کرمان رصد

آخرين مطالب

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال خبر داد:حمایت صندوق ضمانت بخش تعاون از کارآفرینان / کارآفرینان می توانند از ظرفیت صندوق‌ کارآفرینی امید استفاده کنند وزارت رفاه

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از 300 مرکز مشاوره کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: مراکز مشاوره باید از حالت سنتی و کلاسیک خارج و به سمت نوآوری و خلاقیت هدایت شوند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور، اظهار کرد: در کشورهای دیگر در حوزه کارآفرینی بخش خصوصی با حمایت دولت، مرکزی ایجاد می‌کند تا امر کارآفرینی شکل بگیرد. در ایران نیز ظرفیت خوبی به لحاظ آموزشی وجود دارد و تمایل به کارآفرینی براساس شاخص‌های بین‌المللی دیده می‌شود ولی متاسفانه در اقدام به کارآفرینی، رتبه ما پایین است.
وی ادامه داد: یکی از بازیگران اصلی که می‌تواند مشوق این حرکت باشد مراکز مشاوره کارآفرینی هستند و ما معتقدیم حتی اگر آموزش مهارت کارآفرینی هم بدهیم کافی نیست و در کنار آن لازم است مشاوره هم ارائه شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این‌که 300 مرکز مشاوره کارآفرینی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در حوزه کسب‌وکار سنت ارائه مشاوره وجود دارد ولی در حوزه کارآفرینی این سنت وجود نداشته به همین دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبتکر این قضیه بوده است.
منصوری درباره‌ برگزاری این گردهمایی و استفاده از ظرفیت صندوق‌های کارآفرینی امید و ضمانت بخش تعاون توضیح داد: این نشست در واقع برای هماهنگی بیشتر در ایجاد انسجام در سطح ملی است و قرار است کانون ملی مراکز مشاوره کارآفرینی تاسیس شود. یکی از اهداف این نشست ایجاد مرجعیت و هویت شخصیت حقوقی و قانونی دفاتر مشاوره است و در گام اول بنا داریم از ظرفیت این دو نهاد استفاده کنیم.
وی ادامه داد: اگر کارآفرینان نیازمند منابع مالی هستند شرکت‌های مشاوره کارآفرینی به راحتی بتوانند آنها را ارجاع داده و از ظرفیت صندوق‌های کارآفرینی امید استفاده کنند. همچنین در خیلی از مواقع افراد ایده و نوآوری دارند ولی فاقد وثیقه و ضمانت هستند که در این نشست مقرر شد کسانی را که مراکز مشاوره کارآفرینی تایید می‌کنند صندوق ضمانت بخش تعاون بپذیرد و آنها را ضمانت کند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان این‌که مراکز مشاوره باید از حالت کلاسیک و سنتی خارج شده و به سمت استارت‌آپ‌ها و خلاقیت و نوآوری بروند، اظهار کرد: انتظار ما این است که دفاتر مشاوره کارآفرینی نوآور شوند و به جای نوشتن طرح توجیحی به حوزه‌های کارآفرینی و فعالیت‌های نوآورانه ورود پیدا کنند.
رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت بخش تعاون و صندوق کارآفرینی امید اظهارکرد: در بحث پرداخت هزینه دفاتر مشاوره باید مکانیزمی باشد که حالت « برد – برد » داشته باشد و در ازای این‌که چه کسب‌وکاری با مراکز مشاوره به موفقیت می‌رسد درصدی به عنوان حق‌الزحمه به مراکز مشاوره پرداخت شود.
وی ادامه داد: این هزینه نیز باید چند بخش شود و بخشی را متقاضی پرداخت کند تا قدر مشاوره را بداند .
مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌ گذاری بخش تعاون نیز در این نشست با بیان این‌که 70 درصد طرح‌هایی که به ما ارائه می‌شود غیرقابل اجرا بوده است، گفت: مراکز مشاوره باید مشروعیت داشته و بیشتر در زمینه ایده‌یابی و آگاهی فعالیت داشته باشند.
وی همچنین با اعلام این که رتبه بندی شرکتهای تعاونی به زودی آغاز می شود، تصریح کرد: در نظر داریم برون سپاری و ارزیابی از پروژه را داشته باشیم .
اصغر نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز با بیان این‌که در سال‌های اخیر مراکز مشاوره بیشتر دنبال بیزینس پلن و طرح‌های سودآور بوده‌اند، خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره باید به شکل تخصصی‌تر کار کنند و خود را ارتقاء بدهند. تاکید ما این است که موسسات و مراکز مشاوره بیشتر در حوزه‌های نوآوری بازار وارد شوند و پرداخت آنها به صورت حق‌الزحمه‌ای باشد.
وی با تاکید بر این که ما شکل جدیدی از خدمات به دفاتر مشاوره ارائه می دهیم و می خواهیم شکل سنتی را به شکل جدید ارائه کنیم، تاکید کرد: در این شکل نگاه ما نباید صرفا تجاری باشد.
وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید علاوه بر ایجاد کسب و کار جدید به دنبال توسعه کسب و کارها با ظرفیت تامین مالی موجود است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: بسیاری به دنبال ارائه برنامه‌های اشتغال هستند در حالیکه هم اکنون باید پا را فراتر بگذاریم و از ظرفیت مشاوره تخصصی کارآفرینی استفاده کنیم.
نورالله زاده گفت: مراکز مشاوره کارآفرینی می‌توانند در حوزه جغرافیایی و تخصصی با صندوق کارآفرینی امید همکاری کنند و از محصولات خاص استان‌های مختلف برای ایجاد نوآوری در بازار وارد شوند.
«جانی درمیان» رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی نیز در پایان گفت: یکی از دلایل مغفول ماندن اهمیت مراکز مشاوره کارآفرینی عدم اطلاع‌رسانی از فعالیت این مراکز است.
وی افزود: بسیاری از مراکز مشاوره با ارائه خدمات به شرکت‌های داخلی و خارجی در بحث فروش و صادرات بنگاه‌های تولیدی نقش قابل توجهی دارند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/114827/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان