کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس کل دادگستری استان کرمان تشریح کرد

دستاوردهای سفر رییس قوه قضائیه به استان کرمان اجتماعي

دستاوردهای سفر رییس قوه قضائیه به استان کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای مصوبات سفر آیت الله رئیسی، رییس قوه قضائیه به استان کرمان به زودی آغاز می‌شود و مطمئنا تحولی در راستای حل مشکلات دادگستری استان کرمان ایجاد و ارائه خدمات قضائی به مردم استان تسهیل خواهد شد.

"یدالله موحد" ظهر امروز پنجشنبه اول اسفندماه در نشست خبری پیرامون دستاوردهای سفر رییس قوه قضائیه به استان کرمان اظهار کرد: مردم استان کرمان بعد از 20 سال شاهد سفر رییس قوه قضائیه به کرمان بودند و این سفر دو منظوره بود که آیت الله رئیسی سخنران مراسم اربعین شهید حاج قاسم سلیمانی بود و در این سفر یک روزه با خانواده جانباختگان مراسم تشییع شهید سلیمانی دیدار کرد.
وی افزود: دیدار با کارکنان و قضات دادگستری استان کرمان و برگزاری جلسه شورای قضائی استان دو برنامه دیگر سفر رییس قوه قضائیه به کرمان بود.
موحد تصریح کرد: تصمیماتی که در جلسه شورای قضائی گرفته شد برای استان بابرکت خواهد بود زیرا قبل از سفر آقای رئیسی، مسائل توسط تیمی که از تهران آمده بود،
بررسی و جمع بندی شده بود و تصمیمات خوبی برای حل مشکلات قضائی، اداری، امور عمرانی، تعمیر و تجهیز و همچنین امور رفاهی کارکنان اتخاذ و دستورات لازم صادر شد.
این مقام قضائی بیان کرد: اجرای مصوبات سفر به زودی آغاز می شود و مطمئنا تحولی در راستای حل مشکلات دادگستری استان کرمان ایجاد و ارائه خدمات قضائی به مردم استان تسهیل خواهد شد.
وی افزود: تشکیلات دادگستری استان کرمان دارای 696 پست مصوب قضائی است که از این تعداد 348 پست معادل 50 درصد فعال است و 2916 پست مصوب اداری داریم که از این تعداد 1264 پست (43 درصد) فعال و مابقی بلاتصدی است.
موحد اظهار کرد: اختصاص 14 نفر قاضی(دادرس علی البدل) در حوزه های قضائی ماهان، بروات، رابر، فاریاب، فردوس، کشکوئیه و شهداد و پنج نفر قاضی به شوراهای حل اختلاف کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و زرند از مصوبات سفر آیت الله رئیسی به کرمان بود.
وی تصریح کرد: مقرر شد به منظور رفع نیازهای ضروری کادر قضائی به ویژه در دادگاه های بدوی و تجدیدنظر، راهکارهای تشویقی در نظر گرفته شود تا قضات کرمانی که در استان های دیگر هستند به استان منتقل شوند.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مهم ترین تصمیمی که درباره مناطق محروم استان اتخاذ شد، این بود که معاون اول قوه قضائیه بررسی و تلاش کنند تا شهرستان های شرقی و جنوبی استان کرمان به عنوان منطقه محروم شناخته شده و قضات و کارکنان این شهرستان ها از مزایای مناطق محروم برخوردار شوند تا از این طریق انگیزه ماندگاری و جذب قضات مناطق محروم تسهیل شود.
وی با اشاره به اینکه با دستور و مصوبه ریاست قوه قضائیه بنا شد در حوزه کارکنان اداری 135 نفر کارمند جذب شود، افزود: در امور عمرانی نیز احداث ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان، احداث مجتمع قضائی شهید سلیمانی در شهرک الغدیر کرمان با مساحت 4000 مترمربع، احداث دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم با زیربنای 2600 مترمربع مصوب شد که این مجتمع ها تا پایان اسفندماه جاری کلنگ زنی خواهند شد.
موحد اظهار کرد: تکمیل دادگاه عمومی شهرستان رابر(1100 متر فضای اداری) که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، احداث ساختمان دادگاه عمومی بخش اسماعیلیه جیرفت با مرکزیت شهر بلوک با فضای 700 مترمربع، احداث ساختمان دادگاه عمومی شهرستان فاریاب با 700 مترمربع، تکمیل ساختمان دادگاه عمومی بخش جازموریان که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر مصوبات سفر یک روزه رییس قوه قضائیه به کرمان بود.
وی تصریح کرد: همچنین مصوبه احداث بایگانی راکد مرکز استان با فضای 1000 مترمربع، احداث 9 واحد منازل سازمانی در مناطق محروم ریگان، جازموریان، فاریاب، ساردوئیه، فهرج، اسماعیلیه و کشکوئیه با اعتبار 3 میلیارد و 240 میلیون تومان را داشتیم که اعتبار این مصوبات( در مجموع 35 میلیارد تومان) از محل بودجه و اعتبارات خاصِ در اختیار قوه قضائیه تامین خواهد شد.
موحد بیان کرد: همچنین مصوب شد از طریق تامین اعتبار از محل بودجه عمومی(دولت) توسعه دادگاه عمومی شهر ماهان، دادسرای عمومی و انقلاب منوجان، احداث ساختمان دادگاه عمومی بخش بروات و احداث ساختمان دادگاه عمومی نوق رفسنجان صورت بگیرد و قرار شد با همکاری استاندار از منابع استانی برای حل مشکلات دستگاه های وابسته به قوه قضائیه 14 میلیارد تومان کمک شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تصویب 2 میلیارد تومان خرید تجهیزات فناوری اطلاعات، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید تجهیزات امنیتی واحدهای قضائی، یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای خرید 20 دستگاه خودروی سواری، مساعدت به صندوق رفاه کارکنان دادگستری استان، 2 میلیارد تومان برای تعمیر و نگهداری تجهیزات دادگستری و ... از دیگر مصوبات سفر رییس قوه قضائیه به کرمان بود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به مشکلات مردم و همچنین دادگستری استان کرمان، آیا رییس قوه قضائیه سفر دیگری به استان خواهد داشت؟ گفت: مطمئنا هر چه حضور رییس قوه در کرمان بیشتر باشد، برکات و دستاوردها و حل مشکلات بیشتر خواهد بود و بنده از این طریق از رییس قوه قضائیه درخواست می کنم سفر بعدی به کرمان زودتر از بقیه استان ها گذاشته شود و به نظر می آید کرمان جزو اولویت های سفر دوم ایشان باشد.
موحد در بخش دیگری از سخنانش افزود: در هفته قوه قضائیه سال آینده جشنواره رسانه های برتر استان با عنوان "رسانه و عدالت" برگزار می شود که سومین دوره جشنواره خواهد بود و آثار مربوط به ابتدای مهرماه 97 تا 29 اسفندماه 98 بررسی می شود که آثار منتشر شده با موضوع سفر ریاست قوه قضائیه و دستاوردهای سفر در رسانه ها در بخش ویژه بررسی می شود.
موحد تصریح کرد: رییس قوه قضائیه ارتباط بخش های مختلف قوه با نخبگان را به شدت دنبال می کند که از جمله گروه های موردنظر اصحاب رسانه هستند و قصد داریم جزو نخستین استان هایی باشیم که یک گروه نخبگان رسانه ای در کنار ما قرار گرفته و از نظرات استفاده کنیم و با دریافت دستورالعمل رییس قوه از این گروه دعوت شود تا جلسات را برگزار و مشاوره و همفکری کنیم تا کانال ارتباطی بین ما و جامعه باشند.
وی بیان کرد: به زودی نمایندگی خبرگزاری میزان در دادگستری استان کرمان فعال می شود و کرمان نخستین استانی است که نمایندگی خبرگزاری میزان در آن تاسیس خواهد شد.
رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان گفت: تحولی که قوه قضائیه دنبال می کند، حل مشکلات مردم است و بهترین رویکرد همه نهادهای حکومتی این است که مردم بتوانند به راحتی ایرادات از هر بخش را بیان کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/115913/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ چهار شنبه 5 اردیبهشت ماه

تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال

آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و 200 میلیارد ریال در کرمان

دستگیری جاعلان مدراک در کرمان

عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

بازی معوقه هفته 12 لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود

نوسازی 25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است