کرمان رصد

آخرين مطالب

جای خالی برنامه در تبلیغات کاندیداهای مجلس کرمان مقالات

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - در حالیکه بازار تبلیغات کاندیداهای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی استان کرمان هر روز گرم تر می شود، جای اعلام سیاست ها و برنامه های نامزدها برای حوزه های انتخابیه خود خالی است و تنها شعارهای کلی مد نظر نامزدها قرار دارد.

مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن قانون گذاری و نظارت، جایگاه ویژه، حساس و تعیین کننده ای در پیشبرد امور کشور دارد و نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان جامعه 80 میلیونی ایران باید تصمیمات کلان و اغلب سرنوشت سازی اتخاذ کنند.
با گذشت 5 روز از مهلت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در استان کرمان، اکثریت این نامزدها با شعارهای کلی مانند جوانان، اشتغال، مبارزه با فساد و غیره اقدام به تبلیغ کرده اند و هیچ برنامه مدون که قابلیت عملیاتی شدن را داشته باشد، در سخنرانی ها و سایر مواد تبلیغاتی نامزدها مشاهده نمی شود.
این در حالی است که استان کرمان با مشکلات و مسائل مختلفی مواجه است که نامزدها بدون توجه از کنار بسیاری ازآنها رد شده اند و همین موضوع دلسردی و گلایه شهروندان را به همراه داشته است.
نامزدهای پر از شعار و بدون برنامه
نرگس رحیمی دانشجوی رشته گرافیک به خبرنگار ایرنا گفت: نامزدهای مجلس تبلیغات بدون تنوعی دارند، چاپ کردن عکس کاندیدا، کنار عکسهای پرچم، مسئولان کشور و چند کلمه کلی و شعاری برای مردم جذابیت ندارد.
وی افزود: کاندیداها در رابطه با مسائل کلان فقط اظهار می کنند مثلا اشتغال جوانان باید حل شود، خوب راهکار شما که دقیق و با برنامه باشد چیست؟
این شهروند کرمانی تاکید کرد: بعضی از نامزدها فقط برای تفنن و ماجراجویی ثبت نام می کنند و از ابتدایی ترین مسائل حوزه انتخابیه خود بی اطلاع هستند.
سامان حسینی کارمند بانک با بیان اینکه امسال تبلیغات نامزدها کمرنگ تر از دوره های قبل است گفت: تبلیغات چند کاندیدایی را که دیده ام، توجهم را جلب نکرده و تنها شعارهای تکراری داده اند.
وی افزود: در فضای مجازی برخی نامزدها اقدام به پخش کلیپ و تصاویر تبلیغاتی می کنند که بسیار کیفیت پایینی دارد و تعجب انسان را بر می انگیزد.
حسینی با اشاره به اینکه جامعه در حال حاضر شرایط خاصی دارد تاکید کرد: نمایندگان مجلس جزو نخبگان ملت باید باشند و بتوانند برنامه برای چهار سال نمایندگی خود ارائه کنند که دست آنها اغلب در این بخش خالی است.
عباس زینلی شاغل آزاد نیز گفت: هر روز تبلیغات نامزدها بیشتر می شود و هر کسی با شیوه خودش سعی می کند رای جمع کند، اما هیچ کدام حرف جدیدی ندارند و درد اصلی مردم را نمی گویند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه از شنیدن حرفهای تکراری خسته شده است افزود: کاندیداها القاب، مهندس، دکتر و غیره را در پوسترهای و اقلام تبلیغاتی خود چاپ کرده اند، ولی اغلب آنها حتی یک خط برنامه برای خود ننوشتند.
این شهروند کرمانی اظهار داشت: پای حرف های نامزدها که می شینی، حرفهای شعاری می شنوی، من عقیده دارم برنامه ها باید شفاف مشخص شود تا بعدا مردم بتوانند عملکرد نماینده را رصد کنند.
نامزدها از دادن وعده های بدون برنامه خودداری کنند
یک فعال سیاسی استان کرمان با بیان اینکه نامزدها باید در ارائه برنامه های خود با شفافیت عمل کنند گفت: کاندیداها باید از دادن وعده هایی که در برنامه و وظایف آنها نیست خودداری کنند، چون این مساله بعدا به مطالبه تبدیل می شود و در صورتی که به آن عمل نشود، نارضایتی را بدنبال دارد.
سجاد صفاهانی افزود: به طور مثال ایجاد اشتغال جزو وظایف یک نماینده نیست، بلکه نماینده با تصویب قانون می تواند شرایط اشتغال را فراهم کند یا در جهت اجرای برنامه های اشتغال پیگیری های لازم را انجام دهد.
وی تاکید کرد: نامزدها در تبلیغات نباید منافع شخصی خود را دنبال کنند و زمانی که به نمایندگی هم انتخاب شدند، حقوق مردم را در نظر بگیرند تا شان مجلس بالا برود.
دبیر حزب سازندگی استان کرمان تاکید کرد: نامزدهای انتخابات مجلس می توانند با استفاده از نظرات کارشناسی صاحب نظران و نخبگان برنامه جامع در چارچوب وظایف قانونی ارائه دهند و آن را در طول مدت نمایندگی دنبال کنند.
وی با بیان اینکه هر نامزد ارتباط خوبی باید با بدنه اجتماعی برقرار کند تصریح کرد: تبلیغات کاندیداها نشان دهنده طرز تفکر و عملکرد او در طول نمایندگی است و رای دهندگان باید به این نکات توجه کنند.
کاندیداهای مجلس راهکارهای با برنامه را جایگزین شعار کنند
روزنامه نگار و صاحب امتیاز روزنامه کرمان امروز گفت: نامزدهای انتخابات مجلس در استان کرمان تاکنون برنامه خاصی که چهار سال نمایندگی آنها را پوشش دهد، مطرح نکرده اند و چیزی که تاکنون مشاهده می شود تنها شعار بوده است.
محمد فتح نجات افزود: اغلب نامزدها به صحبت ها و جریاناتی ورود می کنند که اصلا در جزو وظایف قانونی و تعریف شده نمایندگان در مجلس نیست.
وی تصریح کرد: از طرف دیگر داوطلبان ورود به مجلس از مشکلات و مسائل حوزه های انتخابیه خود بی اطلاع هستند و در شعارها و برنامه های خود هیچ اشاره ای به آن نمی شود.
این روزنامه نگار کرمانی بیان کرد: یک نامزد زمانی وارد رقابت می شود، اگر برنامه مشخصی برای رای دهندگان نداشته باشد جز اتلاف سرمایه و هزینه کاری انجام نمی دهد.
وی بیان کرد: مشکلات را امروز مردم جامعه می دانند و نیاز به تکرار از سوی نامزدها نیست، بلکه آنها باید راهکار عملی ارائه دهند و اکتفا کردن به شعارها عوامفریبانه دردی را دوا نمی کند.
فتح نجات با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در فرهنگسازی انتخابات ضعیف عمل کرده اند اظهار داشت: برخی ها نیز به شعارهای پوپولیستی علاقه دارند و در حقیقت نماینده را مجبور به طرح این شعارها و وعده های ناشدنی می کنند.
وی افزود: یک نامزد انتخابات باید بدون دیدگاه حزبی و جناحی برنامه ریزی دقیقی فقط در حوزه وظایف خودش ارائه برنامه کند تا شاهد حل ریشه ای مشکلات کشور باشیم.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه امسال همزمان با دیگر نقاط کشور در 9حوزه انتخابیه استان کرمان برگزار می شود.
در استان کرمان 190 داوطلب برای کسب 10کرسی نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند.
برچسب‌ها
کرمان انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی
پروندهٔ خبری
گام پنجم انتخابات مجلس، تبلیغات نامزدها

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/114921/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال