کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

تعداد تخت‌های بیمارستانی استان کرمان به بیش از 10 هزار خواهد رسید گفتگو

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به سند 1404 و چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این سند گفت: پیش بینی شده در سال 1404 تعداد تخت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان از 3000 به 5000 تخت برسد که 30 درصد به بخش خصوصی و 70 درصد به بخش دولتی افزوده می شود ضمن آنکه در کل استان کرمان پیش بینی 10 هزار تخت بستری در بخش درمان در نظر گرفته شده است.

دکتر "حمید رشیدی نژاد" در جمع خبرنگاران درباره عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در طول انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارزوئیه، بافـت، بردسـیر، رابر، راور، زرند، شـهربابک، کرمان و کوهبنان 9 شهرستان استان با جمعیت حدود یک میلیون و 256 هزار و 204 نفر هستند که امور مربوط به بهداشت و درمان آنها بر عهده دانشگاه علوم پزشـکی کرمـان است اظهار کرد: این دانشگاه دارای 22 بیمارســتان با 2943 تخت فعال است که 12 بیمارستان آن دانشگاهی، چهار بیمارستان خصوصی، یک بیمارستان خیریه و پنج بیمارستان مربـــوط بـــه ســـایر نهادها و ارگانها می باشد.
وی با بیان اینکه در سال 97 در مجموع در این بیمارسـتانها به 219 هزار و 793 بیمار بستری و 3 میلیون و 475 هزار و 895 بیمار سرپایی ارائه خدمات شده است تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در منطقه جنوب شرق کشور به عنوان دانشگاه قطب شناخته می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 700 تخت بستری در سطح استان کرمان وجود داشت، که اکنون فقط در سطح دانشگاه علوم پزشکی دو هزار و 943 تخت بستری فعال وجود دارد ادامه داد: اکنون در سطح شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان 22 بیمارستان وجود دارد ضمن آنکه در سطح دانشگاه نیز 395 تخت بستری ویژه در بخش های سی سی یو، آی سی یو، آی سی یو نوزادان و آی سی یو اطفال در بیمارستان دانشگاهی و غیر دانشگاهی فعال است.
وی با بیان اینکه اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمان 127 تخت دیالیز وجود دارد، افزود: در بخش سرپایی شیمی درمانی در حال حاضر 48 تخت در کلینیک فوق تخصصی جواد الائمه، 6 تخت در بیمارستان افضلی پور و 7 تخت در بیمارستان باهنر و در بخش بستری شیمی درمانی 48 تخت آنکولوژی در بخش آنکولوژی بالغین بیمارستان باهنر و 19 تخت آنکولوژی در بخش آنکولوژی اطفال بیمارستان افضلی پور فعال است.
رشیدی نژاد یکی از فعالیت های درمانی در دانشگاه علوم پزشکی را انجام پیوند عضو عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پیوند مغز استخوان از نوع اتولوگ، پیوند کبد، قرنیه و کلیه صورت می گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، استان کرمان را یکی از قطب های پیوند کبد عنوان کردکه تاکنون 64 عمل پیوند کبد در کرمان انجام شده است تصریح کرد: 1134 پیوند کلیه از سال 83 از زمانی که پیوند در کرمان راه اندازی شد، انجام شده است ضمن آنکه در این مدت 325 مورد پیوند مغز استخوان، 677 مورد پیوند قرنیه انجام و برای 4100 نفر کارت اهدای اعضا نیز صادر شده است.
وی در ادامه با اشاره به سند 1404 و چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این سند گفت: پیش بینی شده در سال 1404 تعداد تخت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان از 3000 به 5000 تخت برسد که 30 درصد به بخش خصوصی و 70 درصد به بخش دولتی افزوده می شود ضمن آنکه در کل استان کرمان پیش بینی 10 هزار تخت بستری در بخش درمان در نظر گرفته شده است.
رشیدی نژاد با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و انجام نوسازی و بازسازی جدی در تجهیزات پزشکی بیمارستان ها گفت: بیش از 60 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد بیمارستان ها شده که هم در تشخیص و درمان بیماران و هم آموزش کمک می کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه قبل از انقلاب و در سال 1354 کلنگ زنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ایجاد دانشکده های پرستاری و پزشکی آغاز و در سال 1356 دانشجوی پزشکی گرفته شد افزود: پس از پیروزی انقلاب شاهد رشد سریع این دانشگاه در امر آموزش بودیم که در حال حاضر به یکی از دانشگاه های برتر کشوری و جزء 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه آموزش پزشکی به شمار می رود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 5287 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در 9 دانشکده، مرکز تحقیقات، دانشکده پرستاری زرند و مجتمع آموزش عالی سلامت بافت این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و حدود 541 عضو هیات علمی و 9484 عضو غیر هیات علمی وظیفه آموزش را به این تعداد دانشجو برعهده دارند.
رشیدی نژاد ضمن مقایسه تعداد رشته های تحصیلی این دانشگاه در قبل و بعد از انقلاب گفت: اکنون تعداد رشته های تحصیلی این دانشگاه از سه رشته در قبل از انقلاب نزدیک به 100 رشته تحصیلی افزایش یافته است.
وی بیمارستان های شهید باهنر، افضلی پور، شفا و شهید بهشتی را چهار بیمارستان آموزشی این دانشگاه در شهر کرمان عنوان کرد و گفت: از زمان تاسیس دانشگاه تاکنون حدود 26 هزار و 700 نفر از این دانشگاه دانش آموخته شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به اجرای طرح تحول در حوزه آموزش و بسته ها این طرح از جمله آموزش مجازی، بین المللی سازی، اخلاق در آموزش و... اشاره کرد و گفت: در اجرایی شدن بسته های تحول پیشرو هستیم.
رشیدی نژاد از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال های اخیر را گام برداشتن به سوی دانشگاه های نسل سه و چهار (دانشگاه های کارآفرین و فناور) عنوان کرد و گفت: در این زمینه دانشگاه رتبه هایی را در زمینه کار آفرینی کسب کرده است.
رشیدی نژاد در زمینه دستاوردهای این دانشگاه در حوزه پژوهشی، تحقیقات و فناوری گفت: با راه اندازی 41 هسته فناور و شرکت دانش بنیان، 27 محصول در حال تجاری سازی در مرکز رشد و فناوری های دانشگاه است.
وی با اشاره به وجود 24 مرکز تحقیقاتی و 3 پژوهشکده مصوب در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این دانشگاه موفق شد رتبه اول کار آفرینی و رتبه 9 فناوری را در بین 64 دانشگاه علوم پزشکی در سال 97 کسب کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد تعداد مقالات ارائه شده این دانشگاه در مجلات و پایگاه های بین المللی گفت: تاکنون 5 هزار 322 مقاله در نمایه اسکوپوس با بیش از 50700 استناد، 3 هزار و 156 مقاله در آی اس آی و 3 هزار و 174 مقاله در پامبد ثبت شده است ضمن آنکه در این سال ها نیز 136 کتاب تالیف و 6 هزار طرح پژوهشی انجام شده است.
وی ادامه داد: در سه سال اخیر مرکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی و مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی راه اندازی شده به گونه ای که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این دو مورد بیش از 5 میلیارد تومان به این دانشگاه اعتبار تخصیص داده است.
رشیدی نژاد در بخش دیگری از این صحبت های خود با بیان اینکه تعـداد داروخانه های حـــوزه دانشــگاه علوم پزشکی کرمان 180 عدد اســـت کـــه 14 داروخانه دانشگاهی، 158 داروخانه خصوصی، یک داروخانه خیریه و هفت داروخانه مربوط به سایر نهادها و ارگان ها است اظهار کرد: همچنین 46 شرکت توزیع دارو در استان کرمان داریم این در حالی است اگر تا قبل از پیروزی انقلاب امکانات درمانی و دارویی برای بیماران خاص و صعب العلاج کم بود اکنون شرایطی فراهم شده تا خدمات مناسبی به این بیماران ارائه می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن بیان دستاوردهای حوزه سلامت در بخش بهداشت گفت: ایجاد شبکه های بهداشت از ابتکارات و انتظارات نظام سلامت است.
رشیدی نژاد کنترل برخی بیماری ها را از دیگر دستاوردهای حوزه سلامت در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب شاهد همه گیری برخی از بیماری ها مثل سرخک، فلج اطفال، مالاریا و یا بیماری های تنفسی اسهالی با مرگ و میر و یا ناتوانی بالا بودیم، اکنون با اقدامات انجام شده این بیماری ها کنترل شده است ضمن آنکه با پوشش واکسیناسیون کامل در حوزه بهداشت از سطح خانه های بهداشت تا مراکز بهداشتی شهری و روستایی درصد مرگ و میرها و ناتوانی ها کمتر شده است.
وی بیان کرد: یکی از شاخص های حوزه سلامت مرگ و میر مادران باردار، مرگ و میر نوزادان و اطفال زیر پنج سال است که در این شاخص با انجام اقدامات مناسب این شاخص ­ها به یک دوازدهم از زمان قبل از انقلاب رسیده و تا حدودی به استانداردهای بین المللی نزدیک شدیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به بروز برخی از بیماری های نوپدید مانند HIV اشاره کرد و گفت: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم راستا با برنامه های کشوری وظایف خود را انجام داده و می دهد.
وی با اشاره به اینکه تغییر الگوی بیماری ها در دهه های اخیر از بیماری های واگیر به غیر واگیر گفت: توجه خاصی در این زمینه شده است.
رشیدی نژاد با بیان اینکه در زمینه شناسایی و غربالگری برخی سرطان های شایع در زنان و مردان، امکانات لازم وجود دارد گفت: خوشبختانه در استان کرمان و بویژه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به لحاظ نیروی انسانی متخصص کمبود جدی نداریم.
وی در ادامه با اشاره به رشد قابل توجه پایگاه های اورژانس در کرمان گفت: پایگاه های 115 در دانشگاه علوم پزشکی کرمان پس از انقلاب رشد قابل توجهی داشته است به طوری که در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان حدود 72 پایگاه وجود دارد که 28 پایگاه شهری و مابقی جاده ای است و مدت زمان رسیدن آمبولانس های اورژانس به محل حادثه در شهرها کمتر از 7 دقیقه و در جاده ها کمتر از 13 دقیقه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی اورژانس هوایی را از دستاوردهای حوزه سلامت دانست و گفت: از زمان راه اندازی اورژانس هوایی در این دانشگاه تاکنون 415 بیمار از این طریق به بیمارستان ها اعزام شدند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/112762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف80 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار

فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد