کرمان رصد

آخرين مطالب

رقابت تنگاتنگ تبلیغات در کرمان

هزینه میلیاردی برای حل مشکلات اقتصادی/ تنور وعده‌ها داغ شد سياسي

هزینه میلیاردی برای حل مشکلات اقتصادی/ تنور وعده‌ها داغ شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان – تبلیغات مجلس در کرمان در حالی ادامه دارد که در اوج مشکلات اقتصادی برخی از کاندیداها هزینه‌های هنگفتی برای توزیع پوسترهای رنگانگ و افتتاح ستادهای خود کرده‌اند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 9 حوزه انتخابیه اصلی استان کرمان رسماً شروع شده و طبق قانون 176 ساعت زمان برای تبلیغات در اختیار کاندیداهای کسب 10 کرسی مجلس شورای اسلامی در استان کرمان قرار گرفته است.
دو میلیون و 100 نفر واجد شرایط رأی در کرمان
طبق آمار موجود در حال حاضر دو میلیون یکصد نفر در بزرگترین استان کشور واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند که از این تعداد 69 هزار نفر رأی اولی می‌باشند.
همچنین طبق اعلام استانداری کرمان 992 صندوق اخذ رأی سیار و هزار و 328 صندوق رأی ثابت برای اخذ رأی مردم در 23 شهرستان استان کرمان در نظر گرفته شده است.
در حالی که این روزها مهمترین مشکلات مردم معیشتی و مشکلات اقتصادی است، در کمال تعجب برخی از نماینده‌های مجلس که شعارشان محرومیت زدایی و حل مشکلات مردم است. هزینه‌های زیادی برای انتخابات و تبلیغات می‌کنند.
در کنار زرق و برق ستادهای تبلیغاتی برخی از کاندیداها هزینه‌های هنگفتی که انجام شده است اما برخی نیز با انجام تبلیغات مردمی سعی دارند با کمترین هزینه‌ها پیام‌های تبلیغاتی خود را به مردم منتقل کنند.
تبلیغات مجازی افزایش یافت
اما بیشترین حجم تبلیغات در استان کرمان در فضای مجازی در حال انجام است، با شروع رسمی تبلیغات اینستا گرام، تلگرام و واتس آپ مملو از پیام‌هایی است که مردم را به رأی دادن به یک کاندید خاص دعوت می‌کنند.
همچنین عضویت ناخواسته در گروه‌های مختلف اپلیکشین های فضای مجازی نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که کاندیداها به خود اختصاص داده‌اند.
لیست‌های ناقص اصلاح طلبان و اعتدالیون
اما در شهرستان‌های کوچک‌تر که زمینه تبلیغات قومی و طایفه‌ای وجود دارد تبلیغات شکل‌های جالبی به خود می‌گیرد که شامل گستردن سفره‌های وعده‌های غذایی، نصب پوستر بر روی خودروها، سخنرانی و ایجاد کمپین‌های انتخاباتی و دادن وعده‌هایی است که گاه حتی از عهده نمایندگان مجلس به کلی خارج است.
هر چند هنوز گرایش‌های اصلاح طلب و اعتدالیون به لیست‌های مشخص نرسیده‌اند و یا به صورت ناقص در برخی از حوزه‌ها لیست داده‌اند اما اصولگرایان لیست‌های خود را ارائه کرده‌اند و با اتحاد و انسجام بیشتری وارد میدان شده‌اند.
لیست شورای نیروهای انقلاب اسلامی
با این وجود اصولگرایان هنوز به نام مشترک در شهر کرمان نرسیده‌اند و قرار است طی ساعت‌های آینده نام دو کاندید مورد نظر اعلام شود.
همچنین لیست مورد حمایت نیروهای انقلاب اسلامی در استان کرمان به شرح زیر است؛ در حوزه انتخابیه بم (شهرستان‌های شرق استان کرمان) موسی غضنفر آبادی، حوزه بافت حمدالله منظری، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان خانم عفت شریعتی، حوزه انتخابیه رفسنجان و انار علی جلالی، حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج آقای شکرالهی، حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر سیداحمد حسینی، حوزه انتخابیه شهربابک حسین فتاحی و حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد بهنام سعیدی.
9 حوزه انتخاباتی و 10 کرسی مجلس
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان در گفتگو با مهر لیست نهایی کاندیداها مجلس در استان کرمان را اعلام کرد.
عباس تقی‌زاده بیان کرد: در کرمان 9 حوزه انتخاباتی وجود دارد که برای کسب 10 کرسی موجود برای استان کرمان در مجلس کاندیداها به رقابت خواهند پرداخت.
وی بیان کرد: تبلیغات در کرمان آغاز شده و تا ساعت 8 روز اول اسفند ادامه خواهد یافت و در این راستا تذکرات لازم به ستادهای کاندیداها اعلام شده است.
رقابت 23 زن و 167 مرد در انتخابات کرمان
وی گفت: 190 نفر در کرمان به رقابت خواهند پرداخت که شامل 23 زن و 167 مرد هستند.
تقی زاده با بیان این مطلب که 190 نامزد تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در استان کرمان از سوی شورای نگهبان اعلام شده است اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه 8 نامزد، حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر 15 نامزد، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد 12 نامزد، در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار 21 نامزد (19 مرد و 2 زن)، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان 20 نامزد (18 مرد و 2 زن)، در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر 29 نامزد (23 مرد و 6 زن)، در حوزه انتخابیه شهربابک 22 نامزد (21 مرد و یک زن)، در حوزه انتخابیه کرمان و راور 54 نامزد (42 مرد و 12 زن)، در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج نیز 9 نامزد تأیید صلاحیت شدند.
وی با اشاره به اینکه رأی گیری در 2 هزار و 250 شعبه اخذ رأی انجام خواهد گرفت تصریح کرد: از این تعداد شعب اخذی رأی 1328 شعبه ثابت و 922 سیار خواهد بود.
نصب هرگونه علائم تبلیغاتی روی خودرو ممنوع است.
راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی ممنوع است
رئیس پلیس راهور استان کرمان نیز از ممنوعیت هرگونه علائم و نقوش تبلیغاتی و تجاری بر روی خودرو و برخورد با خودروهای متخلف خبر داد.
سرهنگ یوسف نجفی افزود: برابر ماده 207 آئین نامه راهنمایی و رانندگی نصب هر نوع علائم و پلاک‌های متفرقه و همچنین الصاق نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه‌ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسایل نقلیه به منظور تجارت، تبلیغ، نمایش و سایر موارد ممنوع است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس مأموران پلیس راهور در صورت مشاهده اینگونه تخلفات، اعمال قانون و جریمه راننده متخلف را انجام خواهند داد و صاحب خودرو نیز باید نسبت به پاک کردن بدنه خودرو از هرگونه نوشتار یا الصاق عکس اقدام کند.
رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به شروع تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع شامل انجام تبلیغات کاندیداها بر روی خودروها نیز می‌شود که لازم است شهروندان از انجام اینگونه مسائل خودداری کنند.
تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنج شنبه 24 بهمن آغاز شده است و تا ساعت هشت صبح یکم اسفند ادامه دارد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/114619/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار

فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته کرمان اعلام شد

قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

فیلم| بارش تگرگ در راین کرمان

ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

رقابت 2 هزار و 2٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان