رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
نحوه اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان توسط دولت را قبول نداریم
علمي
بزرگنمايي:
کرمان رصد - ایسنا/کرمان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در راستای ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید، که در این راستا با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال 98، مصمم به عملیاتی کردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را به عنوان اضافهکاری پرداخت میکند و ما این نحوه اجرا را به عنوان نظام رتبهبندی نمیپذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبهبندی دانشگاهها اجرایی شود.
دکتر "محمدمهدی زاهدی" پیش از ظهر امروز 26 دیماه در جلسه شورای آموزش و پرورش بر لزوم کمک به آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: در چهار سال پیش مصوب کردیم که یک درصد از درآمدهای بانکها، شرکتهای دولتی و بخش دولتی به حساب آموزش و پرورش واریز شود به طوری که در سال گذشته حدود 3 هزار میلیارد تومان و امسال 5 هزار میلیارد تومان از این بخش به حساب آموزش و پرورش واریز شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجلس نهم مصوب کردیم که عوارضی از قبوض گاز برای هزینههای سرمایش و گرمایش مدارس دریافت شود و اگر مدارسی تحت پوشش سرمایش و گرمایش نیستند اعلام کنند تا سال آینده همه مدارس تحت پوشش قرار گیرند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه، در بخش نوسازی مدارس بحث تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی و گرمایشی را به طوری جدی دنبال کردیم که در این راستا بودجه یک هزار و میلیارد تومانی اختصاص یافته را تقریبا 2 برابر کرده که به زودی به صحن علنی مجلس آورده و به رای گذاشته خواهد شد.
زاهدی عنوان کرد: برخیها معتقدند که دولت روی دریایی از پول خوابیده و برخیها میگویند که کار دولت اوراق فروشی شده است و به دنبال آن است که طرحهای عمرانی را به سال 1401 منتقل کند اما همه بدانند که باید در حد توانشان به دولت و آموزش و پرورش کمک کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه نظام رتبهبندی معلمان به سنوات ارتباطی ندارد و اقدام دولت در راستای اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان را قبول نداریم، اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در راستای ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید، که در این راستا با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال 98، مصمم به عملیاتی کردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را به عنوان اضافهکاری پرداخت میکند و ما این نحوه اجرا را به عنوان نظام رتبهبندی نمیپذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبهبندی دانشگاهها اجرایی شود.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظام رتبهبندی یعنی صلاحیت حرفهای معلمین و فرهنگیان و پیگیر این هستیم که دولت نظام رتبهبندی را طی لایحهای به مجلس ارایه دهد.
انتهای پیام
-
پنجشنبه ۲۶ دي ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵:۴۵
-
۸۰ بازديد
-
ایسنا - علمی و آموزشی
-
کرمان رصد
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/110392/