کرمان رصد

آخرين مطالب

تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان کرمان از زبان دکتر فدائی سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استاندار کرمان گفت: شرایط در مناطق سیل‌زده استان کرمان تحت کنترل است و اوضاع تا پایان امروز سه شنبه مساعد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدجواد فدائی عصر امروز 23 دی ماه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی خبر گزارشی از وضعیت مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان ارائه و با تشریح اقدامات انجام شده از تحت کنترل بودن شرایط در مناطق سیل زده خبر داد.
وی با تشریح وضعیت سیل در مناطق مختلف استان کرمان تصریح کرد: در چند روز گذشته از 19 تا 22 دی ماه برف و بارندگی های زیادی در مناطق مختلف استان داشتیم که حدود 11 شهرستان استان دچار مشکل شدند. به عنوان نمونه در کهنوج 105 میلیمتر، در قلعه گنج 120 میلیمتر، رودبار جنوب 55 میلیمتر، عنبرآباد 47 میلیمتر که سیلاب های این منطقه به سمت رودبار جنوب می رسند.
وی با اشاره به میزان بارش برف در مناطق مختلف استان ابراز داشت: در شهرستان رابر در ایستگاه هواشناسی 50 سانتیمتر بارش برف ثبت شده که این میزان در دامنه های کوهستان به حدود یک متر می رسد. همچنین در بخش ساردوئیه 9 سانتیمتر، در دهبکری 5 سانتیمتر، در لاله زار بردسیر 10 سانتیمتر برف باریده است.
فدائی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده ناشی از بارش نزولات آسمانی افزود: اولین مشکل قطع راه های ارتباطی مخصوصاً راه های روستایی بوده است که جمعاً 412 روستا دچار قطعی راه ارتباطی شدند که تاکنون ارتباط 308 روستا برقرار و ارتباط 104 روستا هنوز دچار مشکل هستند.
استاندار کرمان گفت: در حال حاضر شبکه آب آشامیدنی شش روستا قطع است که چهار روستا در منوجان و دو روستا در رودبار جنوب هستند. 19 روستا شامل 8 روستا در رابر، 10 روستا در بافت و 1 روستا در بافت نیز دچار قطعی برق هستند که دلیل عدم وصل برق این مناطق به قطعی راه های ارتباطی مربوط است.
فدائی تصریح کرد: قطعی راه های دسترسی به مزارع به دلیل گل و لای ناشی از بارندگی به ویژه در قلعه گنج و رودبار جنوب یکی دیگر از مشکلات است و حمل محصولات کشاورزان به نقاط دیگر را با مشکل روبرو کرده است و ممکن است کشاورزان دچار خسارت شوند که نیاز به ماشین آلات سنگین و شن ریزی داریم و از طریق امکانات شهرستان های مجاور و استفاده از امکانات پیمانکاران در حال رفع این مشکلات هستیم.
وی اظهار داشت: احتمال دارد در ساعات اولیه به دلیل بالا بودن آب و قطعی دسترسی مسیر امدادرسانی با تأخیر صورت گرفته باشد و تأخیر اولیه برای فروکش کردن سطح آب بوده است البته اکنون عمدتاً در رودبار جنوب و بخش جازموریان و دهستان کوهستان روستاهایی داریم که دسترسی تنها با ماشین های سنگین امکان پذیر است.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان دلیل عدم استفاده از بالگرد در برخی از مناطق سیل زده استان را فراهم نبودن شرایط برای استفاده از بالگرد و امدادرسانی هوایی عنوان کرد و گفت: ما یک بالگرد را به سیستان و بلوچستان اعزام کردیم و دو بالگرد را نیز فردا اعزام می کنیم. البته در مناطق صعب العبور استان کرمان نیز که امکان امدادرسانی هوایی فراهم نیست هم اکنون از طریق ماشین های سنگین امدادرسانی شده است و مشکل حادی نداریم که روستا یا روستاهایی به طور خاص در محاصره سیل باشند.
استاندار کرمان گفت: معمولاً قبل از بارندگی ها هشدار سیل را از سازمان هواشناسی دریافت می کنیم و حتی آمادگی برای انتقال و تخلیه برخی از روستاها را داشتیم که خوشبختانه به دلیل فراهم بودن امکان کمک رسانی، لازم به انجام این کار نشدیم و فقط دو روستا به نقاط امن منتقل شدند و مشکلی برای آن ها ایجاد نشد البته آب آشامیدنی روستاهای دچار مشکل نیز از طریق آب رسانی سیار فراهم شده است و تنها دچار مشکل قطعی شبکه آب رسانی هستیم.
فدائی با اشاره به اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده در هنگام دریافت هشدار سیل در استان افزود: گزارش این هشدارها از طریق ستاد مدیریت بحران به فرمانداران ارسال شده است و برخی از فرمانداران تا ساعات بامدادی در مناطق در معرض خطر حضور داشتند و آن ها با استفاده از امکانات موجود در منطقه و یا از طریق امکانات شهرستان های مجاور و یا پیمانکاران کمک رسانی را انجام می دهند ولی به دلیل بارندگی های مداوم ممکن است راه ارتباطی برخی از روستاها برای یک و یا چند بار وصل شده و با بارندگی های بعدی دچار قطعی ارتباط باشد.
وی افزود: در مسیر دسترسی شهرستان رودبار جنوب به سیستان و بلوچستان 24 آبنما و چهار پل و یک پل در حوزه برجک بر اثر سیلاب تخریب شده‌اند که ارتباط به صورت موقت برقرار شده‌ است ولی وقتی شدت آب زیاد است و ما ناچار به ایجاد راه های دسترسی موقت می شویم ممکن است به تداوم بارش ها این راه های موقت قطع شوند.
استاندار کرمان خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است و مشکل خاصی نداریم و برخی از کمبودها نیز از طریق شهرستان های مجاور در حال تأمین است و حتی امروز به صورت تلفنی ازفرماندار جیرفت خواستم که امکانات مورد نیاز رودبار جنوب را تأمین کند.
همچنین اداره راه و شهرسازی با همکاری راهداری و امکانات پیمانکاران به سرعت بخشیدن به فرآیند امدادرسانی کمک خواهند کرد و فکر می کنم تا انتهای عصر روز چهارشنبه مشکلات ما به طور کامل رفع شود.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/110203/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

وضعیت آب و هوا امروز 7 اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران