کرمان رصد

آخرين مطالب

مشاور استاندار کرمان:

بستر لازم برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات ایجاد شد سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، عباس تقی زاده عصر دوشنبه در همایش روابط عمومی‌های شهرستان رفسنجان در شهر سرچشمه با گرامیداشت یاد شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و ایام شهادت حضرت فاطمه ( س) ، اظهار داشت: کمتر از یک ماه به انتخابات باقی مانده است، یکی از نیازهای جامعه امروز ما ایجاد انگیزه برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی است و امیدبخشی به جامعه می‌تواند مشارکت حضور در صحنه را افزایش دهد.
وی افزود: در جامعه کنونی بنا به دلایل اقتصادی و دیگر موضوعات، هنوز جو انتخاباتی و فضای رقابتی شکل نگرفته است لذا وظیفه روابط عمومی و رسانه حساس‌تر است و باید تلاش کنیم جامعه احساس پویایی بیشتری داشته باشد تا مشارکت مردم در صحنه‌های مختف از جمله انتخابات بیشتر باشد که نفع آن هم بیشتر به جامعه بر می‌گردد.
تقی زاده با بیان اینکه شروع تبلیغات انتخاباتی از 24 بهمن آغاز و تا ساعت 8 صبح روز اول اسفند ادامه دارد گفت: در این بازه زمانی همه کاندیداها می‌توانند تبلیغات کنند، باید مراقبت کنیم با بی طرفی کامل و رعایت مسائل قوانین انتخابات، اخبار این بازه زمانی را نشر دهیم.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی در تعریف روابط عمومی گفت: روابط عمومی مدیریتِ ارتباطات است روابط عمومی جزئی از ارتباطات است و بالعکس، هر تشکیلاتی برای خود رسالتی دارد پزشکی به دنبال سلامت است، حوزه اقتصادی به دنبال توسعه ورونق است و روابط عمومی به دنبال فهم مشترک است.
تقی زاده با بیان اینکه باید ضمن ارائه واقعیات، به مردم آرامش را انتقال دهیم، تحقیقات انجام دهیم و راجع به موضوع خاص بی تفاوت نباشیم و به دنبال پاسخ مفید و صحیح برای جامعه باشیم، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها فکر می‌کنند بی نیاز از رسانه هستند در حالی که هم رسانه هم روابط عمومی ضمن استقلال که باید برای جامعه هدف کار خود را انجام دهند، باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
وی ادامه داد: مردم حرف رسانه را بهتر از روابط عمومی می‌پذیرند چون روابط عمومی کار خود را توجیه می‌کند، مردم رسانه را نماینده خود می‌دانند که این به پذیرش بیشتر و افزایش اعتماد کمک می‌کند رسانه کمک جامعه است مردم نیازشان به رسانه بیش از روابط عمومی است.
وی با اشاره به اینکه نام‌های مختلفی از جمله روابط عمومی و روابط بین الملل ، روابط عمومی و ارتباط، روابط عمومی و خدمات اجتماعی و دیگر نام‌ها را داریم ادامه داد: وظیفه اصلی روابط عمومی در رابطه با روابط عمومی و اطلاع رسانی است که باید پویاتر شود؛ تبلیغات جزئی از روابط عمومی است.
تقی زاده با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت روابط عمومی ارتباط با رسانه است تصریح کرد: روابط عمومی باید مخاطب شناس باشد به ویژه در شرایط بحرانی که جامعه نیاز به خبر دقیق دارد، در غیر این صورت اگر خبر دیر یا نادرست انتشار یابد جبران خسارت امکان پذیر نیست.
وی یادآور شد: در سقوط هواپیمای مسافران به مقصد اوکراین در صبحگاه چهارشنبه دیر اطلاع رسانی شد و ضربه‌هایی وارد شد چون به موقع اطلاع رسانی نکردیم؛ کار رسانه اطلاع رسانی است و مسائل ملی، امنیتی و شرعی از چهارچوب قوانین رسانه است و کسی حق خارج از این چهارچوب عمل کند.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی بیان کرد: در فضای مجازی چون قانون خود را با فناوری و چارچوب قوانین رسانه‌ای تطبیق نداده است هر کس هر چیزی را نشر می‌دهد.
وی گفت: امسال به خاطر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فضای استان کرمان متفاوت است غم از دست دادن این سردار سرافراز در کل کشور وجود دارد اما در کرمان محسوس‌تر است، الان زمینه فراهم است برای انتشار صحبت‌های سردار سلیمانی که در دهه‌های فجر سال‌های قبل سخنرانی کرده است.
وی گفت: باید نیاز آینده را ببینیم، چهلم شهید سلیمانی مقارن با 22 بهمن است باید ببینیم این سردار راجع به بیانیه گام دوم انقلاب و یا 22 بهمن چه صحبت‌هایی داشته است سخنرانی‌های وی را در بیاوریم و آنها تحلیل کنیم و در رسانه‌ها به صورت نشر اخبار، یادداشت، مسابقه گذاشتن، پیام گذاشتن و دیگر روش‌ها دنبال کنیم و از کارهای کلیشه‌ای فاصله بگیریم.
تقی زاده با اشاره به اینکه بالغ بر چهار میلیارد نفر جمعیت در جهان به فضای مجازی و اینترنت دسترسی دارند، افزود: در ایران نیز بیش از 40 میلیون نفر به تلگرام و 30 میلیون نفر به سروش و ایتا دسترسی دارند؛ بهترین راه اطلاع رسانی از رفتار و کردار، نصایح و بینش شهید سلیمانی و دیگر شهدا همین فضای مجازی است و افراد بیشتر با موبایل سرو کار دارند.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی ابراز داشت: درک مشترک روابط عمومی با مدیر مهم است، بهترین حالت این است هر دو قوی باشند و سیستم مدیریتی خود را با روابط عمومی و بالعکس همراهی کند، در حدی باید کار کنیم که مثل بومرنگ به سمت خودمان، برنگردد.
تقی زاده اظهار کرد: رسانه‌ها که تبلیغ می‌کنند رهبران فکری این رسانه‌ها قشرهای مختلفی از جمله زنان خانه دار، بازنشستگان، کارمند، معلم، دکتر و … هستند که این رسانه را درک می‌کنند اما برای درک بهتر و بیشتر رسانه‌ها پس از درج خبر میزگرد و گفتگو با منابع مختلف برگزار کنند و از زوایای مختلف موضوعات را بررسی و تحلیل کنند تا بحث مورد نظر در جامعه برای افراد بیشتر باز شود.
وی گفت: در حوزه ارتباطات رسانه‌ای؛ نماز جمعه، مساجد، بازار و مراسم‌های سنتی سرمایه‌های ما هستند و نباید از بین بروند مردم دوست دارند که مسئولان را در جامعه در این محافل‌ها ببینند، تا مسئولان در جامعه نباشند درد جامعه را نمی‌فهمند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باید برنامه سالانه برای خود داشته باشند تصریح کرد: جدای از حیطه وظیفه‌ای خود کارها و فعالیت‌های خلاقانه داشته باشند، امروزه مخاطب، منفعل نیست و مخاطب کنشگر و فعال داریم مخاطبی که خودش تولید محتوا می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/111329/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به 10عدد می‌رسد

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان

از تخریب 50 راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

بارش شدید باران در کرمان

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شکست/قول تخصیص بودجه

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس

بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است

ساخت 10 بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به 16 میلی‌متر می‌رسد

رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

غافلگیری حاملان 435 کیلو موادمخدر در ریگان

کشف 31 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در کرمان

نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

بیش از 95 درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

7 دلیل که باید انار بخورید

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران

تغییر باورهای 30 سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه