کرمان رصد

آخرين مطالب

بومی‌سازی صنایع پل عبور از تحریم‌ها مقالات

بومی‌سازی صنایع پل عبور از تحریم‌ها
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری پس از آغاز جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، مسئولان را بر آن داشت تا با همکاری بخش خصوصی و صنایع پیشرو فولاد، زمینه قطع وابستگی و استقلال اقتصادی کشور را با بومی‌سازی قطعات فراهم کنند و توانمندی‌های این حوزه در دومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی و زنجیره تامین فولاد (سیمکس 2020) به نمایش گذاشته شد.

مقام معظم رهبری طی سال های گذشته بارها بر استعدادهای بومی و تکیه بر توان داخلی با خودباوری و مدیریت جهادی تاکید داشته‌اند و پیگیری این دغدغه ایشان در بعد وسیع توسط صنایع و معادن داخلی به خصوص منطقه گل گهر سیرجان، دستاوردهای گسترده و ماندگاری تاکنون برای کشور به دنبال داشته که این دستاوردها در دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان ارائه شد.
از نگاهی دیگر، اعمال تحریم ها و قطع همکاری برخی کشورها در مبادلات تجاری و انتقال دانش روز از واردات محصولات استراتژیک بسیاری برای صنایع ایران جلوگیری می کرد که زنگ خطری برای کشور به شمار می رفت لذا بخش خصوصی و برخی صنایع فولاد کشور از جمله شرکت های سنگ و آهن و گل گهر سیرجان، جهان فولاد، گهر زمین، فولاد تنبور، ولکان صنعت، فناوران صنعت، گهر روش و بسیاری از صنایع و معادن داخلی را بر آن داشت که در ادامه روند بومی سازی محصولات مورد نیاز خود را در داخل کشور تولید و یا تامین کنند.
در چنین شرایطی سرمایه‌گذاری در راستای بومی سازی، زنجیره تامین فولاد و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنایع ایران توسط متخصصان داخلی آغاز شد و این امر پس از تحریم های حداکثری در واقع جانی دوباره به صنعت به خصوص فولاد کشور دمیده است.
در این گزارش ابعاد و دستاوردهای بومی سازی و زنجیره تامین فولاد در راستای مقابله با تاثیرات تحریم های ظالمانه و یک جانبه علیه کشورمان بررسی می شود.
برگزاری نمایشگاه تخصصی بومی سازی سیمکس 2020 با هدف مقابله با تحریم ها
دبیر دومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی و زنجیره تامین فولاد (سیمکس 2020) گفت: این نمایشگاه در فضای بالغ بر 13 هزار متر مربع (هشت هزار متر سرپوشیده و پنج هزار متر مربع در فضای باز) برگزار شد و بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی و نمایندگانی از کشورهای سوئد، هند، چین، روسیه، آلمان و ترکیه در آن حضور دارند.
بردیا امیرتیموری تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه و شناخت توانمندی های بومی سازی در شرایط تحریم بود اما صنعت فولاد یک صنعت پیش رفته با دانش و تکنولوژی های روز دنیا است که به عقیده ما نباید به نام بومی سازی توانایی خود را محدود کنیم در همین راستا سیمکس با حضور وارد کنندگان مختلف و انتقال دهندگان تکنولوژی در صنعت فولاد برگزار شد.
وی افزود: حضور وارد کنندگان قطعات خارجی، تولیدکنندگان داخلی و شرکت های زنجیره تامین فولاد موجب همفکری و هم افزایی می شود و در عمل یک کنسرسیوم نانوشته بین تولیدکنندگان، وارد کنندگان و قطعه سازان برای دور زدن تحریم های آمریکا شکل می گیرد و در نتیجه صنعت فولاد به رشد و توسعه خود ادامه می دهد.
دبیر دومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی و زنجیره تامین فولاد (سیمکس 2020) گفت: خوشحالیم با وجود تفاهم نامه های مختلف صورت گرفته در این نمایشگاه این اتفاق تا حد زیادی افتاده و بازخورد مطلوبی داشته است.
وی با بیان اینکه امیدواریم با دایر و ساخته شدن سایت بین المللی نمایشگاه در شهرستان سیرجان، در سال های آینده این نمایشگاه با کیفیت بالاتر و استانداردهای بین المللی برگزار شود بیان داشت: تجربه برپایی نمایشگاه بین المللی برای نخستین بار در شهرستان سیرجان تجربه‌ای مناسب بود و شرکت کنندگان بازخورد نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کردند.
پیشرفت‌های صنایع معدنی کرمان ریشه در خودباوری دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این زمینه گفت: پیشرفت های مختلف در حوزه های صنایع معدنی و نظامی امروز ثمرات فعالیت، تلاش و خودباوری مهندسان و استعدادهای ما در این استان دارد.
محمدعلی دهقان افزود: موادی در صنایع معدنی طی 2 سال گذشته در بسیاری از دانشگاه های کشور ساخته شد که در انحصار چند کشور دنیا بود.
وی با بیان اینکه با برگزاری نمایشگاه ها در جهت خودکفایی صنعت و صنایع معدنی کشور گامی اساسی برمی داریم تصریح کرد: اگر خودمان را باور داشته باشیم ساخت تجهیزات در مواردی که تا دیروز گمان می کردیم عملی نیست باور عملی شدن پیدا می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: تاکید استاندار کرمان این است که باید شهر و منطقه همراه با صنایع آن رشد یابد و همچنین نیاز داریم شرکت های مختلف تولیدی همپای شرکت های بزرگ گل گهر زنجیره تولید را تکمیل کنند.
وی گفت: نگاه شرکت های منطقه برای جذب کارشناس و محصولات ابتدا به شهرستان سیرجان و پس از آن به استان و کشور باشد و با بومی سازی قطعات نیازها رفع می شود که سیاست استان کرمان بر همین امر است.
دهقان افزود: از شرکت ها خواستیم مراودات تجاری و نقدینگی خود را در استان متمرکز کنند در سیرجان 350 میلیون تن مواد معدنی در سال استحصال، استخراج، حمل و فراوری می شود که حجمی از افراد متخصص، تجهیزات و نیروی متخصص نیاز دارد لذا ضرورت برگزاری این نمایشگاه ها وجود داشت.
وی بیان داشت: نمایشگاه ها حضور و توانمندی های شرکت های مختلف را عرضه و به رقابت می گذارد و مشتریان در یک فضای باز تجاری و صنعتی می توانند بهترین ها را انتخاب کنند که این امر موجب ارتقای شرکت های دست اندرکار در جهت توسعه و بهسازی قطعات و مواد و خدمات به جامعه صنعتی مورد هدف می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: برگزاری این نمایشگاه موجب رشد صنعت برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می شود و امیدواریم نمایشگاه های تخصصی در استان کرمان بیشتر فعال شوند و مرکز استان آمادگی آن را ارائه دارد.
وی عنوان کرد: شرکت های بزرگ صنعتی استان کرمان می توانند در تصمیم گیری های این نمایشگاه سهیم شوند که رقابت را در بخش صنعتی استان و کشور فعال کنیم.
صنایع گل‌گهر سیرجان صنعت کشور را متحول می‌کند
مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر نیز گفت: پس از قطع همکاری شرکت های خارجی درایوهای گندله سازی را ساخت داخلی کردیم و اکنون راه اندازی شده و منطقه گل گهر در حوزه صنعت، معدن و تجارت کارهای بزرگی انجام داده که نوید یخش تحول در صنعت کشور است.
محمد محیاپور افزود: مهندسی معکوس و بومی سازی فناوری جسارت خاصی می طلبید که در این زمینه تولید رل و شاخ اشپیگال ، کاتالیست واحد احیا، موتور آسیاب ریخته گری و فن ها، ایمپلر فن با قطر پنج متر برای نخستین بار در سیرجان اجرا شده است.
وی اظهار داشت: بومی سازی و مهندسی معکوس ساخت یک تجهیزات نیست و تفسیر اصلی آن بومی سازی یک فرایند و روند است و در این زمینه یک کارخانه یک میلیون تنی کنستانتره با بازیابی از باطله ها با 100 درصد توان گل گهر قبل سال راه اندازی می شود.
مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر گفت: شرکت های بزرگی برای بومی سازی با ما همکاری می کنند و در کارخانه فراوری کمتر از 17 روز به ظرفیت ایده آل رسیدیم که نشان می دهد منطقه گل گهر در حوزه سرمایه گذاری و بومی سازی ظرفیتی مطلوب دارد و می تواند به عنوان الگوی فعالیت صنعتی کشور مطرح شود.
وی بیان داشت: کارخانه گندله سازی سیرجان قسمت عمده نرم افزار ام بی بی را بومی سازی کرده که از نمونه خارجی برتر است.
محیاپور افزود: رویکرد منطقه گل گهر تکنولوژی فناوری و نوآورانه است و کارها با رویکرد سیستمی و توسعه ای در منطقه گل گهر دنبال می شود.
وی تصریح کرد: سالانه بیش از 50 میلیون تن ماده معدنی و 350 میلیون تن فعالیت معدنی در شهرستان سیرجان انجام می شود و کارهای خاصی در شرکت های منطقه برای نخستین بار در کشور اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر اضافه کرد: منطقه گل‌گهر در حوزه معدنی با بیش از یک و نیم میلیارد تن ذخایر رکوردار کشور، در تولید کنستانتره و گندله هر کدام ظرفیت بیش از 20 میلیون تن، بزرگترین کوره تولید شمش ، در آهن اسفنجی بزرگترین عرضه کننده کشور ، در زنجیره فولاد بخش عمده آن را تکمیل کردیم که تمامی این ها نشان از ظرفیت های سیرجان و گل گهر است.
وی ادامه داد: سیرجان یکی از خاص‌ترین شهرستان ها به واسطه مسئولان هماهنگ، مردم ارزشی و رسانه های قوی برای توسعه است و موقعیت جغرافیایی کشاورزی و صنعتی و معدنی از مزایای این شهرستان محسوب می شود.
اقدامات گهرزمین در بومی سازی صنایع فولاد
رییس پروژه بومی سازی شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: بخش بومی سازی شرکت گهر زمین از سال 95 در راستای مباحث اقتصاد مقاومتی با همکاری مدیرعامل، تیم های متالوژی و مکانیک و مشاوران مجرب تاسیس شد و به دنبال اقدامات خاصی رفت که شرکت های معدنی تاکنون به دنبال بومی سازی آن نرفته بودند.
سینا سالاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وارداتی بودن محصول بسیار استراتژیک و مصرفی قطعات کاربید تنگستن استات مخصوص آسیاب غلتکی فشار بالا و تحریم کشور خسارت های سنگینی بر شرکت های معدنی به دنبال داشت که ساخت این محصول برای نخستین بار در شرکت گهرزمین سیرجان بومی سازی شد که فعالیتی ارزشمند و خاص تلقی می شود.
وی اظهار داشت: پس از انجام کارهای مهندسی معکوس، طراحی و ساخت این قطعه 6 ماه بر روی دستگاه ها نصب و رصد شد که به این نتیجه رسیدیم می تواند پاسخگوی نیازهای صنایع داخلی باشد و برخی شرکت های معدنی اینک در حال استفاده آن هستند.
رییس پروژه بومی سازی شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: پروژه بومی سازی قطعات در این شرکت وسیع تر شد لذا به سراغ ساخت تایر یا رول های آسیاب رفتیم که استوانه های فولادی به وزن 10 تن هستند و روی آن هشت هزار قطعه استات 174 قطعه اچ پلاک نصب می شود و تنها 6 کشور این قطعه را تولید می کنند.
وی ادامه داد: شرکت گهر زمین با پذیرش ریسک تیم مهندسی خود را برای ساخت این قطعه فعال کرد و کار ایده طراحی، آنالیز و مهندسی معکوس را انجام داد تا وارد مرحله ساخت و بومی سازی آن شد.
سالاری افزود: جفت رول ابتدایی بومی شده آسیاب ها از مرداد ماه امسال روی خط تولید فناوری کنستانتره گهرزمین درحال فعالیت هستند که عملکرد و رفتار سایشی آن بسیار مطلوب و قابل رقابت با نمونه های خارجی است.
وی تصریح کرد: نیاز سالانه شرکت گهرزمین با ساخت این قطعه در داخل کشور، 2 میلیون یورو از خروج ارز کشور جلوگیری می کند و اگر شرکت های معدنی همتراز ازجمله گل گهر و فولاد سیرجان ایرانیان و سنگان به سمت استفاده از ساخت داخل این قطعه بروند 18 میلیون یورو از خروج ارز جلوگیری می شود.
رییس پروژه بومی سازی شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: با شرکت های مختلف مذاکره کردیم و مقرر شد که این قطعات را از داخل کشور تامین کنند.
وی عنوان کرد: همچنین بومی سازی لوله های انتقال ضد سایش به علت تخریب و سایش بسیار خطوط انتقال ما در دستور کار شرکت گهرزمین قرار گرفت و در این راستا لوله های کامپزیت روسی به عنوان بهترین نمونه ها 500 ساعت کارکرد داشتند و شرکت گهرزمین با فرایند ایده، طراحی، نظارت سالاری افزود: بر ساخت، مهندسی ، نظارت بر آزمایش و تحویل گیری و عملکرد وارد ساخت قطعات و بومی سازی شد و این لوله ها را در صنایع بنی هاشم دورود ساخت که این علاوه بر کارکرد چهار برابری نسبت به نمونه های خارجی، با قیمت تمام شده پایین تری به دست آمد که اکنون به مرحله تولید انبوه رسیده است.
وی اضافه کرد: ساخت پوسته بالمیل به علت تخریب زودرس این قطعه در خطوط تولید گهرزمین و گل گهر بومی سازی شد که کار ساخت آن در سه فاز آنالیز، تولید ورق های فولادی و ساخت پوسته با استفاده از ورق ها اجرایی شد.
رییس پروژه بومی سازی شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: شرکت اوتوتک رقم یک میلیون یورو برای انتقال دانش فنی این پوسته به ما پیشنهاد داد که خریداری نکردیم و خودمان طراحی این پوسته را از صفر آغاز کردیم که با همکاری شرکت پیمانکار تامکار کاملا موفقیت آمیز بوده است.
وی ادامه داد: در سطح دنیا کمتر شرکتی وارد ساخت کار پوسته بالمیل با قطر 6 متر می شود که تا پایان امسال مرحله ساخت آن و ساخت شفت غلتک سیستم اشپیجیال و سیستم بیرینگ به پایان می رسد.
آمادگی جهان فولاد برای پایلوت بومی سازی کشور
مدیر روابط عمومی شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: این شرکت آمادگی دارد که در استان کرمان و ایران پایلوت بومی سازی معرفی شود زیرا اکنون به صورت کامل با همکاری شرکت های داوطلب به دنبال بومی سازی قطعات و تجهیزات رفته ایم.
مسعود میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرف های خارجی پمپ های هیدرولیک را برای راه اندازی کارخانه احیای جهان فولاد به علت تحریم ها ارسال نکردند و با ریسک بسیار و بومی سازی این هیدرولیک ها اکنون در حال فعالیت با تمامی قدرت در خطوط تولید شرکت هستند و در این زمینه موفق عمل کردیم.
وی تصریح کرد: همچنین کارشناسان خارجی به علت تحریم ها و فشار آمریکا برای راه اندازی و افتتاح کارخانه ذوب جهان فولاد به ایران نیامدند و پاسخی از آنان دریافت نکردیم و مدیرعامل شرکت با پذیرش ریسک و با همتی که در متخصصان و تجربه ایرانی ها وجود داشت آنان را دعوت کرد و موفق شدیم با فکر ایرانی این کارخانه را راه اندازی کنیم.
مدیر روابط عمومی شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: این شرکت در زمینه بومی سازی فعالیت های بسیاری را آغاز کرده و امیدواریم کار به جایی برسد که هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم.
اتفاقات مناسبی در حوزه بومی سازی ایران رخ داده است
همچنین مشاور توسعه بازار در حوزه صنایع معدنی و متالوژی گفت: اتفاقات مناسبی در حوزه بومی سازی و ساخت داخل ایران رخ داده اما هنوز نمی توان گفت که از شرکت های غربی و پیشروهای صنعتی دنیا در دانش روز بی نیاز شدیم زیرا تکنولوژی جهان روزانه در حال توسعه است و ما نمی توانیم خود را از آن بی نیاز بدانیم.
هومان خواجه نصیری ادامه داد: برخی شرکت های فعال در حوزه بومی سازی ایران به کپی سازی آنچه در گذشته توسط شرکت های غربی تولید شده محدود شدند و برخی از شرکت های داخلی با همکاری و جذب کارشناسان خبره خارجی فعالیت بومی سازی را به استانداردهای روز دنیا نزدیک می کنند که این همان مفهوم بومی سازی با نگاه به توسعه پایدار و بسیار ارزشمند است.
وی افزود: در صورتی که ما کالایی را تولید می کنیم که علاوه بر رفع نیاز داخلی، قابلیت صادرات داشته و در دیگر کشورها اقبالی مثبت به آن نشان داده شود، آن زمان می توان گفت گامی بزرگ در بومی سازی برداشتیم.
صنایع ایران در مقابل تحریم ها تاب آوری مطلوبی دارند
کارشناس ارشد بین المللی صنایع فولاد گفت: تحریم های جدیدی که اعلام شده فضای کار در ایران را از دیدگاه شرکت های خارجی دشوارتر خواهد کرد و در صورتی که این شرکت ها منافع چندانی در کشور آمریکا نداشته باشند و تابع قوانین کشورهای خودشان و یا اروپا باشند، تا جمع بندی نهایی اتحادیه اروپا در مورد برجام، همکاری تجاری با ایران را فعلا ادامه می دهند.
وی ادامه داد: در صورتی که جمع بندی اروپا مثبت باشد کار با ایران توسط شرکت های خرد، کوچک و متوسط با احتیاط لازم ادامه می یابد و اگر این اتفاق رخ ندهد شرکت های اروپایی بزرگ شبیه آمریکایی ها از همکاری با ایران خودداری می کنند.
خواجه نصیری با بیان اینکه در پس تمامی محدودیت های تحریم ها، عرضه و تقاضا با وجود قیمت و کیفیت راه خود را پیدا می کند گفت: داشتن سفیران اقتصادی در شرکت های خارجی موجب مذاکره در سطح جهانی، و ایجاد کانال های امن و محرمانه برای مخاطبان خارجی می شود که می تواند طرفای خارجی را از منافع همکاری با ما آگاه کند و قدرت تاب آوری صنایع داخلی را افزایش می دهد.
وی افزود: روزنه های روابط خارجی در فضای عمومی دنیا وجود ندارد و تنها از طریق اعتمادسازی و مذاکره به وجود می آیند و افراد و مشاوران فعال در این حوزه می توانند روزنه هایی ایجاد کنند که شرکت های داخلی به همین ترتیب ادامه حیات دهند و فعلا تاب آوری صنایع ایران در مقابل تحریم ها مطلوب بوده است.
ایران تحریم ها را شکسته است
نماینده یک شرکت خارجی حاضر در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد گفت: تحریم های جدید آمریکا روی معادن متمرکز شده و شرکت های کشورهای دوست ایران به علت توسعه مبادلات کالایی و شکستن تحریم ها در نمایشگاه بومی سازی فولاد سیرجان شرکت کردند و هدف دیگر این شرکت ها کمک به صنعت و معدن ایران و اهداف تجاری خودشان بوده است.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: تحریم ها بر مبادلات تجاری ایران با کشورهای دوست تاثیر چندانی نداشته و راه هایی برای شکستن تحریم ها وجود دارد و برای بهبود این حوزه و تقویت روابط خارجی به نمایشگاه سیمیکس سیرجان آمدیم.
نماینده این شرکت خارجی ادامه داد: راه هایی برای ارتباط مالی بین ایران و برخی کشورهای خارجی با همت مسئولان راه اندازی شده که بدون کدهای مسدود شده برای بانک های ایرانی عملیات انتقال انجام می شود که این امر تحریم ها را شکسته است.
وی بیان داشت: بزرگترین دشواری تامین قطعات مشکلات ارزی ایران است زیرا ایران در مقابل اجناس صادراتی خود نمی تواند ارز دریافت کند و مبادله کالایی می کند و اکنون کالاهای مورد نیاز صنایع و معادن ایران در برخی کشورها موجود بوده اما ایران در تامین ارز با مشکل مواجه است.
سه تفاهم نامه بومی سازی قطعات فولاد در نمایشگاه فولاد سیرجان منعقد شد
سه تفاهم نامه بومی سازی قطعات صنعتی بین شرکت گهرروش با شرکت های فولاد تنبور، ولکان صنعت سپاهان و فناوران صنعت بردسیر در راستای بومی سازی قطعات در دومین نمایشگاه بین المللی فولاد (سیمکس سیرجان) منعقد شد.
مدیرعامل شرکت فولاد تنبور در نشست انعقاد این تفاهم نامه ها در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: این تفاهم نامه ها در راستای بومی سازی صنعت ریختگری و قطعه سازی در سیرجان با شرکت گهرروش امضا شد و باید در شرایط تحریم که دنیا روی سازش با ما ندارد قطعات مورد نیاز فولاد و مس را در منطقه بومی سازی کنیم.
محمد حاتمی افزود: شرکت فولاد تنبور آمادگی خود را اعلام کرده که با سه هزار تن تولید قطعات فولادی و نسوز کار قطعه سازی را آغاز کند و اکنون تامین 80 درصد قطعات مورد نیاز منطقه را پاسخگو است.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه در زمینه ساخت انواع شیرآلات صنعتی مایعات سنگین با درجه ایستایی بالا به کار می رود و به عنوان نخستیین تولید کننده منطقه به این تفاهم نامه وارد شدیم و تعهد کردیم 400 عدد شیرآلات صنعتی از چهار تا 16 اینچ را بسازیم.
مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان تصریح کرد: امیدواریم با آغازی مناسب این کار را ادامه دهیم و در آینده 100 درصد منطقه را بی نیاز کنیم و تولید شیرآلات صنعتی اینک با 80 درصد مواد داخلی و به همت صنعت گران سیرجان و استان کرمان ساخته می شود.
وی افزود: این محصول پیش از این 100 درصد وارداتی بود که با کمک شرکت های منطقه گل گهر و مس ایران تولید حمایت می شود.
مدیرعامل شرکت گهرروش سیرجان هم گفت: شرکت گهر روش با سابقه 20 ساله در تولید فولاد جزو بزرگترین برداشت کنندگان سنگ آهن کشور است و شیرآلات صنعتی که پیش از این از خارج از کشور وارد می شد و وارداتی بود اکنون در داخل کشور تولید می شود.
علی محمودآبادی افزود: در سال های تحریم های ظالمانه از قطعات بومی سازی شده استفاده می کنیم و با همکاری شرکت فولاد تنبور و گروه صنعتی مایا تفاهم نامه ای را برای استفاده از شیرآلات صنعتی بومی سازی شده منعقد کردیم که نمونه این قطعه تولید شده و در حال استفاده در شرکت گل گهر است و تاکنون بیشتر از نمونه خارجی طول عمر و کیفیت داشته است.
وی تصریح کرد: تولید قطعات صنعتی لاستیکی عمر کوتاهی در کشور دارند که شرکت فناوران بردسیر این اقدام را آغاز کرده و امیدواریم ادامه یابد که در مقایسه با نمونه های مشابه کارکرد قابل دفاعی دارند.
مدیرعامل شرکت گهرروش سیرجان هم بیان داشت: قطعات لاستیکی به صورت سنتی توسط چند شرکت تولید می شود و شرکت ولکان صنعت در کوتاهترین زمان به فناوری لاینر های لاستیک دست یافتند.
همچنین مدیرعامل شرکت فناوران صنعت بردسیر گفت: شرکت گهر روش سیرجان و فناوران صنعت بردسیر نسبت به ساخت و مصرف انواع قطعات لاستیکی تفاهم نامه ای را منعقد کردند.
رسول بلوردی عنوان کرد: در سال رونق تولید این تفاهم نامه مصداق عملی توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است زیرا اینگونه حمایت ها از یک شرکت خرد علاوه بر اشتغالزایی تاثیرات مثبتی بر تولید دارد و در این زمینه 80 میلیارد تومان سفارش از سوی شرکت گهر روش ثبت شده که به ما کمک می کند.
مدیربازرگانی توسعه و بازرگانی شرکت ولکان صنعت سپاهان نیز گفت: تفاهم نامه تامین قطعات لاستیکی آسیاب های خطوط تولید گهر روش با اعتبار 60 میلیارد ریال بین شرکت گهر روش سیرجان و ولکان صنعت سپاهان منعقد شد.
کمالی افزود: ظرفیت تولید پنج هزار تن لاستیک در سال را داریم و نخستین شرکت صادر کننده این قطعات به 19 کشور جهان هستیم و قطعات اصلی استراتژیک را تولید می کنیم.
طرح های بومی سازی صنایع فولاد منطقه سیرجان با استفاده از تمامی ظرفیت ها و دانش متخصصان و مشاوران صنعتی ایران امروزه به بهترین حربه داخلی برای شکستن تحریم ها و قطع وابستگی به خارج از کشور تبدیل شده که این فرایند با تمامی قدرت توسط بخش دولتی و همکاری شرکت های خصوصی کشور و استان کرمان دنبال می شود.
آنچه روشن است گرچه تحریم های حداکثری آمریکا علیه کشورمان تا حدودی بر روند فعالیت صنایع داخلی تاثیر گذار بوده اما تلاش های جهادی و خودباوری متخصصان و متولیان صنایع ما به عنوان بهترین راه مقابله با تحریم ها به شمار می رود و اقدامات گسترده صنایع منطقه گل گهر سیرجان در این زمینه رونق بخش تولید و راهگشای گره های کور بسیاری از مشکلات اقتصادی کنونی کشور شده است.



لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/111221/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

وضعیت آب و هوا امروز 7 اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است