کرمان رصد

آخرين مطالب

تنور داغ انتخابات و نان سوخته برخی نامزدها مقالات

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - هر چند تنور انتخابات از 24 بهمن سال جاری بیش از پیش و به شکل رسمی داغ شده اما تعداد اندکی از نامزدها و طرفداران آنها با اقدامات نادرست و تخریب رقیبان خود بعد از سوختن پر و بالشان مجبورند نان سوخته‌شان را از تنور انتخابات در بیاورند و راه دیگری را ادامه دهند.

 انتشار اکاذیب توسط تعدادی اندک از نامزدهای مجلس شورای اسلامی به منظور تخریب سایر نامزدها اقدامی غیراخلاقی است که با نظارت قوی دستگاه قضایی و پلیس می تواند علاوه بر تخریب خود شخص و طرفدارانش، راه ورود فرد خاطی را به بهارستان برای همیشه مسدود کند.
هر چند بی تقوایی های این قبیل افراد نمی تواند محبوبیت و جایگاه نامزدهای خدامحور و مردمی را در انظار ملت بصیر ایران خدشه دار کند اما ایجاد تشنج و بی اعتمادی بین آحاد مختلف جامعه آنهم در عرصه و برهه حساسی چون ایام تبلیغات انتخاباتی و موعد برگزاری انتخاباتی سرنوشت ساز می تواند زمینه بروز مشکلاتی چون ناآرامی ها را موجب شود.
در حالی که ملت بصیر و ولایی ایران سره را از ناسره تشخیص می دهند و با دقت نظر و تحت ولای ولی امر مسلمین جهان نماینده اصلح خود را با معیارهای ولایی و تخصص به مجلس می فرستند اما می طلبد بیش از پیش در انتخاب نامزد اصلح دقت نظر و اهتمام ویژه داشته باشیم.
از طرفی پلیس تخصصی فتا به طور پیوسته فضای مجازی را به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی رصد می کند و این خود عاملی برای پیشگیری از جرائم مختلف در این فضا است اما هستند افرادی که در کارزار تبلیغات، دنیا و آخرت خود را به نیت تامین منافع فدای چند صباحی از دنیای دیگران می کنند.
تنور انتخابات در استان کرمان نیز همانند سایر مناطق دیگر کشور داغ داغ است، این را جلسات پنهان و آشکار، برپا شدن ستادهای انتخاباتی، رفت و آمد و ترافیک اطراف ستادهای نامزدها و البته چهره شهر که مملو از پوسترهای تبلیغاتی است می گوید.
شور و اشتیاق نامزدها برای دستیابی به کرسی های بهارستان به منظور سهیم بودن در رفع مشکلات مختلف کشور ستودنی است، اما باید در این بین مراقب افرادی که صرفا برای تامین منافع خود و اطرافیانشان عزم را برای به دست آوردن جایگاهی در خانه ملت جزم کرده اند باشیم زیرا این افراد همانطور که سابق بر این هم نمونه هایشان را دیده ایم در صورت رسیدن به خواسته شان نه تنها دردی از دل این ملت بر نمی دارند بلکه استخوانی می شوند لای زخم هایمان.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز که فرمایشاتشان فصل الخطاب و چراغ راه همه ولایتمداران بوده و هست نیز 16 بهمن سال جاری در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم فرمودند:
نباید با حاشیه‌سازی و حرف‌های دلسرد کننده انتخابات را از رونق انداخت
ایشان با ابراز تأسف و انتقاد از برخی حرف‌های حاشیه ساز در زمینه انتخابات تأکید کردند: وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه سازی، سخنان گوناگون و حرفهای دلسرد کننده آن را از رونق انداخت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تلاش همیشگی دشمنان ایران برای خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات را مسئله‌ای طبیعی خواندند و افزودند: وقتی برخی رسانه‌های خائن خارجی، جمعیت عظیم میلیونی ملت را چند هزار نفره می‌خوانند اما تحرک چند صد نفر در خیابانها را به اسم ملت ایران جا می‌زنند، طبعاً مردم به این رسانه‌ها اعتماد نمی‌کنند البته به شرطی‌که از داخل به این رسانه‌ها مایه تبلیغات سوء داده نشود.
رهبر انقلاب تأکید کردند: گویندگانی که تریبون دارند یا به‌واسطه جایگاه خود می توانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگنمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید.
ایشان انتخابات در ایران را جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان خواندند و خطاب به افراد حاشیه‌ساز افزودند: وقتی شما به دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند.
رهبر انقلاب با ابراز تعجب از سخنان برخی که به‌وسیله انتخابات به جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال می برند، گفتند: چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است.
جوری حرف نزنیم که مردم دلسرد شوند
ایشان افزودند: در انتخابات مجلس بارها بعضی افراد نامه دادند که تقلب شده یا اشکال دارد، بنده نیز هیأت هایی تعیین کردم که با دقت رسیدگی کردند و بعد معلوم شد این گزارش ها و نامه ها درست نبوده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: از دشمن نمی شود گلایه کرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و اینجور نشود که بگوییم مردم شرکت کنید اما در عین حال، به غلط، جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.
زمان رسمی و قانونی تبلیغات از 24 تا 30 بهمن ماه خواهد بود و روز اول اسفندماه روز سکوت تبلیغاتی و روز دوم اسفندماه زمان برگزاری انتخابات است.
 
 
 
 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/114572/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی