کرمان رصد

آخرين مطالب

از دی کاپریو تا رامی مالک: بازیگران مرد برنده اسکار در دهه اخیر فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - هالیوود ریپورتر در گزارشی به بررسی و معرفی بازیگرانی پرداخت که در دهه گذشته موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار شدند
جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار در دهه اخیر
به نقل از هالیوود ریپورتر، جف بریجز، لئوناردو دی‌کاپریو، کریستین بیل، دنیل دی لوئیس، متیو مک کانهی و جی. کی. سیمونز از جمله بازیگرانی هستند که در دهه اخیر موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگری در دهه اخیر شده‌اند.
کریستوف واتس و ماهرشالا علی، هر کدام دو جایزه (در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد) از آکادمی اسکار دریافت کرده اند. دو جایزه والتس به خاطر نقش آفرینی در فیلم‌های تارانتینو یعنی «حرامزاده‌های لعنتی» و «جنگوی زنجیر گسسته» است و این در حالی است که ماهرشالا علی در فاصله سه سال برای فیلم «مهتاب» به کارگردانی جنکینز و «کتاب سبز» پیتر فارلی دو جایزه خود را دریافت کرده است.
بیشتر بدانید : برگزیده های اسکار در یک دهه اخیر + عکس
تمامی برندگان اسکار بازیگری را می‌توانید در لیست زیر مشاهده کنید. سالی که در مقابل نام‌ها نوشته شده تاریخ ساخت فیلم‌ها نبوده و به زمان دریافت جایزه و برگزاری آکادمی اسکار اشاره می‌کند.
جف بریجز / دل دیوانه/ بازیگر اصلی 2010
جف بریجز اولین بار در سال 1972 برای نقش آفرینی در «آخرین نمایش فیلم» و دومین بار هم با فیلم سینمایی «رعدوبرق» با نقش آفرینی کلینت ایستوود توانست نامزدی در اسکار را تجربه کند. اولین نامزدی او به عنوان بازیگر نقش اصلی سال 1985 رقم خورد. سال 2010 بریجز توانست برای فیلم دل دیوانه موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شود. سالی که جرج کلونی، کالین فرث، مورگان فریمن و جرمی رنر نامزد دریافت جایزه بودند.
کریستوفر والتس/ حرامزده‌های لعنتی/ بازیگر مکمل 2010
کریستوف والتس پیش از نقش آفرینی در لباس یک فرمانده نازی در «حرامزاده‌های لعنتی» کوئنتین تارانتینو، کارنامه بلند بالایی در سریال‌های اروپایی دارد. او تنها دوبار نامزد اسکار شده و هر دو را دریافت کرده است. رقبای او در این بخش مت دیمون، وودی هارلسون، کرستوفر پلامر و استنلی توچی بودند.
کالین فرث/ سخنرانی پادشاه/ بازیگر اصلی 2011
او پیش از اولین نامزدی خود در اسکار با فیلم سینمایی «یک مرد تنها» در فیلم‌های سینمایی زیادی بازی کرده بود. کالین فرث سال بعد توانست برای فیلم سینمایی «سخنرانی پادشاه» به کارگردانی تام هوپر جایزه اسکار را دریافت کند. این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم و کارگردانی را هم دریافت کرده بود. او برای این جایزه با خاویر باردام، جف بریجز، چجسی آیزنبرگ و جیمز فرانکو رقابت داشت.
کریستین بیل/ مبارز / بازیگر مکمل 2011
کریستین بیل با فیلم‌های سینمایی «زنان کوچک» و «پرتره یک زن» موفق بود و با فیلم‌های «ماشین‌چی» و «شوالیه تاریکی» به شهرت رسید که همگی قبل از دریافت جایزه اسکار در سال 2011 بودند. او این جایزه را برای فیلم «مبارز» به کارگردانی دیوید راسل دریافت کرد. جان هاوکز، جرمی رنز، مارک رافلو و جفری راش رقبای او بودند.
ژین دوژاردن/ آرتیست / بازیگر اصلی 2012
ژین دوژاردن بازیگر فرانسوی جایزه بهترین بازیگری خود را با فیلم «آرتیست» به کارگردانی مایکل آزاناویسوس دریافت کرد. او در فیلم‌های سینمایی «گرگ وال استریت»، «یک افسر و یک جاسوس» بازی کرده است. او فاتح رقابت با دمیان بیچیر، جرج کلونی، گری اولدمن و برد پیت بود.
کریستوفر پلامر / تازه کار‌ها / بازیگر مکمل 2012
فعالیت حرفه‌ای پلامر به دهه 50 میلادی باز می‌گردد، او برای نخستین بار در سال 1959 نامزد جوایز امی شد. اولین نامزدی او در گلدن گلوب هم با فیلم «تراژدی آمریکایی» در سال 2001 رقم خورد. او در نهایت سال 2012 جایزه اسکار دریافت کرد و بعد از آن هم یک بار دیگر نامزد این جایزه شد. جونا هیل، کنت برانا، مکس وُن سیدو و نیک نولتی رقبای او برای دریافت این جایزه بودند.
دنیل دی لوئیس / لینکلن / بازیگر اصلی 2013
دی لوئیس، سومین جایزه اسکار را با فیلم سینمایی «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ دریافت کرد تا او به یکی از پنج بازیگر زن و مرد و تنها بازیگر مردی که که توانسته سه بار جایزه بازیگر اصلی مرد را دریافت کند، تبدیل شود. بردلی کوپر، هیو جکمن، واکین فینیکس و دنزل واشنگتن برای دریافت جایزه با او رقابت می‌کردند.
کریستوف والتس / جنگوی زنجیر گسسته/ بازیگر مکمل 2013
والتس پس از دریافت اولین جایزه با فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» با «جنگوی زنجیر گسسته» به شکار دومین اسکار خود رفت. او برای هر دو فیلم تارانتینو برنده گلدن گلوب نیز شده است. او برای دریافت این جایزه بازیگران سر سختی مثل رابرت دنیر، آلان ارکین، تامی لی جونز و سیمور هافمن را شکست داد.
متیو مک کانهی / باشگاه خریداران دالاس / بازیگر اصلی 2014
مک کانهی برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی «باشگاه خریداران دالاس» در نقش یک فرد مبتلا به بیماری ایدز جایزه اش را دریافت کرد. این فیلم نامزد بهترین فیلم سال نیز شده بود. او پس از آن با نقش آفرینی در سریال «کاراگاه حقیقی» نامزد گلدن گلوب شد و در «میان ستاره ای» نولان خوش درخشید. از بازیگران مهمی که در آن سال نامزد بودند می‌توان به لئوناردو دی کاپریو و کریستین بیل اشاره کرد.
جرد لتو / باشگاه خریداران دالاس / بازیگر مکمل 2014
او پیش از اسکار کارنامه درخشانی دارد و برای فیلم باشگاه خریداران موفق به دریافت جایزه شد. او پس از دریافت این جایزه در نقش شخصیت تبهکار و معروف دنیای دی سی یعنی جوکر نقش آفرینی کرد. جونا هیل، مایکل فاسبندر و بردلی کوپر از رقبای او بودند.
ادی ردمین/ تئوری همه چیز / بازیگر اصلی 2015
ردمین پیش از دریافت جایزه اسکار برای فیلم سینمایی تئوری همه چیز در نقش استیون هاوکینز در فیلم‌های مشهوری از جمله «بی نوایان» نقش آفرینی کرده بود. این اثر نامزد بهترین فیلم سال هم شده است. استیون کارل، بردلی وپر، بندیکت کمبربچ و مایکل کیتون نامزد‌های دیگر این بخش بودند.
جی کی سیمونز / ویپلش / بازیگر مکمل 2015
این فیلم برنده بهتری تدوین، میکس صدا شده بود و در بخش‌های بهترین فیلم و فیلمنامه نامزد شد. سیمونز برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر مکمل را نیز دریافت کرد. رابرت دوال، اتن، ادوارد نورتون و مارک رافلو نامزد‌های دیگر این بخش در سال 2015 بودند.
لئوناردو دی کاپریو/ از گور برخاسته / بازیگر اصلی 2016
لئوناردو دی کاپریو نخستین نامزدی خود در اسکار را با فیلم «چه چیزی گیلبرت گریبچ را آزار می‌دهد» دریافت کرد. او با فیلم‌های سینمایی «تایتانیک» و «اگر میتوانی من را بگیر» نامزد گلدن گلوب شد و با «هوانورد» توانست آن را دریافت کند. او با فیلم «رفتگان» و «الماس خونین» باز هم نامزد اسکار شد و چهارمین ناکامی خود را با فیلم «گرگ وال استریت» تجربه کرد. رقبای او برای درافت اسکار سال2016 مت دیمون، برایان کرانسون، مایکل فاسبندر و ادی ردماین بودند.
مارک رایلنس / پل جاسوس‌ها / بازیگر مکمل 2016
او برای سریال «تالار گرگ» هم جایزه امی و هم گلدن گلوب را دریافت کرد و بعد از آن هم برای نقش آفرینی در «پل جاسوس ها» اسپیلبرگ جایز اسکار برد. این فیلم در پنج بخش دیگر هم نامزد شده بود. کریستین بیل، تام هاردی، مارک رافلو و سیلوستر استالون نامزد‌های این بخش بودند.
کیسی افلک / منچستر کنار دریا/ بازیگر اصلی 2017
او در فیلم‌های سینمایی «ویل هانتیگ خوب»، «یازده، دوازده و سیزده یار اوشن» نقش آفرینی کرد و اولین نامزدی خود در اسکار را با فیلم «قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل» رقم زد. او قبل از دریافت جایزه اسکارش برای فیلم منچستر کنار دریا در فیلم ««میان ستاره‌ای» بازی کرده بود. رقبای او اندرو گارفیلد، رایان گاسلینگ، ویگو مورتنسن و دنزل واشگنتن بودند.
ماهرشالا علی / مهتاب / بازیگر مکمل 2017
ماهرشالا علی اولین جایزه اسکارش را با فیلم سینمایی «مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز دریافت کرد. این فیلم سه جایزه دیگر از جمله بهترین فیلم را نیز دریافت کرد. بعد از بردن اولین اسکارش او دومین جایزه اسکارش را هم به عنوان نقش مکمل در فیلم «کتاب سبز» دریافت کرد. او برای دریافت این جایزه جف بریجز، لوکاس هجز، دِو پاتل و مایکل شانون را شکست داد.
گری اولدمن/ تاریکترین ساعت/ بازیگر اصلی 2018
گری اولدمن و کارنامه حرفه‌ای به دهه هشتاد میلاد و دریافت جایزه امی باز می‌گردند. او اولین بار با فیلم سینمایی «بندزن خیاط سرباز جاسوس» نامزد اسکار شد. در سال 2018 با نقش آفرینی در لباس چرچیل در فیلم سینمایی «تاریکترین ساعت» اولین جایزه اش را دریافت کرد. تیموتی شالامی، دنی دی لوئیس، دنیل کالویا و دنزل واشنگتن نامزد‌های این جوایز بودند.
سم راکول/ سه بیلورد خارج از ابینگ میزوری/ بازیگر مکمل 2018
فیلم سینمایی سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری، به کارگردانی مارتین مک دونا دو جایزه اسکار برد که یکی از آن‌ها به راکول رسید. او همچنین برای فیلم سینمایی «معاون» نامزد اسکار شد. او امسال در دو فیلم سینمایی «خرگوش جوجو» و «ریچارد جول» نقش آفرینی کرده است. ویلم دفو، وودی هارلسون، ریچارد جکینز و کریستوفر پلامر مدعیان دریافت این جایزه بودند.
رامی مالک / حماسه کولی / بازیگر اصلی 2019
رامی مالک پیش از معرفی شدن با سریال «آقای ربات» در فیلم‌هایی همچون شب در موزه و سریال آرام نقش آفرینی کرده است. او در نقش فردی مرکوری در فیلم سینمایی حماسه کولی یا بوهیمین راپسودی موفق به کسب اسکار و گلدن گلوب شد. او از زمان برنده شدن در اسکار تنها در فیلم‌های «دولیتل» و «زمانی برای مردن نیست» نقش آفرینی کرده است.
ماهرشالا علی/ کتاب سبز / بازیگر مکمل 2019
ماهرشالا علی سال 2016 برای فیلم «مهتاب» جایزه اسکار دریافت کرده بود و این دومین جایزه وی محسوب می‌شود. او پس از این جایزه در انیمیشن «مرد عنکبوتی» و فیلم «آلیتا: فرشته جنگ» نقش آفرینی کرد. آدام درایور، سم الیوت، ریچارد‌ای گرانت و سم راکول توسط این بازیگر از کسب اسکار باز ماندند.
بیشتر بدانید : اسامی برندگان اسکار 2019 اعلام شد
بیشتر بدانید : واکنش جالب برندگان اسکار 2015
بیشتر بدانید : برندگان اسکار 2018 +تصاویر
بیشتر بدانید : به یادماندنی ترین صحنه ها در مراسم اسکار 2019
منبع: yjc.ir

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/108339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان