کرمان رصد

آخرين مطالب

آرایش سیاسی احزاب کرمان برای ورود به میدان انتخابات سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - در آستانه آغاز تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، احزاب و جناح های عمده سیاسی استان کرمان با تکمیل فهرست کاندیداهای مورد حمایت خود، آماده ورود و رقابت در این میدان حساس شده اند.

به گزارش ایرنا، با انتشار اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان داوطلبان نمایندگی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از اتمام مراحل بررسی توسط شورای نگهبان، هیات های نظارت و اجرایی، از 24بهمن نامزدها وارد عرصه تبلیغات نفسگیر انتخاباتی می شوند تا بخت خود را برای ورود به بهارستان بیازمایند.
عرصه سیاسی و انتخاباتی استان کرمان در هفته های گذشته به دلایل متعدد کمترین کنش و تحول را شاهد بود و احزاب و گروه های سیاسی ترجیح داده اند تا به آرامی و در سکوت برنامه های انتخاباتی خود را بدون حاشیه طرح ریزی کنند، هرچند در این میان جناح اصلاح طلب برخی گلایه ها را از رد صلاحیت بعضی از چهره های شاخص خود ابراز کرد.
البته در این میان بحث انتخابات در فضای مجازی و غیر رسمی رونق و گرمی بیشتری دارد و برخی داوطلبان و هوادارن آنها تحرکات خود را بیشتر کرده اند و اخبار آخرین تغییرات و تحولات انتخاباتی در شبکه های اجتماعی و صفحات مجازی منتشر می شود.
بررسی های نشان می دهد که احزاب، گروه ها و فعالین سیاسی استان کرمان تا آخرین لحظه همچنان با مشورت و رایزنی درصدد ارائه بهترین فهرست انتخاباتی برای حضور موفق و موثر در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی هستند که نگاه اجمالی به آن داریم.
اصولگرایان حرکت مطمئن اما چراغ خاموش
جناح اصولگرای استان کرمان با توجه به اینکه در بحث رد صلاحیت ها با چالش خاصی مواجه نشد، با تشکیل شورای هماهنگی نیروها و تشکل‌های ولایی استان کرمان میان نیروهای خود سعی در یکپارچه سازی نامزدهای انتخاباتی خود کرده است و باید منتظر لیست واحدی برای سراسر استان باشیم.
هرچند اصولگرایان کرمان از میزان رای سنتی خود طبق تجارب ادوار گذشته تقریبا مطمئن هستند، اما با توجه به اینکه در انتخابات دوره دهم مجلس اکثریت نمایندگان استان از فهرست نیروهای اصلاح طلب و اعتدال انتخاب شدند، پیش بینی می شود که اصولگرایان با قدرت بیشتری وارد عرصه تبلیغات شوند.
عضو ارشد شورای هماهنگی نیروها و تشکل‌های ولایی استان کرمان با اشاره به آمادگی برای ورود به میدان انتخابات گفت: آخرین رایزنی ها و تصمیم ها در حال انجام است و در نظر داریم برای تمامی 9 حوزه انتخابیه استان نامزد های قدرتمند و خوشنام معرفی کنیم.
محمد تکلو زاده افزود: شورای هماهنگی نیروها و تشکل‌های ولایی استان کرمان عصر امروز(چهارشنبه) جمع بندی نظرات خود را در رابطه با کاندیداهای مورد حمایت اعلام می کند و سعی می کنیم در فهرست نهایی از همه ظرفیت نیروهای تشکل استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: این دوره از انتخابات از اهمیت بسیار ویژه ای به لحاظ شرایط کشور برخوردار است و نیروهای ولایی حضور پر رنگی در آن خواهند داشت.
این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: با توجه به حضور گسترده مردم استان کرمان در حماسه راهپیمایی 22 بهمن و قدردانی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، پیش بینی می کنیم میزان مشارکت در انتخابات بیش از دوره های قبل باشد.
آمادگی جبهه اعتدال کرمان برای حضور در انتخابات
گروه های اعتدال گرا کرمان پس از توفیق در انتخابات 2 دوره اخیر ریاست جمهوری و انتخابات مجلس دهم، فعالیت خود را به نحو چشمگیری افزایش داده اند و حضور فعالی در ایام انتخابات دارند.
اعتدالیون استان کرمان سیاست های انتخاباتی خود را بر اساس ارزیابی از انتخابات های اخیر قرار داده اند و بر اساس آخرین اخبار نسبت به دوره گذشته تغییراتی را در فهرست انتخاباتی خود خواهند داشت.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان کرمان گفت: نیروهای اعتدال برای هشت حوزه انتخابیه استان کرمان کاندیداهای خود را مشخص کرده است و تنها در حوزه جیرفت و عنبر اباد هنوز به جمع بندی نرسیدیم و ممکن است کاندیدایی معرفی نشود.
محمد رحیم ابوسعیدی افزود: در انتخابات مجلس یازدهم در ائتلافی با شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمان برای برخی حوزه ها کاندیدای مشترک معرفی خواهیم کرد و تصمیمات در اطلاعیه های بعدی منتشر می شود.
وی با اشاره به پخش برخی شایعات مبنی بر حضور نیافتن در انتخابات تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر اغلب گرایش های فکری و سیاسی استان در انتخابات نامزد دارند، دلیلی برای شرکت نکردن و ندادن فهرست نداریم.
ابوسعیدی تصریح کرد: همه وظیفه داریم تا به هر وسیله در این انتخابات شرکت کنیم و با رای خود زمینه تقویت نظام و کشور را در شرایط فعلی حفظ کنیم.
اصلاح طلبان کرمانی گلایه مند اما حاضر در صحنه
نیروها و فعالان اصلاح طلبی در استان کرمان در دو دهه اخیر به رغم دلخوری و گلایه مندی از حذف کاندیداهای خود در مراحل احراز و تایید صلاحیت تقریبا در تمامی انتخابات حضور فعالانه ای داشته اند و گرمی به تنور انتخابات داده اند.
احزاب و گروه های اصلاح طلب کرمان با تاثیر از شرایط این نیروها در کشور فعالیت پر فراز و نشیبی را تجربه کرده اند، بطوریکه هر گاه با اقبال عمومی مواجه شده اند، نامزدهای این جریان نتایج درخشانی در رای گیری ها کسب کرده اند.
در جریان انتخابات پیش روی مجلس یازدهم این جریان سیاسی با رد صلاحیت تعدادی از چهره های موثر خود روبرو شد که صدای برخی فعالان اصلاح طلب را درآورد، اما با توجه به آخرین اخبار غیر رسمی جبهه اصلاحات با کاندیداهای حداقلی وارد رقابت انتخاباتی می شود.
عضو هیات رییسه جبهه اصلاح طلبان استان کرمان گفت: شورای عالی اصلاح طلبان هم تصمیم را به استان ها واگذار کرده و ما نیز در استان کرمان در کرسی های قابل رقابت در انتخابات شرکت خواهیم کرد.
محمد رضا نژاد حیدری افزود: با توجه به نتایج تایید صلاحیت نامزدهای این جبهه، در اغلب حوزه های انتخابیه استان نامزدهای مورد حمایت خود را معرفی می کنیم، اما برای سه حوزه به احتمال زیاد فهرست انتخاباتی داده نمی شود.
وی تصریح کرد: تصمیم شورای اصلاح طلبان استان کرمان با وجود نداشتن کاندیدای مورد نظر در برخی حوزه های انتخاباتی، بر مشارکت فعال در انتخابات مجلس یازدهم است.
استان کرمان با 9حوزه انتخابیه دارای 10کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است .
برچسب‌ها
کرمان اصولگرایی مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی
پروندهٔ خبری
گام چهارم انتخابات مجلس، تبلیغات نامزدها

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/114441/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان