط رای دادن در استان کرمان دو میلیون و 165 هزار و 991 نفر هستند که از این تعداد یک‌ میلیون و 96 هزار و 130 نفر مرد و یک میلیون و 69 هزار و 861 نفر زن هستند. ضمن آنکه تعداد رای اولی‌ها در استان 69 هزار و 52 نفر است که از این تعداد 35 هزار و 178 نفر پسران و 33 هزار و 474 نفر دختران هستند.
* طبق قانون ماده 56 مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آئین نامه اجرایی آن فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه (24 بهمن‌ماه 98) آغاز و در ساعت 8 صبح پنجشنبه (اول اسفندماه 98) 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان یافت.
* اما در این میان از 190 نامزد تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در استان کرمان تا پایان شب اول اسفندماه 103 نفر انصراف دادند که از این تعداد انصرافی 91 نفر آنها مرد و 12 نفر زن هستند لذا در استان کرمان امروز جمعه دوم اسفندماه، 87 نامزد امروز دوم اسفندماه به رقابت می‌پردازند.
* عباس تقی‌زاده رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از 87 نفری که خود را برای رقابت آماده کرده‌اند 75 نفر آنها مرد و 12 نفر دیگر زن هستند.
اما اسامی نهایی کاندیداهای استان کرمان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه
حمداله منظری توکلی
حسین سالاری
عبدالکریم ناجی
علی بختیاری
صمداله محمدی
حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر
محمدجواد شهمرادزاده فهرجی
حسین شایق
حبیب‌اله نیکزادی‌پناه
موسی غضنفرآبادی
علی ادیبان
کمیل خواجه نظام
حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد
محسن رئیسی نژاد
قاسم سالاری گنج‌اباد
علی بهروزه
بهنام سعیدی
ذبیح‌اله اعظمی ساردوئی
روح‌اله میرکهنوج
حوزه انتخابیه رفسنجان و انار
محمد بمی‌ناصریه
حسین جلالی
احمد انارکی محمدی
حسن اسفندمز
حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان
سید عبدالرضا جعفری‌نسب
احمد حسینی
ساجد رضازاده
معظمه دانا
علی حسن‌خانی باب بیدانی
عفت شریعتی کوهبنانی
محمود زارعی پور جلال آبادی
صادق احمدی
فرهنگ کرمی‌پور چهارراه گشین
مرتضی بهاءالدین بیگی
محمد ایرانمنش زرندی
علی علویان
حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر
حمید پورشریف
سعید خسروی مشیزی
زهرا رنجبر زیدآبادی
معصومه افضلی گروه
مجید محیاپورلری
محمد مهدی‌زاده پاریزی
محسن اسلاملو قرائی
ملیحه‌السادات منصوری پور
شهباز حسن‌پور بیگلری
حمید دولتی زه
معین ضابطی
حوزه انتخابیه شهربابک
منصور سهروردی
مصطفی رضا حسینی قطب‌آبادی
حمید افضلی سروشک
علی ‌اسدی کرم
حسین فتاحی
غلام‌حسین مردانی رباط
روح‌اله صابری ریسه
حوزه انتخابیه کرمان و راور
علی پورمحمدی
علی امیر پورسعید
حسین محمدی قناتغستانی
رقیه اکیما
سجاد شجاعی
سید مجتبی عرب‌زاده مدنی‌پور
علی نصیری‌پور
مریم چمنی نائینی
ایمان فرخیان
مهدی نوروزی
غلامرضا انجم‌شعاع
محمد خلیل‌زاده ماهانی
زهرا ایرانمنش
محمود عربی
زهره سالاری
محمدرضا پورابراهیمی داورانی
فاطمه مه‌سا کارآموز
محمدمهدی زاهدی
مهدی ابراهیمی‌نژاد رفسنجانی
میثم یوسفی
حسین نوری
وحید شمسی‌پور
اکرم نیک نفس
امین مقدم
علی ابوترابی
محمود بابایی
محمدعلی ایرانمنش
محسن منوچهری‌نژاد
محسن پورعزیزی‌برواتی
ماه‌بانومهناز معصوم‌زاده
محمدرضا کمساری‌بنانی
حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، فاریاب ، رودبار جنوب و قلعه گنج
هدایت تاجیک
احمد حمزه
محمد پیروزی نیا
منصور شکرالهی
حسین لطفی مهروئیه
حال باید تا ساعات پایانی جمعه دوم اسفندماه چشم‌ انتظار این بود که مردم با حضور پرشکوه خود در این انتخابات، چه کسانی را به خط پایان این مارتن در استان کرمان خواهند رساند...
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/115953/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی