کرمان رصد

آخرين مطالب

با حضور وزیر نیرو صورت گرفت؛

افتتاح 2 نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت 58 مگاوات در رفسنجان اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان وزیر نیرو در یازدهمین هفته پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» نیروگاه‌های 58.2 مگاواتی «کهربا» و «کیهان» شهرستان رفسنجان را افتتاح کرد.

"علی اصغر نصرالهی" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان ظهر امروز 9 دی‌ماه در آئین افتتاح این نیروگاه ها با حضور وزیر نیرو به منظور افزایش قابلیت پایداری شبکه و همچنین کمک به صنایع پایین‌دستی منطقه رفسنجان گفت: در استان کرمان در گذشته 36 درصد بار غالب برق بر روی بخش کشاورزی بوده که امسال بار برق استان بیشتر در بخش صنعتی بود که نشان از صنعتی شدن استان کرمان را دارد.
وی با بیان اینکه رشد مصرف برق در استان کرمان دو رقمی است اظهار کرد: رشد مصرفی برق استان کرمان در پاییز امسال به 42 درصد رسید که بیشتر این مصرف در بخش های فولادی استان بوده است و پیش بینی می کنیم در سال آینده رشد 35 تا 40 درصد را در بخش صنعتی استان کرمان داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان به پروژه های در دست اقدام این شرکت اشاره و بیان کرد: از 46 پروژه ابلاغی استان در بخش برق، 19 پروژه با اعتبار یک هزار و 150 میلیارد تومان در دست اقدام است که 4 مورد آن با اعتبار 472 میلیارد ریال که جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی‌ استان کرمان نیز هستند، تا سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
نصرالهی درباره افتتاح این دو نیروگاه مقیاس کوچک نیز گفت: نیروگاه گازی کهربا انرژی و کیهان انرژی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسط شرکت راهبران برق رفسنجان بالغ‌بر 4500 میلیارد ریال احداث شده است.
وی با بیان اینکه کاهش تلفات شبکه، تولید در محل مصرف، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی در مقایسه با نیروگاه‌های فسیلی و تقویت پدافند غیرعامل از جمله مزایای احداث این مولدهاست افزود: این دو نیروگاه گازی دارای ظرفیت 29.4 مگاوات و در مجموع دارای ظرفیت 58 مگاوات هستند که هر یک دارای سه دستگاه مولد با سوخت گاز است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه قراردادهای خرید تضمینی این دو نیروگاه در سال 94 منعقد شده است، اظهار کرد: نیروگاه کهربا به پست شهرک صنعتی رفسنجان و نیروگاه کیهان به پست انبار رفسنجان متصل شده و منجر به اشتغالزایی مستقیم برای 24 نفر شده است.
به گزارش ایسنا، احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با تشریح اقدامات خیرین در شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در حوزه صنعت آب و برق به شدت نیازمند حضور خیرین هستیم زیرا زیرساخت های این حوزه در این شهرستان به اندازه کافی نیست و با توجه به جمعیت رفسنجان متاسفانه تنها یک امور برق مشترکین را در این منطقه داریم.
وی با بیان این مطلب که 80 هزار تبعه افغانی در این شهرستان زندگی می‌کنند، ادامه داد: با توجه به حجم بالای باغات سطح زیر کشت پسته در این شهرستان، اما کمترین حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان در شهرستان رفسنجان است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 500 میلیون دلار فقط درآمد پسته رفسنجان است که خود نشان از اهمیت این موضوع در اقتصاد استان کرمان و حتی کشور است و در این راستا نیازمند نگاه ویژه به تامین آب این منطقه هستیم هرچند که در این مدت اقدامات خوبی در این شهرستان صورت گرفته است که نمونه بارز آن را می تواند به بحث انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان و شهرستان رفسنجان اشاره کرد که تا خردادماه سال آینده این آب به رفسنجان خواهد رسید.
احمد انارکی‌محمدی با بیان این مطلب که به تخصیص آب برای صنعت نیاز داریم، اظهار کرد: با تخصیص آب به صنعت، جلوی خروج پول از رفسنجان گرفته خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک استان کرمان به یکی از نقاط استراتژیک و مهم کشور در حوزه معدنی تبدیل خواهد شد و بسیاری از معادن این استان فعال خواهند شد که در این راستا نیازمند توسعه زیرساخت راه های استان کرمان به ویژه در بخش ریلی خواهیم بود که در این راستا نیز طرح مطالعه راه آهن «یزد - انار– رفسنجان – باغین» در طرح های اقتصادمقاومتی استان کرمان دیده خواهد شد.
براساس این گزارش نیروگاه‌های 58.2 مگاواتی کهربا و کیهان در جوار شهرک صنعتی رفسنجان با اعتبار 4 هزار و 160 میلیارد ریال و اشتغال 35 نفر راه اندازی شده است.
این شرکت در سال 94 بر اساس مشوق‌های وزارت نیرو اقدام به احداث دو نیروگاه در یک ساختگاه هر کدام به ظرفیت 3*9.7 مگاوات کرد و در مهرماه 97 موفق به اخذ وام از صندوق توسعه ملی شد و در آبان ماه توانست مولدهای وارتسیلای فنلاند را وارد کشور کند و پس از گذشت 7 ماه کار مونتاژ دو نیروگاه به وسیله کارشناسان بومی به پایان رسید.
اکنون نیروگاه کهربا با ظرفیت 3*9.7 مگاوات آماده وصل به پست 132.20 kv شهرک صنعتی رفسنجان و نیروگاه دوم با همین ظرفیت با احداث 4.5 کیلومتر خط 20kv به پست 132.20kv انبار رفسنجان متصل شده است.
به گزارش ایسنا، "محمد محیط" مدیرعامل شرکت راهبران برق رفسنجان نیز در این جلسه با اشاره به تحریم‌ها و عدم همکاری شرکای خارجی در راه اندازی این پروژه گفت: این پروژه توسط جوانان رفسنجانی ظرف 7 ماه مونتاژ و تست و آماده بهره‌برداری شد و اکنون زمینه اشتغال 35 نفر را فراهم کرده، ضمن آنکه ظرفیت تولید این پروژه 58.2 مگاوات است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/107029/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار

فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته کرمان اعلام شد

قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

فیلم| بارش تگرگ در راین کرمان

ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

رقابت 2 هزار و 2٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد