کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیسی:

منطقه را از حضور آمریکا پاکسازی می کنیم سياسي

منطقه را از حضور آمریکا پاکسازی می کنیم
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی قیامتی برپا کرده است، گفت: به برکت خون حاج قاسم منطقه را از حضور آمریکایی پاکسازی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر یکشنبه در آئین اربعین سردار شهید سلیمانی در جمع مردم عزادار حاضر در مصلی امام علی ( ع) کرمان ضمن تسلیت سردار رشید اسلام گفت: عروج روح بلند او را که با ارواح مطهر شهیدان کربلا و روح نبی بزرگ اسلام و آسمانی شدنش را مبارک باد می گویم و به روح بلند ملکوتی او و هم رزمانش درود می‌فرستم.
وی با اشاره به چهلمین روز شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام افزود: شهادت او قیامتی برپا کرد و با اراده پروردگار دل‌ها متوجه او شد و او متوجه به وجه الله شد؛ شهید به وجه الله نظر می‌کند.
رئیسی با اشاره به اینکه همه چیز جز وجه الله نابود شدنی است، افزود: سردار سلیمانی شهید و کریم زندگی کرد تا به شهادت رسید، کرامت انسان را دارای یک روحیه و ظرفیتی می‌کند که فقط به خدا می‌اندیشد و فقط در زندگی برای او رضایت خدا مطرح است و محورش در زندگی خداست. تمام جوارح و جوانحش به خدا می‌اندیشد و می‌خواهد در مسیر خداوند متعال هر آنچه دارد حتی جانش را تقدیم کند. انسان که به این مقام رسید فقط خدا را می بیند، کریم به کسی نمی‌گویند که فقط اهل بخشش باشد بلکه فردی است هر چه دارد برای خدا قرار می‌دهد.
وی اخلاص، برای خدا اندیشه و عمل کردن را از مهم‌ترین ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی دانست و گفت: رمز بقای سردار سلیمانی و متوجه شدن دل‌ها به او اخلاصش است.
رئیسی اخلاص و دل دادگی به خدا را اولین ویژگی حاج قاسم برشمرد و گفت: کسی که با خدا باشد خداوند متعال هم با اوست و قلب‌ها در دست خداست. به دلیل اینکه او متوجه خدا شد خدا هم دل‌ها را متوجه او کرد؛ این اولین نکته در باب مکتب حاج قاسم است.
وصیت نامه سردار سلیمانی ولایت نامه است
وی دومین نکته در این مکتب را ولایتمداری سردار سلیمانی دانست و افزود: اگر وصیت نامه او هم نمی بود، شما که مشی و سلوک او را دیده بودید می‌گفتید او یک ولایتمدار واقعی است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه انسان ولایتمدار با ولایت شعار فرق می‌کند، گفت: ممکن است ولایتمداری بر زبان بسیاری از افراد جاری شود اما وقتی سخن از «ولی» است جای چون و چرا وجود ندارد.
وی با اشاره به وصیت نامه سردار سلیمانی گفت: وصیت نامه این سردار سر افراز جهان اسلام از اول تا آخر ولایت نامه است. همگان بدانید که عزت شما در تبعیت از ولی فقیه است؛ سخن سردار سلیمانی، پیام و کلامش هم همین نکته است و این در حالیست که حاج قاسم در عرصه ولایتمداری سر از پا نمی‌شناخت.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی سعادت را در آنچه ولی می‌خواست و صلاح می‌دانست، می‌دید، گفت: ولایتمداری شهید بزرگوار حاج قاسم در زمان امام نسبت به امام خمینی (ره) و در زمان جانشین به حق امام نسبت به مقام عظمای ولایت بود.
رئیسی عنوان کرد: سردار سلیمانی و مکتب او مردم باوری را به ما می‌آموزد؛ او مردم را باور داشت. در عالم، سیاست مداران دم از مردم داری می‌زنند و دکان داری می‌کنند اما در حقیقت مردم را باور ندارند.
وی با اشاره به تبعیت سردار سلیمانی از امام و رهبری گفت: حاج قاسم نظر مردم را تشریفاتی نمی‌دانست و در حقیقت مردم باور بود و نسبت به مردم متواضع، فروتن بود و همواره به آنها توجه می‌کرد.
رئیسی عنوان کرد: سردار سلیمانی به مردم و مظلومان عالم عشق می‌ورزید؛ به لبنانی‌ها، افغانی‌ها، پاکستانی‌ها، یمنی‌ها و… عشق می‌ورزید و به مظلومان عالم می‌اندیشید و توجه داشت.
وی از جمله ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی را عقلانیت دانست و گفت: برخی فکر می‌کنند انقلابی بودن به معنای کارهای زود گذر و احساسی است در صورتی که در دورن اندیشه انقلابی عقلانیت، بصیرت، دور اندیشی و عقل حساب گر قرار دارد و انقلابی بودن و نگاه انقلابی داشتن بسیار اهمیت دارد.
رئیسی عنوان کرد: سردار سلیمانی به خوبی دشمن، آمریکا و اسرائیل را و زبان آنها را می‌شناخت و می‌دانست زبان آنها زبان زور است و تنها راه در برابر آنها قدرت نشان دادن و اقتدار است.
شخصیت سردار سلیمانی نباید تحریف شود
وی با تاکید بر اینکه شخصیت سردار سلیمانی و امام بزرگوار ما نباید تحریف شود، افزود: جوانان ما مواضع حاج قاسم را دیده اند و حرفایش را شنیده اند ، با سلوک او آشنا هستند. بچه‌های ثارالله کرمان به خوبی مواضع او را می‌شناسند اگر او کار دیپلماسی در انجام ماموریت‌هایش کرده است در راستای تقویت مقاومت است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه راهبرد حاج قاسم راهبرد مقاومت است، افزود: کار دیپلماسی و ارتباطات او در جهت تقویت مقاومت و ایستادگی فعال بوده است.
روحیه تسلیم در مکتب حاج قاسم راه ندارد
وی گفت: هرگز روحیه تسلیم و کوتاه آمدن در قاموس حاج قاسم راه نداشته و در مکتب او راه ندارد. هرگز روحیه تسلیم و کوتاه آمدن در برابر دشمن در قاموس حاج قاسم راه نداشته و در مکتب او را ندارد.
رئیسی گفت: سردار سلیمانی یک انقلابی بود که انقلاب را با همه وجودش دوست می‌داشت. او به انقلاب می‌اندیشید به توسعه پیام‌های انقلاب اسلامی می‌اندیشید و تلاش می‌کرد که از همه تهدیدها در اطراف ما فرصت و قدرت بسازد. او در لبنان، افغانستان و همه کشورهای اطرافمان قدرت ساخت.
وی ادامه داد: یک حزب الله تشکیل شد دشمن آرام نداشت؛ اما سردار سلیمانی در همه کشورها یمن، لبنان، افغانستان و… حزب الله ایجاد کرد. به دست افغانی‌ها افغانستان را قدرتمند کرد و به دست یمنی‌ها از یمن قدرتی برای حفظ یمن و تمامیت یمن و ایستادگی در برابر دشمنان مردم مسلمان یمن ساخت.
وی گفت: سردار سلیمانی تهدیدها را تبدیل به فرصت و نیروهای آماده مستعد را تبدیل به قدرت کرد و او یک استراژیست به معنای واقعی کلمه بود. زبان دیپلماسی که زبان کوتاه آمدن نیست؛ زبان قدرتمند از موضع اقتدار و از موضع نظامی است که در فقط کرمانش شش هزار و 500 شهید به خون خفته و 19 هزار جانباز داریم؛ اینها برای استان و کشور قدرت و اقتدار ساخته است.
منطقه را از حضور آمریکایی‌ها پاکسازی می‌کنیم
وی گفت: این قدرت شدن نظام جمهوری اسلامی امروز در عالم سخن و پیام دارد به این مضمون که منطقه باید بدون حضور آمریکایی‌ها زندگی کند و ما به برکت خون حاج قاسم منطقه را از حضور آمریکایی پاکسازی خواهیم کرد.
وی گفت: روزی که شهید بهشتی به شهادت رسید خیلی‌ها نگران بودند و حزب اللهی‌ها در رنج بودند؛ اما هیچ خونی مثل خون شهید بهشتی توان برملا کردن چهره منافقین و در هم پیچیدن طومار نفاق و جریان بنی صدر را نداشت.
رئیسی با اشاره به اینکه خون شهید سلیمانی قیامتی برپا کرده است، گفت: آئین تشییع سردار سلیمانی قله و یوم اللهی رقم زد که دل‌ها را بهم نزدیک تر کرد و این دل‌ها با تمام وجود به آمریکا و سیاست‌هایش نفرت می‌ورزند و مردم بیش از هر زمان نسبت به آمریکا خشم دارند.
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: پیام مقاومت ملت ایران مخابره شد و امروز آمریکا و اروپا فهمیدند که اگر در منطقه خطایی بکنند باید دست به سر و سر به زیر تسلیم نیروهای ایران شوند که از این حرکت جلوه‌هایی در خلیج فارس مشاهده کردید؛ که نسبت به آمریکایی‌ها چگونه آنها را دست به سر و سر به زیر تسلیم دیدید و این وضعیت در انتظار همه کسانی است که چشم به ایران دارند.
وی گفت: حضور مردم و حرکت‌های افتخارآمیز نیروهای مسلح و سپاه در زدن و کوبیدن پایگاه آمریکا این قدرت را برای ایران ایجاد کرده است. امروز بیش از هر زمانی مردم به پاکی و طهارت این نظام و ارزش‌های الهی که حاج قاسم و شهدا بر آن پافشاری کردند، اعتقاد دارند و امیدوار به کارآمدی نظام هستند.
هاضمه انقلاب فساد نمی‌پذیرد
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمانی در منطقه و کشور این ارزش‌ها رونق، بازار، طرفدار و ارادتمند دارد، گفت: اگر مردم در گوشه و کنار آهنگی از فساد، کجی و انحراف می‌شوند بدانند که هاضمه انقلاب فساد نمی‌پذیرد و دست قدرتمند ملت به تبعیت از مقتدای بصیرت آفرینمان اجازه نخواهد داد در هیچ گوشه‌ای از نظام فساد لانه کند.
وی گفت: امروز پرچم مقاومت در دست مقتدای بصیرت آفرین ماست و ما سربازان ولایتیم و امیدواریم به گونه‌ای عمل کنیم که مورد رضای حاج قاسم است.
وی گفت: بسیاری از مشکلات راهکارش در دستان توانای کشور است تمام مشکلات و گره‌ها به برکت خون مطهر حاج قاسم گشوده خواهد شد. ما به بزرگمان، به عزیز دلمان، به ولی فقیه زمانمان به امام و مقتدایمان عرض می‌کنیم هم سخنان شما را و هم وصیت نامه سردار سپاه اسلام شنیدیم.
وی ادامه داد: فرازهای بلند وصیت نامه برای همه ماست ما همه مخاطبیم، خطاب به ملت ایران خطاب به نخبگان خطاب با سیاسیون علما و مسئولان و حاج قاسم سلیمانی به همه وصیت کرد.
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: او از ما میثاق با خون مطهرش و عمل به وصایا را می‌خواهد. امروز دست اندرکاران و همه کسانی که کمک می‌کنند بدانند تلاش و مجاهدت برای خدا و شکر گزاری به درگاه خداست.
رئیسی عنوان کرد: امروز همه ما بدانیم که مهمترین شکر این نعمت رفع مشکلات مردم است؛ به ویژه مردم عزیزی که به دلایل مختلفی ممکن است دچار محرومیت باشند.
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: دشمن ستیزی، دشمن شناسی، مقاومت در راه هدف، امید به آینده، هرگز مأیوس نشدن در راه مجاهدت و حرکت مجاهدانه داشتن پیام حاج قاسم به همه بازماندگان است.
ادامه دارد…

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/114749/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند