کرمان رصد

آخرين مطالب

سردار سلیمانی الگوی مجاهدت و اخلاص است سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد- سید ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه در نشست با قضات و کارکنان اداری دستگاه قضائی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلاور جهان اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های سردار سلیمانی می‌توان به اخلاص، عمل صالح، برای خدا اندیشه کردن، برای خدا عمل کردن، برای خدا در آشکار و پنهان مجاهدت کردن اشاره کرد.

وی ادامه داد: اخلاص او امروز در صدر ویژگی‌ها و شاخص‌های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است و به مثابه آیه «سیماهم فی وجوههم من اثر السجود» در چهره او آثار بندگی هویدا بود.

رئیسی عنوان کرد: امروز شهید حاج قاسم سلیمانی برای همه ما به عنوان یک الگو در زمینه مجاهدت و اخلاص، مردم داری، ایستادگی در مقابل دشمن و موانع و احساس ضعف نکردن تبدیل شده است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه موانع پیش روی همه هست، افزود: ما در آشکار ندیدیم که شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل موانع و مشکلات پیش رویش، نسبت به حرکت عظیم پاکسازی منطقه از لوث وجود خناثان درد دل بکند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه موانع بسیار بر سر راه سردار سلیمانی مانع از کار او نمی‌شد، افزود: سردار سلیمانی معقتد بود باید موانع را پیگیری کرد.

سردار سلیمانی شاگرد لایق مکتب ولایت بود

وی گفت: نگاه سردار سلیمانی در برابر موانعی که دشمن ایجاد می‌کرد و مشکلاتی که در انجام ماموریت‌هایش داشت؛ به چهره مصمم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا بود از ایشان نیرو و درس ایستادگی می‌گرفت.

رئیسی ادامه داد: او در مکتب امام خمینی (ره) و مکتب جانشین به حق ایشان، درس ایستادگی و مقاومت می‌گرفت و حقیقتاً شاگرد لایق مکتب ولایت بود. سفارش سردار سلیمانی به همه ما این است که در این مسیر نباید دچار سستی، درجا زدن و توقف کردن شویم.

رئیسی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در برابر مشکلات صرفاً به دنبال راه حل بود نه گله کردن و فقط حرف زدن، افزود: باید با ایستادگی، مقاومت، پشتکار و نگاه به اهداف مهم انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد تلاش کرد.

وی گفت: سردار شهید سلیمانی در وصیت نامه‌اش به ما می‌گوید که باید برای تبعیت از ولی فقیه، اجرای عدالت و مبارزه با فساد سر از پا نشناخته تلاش کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بیش از شش هزار شهید و 20 هزار جانباز استان کرمان افزود: امروز خدمت به مردم در سراسر کشور به ویژه در استان کرمان بر کسی پوشیده نیست.

وی خدمت به مردم را سند افتخار دانست و گفت: افرادی که مورد ظلم قرار می‌گیرند باید احساس کنند که دادگستری حق آنها را می‌گیرد و گره از کارشان باز می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه دادگستری باید ملجا و پناه مردم باشد، افزود: در گزارش رئیس کل دادگستری استان کرمان مشکلاتی مطرح شد؛ اما در حال حاضر نیروی انسانی موجود در دادگستری و سازمان‌های قوه قضائیه همین میزان فعلی است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی دادگستری استان کرمان نیاز به تقویت دارد، گفت: از تلاش مجموعه دادگستری کرمان به ویژه به دلیل کاهش موجودی پرونده‌ها تشکر می‌کنم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات انجام شده در استان کرمان گفت: باید با کار مضاعف کمبود نیروی انسانی، اعتبارات و تجهیزات را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و کمبودهای استان کرمان بررسی و تا حد امکان رفع می‌شود، افزود: روز گذشته 56 گزارش مفصل در خصوص کرمان مطالعه کرده و در جریان وضعیت استان هستم و در گذشته هم وضعیت را رصد می‌کردم.

رئیسی در خصوص پرونده‌های قضائی عنوان کرد: باید هر پرونده‌ای که امکان دارد، با صلح و سازش ختم شود که در این خصوص می‌توان به پرونده‌هایی نظیر اختلاف خانوادگی، برخی پرونده‌های ملی و… اشاره کرد.

لزوم ساماندهی اتباع خارجی در استان کرمان

وی گفت: در خصوص شوراهای حل اختلاف لایحه‌ای تهیه کرده و به دولت داده‌ایم که به مجلس برود؛ با این لایحه صلاحیت‌های قانونی شوراها مشخص می‌شود.

رئیسی افزود: اجازه نمی‌دهیم تحت هیچ شرایطی امنیت مردم به خطر بیفتد و با کسانی که امنیت را مخدوش می‌کنند برخورد عبرت آموزی می‌کنیم. باید در شورای تأمین استان کران در رابطه با اتباع خارجی و ساماندهی آنها تدابیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا در منطقه، استان کرمان و شرق کشور امنیت برقرار است، افزود: نباید اجازه دهیم قاچاقچیان مواد مخدر و جرایم خشن سازمان یافته تحت هیچ شرایطی امنیت منطقه را به خطر بیاندازند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه کرمان استان معدنی و کشاورزی کشور است، افزود: نیروی متراکم انسانی این استان به ویژه جوانان می‌توانند در کارآمدی نظام اقتصادی کشور مؤثر باشند. همچنین معادن بسیار خوبی در استان کرمان داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مساله تأمین امنیت در استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: کرمان جزو مناطق محروم کشور است و موضوعی که رئیس کل دادگستری کرمان نسبت منطقه محروم اشاره کرد قابل بررسی است. بعضی از نقاط در استان کرمان می‌توانند مشمول این قضیه باشند بخش‌هایی که عنوان محروم پیدا می‌کند حتماً از مزایای لازم برخوردار می‌شوند.

وی افزود: اقدامات انجام گرفته در راستای اقامتگاه موقت خوب است اما باز هم تاکید می‌کنم قرارهای تأمینی که می‌تواند کارشان به زندان کشیده نشود مورد تاکید ماست. همیشه به قضات تاکید شده که تا حد امکان از ورود افراد به زندان جلوگیری شود.

لزوم اتخاذ تصمیمات دقیق اقتصادی برای پاک کردن فقر از چهره جامعه

وی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد را زیبنده نظام اسلامی ندانست و گفت: ما در کشوری حضور داریم که بزرگوارانی همچون سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی به ما پیام یکپارچگی، اخلاص، صفا و دلدادگی به خدا را داده‌اند.

رئیسی افزود: جامعه‌ای سالم است که در پرتو ولایت مزین به اخلاق و معنویت باشد. فقر زیبنده جامعه ما نیست چهره زیبای جامعه ما نباید با فقر مورد آسیب قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد این فقر از خانواده‌های فقیر رخت بربندد و این مساله جز با تصمیمات دقیق اقتصادی و تصمیمات دقیق مالی و پولی امکانپذیر نیست. فقر محصول بی عدالتی‌های اجتماعی در همه جوامع است.

رئیس قوه قضائیه گفت: جامعه ما جامعه عامل به معروف و ناهی از منکر است باید مسائل را با نگاه خیرخواهی و نظر خواهی پی گیری کنید و شاهد پشتوانه اجرای طرح‌های ملی و نظارت بر قانون خواهیم بود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از پشتوانه‌های مهم اجرای عدالت و قانون در کشور دانست و تصریح کرد: این نظارت همگانی یک موهبت و یک نعمت است و مردم ناظران ما هستند و در خصوص کاستی‌ها تذکر می‌دهند.

رئیسی با تاکید بر لزوم پی گیری برای رفع کاستی‌ها، گفت: در خصوص تخلفات اداری برخورد با افراد متخلف باید انجام شود و این به معنای تضعیف دستگاه نیست.

وی با اشاره به لزوم پرداخت بدهی مالی اعم از مهریه افزود: باید توجه داشت که نگه داشتن کسی که اعسار دارد در زندان، برای طلبکار پول نخواهد شد. باید به این افراد مهلت داد تا بدهی خود را پرداخت کنند چرا که ماندن آنها در زندان سودی ندارد؛ مهریه دینی است که به عهده زوج است که باید پرداخت شود.

رئیسی یادآور شد: از همکاران قضائی می‌خواهم با مردم مهربان رفتار کنند و از موضع قانون مقتدر پیش روند به صورتی که مجرمان و مفسدان احساس خطر و مظلومان احساس امنیت و آرامش کنند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/114660/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل 9 استان

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی